- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- De Oscars
De Oscars
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
WGA awards voor Her en Captain Phillips
ASC award voor Gravity
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Ik krijg zo'n stil vermoeden dat American Hustle met lege handen naar huis gaat gaan.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Ik ook, maar er zijn nog 4 weken, goede campagnes kunnen veel doen
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4514 stemmen
Zoals narva77 al aangaf bij de film is Alone Yet Not Alone haar nominatie voor Best Song kwijt: Songwriter Loses Oscar Nomination Over Illegal Lobbying - TheWrap
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zoals narva77 al aangaf bij de film is Alone Yet Not Alone haar nominatie voor Best Song kwijt: Songwriter Loses Oscar Nomination Over Illegal Lobbying - TheWrap
Hoewel ik de actie van de Academy enigszins begrijp, omdat er duidelijk een richtlijn is overtreden is het ook wel een beetje absurd. De meeste van de genomineerde liedjes waren een hit (Happy van Pharrell), een belangrijk onderdeel van een megasuccesvolle film (Frozen) of zijn van bekende artiesten (de nummers van U2 en Karen O). Alsof de stemmers daar waarschijnlijk niet wisten wie die nummers geschreven hadden.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Nominated Yet Not Nominated
sorry kon het niet laten..
Moet wel hard zijn als ze je Oscarnominatie afnemen, zeker na al die waarschijnlijke euforie.
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3665 stemmen
De oscar voor beste niet Engelstalige film zou wel eens een verrassing in huis kunnen hebben met de documentaire uit Cambodja, the missing picture. Helaas zal dit de enige zijn die ik niet heb gezien maar de trailer ziet er fantastisch uit. Speelde op het filmfestival van Gent maar deze kon ik niet meer invullen in mijn programma. Jammer.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ik doe een gok:
film: American Hustle
original script: American Hustle
adapted script: Wolf of Wall Street
buitenlandse film: grande bellezza
animatiefilm: frozen
regie: Scorcese - Wolf of Wall Street
mannelijke acteur: Ejiofor (12 years a slave)
vrouwelijke actrice: Adams (American Hustle)
mannelijke bijrol: Abdi (Captain Phillips)
vrouwelijke bijrol: Lawrence (American Hustle)
production design: gravity
Montage: gravity
Beeld: Gravity
visual effects: Gravity
Score: About Llewyn Davis
Geluidseffecten: Gravity
Kleding: 12 years a slave
make-up: Dallas Buyers club
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
heb je wel naar de nominaties gekeken? Inside Llewyn Davis is niet genomineerd voor score.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
klopt inderdaad, ik heb verkeerd gekeken wat de score betreft.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Zo de Bafta's vertelden ons weinig nieuw. Enkele verrassingen waren Philomena (ipv 12 Years) voor Beste Adatapted Script en Jennifer Lawerence (ipv Lupita) voor Beste Vrouwelijke Bijrol.
Laatste voorspellingen:
Best Film: 12 Years A Slave (Gravity)
Beste Regie: Alfonso Cuaron (Steve McQueen)
Acteur: Matthew McConaughney (Eljiofor)
Actrice: Cate Blanchette (de enige zekerheid van de nacht)
Bijrol Acteur: Jared Leto (Abdi)
Bijrol Actrice: Lupita Nyongo (Lawrence)
Originele Script: Her (American Hustle)
Adapted Script: 12 Years A Slave (Captain Philips)
Buitenlandse film: The Great Beauty (The Hunt/The Broken Circle Breakdown)
Beste Docu: The Act of Killing
Beste Animatie: Frozen (The Wind Rises)
Beste Muziek: Gravity
Beste Montage: Gravity
Beste Cinematografie: Gravity
Beste VFX: Gravity
Beste Sound Montage: Gravity
Beste Sound Mixing: Gravity
Beste Prodction Design: The Great Gatsby
Beste kostuums: The Great Gatsby (American Hustle)
Beste Makeup: Dallas Buyers Club (Bad Grandpa)
Beste Song: Let It Go van Frozen
Vreemd uitzonderlijk jaar weer. Ik blijf gokken op 12 Years A Slave voor Beste Film, zoals bij de Bafta's en Globes, maar ik zie hem maar 2 andere Oscars winnen. Gravity daarentegen zie ik gemakkelijk 6 of 7 Oscars winnen, wat het eigenlijk erg waarschijnlijk maakt dat het toch Beste Film kan winnen. Maar ik gok op een herhaling van 1978, en Gravity gaat de Star Wars: A New Hope route op, de meest gewonnen Oscars (Voor Star Wars toen 6 Oscars) zonder Beste Film te winnen. Misschien breekt Gravity dat record wel dit jaar met 7. Verder zie ik toch in alle onwaarschijnlijkheid de grote 'favoriet' American Hustle met lege handen naar huis lopen, of met geluk slechts 1 (voor Beste Scenario.)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Dat gravity alle "technische" oscars wint kan bijna niet anders, maar ik kan me ook niet voorstellen dat het als beste film erdoor komt. Voor mij blijven dan 12 years en Hustle als serieuze kanshebbers voor beste film (waarbij 12 years volgens mij qua montage weinig voorstelt en dus afvalt).
