menu

Film / Festivals en evenementen / CinemAsia

zoeken in:
avatar van kappeuter
kappeuter (crew)
PERSBERICHT


Amsterdam 14 januari 2008

3e CinemAsia Filmfestival opent 9 april met première FINISHING THE GAME: The search for a new Bruce Lee

Van 9 tot en met 20 april 2008 vindt in het filmtheater Rialto in Amsterdam de derde editie plaats van het CinemAsia Filmfestival. Het festival – dat ruim 70 onafhankelijke Aziatische films vertoond die niet eerder in Nederland te zien zijn geweest – opent met de Nederlandse première van FINISHING THE GAME: THE SEARCH FOR A NEW BRUCE LEE van Justin Lin. Deze comedy volgt de zoektocht van een grote filmstudio naar een waardige vervanger voor de legendarische vechtsportacteur Bruce Lee.

FINISHING THE GAME: THE SEARCH FOR A NEW BRUCE LEE beleefde vorig jaar zijn wereldpremière op het Sundance Film Festival. In de film besluit een grote filmstudio een nieuwe speelfilm te maken van de laatst bewaard gebleven 12 minuten filmmateriaal van de in 1973 overleden acteur. Daarvoor moet echter eerst een waardige vervanger van de vechtsportlegende gevonden worden. Deze fictieve documentaire volgt de hilarische audities van vier nieuwe Bruce Lee’s. De Taiwanese regisseur Justin Lin is onder andere bekend van THE FAST AND THE FURIOUS: TOKYO DRIFT en BETTER LUCK TOMORROW.

Het CinemAsia Filmfestival wordt op woensdag 9 april officieel geopend door Martin Schwab (vooral bekend als Ab Keizer uit de televisieserie Baantjer).

Het veelzijdig programma van onafhankelijke Aziatische speelfilms, korte films en documentaires uit Oost- en Zuid- Azië is gerangschikt in de programmaonderdelen Booming Asia (Azië als energieke metropool), Young & Dangerous (over rebellerende jongeren in en buiten Azië) en Queer & Asian (het gayprogramma van het festival). Per dag staat bovendien een specifieke regio centraal.

CinemAsia organiseert in samenwerking met Binger en de Filmacademie Filmlab. Jonge Aziatisch-Nederlandse filmmakers worden onder de titel Asian Cool gevraagd naar een voorstel voor een korte film. De drie beste voorstellen worden geproduceerd en zijn tijdens het festival te zien.

Vanaf 20 april gaan de hoogtepunten van het CinemAsia filmfestival on tour langs de volgende steden: Rotterdam (Lantaren/Venster), Utrecht (Louis Hartlooper Complex), Amersfoort (De Lieve Vrouw), Delft (Filmhuis Lumen), Arnhem (Filmhuis Arnhem), Den Haag (Filmhuis Den Haag), Eindhoven (Plaza Futura) en Groningen (Vera Zienema).

Het volledige programma is vanaf half februari te zien op www.cinemasia.nl[/url]

avatar van kappeuter
kappeuter (crew)
De derde editie van het CinemAsia filmfestival is verschoven naar 2 t/m 13 april 2008 (in plaats van 9 t/m 20 april).

De locatie (Rialto, Amsterdam) en openingsfilm (FINISHING THE GAME: The search for a new Bruce Lee) blijven ongewijzigd.

Het on tour programma is vanaf 13 april te zien in Rotterdam, Utrecht, Amersfoort, Delft, Arnhem, Den Haag, Eindhoven en Groningen.

Niemand die hier interesse in toont?

Gister voor het eerst gegaan en Flower in the Pocket (Malaysia) gekeken. Vanavond nog eens om Singapore Dreaming (Singapore) te zien. Donderdagavond ook nog Before the Rains (India) en Vanaja (India) meepikken.

Zijn leuke avonden daar, vol (Nederlands) Aziaten. Grappige boel.

dragje
De volgende films heb ik al gezien:

Dark Matter
The Drummer
Le Voyage du Ballon Rouge
Asyl
The Rebel

Vanavond ga ik:
Singapore Dream
881
Flower in the pocket

zien...

morgen staan

Daisy
Daesapo Naughty
Megane

op het programma.

