- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Camera Japan Festival
Camera Japan Festival
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Aha, dit festival leeft dus nog wel.
Zal dit jaar waarschijnlijk niets of niet veel gaan bekijken (tijd- en geldgebrek), maar de line-up ziet er toch best interessant uit. Veel nieuwe kleine Japanse drama's en ander leuks.
Ook erg bijzonder dat het festival zich zo breed oriënteert, zo lijkt me die lecture over architectuur inderdaad ook erg boeiend. Maar ook die van videokunstenaar Shuji Terayama en bijvoorbeeld kunstenares Yayoi Kusama.
kinjutsu
-
- 1549 berichten
- 2582 stemmen
Allemaal heel chil, en ik ga er zeker bij zijn maar hoe zit het met de tickets? Ik kan niks over een voorverkoop vinden... het wordt toch niet een wie-het-eerst-komt-wie-het-eerst-maalt situatie he?
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Ik heb v/d week naar Lantaren/Venster gebeld. Je kan gewoon tickets reserveren en tot uiterlijk een half uur voor tijd afhalen, net als bij normale films. D'r was ook nog niks uitverkocht daar, maar dat kan inmiddels anders zijn.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14440 stemmen
Vreemd dat er niets staat over het nieuwe Camera Japan festival, dat dit jaar van 18 September tot 7 Oktober wordt gehouden!
Het programma staat nu online, en naast het normale programma is er ook een kort programma gewijdt aan rock-films en een retrospectief van regisseur Koji Wakamatsu. Naar dat laatste ben ik erg benieuwd en mochten ze de laatste week van dat fesitval nog draaien, dan denk ik dat ik er daarvan wel een paar pak!
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Staan erg leuke zaken bij (hoewel je een aantal films ondertussen alweer "vanuit je zetel" kan bekijken). Time of Eve kijk ik het meest naar uit. Van de mens achter Studio Rikka (= genie).
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Dat is me inderdaad een programma om u tegen te zeggen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Interessant dit.
Benieuwd naar die Evangelion rebuild en Tokyo! lijkt me ook wel leuk. En die GitS 2.0 moet ook nog steeds zien.
Edit: Time of Eve website net even bekeken. Ziet er strak uit. Kende het (nog) niet maar wat ik er zo van lees en zie klinkt het zeer interessant. Wellicht dat ik dat die zondag ook wel eens ga checken, mits deze niet conflicteert met andere films die ik ook wil zien.
Bedankt voor de tip! 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Time of Eve kijk ik het meest naar uit. Van de mens achter Studio Rikka (= genie).
Die klinkt interessant inderdaad.
Ik ga straks thuis maar eens even puzzelen met het programma, want een leuk festival in de buurt moet je niet zomaar laten schieten.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Als er nou nog meer mensen komen dan kunnen we wellicht wat afspreken met zijn allen om voor of na de film wat te gaan drinken ofzo (als er meer mensen naar Rotjeknor gaan tenminste). Hoe meer zielen hoe meer vreugd, toch? En het is altijd leuk om met mede-filmliefhebbers te discussieren over hetgeen wat je net hebt gezien of gaat zien.
Zijn er al eerder meetings geweest op filmfestivals?
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Ja, verschillende. Op Dejima, het IFFR en vast ook op andere festivals.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ja, ook een aantal op NFF.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Wakamatsu Koji !!!!!!!!
Wat mij betreft spreken we wat af. Maar ik ben niet zo flexibel met een 'ongoing' verbouwing thuis en een kleine lieve meis die daar doorheen loopt .
Montorsi
-
- 9715 berichten
- 2374 stemmen
De zaterdagavond wordt het voor mij, met eerst GitS 2.0 en daarna een nog niet gemaakte keuze tussen Heaven's Door en Genius Party Beyond.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Heaven's Door is de nieuwe van Michael Arias toch? Ben daar ook wel benieuwd naar. Met wederom een soundtrack van electronic pioniers Plaid.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Zou toch kiezen voor Genius Party Beyond, al is het maar omdat die meer gemaakt is voor het grote scherm. De afvaller kan je daarna altijd even thuis nog bekijken.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Dat is ook de enige die ik wel interessant vind in dat programma, Genius Party Beyond. Misschien zelfs de tijd en moeite waard om op een groot scherm te kunnen zien.
Al ga ik dan wel naar de voorstelling van Fri 02.10 / 21:30 / Kriterion / Amsterdam. Rotterdam is me toch iets te ver.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Wakamatsu Koji !!!!!!!!
Fuck, dat zag ik even over het hoofd.
Ik zou zijn ECSTASY OF ANGELS (Tenshi no koukotsu) en SHINJUKU MAD (Shinjuku maddo) heel graag willen zien. Vooral de laatste.
Jammer dat die alleen maar in Rotterdam draait. Kutzooi. Misschien toch maar overwegen.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ook een nieuwe Kawase, tof. Maak er wel een leuk weekendje van in Amsterdam denk ik.
Jammer dat die Time of Eve alleen in R'dam draait.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Fuck, dat zag ik even over het hoofd.
