• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.034 gebruikers
  • 9.373.383 stemmen

De Oscars

zoeken in:

Montorsi

• 9716 berichten
  • 2375 stemmen

Opvallend, een docu bij Best Foreign..

Leuk voor de Belgen dat ze er weer bij zitten, tweede keer in 3 jaar, wij nu al 10 keer op rij niet. Borgman zat niet eens bij de shortlist toch?

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

17 Nominaties voor Annapurna! BTW, American Hustle de favoriet om best picture te winnen nu volgens mij.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

De liefde voor American Hustle is echt onbegrijpelijk; twee weken geleden gezien en kan me er haast niets meer herinneren van. En niets voor Rush? Pfft....

cordiacovens schreef:

American Hustle de favoriet om best picture te winnen nu volgens mij.

Ondanks de tig nominaties zal Hustle hetzelfde meemaken als Gangs of New York; met lege handen naar huis. Beste Film zit er sowieso niet in...

jarno1975 (moderator series)

• 10971 berichten
  • 2790 stemmen

The perfect pic that summarises the feelings about Inside Llewyn Davis

https://pbs.twimg.com/media/BeG5WvGCAAEzdTx.jpg

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Echt onbegrijpelijk dat die film weinig nominaties heeft, maar goed een karatker waar je niet om gaat geven naar mate de film vordert en die vaak verkeurde keuzes maakt. Niet waar de academy normaal voor gaat dus was wel te verwachten

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

Erg benieuwd wie de Oscar voor beste actrice & beste film gaat meekapen.. Ik hoop niet Gravity en Sandra Bullock. No offense, vond het een film die best oké was. Maar om nu te zeggen top film.. Mèh. Niet voor mij.

Nu nog een aantal fimpjes bekijken en ik kan me op 2 maart voor de buis zetten met mijn lijstje

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

cordiacovens schreef:

Echt onbegrijpelijk dat die film weinig nominaties heeft, maar goed een karatker waar je niet om gaat geven naar mate de film vordert en die vaak verkeurde keuzes maakt. Niet waar de academy normaal voor gaat dus was wel te verwachten

Inderdaad zeer tragisch... Maar hoe verklaar je dan Jordan Belford die het wel haalt. Zeer verrassend eigenlijk dat Wolf zoveel nominaties krijgt. Een vrouw onvriendelijke drugsfilm, met veel seks, fucks en een protagonist dat eigenlijk maar een geldwillende klootzak is. Is nu echt een voorbeeld van het soort film waar de academy op afknapt. Bewijst toch dat ze af en toe wel ballen hebben en geen oude conservatieve senioren zijn zoals we vaak denken.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Naomi Watts schreef:

De snub voor Schoonmaker.

Meer dan terecht, zaten echt heel veel slordigheden in. Sowieso geen fan van haar.

Logische nominaties. Wel eens leuks dat de Coen's worden genegeerd eigenlijk. Zul je net zien het weer eens iets leuks is wat ze hebben gemaakt

synec

• 752 berichten
  • 439 stemmen

Slordigheden misschien, maar Schoonmaker monteerde Wolf duidelijk eerder op gevoel dan continuïteit, en slaagde daar enorm goed in als je het mij vraagt, plus het feit dat ze een 3u durende film in zo'n energiek tempo wist te vertellen was echt een nominatie waardig. De lengte van de film was zelden voelbaar, en dat is goede montage. Had het toch tenminste moeten halen boven Dallas Buyers Club, die weinig bijzonder deed in de montage.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

Tom Hanks niet genomineerd?

Hilarisch.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

cordiacovens schreef:

American Hustle de favoriet om best picture te winnen nu volgens mij.

Ondanks de tig nominaties zal Hustle hetzelfde meemaken als Gangs of New York; met lege handen naar huis. Beste Film zit er sowieso niet in... [/quote]

Het feit dat je hustle zelf niet goed vond lijkt je een beetje te verblinden in dit geval. De film is echt de frontrunner op dit moment. Als Bale een nominatie krijgt betekent het echt veel liefde voor die film..daarnaast toont 12 years a slave zwakte met "maar" 9 nominaties en bijvoorbeeld een snub in de categorie best cinematography en geen score of sound nominaties.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

cordiacovens schreef:

Het feit dat je hustle zelf niet goed vond lijkt je een beetje te verblinden in dit geval. De film is echt de frontrunner op dit moment. Als Bale een nominatie krijgt betekent het echt veel liefde voor die film..daarnaast toont 12 years a slave zwakte met "maar" 9 nominaties en bijvoorbeeld een snub in de categorie best cinematography en geen score of sound nominaties.