Overmorgen
13 Beloved
Before the Rain
Vanaja

Vrijdag:
Love my Life
Great Happiness

Zondag:
Quickie Express
Kala


en dan een kort verslag schrijven. Asian Film Festival is leuk! Dat moet ik tot nu toe concluderen. De uitstekende sfeer in Rialto, mijns inziens samen met The Movies, de leukste bioscoop in Amsterdam, is daar deels debet aan

dragje
Het vierde Asian Filmfestival, een algemeen verslag.

In de filmindustrie waar Hollywood domineert en samen met Europese producties hoofdleverancier is voor menig bioscoopzaal in Nederland lijkt het CinemAsia Filmfestival model te staan als de 'David' versus Goliath. Toch doet het CinemAsia Filmfestival niet onder voor het aanbod waar de grote filmmaatschappijen mee aankomen. Wie naar het programma kijkt die het, inmiddels vierde, CinemAsia Filmfestival aanbied treft een verscheidenheid aan die, variërend van grootschalige producties verwant aan de 'Hollywood Blockbusters' tot de onbekende 'Art House' films, voor een breed publiek toegankelijk is. Het programma telt maar liefst zeventig onafhankelijke Aziatische films die niet eerder in Nederland te zien zijn geweest.

Inmiddels beleeft het festival haar vierde verschijning. Gevestigd in bioscooptheater Rialto te Amsterdam heeft het theater een kleine metamorfose ondergaan. In het uitermate pittoresk café kan de bezoeker zowaar een Aziatisch biertje bestellen en biedt het de ideale ruimte om na de voorstelling een persoonlijk Q & A te hebben met een aanwezige regisseur, schrijver, of elk ander persoon verwant aan de zojuist getoonde film. De conclusie dat filmtheater Rialto in potentie de beste mogelijkheden biedt voor een relatief klein festival om deze tot grotere hoogte te brengen is niet ver bezijden de waarheid. De ambiance van de genoemde onderdelen is echter zo geriefelijk dat de trouwe bezoeker stiekem hoopt dat dit festival niet verder zal groeien ook al behoeft de hoeveelheid producties die uit de Aziatische regio komen meer zalen.

Een groot filmisch aanbod met een brede verscheidenheid aan thema's.

Het filmfestival wordt geopend met de komedie 'Finishing the Game: The Search for a New Bruce Lee' van de Taiwanese regisseur Justin Lin (The Fast and the Furious: Tokyo Drift - 2006). In 'Finishing the Game: The Search for a New Bruce Lee' zien we hoe een grote filmstudio op zoek gaat naar een waardige vervanger voor de befaamde acteur Bruce Lee.

De film speelt af in de jaren zeventig, het decennium van Bruce Lee's overlijden (1973) en waar de befaamde vechter veel aanhang wist te verwerven door filosofie en de kunst van het vechten met elkaar te verweven. In Justin Lin's komedie 'Finishing the Game: The Search for a New Bruce Lee' worden die twee aspecten middels stereotype verschijning van potentiële opvolgers aan de kaak gesteld.

Het valt te bezien of deze vorm van aanpak voor de nodige vertier zorgt. Al eerder zijn, in navolging van Bruce Lee's zijn 'cult'-status, films geproduceerd waarbij, uit het archief materiaal afkomstig, de stem van de meester werd toegevoegd zoals in de film Dark World: Duel of the Assassins (2003). In de film Si Wang Ta (1981) verscheen een dertig minuten durende verschijning van Bruce Lee, opgenomen scènes uit de film Game of Death (1978). De films konden steevast rekenen op kritiek van zowel fans als de filmcritici. Daarna word het stil rondom de legende.

Of regisseur Justin Lin met Finishing the Game: The Search for a New Bruce Lee erin slaagt met stereotiepe karakters een komische snaar te raken bij menig Bruce Lee fan is aan de fans om te bepalen.

