• 12.203 nieuwsartikelen
  • 165.606 films
  • 10.688 series
  • 30.863 seizoenen
  • 623.039 acteurs
  • 194.894 gebruikers
  • 9.096.717 stemmen

De Gouden Ui

zoeken in:

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

Na und? Titanic was ook al zo vervelend en die heeft me toch een bakken met geld opgeleverd...

Titanic was een topfilm!

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

gotti schreef:

Een enorm flauwe lijst zeg. Vraag me af of die mensen ze allemaal wel gezien hebben...

Zijn ook geen nominaties, maar zo'n beetje driekwart van de Nederlandse films van dit jaar.

De nominaties zijn nu bekend:

Slechtste Acteur:

Peter Beense (Honeyz)

Yes-R ('n Beetje Verliefd)

Gert-Jan van den Ende (alias Bobbie in Ernst, Bobbie En De Geslepen Onix)

Slechtste Actrice:

Anna Speller (Honeyz)

Monique van der Werff (Honeyz, Zoop In Zuid-Amerika)

Nicolette van Dam (Zoop In Zuid-Amerika)

Slechtste Regisseur:

Tom Six (Honeyz)

Albert ter Heerdt (Kicks)

Maria Peters (Afblijven)

Slechtste film:

Honeyz

Kicks

Zoop In Zuid-Amerika

Minst opwindende filmkus:

Ad van Kempen en Geert de Jong ('n Beetje Verliefd)

Jon Karthaus en Cherpee de aap (Zoop In Zuid-Amerika)

Joe Flynn en Stephanie Leonidas (Kruistocht In Spijkerbroek)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Beetje jammer dat ze (vrijwel) enkel kinderfilms hebben genoimineerd...... Slechte films voor jongeren/volwassener zijn veel ergerlijker.

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

Winnaars van andere jaren gezien? Kicks voor kinderen? Heb de film trouwens niet gezien, maar kan me maar moeilijk voorstellen dat het een terechte nominatie is.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kicks misschien niet, maar de rest wel.... vorig jaar won toch het Woeden der gehele wereld en daarvoor Joy Ride?

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

Zijn toch geen kinderfilms? En nu zie ik alleen Zoop bij Slechtste film.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik zou Afblijven, Honez, Booby & Ernst en Kruistocht (zonder ze gezien te hebben) op basis van wat ik er over lees en weet toch wel als kinderfilms aanmerken. ('n Beetje verliefd weet ik verder niets van maar de hoes ziet er erg kinderachtig uit.) Allemaal niet iets wat de 16+-er aanspreekt lijkt me.

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

Zeker Honeyz richtte zich wel op die groep, denk ik. Afblijven zag ik niet, maar leek me meer een tienerfilm dan een kinderfilm. Overigens zie ik niet waarom slechte films voor jongeren ergerlijker zouden zijn dan films voor kinderen. Slecht is slecht.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3171 stemmen

Reinbo schreef:

Ik zou Afblijven, Honez, Booby & Ernst en Kruistocht (zonder ze gezien te hebben) op basis van wat ik er over lees en weet toch wel als kinderfilms aanmerken.

Booby & Ernst? Klinkt niet echt als een kinderfilm .

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

lol

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Zijn toch geen kinderfilms? En nu zie ik alleen Zoop bij Slechtste film.

Wat ik onterecht vind.

Was best een leuke film!

neo

• 15407 berichten
  • 9638 stemmen

Van Dam werd bij de vorige Kalveren al genomineerd voor beste actrice, waar ik mij totaal niet in kon vinden. Nu vind ik slechtste ook weer niet helemaal terecht, maar kan mij daar al wat meer in verplaatsen.

Yes-R vond ik prima spelen in 'n Beetje Verliefd.

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

Een populaire rapper casten in een film is vragen om problemen. Dikke kans dat ie wint.

kos

• 46247 berichten
  • 8546 stemmen

Mja, sorry hoor maar ik vond hem ook rete irritant in die film.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Vond hem ook niet best..

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

Ach ja, zo heeft iedereen een mening.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Gelukkig ook maar.

