• 15.773 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.987 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.029 gebruikers
  • 9.373.219 stemmen

De Oscars

zoeken in:

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

(quote)

Ben benieuwd of je morgen na het zien van Her ook nog vindt dat deze moet winnen

Nee, die mag nu naar Her gaan wat mij betreft, al voorspel ik nog steeds Gatsby. Verder mag Her van mij nu ook muziek en script winnen!

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Voorspelling

Film: 12 Years a Slave

Regisseur : Cuáron

Acteur : Di Caprio

Actrice : Bullock

Acteur/bijrol : Leto

Actrice/bijrol : Nyong'O

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

The One Ring schreef:

Nee, die mag nu naar Her gaan wat mij betreft, al voorspel ik nog steeds Gatsby. Verder mag Her van mij nu ook muziek en script winnen!

Alsjeblief niet, al zou het wel weer iets voor de Oscars zijn.

Wat van mij een beeldje mag krijgen: Gravity, The Grandmaster, Miyazaki en Broken Circle Breakdown (al wil ik Sorrentino's film zéker nog zien).

Wat niet: Her, Wolf of Wall Street en Inside Llewyn Davis

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

The Moon Song. Geweldig nummer.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Haha, die groepsselfie.

https://pbs.twimg.com/media/BhxWutnCEAAtEQ6.jpg

Edit: is inmiddels de meest geretweete foto ooit.

catdog

• 1417 berichten
  • 2024 stemmen

Weer niks voor Leo. Potverdikkeme.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

Ondanks de tig nominaties zal Hustle hetzelfde meemaken als Gangs of New York; met lege handen naar huis. Beste Film zit er sowieso niet in...

jacobine_rodijk schreef:

Maart zal 't zeggen, maar ben er vrij van overtuigd dat Slave en Gravity uiteindelijk de meeste nominaties zullen verzilveren, Slave voor Beste Film.

Blijkbaar waren de resultaten al twee maanden geleden bekend gemaakt

Maar goed, Beste Film voor 12 Years a Slave dus.

rokkenjager

• 2863 berichten
  • 1702 stemmen

Geen echte hoogtepunten dit jaar, maar heb mij weer eens aardig vermaakt. Opvallend veel goede speeches, dat dan weer wel.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Animatie (Frozen) en Script (Her) ... hahahahahaha.

Edit: Dit verklaart een hoop denk ik

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Ook 12 years a slave verrast me echt als beste film, bijna om dezelfde redenen dat Gravity het niet zou kunnen winnen, het is namelijk ontzettend leeg. Bijna 3 uur gebeurtenissen uit de slavernijtijd achter elkaar gemonteerd, dat is alles.

Maar goed, wat zeggen de Oscars eigenlijk? Tussen de films die ik 4 sterren of meer heb gegeven zitten nauwelijks Oscarwinnaars. Het heeft toch meer met commercie dan met kwaliteit te maken.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Haha, zo voorspelbaar weer met 12 Years - Cuaron - McConaughey - Blanchett. Weer geen Leo. Wel verheugd met de winst van Nyong'o, en geen Le Sourd zoals verwacht. Pfff.

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3419 stemmen

American Hustle mag in het zand bijten. 10 nominaties en er geen enkele kunnen verzilveren, dat moet hard aankomen.

Roel-

• 1978 berichten
  • 584 stemmen

Dying Rose schreef:

American Hustle mag in het zand bijten. 10 nominaties en er geen enkele kunnen verzilveren, dat moet hard aankomen.

Het was dan ook een vrij matige film

svdb92

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk een uitslag zoals van te voren was te voorspellen. Neemt niet weg dat, in mijn ogen, de meeste winnaars meer dan terecht zijn. Zeker McConaughey verdiende dat beeldje!

Oscars 2014 - Dudes & Dont's - dudesendonts.nl

Filmkriebel

• 9961 berichten
  • 4649 stemmen

Heel erg ontgoocheld dat Broken Circle het niet heeft gehaald. Ze verdienden het nochtans dubbel en dik. Had zeker niet verwacht dat Grande Bellezza met het beeldje naar huis zou gaan. Mooi gefilmd doch ook een tikkeltje hoogdravend en de acteerprestaties waren zeker zo intens niet als in Broken Circle Breakdown.

Filmkriebel

• 9961 berichten
  • 4649 stemmen

arno74 schreef:

Ook 12 years a slave verrast me echt als beste film, bijna om dezelfde redenen dat Gravity het niet zou kunnen winnen, het is namelijk ontzettend leeg. Bijna 3 uur gebeurtenissen uit de slavernijtijd achter elkaar gemonteerd, dat is alles.

Gravity is toch echt wel een technisch hoogstandje, dat moet je toch toegeven

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ok, na veel kritiek van mijn kant voor deze oscars was het toch best een solide uitvoering. Veel moois gezien, een top 3 samenstellen is lastig.

3. Lady Gaga. Wat mij betreft de verrassing van de avond. Als je het van iemand niet verwacht is het The Fame Monster maar wat een prachtige glitterende elegante jurk van Atelier Versace, de smaakvolle shawl maakt het af.

http://i59.tinypic.com/sccfa1.jpg

2. Olivia Wilde. Toegegeven, als het op Valentino aan komt laat ik alle objectiviteit varen maar de Valentino waar Wilde mee kwam aanzetten was adembenemend. Een baby bump hoeft helemaal niet nadelig te zijn. Valentino toont weer puur vakmanschap.

http://i58.tinypic.com/20ped1u.jpg

1. Winnares v/d avond is Lupita Nyong'o, die ook terecht een prijs mocht ophalen. Nyong'o heeft zich de laatste weken snel ontpopt tot fashion queen en dat bevestigde ze maar weer. Laatste weken vooral mijn hart veroverd door haar stijl overeenkomsten met favoriet Vanessa Hudgens. Nyong'o ging Prada, met een steil vallende neckline. Ik heb een groot zwak voor plunging necklines en dat maakt Nyong'o op meer vlakken de winnares van de avond.

http://i58.tinypic.com/oi69s5.jpg

Voor de rest nog eervolle vermeldingen voor Amy Adams (Gucci) en Kate Hudson (Versace).