De bezoeker treft voorts een verscheidenheid aan die voor de nodige beroering kan zorgen.
Zo komen we terecht bij de derde film van de uit Hong Kong afkomstige regisseur, schrijver, en componist Kenneth Bi, 'The Drummer'. De film volgt de jonge Sid (Jaycee Chan) die als zoon van een Hong Konse Triade familie naar Taiwan uitwijkt om een vergeldingsactie te ontvluchten. Zijn vader Kwan (Tony Leung ka Fai) , als leider van een criminele organisatie, voorziet zijn zoon in alle benodigde materiële behoeftes.
Ondergedoken doch voorzien van alle gemakken hoort Sid op een goede morgen geluiden uit een hoger gelegen bergtop. Bevangen door het geluid begeeft Sid zich naar de bergtop begeleid door de bodyguard en rechterhand van zijn vader Ah Chiu (Roy Cheung). Hier treft hij een kleine gemeenschap aan die bekend staan als de 'Zen Drummers'. De benodigde fysieke kracht en de ongecompliceerde levenswijze is voor de jonge Sid, zelf drummer in een band, een betoverend belevenis. Hier, hoog gelegen op een bergtop Taiwan, waar de groep zich alleen bekommerd op de kunst van het drummen, ziet Sid zijn lotsbestemming,

Een ontroerende film. Regisseur Kenneth Bi slaagt erin met 'The Drummer' een prachtig en evenwichtige film neer te zetten. De protagonisten overtuigen.

Zo biedt het filmfestival een brede selectie die soms tot de verbeelding spreken en soms het tegenovergestelde. Zo is Vietnam o.a. vertegenwoordigd met 'The Rebel' (2006), de tweede productie van de Vietnamese regisseur die luistert naar de ongewone naam: Truc 'Charlie' Nguyen. Een cinematografisch mooi opgenomen heuse actiefilm die niet onderdoet met actiefilms afkomstig uit de Verenigde Staten. En dat is ook direct het mankement van deze film. De film volgt zo braaf de dogmatisch reglementen, uitgeschreven door de grote filmstudio's uit Hollywood, dat van enig originaliteit geen sprake is. De protagonisten lijken zo uit een Levi's commercial te zijn weggelopen. Het netto resultaat betreft een draak van een film waar geen clichés geschuwd worden. In deze categorie hoort de film 'Daisy' (2006) van de Zuid Koreaanse regisseur Wai-keung Lau. Zowaar is deze romantische actie 'thriller' geheel in Nederland geschoten. De kijker wordt getrakteerd op glooiende landschappen en leuke ansicht kaart waardige scènes opgenomen in Amsterdam. Het was een verassing dat de film onder de categorie romantische drama valt en niet onder komedie. De 'schietgrage' Koreanen zijn namelijk verantwoordelijk voor de nodige vertier wanneer vlakbij de Dam een heuse afrekening plaatsvindt tussen tientallen gemeneriken waarbij, de Zuid Koraanse superster en tevens bloedmooie Gianna Jun slachtoffer wordt in deze disproportionele schietpartij. Om Nederlandse voorbijgangers een regen van kogels te zien ontwijken is al rede genoeg om de film te zien. Wie niet vies is van een zoetsappige vertelvorm en van Hollandse landschappen houdt is bij 'Daisy' aan het juiste adres. De aanwezigheid van de nodige alt violen en tal van kleurrijke filters voor de camera dragen ertoe bij dat men verwacht dat elk moment Gandalf en zijn Hobbit vriendjes in beeld zullen verschijnen.

Kleurrijk en zeker niet kinderachtig betreft de musical uit Singapore '881' (2007) van de in Singapore geboren regisseur Royston Tan. Een bonte verzameling van moderne liedjes met ogenschijnlijk onschuldige teksten. Het toont een pracht en praal die tot ieders verbeelding spreekt.

Van kitscherige pulp tot arthouse en onafhankelijke video producties kan men met recht de conclusie trekken dat het festival één betreft die zich niet laat inkaderen in één vooraf bepaalde genre.

Voor mij persoonlijk betrof La Voyage du ballon rouge (2007) de film die op mij de meeste indruk heeft gemaakt.

