menu

Film / Festivals en evenementen / De Gouden Ui

zoeken in:
Nederland heeft nu ook z'n eigen razzies, namelijke de "gouden uien", dit jaar voor het eerst uitgereikt. De "winnaars":
Slechtste film: Joyride
Slechtste regie: Frank Herrebout (Joyride)
Slechtste acteur: Daan Schuurmans (Snowfever)
Slechtste actrice: Georgina Verbaan (Joyride)
Meeste irritante cameo van een bekende Nederlander die geen acteur is: Chazia Mourali (Vet Hard)

Haha, ik ben bang voor Georgina dat het niet haar laatste ui zal zijn.

Er is ook een website: www.degoudenui.nl

Er was ook nog een ui voor grootste flop:
Zwarte Zwanen (De film had een budget van ruim 1 miljoen euro maar er kwamen maar 978 mensen kijken.Daarmee kostte de film ruim 1000 euro per bezoeker!)

Ik had niet gedacht ooit nog blij te zijn dat Georgina Verbaan een prijs zou winnen, maar bij deze: gefeliciteerd

Genomineerd voor de publieksprijs;

Wild Romance
'n Beetje Verliefd
Kruistocht in Spijkerbroek
Honeyz
Blind
Afblijven
Zoop in Zuid-Amerika
Ernst, Bobby en de geslepen Onix
Dennis P.
Kicks
Sextet
Wolfsbergen

hinie
Publieksprijs als in slechtste film?

Gouden Ui komt met publieksprijs

De organisatie van de Gouden Uien, de prijzen voor de slechtste Nederlandse filmproducties van het jaar, komt met een publieksprijs.

Tijdens de derde editie kan naast een vakjury ook het publiek laten weten wat de meest bedroevende Nederlandse film van het jaar was. Filmliefhebbers worden opgeroepen de komende week op www.degoudenui.nl hun voorkeur kenbaar maken, aldus de organisatie donderdag.

De film die de meeste stemmen krijgt, wint de Gouden Publieks-Ui. De ceremonie vindt plaats op donderdag 4 oktober in de Utrechtse Club Monza. Andere categorieën zijn slechtste film, regisseur, acteur, actrice en filmkus.

hinie
Goh wie zou daarvan ( rijtje) gaan winnen....

Geen idee, gok op Ernst & Bobby.

Bij Beetje Verliefd, 'n (2006):

Genomineerd voor een Gouden Ui...

Maar ach... wie neemt die lijstjes nou serieus...

Grappig. Waar zie je de nominaties? Op de website staat dat de nominaties pas 1 oktober bekend worden gemaakt.

hinie
Quentin schreef:
Geen idee, gok op Ernst & Bobby.

Ik op Honeyz, die heeft de bioscoop niet eens gehaald..

Die heeft weldegelijk in de bioscoop gedraaid hoor.

hinie
Is dat zo? Mijn excuses...

Bij Beetje Verliefd, 'n (2006):
Genomineerd voor de publieksprijs.

kappeuter (crew)
Vreemd. Het publiek is niet bepaald enthousiast.

Lijkt me gewoon een voorselectie gemaakt door de 'jury'.

Mug
Alle grote matig/slecht bekritiseerde Nederlandse produkties staan op de "short" list, dus zo verwonderlijk is het niet.

hinie
Vond dit de minste van koolhoven, maar zou niet terecht zijn als hij de gouden ui zou krijgen.

kappeuter (crew)
Wouter schreef:
Grappig. Waar zie je de nominaties? Op de website staat dat de nominaties pas 1 oktober bekend worden gemaakt.

Verwarrend inderdaad, maar het blijkt hier om de selectie voor de Publieksprijs te gaan.
Als je op de Gouden Ui site op de link 'Publieksprijs' klikt, krijg je deze nominaties te zien (en kun je stemmen).

Een enorm flauwe lijst zeg. Vraag me af of die mensen ze allemaal wel gezien hebben...

hinie schreef:
Vond dit de minste van koolhoven, maar zou niet terecht zijn als hij de gouden ui zou krijgen.

Absoluut wel. Dat hij in het verleden behoorlijke films heeft gemaakt zou juist negatief mee moeten wegen, want 'n Beetje Verliefd *is* me toch een wanproduct...

Wat een belabberde lijst.

kos
Goh, wat boeiend om te weten wat het slechtste is. .

Da's toch leuk? Deze site heeft ook een bottom 100...

kos
Ja, vind ik ook totaal onnodig persoonlijk.

Reinbo
Ik probeer ze juist allemaal te zien.

hinie
otherfool schreef:
(quote)

Absoluut wel. Dat hij in het verleden behoorlijke films heeft gemaakt zou juist negatief mee moeten wegen, want 'n Beetje Verliefd *is* me toch een wanproduct...
Hij heeft toch de gouden film gehaald, dus zo belabberd was ie volgens velen niet...

Na und? Titanic was ook al zo vervelend en die heeft me toch een bakken met geld opgeleverd...

Afgaande op deze gouden ui lijst kan je zeggen dat het kwalitatief goed gesteld is met Nederland, aangezien 90% niet op die lijst thuishoort.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:05 uur

geplaatst: vandaag om 02:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.