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1696 stemmen

Yes-r is altijd irritant, tenzij hij slaapt...misschien.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Irritant is hij niet. Zijn acteerprestatie was gewoon niet zo best ( naar mijn mening)

Wouter

• 18674 berichten
  • 3014 stemmen

Van de ui-site:

Grootste Flop - Wild Romance

Wat kost zo'n Herman Broodje nou helemaal? Wel, dit kunst en vliegwerk kostte 3,5 miljoen Euro. Echter, over kunst schijnt men niet te kunnen twisten, en laten we dat dan ook vooral niet doen met een bezoekersaantal van een magere 28.000 (voor lezers die van leedvermaak houden: dit komt op 125 E per betalende bezoeker).

Slechtste Acteur - Gert-Jan van den Ende (Ernst, Bobbie En De Geslepen Onix)

Gert-Jan van den Ende, bij de kleintjes beter bekend als de olijke Bobbie, viel ook bij onze jury in de smaak. Een niet nader te introduceren bezorgde moeder vertrouwde ons toe: "Zelfs mijn kind van zes vindt hem irritant."

Slechtste Actrice - Anna Speller (HoneyZ)

Het mierzoete gebakje Anna Speller werd door marionettenspeler Six tot hoofdrol gebombardeerd. Na een lijdensweg van 73 minuten leek een heerlijke vrijage met haar tegenspeelster alle leed te doen vergeten, maar door een sterke arm liep zelfs dat uit op een desillusie. Er zijn gelukkiger doorstarten bekend onder de vaderlandse artiesten.

Slechtste Regisseur - Tom Six (HoneyZ)

Tom Six bewijst door zijn tweede nominatie te verzilveren als regisseur serieus genomen te moeten worden. Schuimbekkend heeft hij zich zelfs in een avontuur met Dries Roelvink gestort. De jury beraadt zich op een oeuvreprijs.

Minst Opwindende Filmkus - Jon Karthaus en Cherpee de aap (Zoop in Zuid-Amerika)

De bioscoopbezoeker kon dit jaar getuige zijn van een apentijtelijk momentum. Voor deze hartverwarmende romance in het wild tussen de meest getalenteerde acteur uit Zoop en zijn liefje Jon Karthaus heeft de jury een bananenschil neergelegd. Nu al een klassieker onder de moderne filmkussen.

Publieksprijs - HoneyZ

Honderden filmadepten spuiden hun ongezouten mening op onze site. De ontgoochelde HoneyZ-bezoekers wisten ons kennelijk te vinden. Een aanzienlijk deel van het bezoekersaantal van 800 man en een paardenhoofd (wij willen op deze dierendag paardenliefhebbers niet voor de kop stoten) moet hebben gestemd, zo leert een snelle rekensom.

Slechtste Film - HoneyZ

Helaas werd dit onschuldige verhaaltje veroordeeld een bittere nasmaak te krijgen. Op alle fronten werd de kijker leeg achtergelaten. Six en zijn honingbijtjes gaan na een speels voorjaar een natte en strenge Hollandsche winter tegemoet.

hinie

• 1336 berichten
  • 0 stemmen

Had ik het goed!

gotti

• 14038 berichten
  • 5705 stemmen

Wouter had stiekem zelf natuurlijk willen winnen.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11588 berichten
  • 4964 stemmen

neo schreef:

Yes-R vond ik prima spelen in 'n Beetje Verliefd.

Was ik dus toch niet de enige. Prima film trouwens ook.

Saffie

• 49 berichten
  • 19 stemmen

Wouter schreef:

Van de ui-site:

Minst Opwindende Filmkus - Jon Karthaus en Cherpee de aap (Zoop in Zuid-Amerika)

De bioscoopbezoeker kon dit jaar getuige zijn van een apentijtelijk momentum. Voor deze hartverwarmende romance in het wild tussen de meest getalenteerde acteur uit Zoop en zijn liefje Jon Karthaus heeft de jury een bananenschil neergelegd. Nu al een klassieker onder de moderne filmkussen.

Nee, opwindend was dit zekerweten niet.

Maar ik vind het best flauw en kinderachtig dat ze die zoen uberhaupt genomineerd hebben.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

De Gouden Ui (en in Hollywood de 'Razzie') is allesbehalve een serieus gebeuren, juist de flauwigheid/campiness siert de award.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.