Niet alleen het filmprogramma zelf, maar ook voor de voorstelling wordt door de aanwezige Festival personeel een korte inleiding gegeven welke film men aanstonds te zien zal krijgen met bijkomstig een advies dat mocht de film bevallen welke andere voorstelling dan ook de moeite waard is. Zo is het festival ook toegankelijk voor het publiek waarbij Aziatische cinema een onbekend terrein betreft.

Het CinemAsia Filmfestival is professioneel georganiseerd en bied een programma die onmogelijk kan falen, daarvoor is er genoeg variëteit voor aanwezig.

Enkele films die op CinemAsia worden gedraaid in volgorde van beoordeling:

01. - 4.5* - Le Voyage de Ballon Rouge (2007)
02. - 4.0* - Flower in the Pocket (2007)
03. - 4.0* - 881 (2007)
04. - 3.5* - Mei Man Ren Sheng (2006)
05. - 3.5* - Jin. Gwu - the drummer (2007)
06. - 3.5* - Asyl: Park and Love Hotel (2008)
07. - 3.5* - Megane (2007)
08. - 2.5* - Dark Matter (2007)
09. - 2.0* - Dasepo sonyo (2006)
10. - 2.0* - Quickie Express (2007)
11. - 1.0* - The Rebel (2006)
12. - 1.0* - Daisy (2006)

dragje
CinemAsia filmfestival 2010

Van 20 tot en met 30 mei 2010 vindt in het Ketelhuis in Amsterdam de vierde editie van het CinemAsia filmfestival plaats. Het tweejaarlijkse festival toont de stand van zake in de Aziatische cinema: van kleine films van onafhankelijke Aziatische makers tot commerciële blockbusters die nooit in Nederland te zien zijn geweest.

Underdog Hero

Dit jaar staat de programmering in het teken van het thema Underdog Hero: hoe de grootste mislukkelingen - tegen alle verwachtingen in - overwinnen. Daarnaast besteedt het festival veel aandacht aan de Indonesische cinema met een selectie uit het Indonesisch filmarchief en de beste films die het land de afgelopen tien jaar produceerde. Evenals in vorige edities geeft CinemAsia jonge filmmakers de kans hun film te realiseren in het FilmLab.

Programma

Het thema Underdog Hero: hoe juist de grootste mislukkelingen uiteindelijk overwinnen, keert regelmatig terug in de huidige Aziatisch films. Hoewel Aziatische landen economisch steeds meer op de kaart komen te staan, leven veel inwoners nog steeds in armoede of met politieke, culturele of sociale restricties. Deze onderdrukking brengt onwaarschijnlijke helden voort die een voorbeeld zijn voor de minder fortuinlijken, zoals in de eerste Vietnamese musical SAIGON LOVE STORY, de Thaise speelfilm A MOMENT IN JUNE of de bekroonde documentaire THE BURNING SEASON over een Aziatische emissiehandelaar die de vernietiging van de regenwouden tegengaat.
Daarnaast staat de Indonesische cinema dit jaar in de spotlight met klassieke films uit het Indonesisch filmarchief en nieuwe producties van de afgelopen jaren. Iedere editie toont CinemAsia films die over de onvoorwaardelijke liefde voor familie, traditie en vaderland gaan, maar ook de Aziatische diaspora: over en van Aziaten die geboren of opgegroeid zijn in Azië, maar nu over de hele wereld werkzaam zijn. Ook dit jaar zullen in het Queer & Asian programma de meest opvallende Aziatische gayfilms te zien zijn.

CinemAsia On Tour

Aansluitend op het filmfestival gaat een selectie van de films tot en met 13 juni on tour naar de volgende filmtheaters: Focus (Arnhem), Chassé (Breda), Filmhuis Den Haag (Den Haag), Plaza Futura (Eindhoven), Vera (Groningen), LUX (Nijmegen), Lantaren/ Venster (Rotterdam), Filmfoyer (Tilburg) en 't Hoogt (Utrecht).