Ik zou zijn ECSTASY OF ANGELS (Tenshi no koukotsu) en SHINJUKU MAD (Shinjuku maddo) heel graag willen zien. Vooral de laatste.
Mijn ogen moesten ook even door stephan73 worden geopend. 2 van 4 titels draaien als DigiBeta ipv 35 mm, dus daarvan verwacht ik geen wonderen. Die recente film is bijzonder goed ontvangen/besproken en maakt nieuwsgierig. Die drie oude ook, met name "Running in Madness, Dying in Love". Ik ga eens plannen.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Mwah, 35mm of DigiBeta, ik lig daar nooit zo wakker van. Of het moet echt heel slecht zijn natuurlijk. Maar dat heb ik niet zo vaak meegemaakt.
Ik heb ook even rondgekeken over zijn United Red Army, ziet er toch ook wel heel interessant uit.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Jammer dat z'n fietsenfilm er niet bijzit, die was toch wel fijn. ECSTASY OF ANGELS is een wat overbodige toevoeging aan de 4 films. Gewoon op DVD te verkrijgen voor de echte fans.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
ECSTASY OF ANGELS is een wat overbodige toevoeging aan de 4 films. Gewoon op DVD te verkrijgen voor de echte fans.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Misschien dat ik zelf hier ook nog wat films van zal meepikken, al moet ik toegeven dat dit voor mij vrij onbekend filmterrein is. Weinig titels klinken mij bekend in de oren en hoewel ik best wat op de gok wil proberen, zijn tips zeker welkom.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14440 stemmen
Ik ben van plan om naar Ecstasy of Angels en Running in Madness, Dying in Love te gaan. Waarschijnlijk wel in Amsterdam, omdat Rotterdam me net iets te ver is. Als iemand anders ook interesse heeft, lijkt het me een goed plan om een mini-meeting te houden!
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Ik houd het ook maar bij Amsterdam.
Ik neem ook wat van Koji Wakamatsu.
UNITED RED ARMY
Mon 07.10 / 19:00 / Melkweg / Amsterdam
ECSTASY OF ANGELS
Mon 05.10 / 19:00 / Melkweg / Amsterdam
GENIUS PARTY BEYOND
Fri 02.10 / 21:30 / Kriterion / Amsterdam
Had Shinjuku Mad graag gezien,... maar draait helaas alleen in Rotterdam.
Stephan73: Running in Madness, Dying in Love draait toch alleen in Rotterdam?
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14440 stemmen
Stephan73: Running in Madness, Dying in Love draait toch alleen in Rotterdam?
Damn, je hebt gelijk! Dan wordt het helaas alleen Ecstacy voor mij!
Edit: Volgens de stedenprogramma's staat hij er toch tussen!
CAMERA JAPAN - Japanese Filmfestival - camerajapan.nl
En blijkbaar klopt dat!
Alle Wakamatsu films draaien ook gewoon in de Melkweg!
Dan kan ik dus toch Running in Madness zien! 
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Wow, nice! Wel vaag aangegeven op hun eigen website dan.
Dan word het voor mij denk ik het volgende:
UNITED RED ARMY
Mon 07.10 / 19:00 / Melkweg / Amsterdam
ECSTASY OF ANGELS
Mon 05.10 / 19:00 / Melkweg / Amsterdam
SHINJUKU MAD
Zo 04.10 / 19:00 / Melkweg / Amsterdam
GENIUS PARTY BEYOND
Fri 02.10 / 21:30 / Kriterion / Amsterdam
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Tokyo!, The Two in Tracksuits, One Million Yen Girl, Nanayo, Heaven's Door, Detroid Metal City, Running in Madness, Dying in Love en Genius Party Beyond al gezien 
Zitten zeker fijne films tussen, maar ik geloof niet dat ik het dit jaar ga halen. Alhoewel na Running in Madness, Dying in Love ik toch zeker meer van Wakamatsu wil zien!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Wow, nice! Wel vaag aangegeven op hun eigen website dan.
Goed nieuws dat die ook in A'dam draaien. Genius Party beyond staat dan wel weer in de Melkweg geprogrammeerd volgns de Camera Japan website, maar niet op de Melkweg-site. Wel supervaag. edit: Die anime is in Kriterion zie ik nu...
Ik ga proberen alle Wakamatsu's te gaan zien. Ik denk grotendeels in Amsterdam. Ik zal zo een programma-voornemen posten hier. Dan spreken we wel wat af.
En volgens de website is er ook in Dordrecht, Arnhem, Breda, Tilburg en Leiden wat te zien, amar wat is dat dan??? Of zijn dat andere culturele zaken, behalve de cinema?
Cosoco
-
- 10908 berichten
- 5185 stemmen
Ik woon inmiddels op loopafstand van L/V. 
Ik ga net als vorig jaar weer een film of 6/7 meepakken. Wel een vervelende keuze tussen Heaven's Door en Genius Party, maar ik kan de ander altijd nog in Amsterdam gaan zien.
En volgens de website is er ook in Dordrecht, Arnhem, Breda, Tilburg en Leiden wat te zien, amar wat is dat dan??? Of zijn dat andere culturele zaken, behalve de cinema?
Daar gaan een paar films na Amsterdam nog draaien.