Kwantiteit staat niet gelijk aan kwaliteit; Hustle ziet er op papier op dit moment erg goed uit maar Silver Linings Playbook deed dat ook vorig jaar en de uitkomst daarvan is inmiddels bekend...

Maart zal 't zeggen, maar ben er vrij van overtuigd dat Slave en Gravity uiteindelijk de meeste nominaties zullen verzilveren, Slave voor Beste Film.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Zonder die foutjes kon het gevoel denk ik nog wel in stand worden gehouden. Maar zo erg boeien die continuiteits fouten me niet. (vielen hier wel op heb ik niet snel) Maar toch vind ik haar vrij braaf monteren en dan ook nog eens slordig. Imo was het vooral dat er heel veel gebeurd waarom het niet verveelde. Ze is niet zo slecht dat ze helemaal geen credits verdient. Maar haar montage is niet dermate snel, strak op de muziek dat die foutjes goed kunnen worden gepraat.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12843 stemmen

Walkover voor Miyazaki gok ik, al is het maar omdat dit waarschijnlijk toch écht z'n laatste film is. Concurrentie is ook niet bepaald overweldigend.

Verder rare keuzes. Alleen al zo'n Bullock. 't Is niet omdat ze een keer niet geweldig irritant is dat ze meteen een Oscar verdient. Wel cool (maar eigenlijk ook gewoon compleet logisch) dat The Grandmaster genomineerd is voor cinematografie. Hoop alleen niet dat die uiteindelijk naar Gravity gaat (al vermoed ik het wel).

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

Frozen is de favoriet voor animatie.

cordiacovens

• 1526 berichten
  • 1447 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

(quote)

Kwantiteit staat niet gelijk aan kwaliteit; Hustle ziet er op papier op dit moment erg goed uit maar Silver Linings Playbook deed dat ook vorig jaar en de uitkomst daarvan is inmiddels bekend...

Maart zal 't zeggen, maar ben er vrij van overtuigd dat Slave uiteindelijk de meest nominaties zal verzilveren, inclusief Beste Film.

Het nomineren van Bale en het niet nomineren van 12 years voor cinematografie, score en beide sound categorieën toont aan dat de academy niet verliefd is op 12 years. De laatste jaren wint de meer toegankelijkere film, american hustle voldoet aan dat profiel. Maar zelf hoop ik op 12 years a slave

kos

• 46692 berichten
  • 8850 stemmen

cordiacovens schreef:

Frozen is de favoriet voor animatie.

Dit dus.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Ja denk ook Frozen. Hoezo rare keuzes dan? Zoveel heb je toch ook helemaal nog niet gezien van de lijst.?

Apollinisch

• 21297 berichten
  • 0 stemmen

Hoe kan Bullock voor haar rol in Gravity nou genomineerd zijn? Verpest zo'n beetje de hele film.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Gelukkig dat La vie d'Adèle ook totaal genegerd is , wat een pretentieuze , irritante en verschrikkelijke film zeg !

De film kon niet eens genomineerd worden, omdat die op het moment van de deadline nog niet in de Franse bioscopen draaide. Net te laat in roulatie dus voor een Oscarnominatie. Geen kwestie van negeren door de Amerikaanse jury...

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Die deadline gold alleen voor Foreign Language, voor de rest werd hij gewoon genegeerd.

Best wel knap dat David O. Russell voor het tweede jaar op rij nominaties haalt in de 4 acteer-categorieën. En 3 jaar terug ook al 3 acteernominaties (weliswaar alleen in supporting).

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

Wat er pretentieus is aan La vie d'Adèle ontgaat me trouwens volledig.

Jagten heeft de beste kaarten denk ik voor de Oscar in die categorie?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Veel 'foreign films' halen de andere nominaties amper. En veel kansen heb je niet als je de boot van Foreign Language al mist...