Voor meer info & het totale programma films zie:
http://www.cinemasia.nl/

avatar van annalouisa
Zomaar heb ik al 3 dagen gemist! Heb gelijk kaartjes gereserveerd voor morgen, ik moet en zal het evenement Blazaar bijwonen!

Ik heb trouwens gekozen voor Summer days with Coo (Anime) en A moment in June (vanwege Wong Kar-Wa)

avatar van kappeuter
kappeuter (crew)
CinemAsia Film Festival: 5e editie New Asian Cinema
4 t/m 8 april 2012 – De Balie, Amsterdam

Met meer dan 40 films uit o.a. China, Japan, Korea, India en Indonesië,
van onafhankelijke producties tot Aziatische blockbusters


Openingsfilm – Europese première
The Great Magician (Hong Kong) van Derek Yee
met Tony Leung en Zhou Xun

Slotfilm – Wereldpremière
ARISAN! 2 (Indonesië) van Nia Dinata


Van 4 tot en met 8 april vindt in de Balie in Amsterdam de vijfde editie van het CinemAsia Film Festival plaats. CinemAsia maakt de Aziatische cinema toegankelijk voor het brede publiek, met films uit landen als China, Japan, Korea, India, Indonesië, etcetera. Haar unieke selectie varieert van onafhankelijke filmproducties tot de grote Aziatische blockbusters die nooit eerder in Nederland zijn vertoond. Naast cultuur en entertainment tracht CinemAsia het bestaan en de erkenning van Aziatisch talent op Nederlandse bodem in de spotlights te brengen en een stem te geven.

Programmering
De programmering telt meer dan 40 filmtitels. Hoofdthema van deze editie is The Asian Way, waarbij films worden getoond die duidelijk laten zien dat Azië en ‘Aziaten’ zich niet in één hokje laten stoppen. Terwijl de ‘Aziatische’ cultuur nog steeds als stereotype in beeld wordt gebracht, denk aan de erotisering van de Aziatische vrouw, de Aziatische kok, nerd, martial arts meester, of geisha, is de moderne Aziatische cultuur veel veelzijdiger. Als openingsfilm gaat de blockbuster The Great Magician in Europese première. In deze actiefilm uit Hong Kong van Derek Yee betoveren bekende acteurs als Tony Leung en Zhou Xun het publiek. Het verhaal gaat over een ‘magician’ die terugkeert naar Beijing om zijn jeugdliefde Liu Yin terug te claimen met zijn bijzondere krachten. Als slotfilm toont CinemAsia de wereldpremière van Arisan! 2, Nia Dinata’s meest recente film. Zij staat bekend als de meest vooruitstrevende vrouwelijke regisseur van Indonesië, vanwege het aanhalen van controversiële onderwerpen. Haar film gaat over de vriendschap tussen vijf uiteenlopende persoonlijkheden die elkaar bijstaan in voor- en tegenspoed.

CinemAsia FilmLab
In het CinemAsia FilmLab krijgen jonge filmmakers de kans om onder begeleiding van professionele coaches een korte film te maken met als thema GenerAsian, die zich richt op Aziatische familieverbanden en de omgang met verschillende generaties. Dit wordt georganiseerd in samenwerking met het Binger Filminstituut en de Nederlandse Film- en Televisieacademie.

“De vorige FilmLab producties waren een groot succes; een aantal bereikten het Nederlands Film Festival en de nationale televisie; ook dit jaar hopen we met de winnaars weer een aantal fantastische films te produceren”, Aldus Doris Yeung, initiatiefneemster van het festival.

De kaartverkoop start eind maart via www.debalie.nl en www.cinemasia.nl

(persbericht)

avatar van Mochizuki Rokuro
Was beredruk in De Balie gisteren. Ik stapte nietsvermoedend om tien over vier uit de tram, omdat ik dacht dan om kwart over vier bij Rent-a-Cat binnen te kunnen lopen, maar 't was al bijna niet mogelijk om de kassa te bereiken en had nog amper een kaartje. En de zaal ging er helemaal voor bij Rent-a-Cat. Veel drukte met standjes ook en eten. Dat kan ik me niet zo herinneren van andere jaren. Bij de avondvoorstelling van Headshot was het trouwens beduidend minder druk in de zaal (niet in de kroeg en foyer van De Balie).