Beste buitenlandse film moet haast wel The Great Beauty worden, inkloppertje volgens mij, want daarmee tonen de Amerikaanse Academyleden hun "verfijnde en geraffineerde smaak" (voor die exotische excentrieke kunstzinnige romantische Italiaanse "Grote Schoonheid".) Dat speelt vast ook een rol in hun keus denk ik.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Beste mensen, wie kan mij vertellen op welke tv-zender in België ik de Oscars live kan volgen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als Gravity best cinematography wint (lees als The Grandmasters 'm niet wint) eet ik mijn schoen op. Dan is het laatste beetje geloofwaardigheid die The Academy nog heeft helemaal weg.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4895 stemmen
Ben bang dat je een zware maaltijd tegemoet gaat. Zet je meest malse schoen maar vast klaar. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Academyleden die op een Chinese film stemmen en voorbijgaan aan de Amerikaanse door het publiek gewaardeerde 3D blockbuster uit Hollywood? Daar maken ze geen vrienden mee... eet smakelijk 
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Beste mensen, wie kan mij vertellen op welke tv-zender in België ik de Oscars live kan volgen.
Prime Star (telenet) zendt het elk jaar live uit in glorieuze HD
En Naomi Watts, Gravity voor Beste cinematografie is toch wel een shoe-in hoor 
Ze belonen er trouwens wel eindelijk Lubezki mee.. één van de beste die er momenteel in Hollywood rondloopt, dus een slechte win zou het toch niet zijn. Hij moest hem verdorie al 3 keer hebben gewonnen (The New World, Children of Men en Tree of Life)
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4514 stemmen
Als Gravity best cinematography wint (lees als The Grandmasters 'm niet wint) eet ik mijn schoen op. Dan is het laatste beetje geloofwaardigheid die The Academy nog heeft helemaal weg.
Als het gaat om 'mooi', dan zou Gravity ook niet mijn eerste keuze gaan. Als het gaat om knappe shots en eens een keer wel juist gebruik van 3D (het kan blijkbaar dus wel) dan is een eventuele winst wel terecht. En ik denk dat The Academy daar naar gaat kijken.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
En de Academy heeft ook iets de laatste tijd met hoge VFX films en 3D. Kijk naar de laatste 4 winnaars voor cinematografie: Avatar, Inception, Hugo en Life of Pi...
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Ik ben het eens met synec. Het is de hoogste tijd dat Lubezki een keer die prijs wint. Het is al zijn zesde nominatie en het is gewoon een grootheid geworden. Overigens is good ol' Roger Deakins ook weer van de partij met zijn 11e nominatie (Prisoners). Die mag ook wel een keer winnen zeg.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
[quote]mjk87 schreef:
Avatar, Hugo en Life of Pi niet in 3D gezien? Samen met Gravity de ENIGE films waar ik 3D juist heb zien gebruikt worden en waar het werkelijk iets toevoegde. Het staat toch wel in de sterren geschreven dat Gravity dit wint.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4514 stemmen
Avatar, Hugo en Life of Pi niet in 3D gezien? Samen met Gravity de ENIGE films waar ik 3D juist heb zien gebruikt worden en waar het werkelijk iets toevoegde. Het staat toch wel in de sterren geschreven dat Gravity dit wint.
Hugo niet gezien, Life of Pi in 2D (en die vond ik overigens spuuglelijk). Avatar was aardig, maar ook daar had 3D behoudens het effect geen echte toegevoegde waarde. In Gravity wel, met dat door de ruimte zweven.
synec
-
- 752 berichten
- 439 stemmen
Hmm ik vond Life of Pi echt prachtig in 3D... Maar eens dat Gravity tot nu toe wel het beste gebruik heeft gemaakt van 3D, en was overigens ook de mooiste tot nu toe.
Moet wel zeggen dat het echt afhangt van het cinemacomplex en hun 3d projectoren. Heb al dezelfde films in 3D in verschillende complexen gezien, en het verschil is soms erg groot. Kinepolis is de enige die 3D juist kan projectoren zo blijkt voor mij persoonlijk. In Utopolis of UGC geef ik mijn geld er niet aan. Te donker en vaak wazig.
Maar met de bovenstaande films bedoel ik ook dat er duidelijk mensen achter de camera staan die er van af weten. James Cameron en Ang Lee wisten duidelijk tenminste bijvoorbeeld hoe ze op de juiste manier 'in de diepte' moeten filmen. Is doorslaggevend als het op 3D aankomt en het 3D effect.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als het gaat om 'mooi', dan zou Gravity ook niet mijn eerste keuze gaan. Als het gaat om knappe shots en eens een keer wel juist gebruik van 3D (het kan blijkbaar dus wel) dan is een eventuele winst wel terecht. En ik denk dat The Academy daar naar gaat kijken.
Ik vrees er ook voor. Ik benader cinematografie altijd vanuit esthetisch oogpunt. Ik neem op de dag van de uitreikingen twee boterhammen minder mee naar mijn werk
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En Naomi Watts, Gravity voor Beste cinematografie is toch wel een shoe-in hoor 
Ze belonen er trouwens wel eindelijk Lubezki mee.. één van de beste die er momenteel in Hollywood rondloopt, dus een slechte win zou het toch niet zijn. Hij moest hem verdorie al 3 keer hebben gewonnen (The New World, Children of Men en Tree of Life)
Ik denk het ook. Zo'n redenatie kan ik helaas niet steunen. Toegegeven Lubezki verdient er zonder meer mee, maar als ie er één voor Gravity krijgt terwijl hij voor The Tree of Life en The New World er één hoorde te krijgen maakt voor mij helemaal niets goed. Integendeel, het is een grote fuck you naar esthetiek.