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

eRCee schreef:

Wat er pretentieus is aan La vie d'Adèle ontgaat me trouwens volledig.

Een puber die verwikkeld is een seksuele ( lesbische ) relatie en even later in deel twee zien we hoe zo’n prille liefde stuk loopt . Hoe origineel ...

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

Film Pegasus schreef:

Veel 'foreign films' halen de andere nominaties amper. En veel kansen heb je niet als je de boot van Foreign Language al mist...

Behalve Cidade de Deus.

Die misten Foreign Language en kwam een jaar later terug met nominaties voor regie, screenplay, cinematography en editing. Weliswaar zonder winst.

SaintOfKillers

• 382 berichten
  • 339 stemmen

The Artist is wel een speciaal geval. Een film over de Amerikaanse cinema, volledig in de VS gefilmd met een grotendeels Amerikaanse cast.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

ghostman schreef:

(quote)
Een puber die verwikkeld is een seksuele ( lesbische ) relatie en even later in deel twee zien we hoe zo’n prille liefde stuk loopt . Hoe origineel ...

Wat heeft originaliteit met pretentieus te maken?

ghostman

• 5740 berichten
  • 5 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

(quote)

Wat heeft originaliteit met pretentieus te maken?

Doen alsof zo’n simpel , inspiratieloos , oninteressant en onorigineel gegeven heel veel moet voorstellen en dat drie uur lang , gewoon verschrikkelijk !

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

cordiacovens schreef:

(quote)

Het nomineren van Bale en het niet nomineren van 12 years voor cinematografie, score en beide sound categorieën toont aan dat de academy niet verliefd is op 12 years. De laatste jaren wint de meer toegankelijkere film, american hustle voldoet aan dat profiel. Maar zelf hoop ik op 12 years a slave

Hoewel er absoluut patronen bestaan in Oscaroverwinningen, moet je dit niet te strikt nemen. Je overanalyseert hier een beetje. Uiteindelijk bepalen buzz en wat er bekend is over de waardering van de film het meest de voorspellingen. Daar komen de uiteindelijke stemmen vandaan. Het kan de stemmers waarschijnlijk niets schelen dat 12 Years geen geluidsnominaties heeft. Als je dan toch een voorspelling wilt maken gebaseerd op nominaties zijn de belangrijkste categorieën altijd op de eerste plaats regie, ten tweede acteernominaties, ten derde script en ten vierde montage. De rest is bonus en zelfs zonder de vier genoemde categorieën kun je winnen.

Ik zie American Hustle niet winnen voor Beste Film. Script wellicht, misschien zelfs een tweede beeldje voor Lawrence, maar nog niets is zeker hier. American Hustle is geliefd, maar de berichten zijn bijna niet van het kaliber dat mensen er van overweldigd zijn. 10 nominaties maakt hem geen frontrunner (denk aan Lincoln of True Grit als recente voorbeelden), meer gewoon dat het goede acteerprestaties heeft en als film met historische setting het voordeel van veel technische nominaties heeft. Volgens mij gaat het nog altijd tussen Gravity en 12 Years a Slave, de twee die over het algemeen genomen het meeste losmaakte en de meeste filmliefde hebben lijken te inspireren. Wellicht zien we ontwikkelingen tot maart en blijkt American Hustle geliefder dan hij lijkt, maar ik geloof er nu nog niets van.

De Beste Film had ik helemaal goed voorspelt, op basis van vijf nominaties. Toch waren er aardig wat verrassingen. Bij acteurs geen Hanks (onbegrijpelijk en de grootste verrassing), Thompson en Winfrey. Geen Greengrass bij regie. Geen 12 Years a Slave bij cinematografie (wel blij verrast met The Grandmaster hier). Aangenaam is Sally Hawkins bij vrouwelijke bijrol.

Ik heb trouwens wel het gevoel dat dit één van de sterkste Oscarline-ups in jaren is. Zit in de belangrijkste categorieën niets tussen dat ik echt zwak vond, met uitzondering van Bullock in Gravity. Moet nog wel een paar grote spelers zien (American Hustle, Dallas Buyers Club, Her en, in mindere mate August: Osage County), maar dit is best oké voor de Oscars. Het was ook een goed jaar, naar mijn mening.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.