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Cinemasia wordt voortaan een jaarlijks festival in plaats van eens in de twee jaar. Dit jaar waren dan ook alle bezoekersrecords gebroken.

avatar van kappeuter
kappeuter (crew)

(afbeelding)

- 1-6 april Kriterion, Amsterdam

On Tour:
- 10-12 april Natlab door Plaza Futura, Eindhoven
- 18 april Filmhuis, Den Haag
- 19 april Worm, Rotterdam

Maak kans op kaarten in Amsterdam of Eindhoven voor de spannende Koreaanse politiethriller A Hard Day of SABU's nieuwste film Chasuke's Journey. Zie homepage!

avatar van kappeuter
kappeuter (crew)
CINEMASIA FILM FESTIVAL 2015 GOES EINDHOVEN 10-12 APRIL


Na het hoofdfestival dat begin april in Amsterdam plaats heeft gevonden, reist CinemAsia door naar Eindhoven.
In het weekend van 10-12 april toont het festival in het Natlab (Plaza Futura) een brede
selectie van de beste hedendaagse Aziatische films uit China, Taiwan, Korea, Japan,
Singapore, Thailand en meer. Dit zijn zowel nieuwe films die grote populariteit in Azië
genieten als films met een sterke artistieke visie die bestaande grenzen op het gebied
van film verleggen.
Het programma is te vinden op www.cinemasia.nl en www.natlab.nl.


Openingsfilm Paradise in Service (Taiwan 2014) van Doze Niu, 10 april
CinemAsia’s speciale selectie voor Eindhoven bestaat uit maar liefst 16 Aziatische films. Het festival
opent met PARADISE IN SERVICE van de gerenommeerde Taiwanese regisseur Doze Niu – die grote
Taiwanese blockbusters als ‘Monga’ en ‘Love’ op zijn naam heeft staan. Met zijn nieuwste film Paradise in Service snijdt Doze Niu een taboe onderwerp aan uit de recente Taiwanese geschiedenis: bordelen
gerund door het Taiwanese leger van 1951 tot aan 1990, aangeduid als ‘Eenheid 831’. Deze lagen op
afgelegen eilanden die uitkijken op het Chinese vasteland. Dit biedt het kleurrijke decor voor een comingof- age verhaal over volwassen worden en het onderscheid tussen liefde en lust, terwijl tegelijkertijd de gevoelige relatie tussen China en Taiwan wordt aangestipt.

The Taking of Tiger Mountain (China 2014) van Tsui Hark in 3D, 11 april
Een aanrader op de CinemAsia zaterdag is The Taking of Tiger Mountain, een spectaculaire 3D productie.
Deze film markeert de bombastische terugkomst van de legendarische actieregisseur Tsui Hark, door de beste elementen van het avonturengenre, Hollywood kaskrakers en Hong Kong actiefilms samen te voegen. Deze verfilming van de bekende Chinese roman ‘Sporen in het Besneeuwde Bos’ is zowel een historisch drama als een fascinerend spektakel dat het gros van zijn soortgenoten uit Hollywood weet te ontstijgen.

When Marnie Was There (Japan 2014) van Hiromasa Yonebayashi (Studio Ghibli), 12 april
De nieuwste en misschien laatste geanimeerde speelfilm van de legendarische Studio Ghibli, de Japanse
filmstudio die verantwoordelijk is voor een groot aantal anime-films, waaronder SPIRITED AWAY, die
bekroond werd met een Oscar. WHEN MARNIE WAS HERE ontving de Best Animation Film nomination van
de Japanese Academy Awards 2015 en vertelt het emotionele verhaal van Anna, een introvert en
eenzaam twaalfjarig meisje dat kampt met depressie. Totdat ze het blonde meisje Marnie ontmoet. Is
Marnie een door Anna verzonnen geest? Of iets geheel anders?