Spijtig dat persoonlijk favorietje niet ging omdat haar ex kwam maar ze bewees door Alberta Ferretti te gaan bij een Oscar viewing party dat het een big loss voor de red carpet arrivals was.

https://pbs.twimg.com/media/Bhy4nFNCQAAWXTo.jpg

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Filmkriebel schreef:

(quote)
Gravity is toch echt wel een technisch hoogstandje, dat moet je toch toegeven

Tuurlijk, het is op dat front origineel en sterk, maar qua verhaal is het zwak. Geen film dus die op alle fronten sterk is, en dat vind ik wel een voorwaarde voor de 'beste film'. Dat vind ik dus ook voor 12 years het geval, montage, script, verloop is allemaal vrij zwak. Het zijn beiden films die bij de tweede kijkbeurt tegen zullen vallen, omdat de gebreken dan meer opvallen (12 years wordt op TV echt een gaap- en zapfilm, uurtje wegzappen en je hebt niks gemist). Vandaar mijn verbazing dat de Academy het toch durft om 12 years als beste film aan te merken.

Maar goed, Oscars neem ik toch met een korreltje zout, het is nog net niet zo nep als de Nobelprijs voor de Vrede

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Filmkriebel schreef:

Heel erg ontgoocheld dat Broken Circle het niet heeft gehaald. Ze verdienden het nochtans dubbel en dik. Had zeker niet verwacht dat Grande Bellezza met het beeldje naar huis zou gaan. Mooi gefilmd doch ook een tikkeltje hoogdravend en de acteerprestaties waren zeker zo intens niet als in Broken Circle Breakdown.

Puur imagoverhaal als je het mij vraagt. De Academy associeert zich graag met wat De Grote Schoonheid te bieden heeft (kunst, cultuur, mooie plaatjes...)

Dying Rose

• 1315 berichten
  • 3419 stemmen

Roel- schreef:

(quote)

Het was dan ook een vrij matige film

Ik heb de film nog niet gezien , maar het leek me wel overroepen. Er was toch niet meteen iets in terug te vinden dat mijn aandacht zou moeten trekken.

Filmkriebel

• 9961 berichten
  • 4649 stemmen

arno74 schreef:

Tuurlijk, het is op dat front origineel en sterk, maar qua verhaal is het zwak. Geen film dus die op alle fronten sterk is, en dat vind ik wel een voorwaarde voor de 'beste film'. Dat vind ik dus ook voor 12 years het geval, montage, script, verloop is allemaal vrij zwak. Het zijn beiden films die bij de tweede kijkbeurt tegen zullen vallen, omdat de gebreken dan meer opvallen (12 years wordt op TV echt een gaap- en zapfilm, uurtje wegzappen en je hebt niks gemist). Vandaar mijn verbazing dat de Academy het toch durft om 12 years als beste film aan te merken.

Maar goed, Oscars neem ik toch met een korreltje zout, het is nog net niet zo nep als de Nobelprijs voor de Vrede

Is het niet een beetje een verkeerde verwachting van jou om te denken dat een film op alle vlak goed moet zijn om een Oscar te winnen? Gravity valt vooral in de technische categorieën in de prijzen. Werd ook nooit om het screenplay genomineerd.

12 Years a Slave vind ik een prachtige film, en toont erg benaderend hoe slavernij moet geweest zijn, al is het uiteraard ook typisch Oscarmateriaal en sust de Amerikaan meteen ook zijn geweten. Dat de film een zéér beperkte release gekend heeft in de vroegere slavenstaten mag er anders ook wel eens bijgezegd zijn.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik hoorde vanmorgen Bianca Stigter, ex NRC-criticus die o.a. Beau Travail op het IFFR introduceerde, de vrouw is van Steve McQueen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Klopt, ze 'wonen' dan ook in Amsterdam. Zijn huis in Londen dient dan alleen een zakelijk doel. Bij Shame en Hunger heeft ze zich niet bemoeid, maar zij heeft 12 Years a Slave aan zij aandacht gebracht. Mooi.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Is er ergens nog op TV of het net een goede samenvatting van de show van vannacht te zien? Ik heb net een 'bijna 3 minuten'-samenvatting op NOS bekeken, maar wil nog wel wat meer zien. Ik zag zo 1-2-3 niks.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Filmkriebel schreef:

(quote)

Is het niet een beetje een verkeerde verwachting van jou om te denken dat een film op alle vlak goed moet zijn om een Oscar te winnen? Gravity valt vooral in de technische categorieën in de prijzen. Werd ook nooit om het screenplay genomineerd.

Ik heb het ook alleen over de Oscar voor 'beste film', zo'n film moet in mijn ogen zeker op alle gebieden sterk zijn. Dat de technische oscars naar Gravity gingen is natuurlijk terecht.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ik had er 14 goed voorspeld van de 24. Had toch op Leo gegokt. Moet toch voor de wat kwetsbaardere rol gaan wil die er eentje winnen. Verder weinig boeiende show. Vond Ellen wat opzichtig reclame maken doorheen de show. Vind haar verder wel een geinige vrouw. Misschien vond ze dat ook niet zo heel leuk om te doen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.