(persbericht)

avatar van Verhoeven
Te gek programma:

- Blind Massage (Ye Lou)
- Freelance (Nawapol Thamrongrattanarit)
- Mr. Six (Hu Guan)
- Office (Johnnie To)
- Murmur of the Hearts (Sylvia Chang)
- The Crescent Moon (Ismail Basbeth)
- Zinnia Flower (Tom Lin)

Maar wat een onmogelijke 'schedule' ...

avatar van Onderhond
Nieuwe Hu Guan is geweldig nieuws.
Nieuwe To is leuk (die lijntjes ... lijntjes, lijntjes, lijntjes!), Murmur of the Hearts vond ik ook wel de moeite (maar wel een relatief klassiek drama). De nieuwe Tom Lin ligt hier ondertussen ook al klaar. Blijft toch een redelijk raar fenomeen, dat festivals achterlopen op DVD releases.

avatar van Verhoeven
Zijn die zeven allemaal uitgegeven op DVD / BR met Engelse ondertiteling? Blind Massage en Murmur of the Hearts zitten trouwens in een bijprogramma dat zich focust op de 'Golden Horse Award'.

avatar van Mochizuki Rokuro
Jee, dat is ook vroeg in het jaar!
Denk niet dat dat gaat lukken.

avatar van Onderhond
Verhoeven schreef:
Zijn die zeven allemaal uitgegeven op DVD / BR met Engelse ondertiteling?

Alle 7 denk ik niet, maar toch al zeker 4.


avatar van Onderhond
Mr Six is trouwens een absolute aanrader. Hoog tijd dat Hu Guan eens écht ontdekt wordt.

Gaaf, Aziatische films! Daar ken ik er nog niet zo veel van. Onlangs wel naar Factory Boss geweest, die vond ik absoluut de moeite waard!

avatar van Verhoeven
Programma! Gewoon vier titels die ik op het IFFR had verwacht gaan hier in première:

- BKKY
- Apprentice
- Diamond Island
- Soul on a String


Mad World en Train to Busan ook genoteerd. The Hidden Fortress en Laskar Pelangi nog nooit eerder gezien en Still Life op het witte doek. The Age of Shadows was overigens mijn afsluitfilm in Venetië en The Road to Mandalay zag ik al op het IFFR. Allebei erg fijn.

avatar van Koenr
#BKKY en Diamond Island.

Zag nog niks van Riri Riza, dus Laskar Pelangi wil ik ook wel meepakken. En Chungking Express en Vive L'Amour wil ik wel op het witte doek herzien. Genoeg keus dit jaar lijkt me.

Ik probeer sowieso 2 of 3 dagen te gaan.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Onder voorbehoud wil ik ook wel een of twee dagen. Genoeg leuks.

avatar van Mochizuki Rokuro
Programma 2018 staat vreemd genoeg nog niet op de website, maar er ligt wel een flyer in de filmhuizen met alle titels. Competitie en per land.

Nieuwe Hiroki (maar de synopsis staat me helemaal niet aan) oa. Op zich zou ik denk ik The Seen and Unseen, Posesif en Passage of Life in elk geval ook willen zien. We gaan t zien.

edit: inmiddels wel online: Film Programma | CinemAsia

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Damn, de nieuwe Edwin op lastige tijden. 10 maart kan ik niet en 8 maart is nogal laat, maar ik denk dat die toch maar moet. Moet nog even kijken wat wel en niet kan...

avatar van Mochizuki Rokuro
De nieuwe Edwin is volgens de berichten uit Berlijn (meerdere bronnen) een commerciële opdrachtfilm, vergelijkbaar met films gebaseerd op het werk van Carry Slee. Daar kan dus een kruis doorheen.

Nog geen schema gemaakt, wil nog wel proberen iets mee te pakken.

avatar van McSavah
Klinkt goed, die nieuwe Edwin. Trailer belooft visueel ook veel moois.

avatar van Macmanus
Iemand nog aanraders voor de editie die nu bezig is?

Gast
geplaatst: vandaag om 08:04 uur

geplaatst: vandaag om 08:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.