• 12.192 nieuwsartikelen
  • 165.481 films
  • 10.682 series
  • 30.856 seizoenen
  • 622.895 acteurs
  • 194.872 gebruikers
  • 9.094.420 stemmen

Oscar Missers

zoeken in:

ThaHouse

• 59 berichten
  • 29 stemmen

"Ook maar net gelezen, maar ben het er 100% mee eens !"

Welke films kregen ten onrechte geen Oscar terwijl ze daar wel voor genomineerd waren? Deze vraag legde het Britse Radio Times zijn bezoekers voor op hun website. Bijna 6000 mensen beantwoordden de vraag. Op de eerste plaats eindigde de verfilming van een boek van Stephen King 'The Shawshank Redemption' met prachtige rollen van Tim Robbins en Morgan Freeman. De volledige lijst ziet er zo uit:

1. The Shawshank Redemption

2. It's a Wonderful Life

3. ET the Extra-Terrestrial

4. 2001: A Space Odyssey

5. The Great Escape

6. The Wizard of Oz

7. Some Like It Hot

8. The Color Purple

9. Raiders of the Lost Ark

10. Psycho

Volgens filmcriticus Barry Norman bewijst deze poll wat al door velen beweerd werd, namelijk dat de leden van de Academy in het verleden heel wat fouten gemaakt hebben bij het uitreiken van de meest begeerde filmprijs.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ThaHouse schreef:

Volgens filmcriticus Barry Norman bewijst deze poll wat al door velen beweerd werd, namelijk dat de leden van de Academy in het verleden heel wat fouten gemaakt hebben bij het uitreiken van de meest begeerde filmprijs.

Hoe kun je nou aan het feit dat er een top 10 bestaat, concluderen dat ze veel fouten hebben gemaakt. Als ze dat niet zouden doen was er maar een top 4 geweest? Vreemde conclusie.

Het is ook wel makkelijk praten achteraf btw.

ThaHouse

• 59 berichten
  • 29 stemmen

Tsja ze hebben het aan 6000 film lief hebbers gevraagd, welke zij liever als een oscar winnaar hadden gezien he.

Ben eigenlijk ook wel is benieuwd wie de eigenlijke Academy leden zijn ? vergrijst of niet ?

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

ThaHouse schreef:

Ben eigenlijk ook wel is benieuwd wie de eigenlijke Academy leden zijn ? vergrijst of niet ?

Voor zover mij bekend zijn dat alle in het verleden voor een Oscar genomineerden. Ieder jaar komen er dus weer nieuwe, relatief jonge leden bij, terwijl er inmiddels vast en zeker wat oudere leden zullen overlijden. Maar over het algemeen dus wel op leeftijd.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Koekebakker schreef:

(quote)

Voor zover mij bekend zijn dat alle in het verleden voor een Oscar genomineerden.

Dat zou betekenen dat het oscar-committee elk jaar enorm veel groter wordt?

jassonn

• 5303 berichten
  • 3144 stemmen

Volgensmij zitten er wel acteurs in, maar je moet "uitgenodigd" worden om lid te worden. Tom Hanks is volgensmij sinds een paar jaar ook "lid".

De Oscar voor beste film wordt dacht ik gekozen door de (top?) acteurs/actrices. Die krijgen een lijst met de genomineerden en brengen dan hun stem uit. Maar hang me er niet aan op.

Queto Yurlunyur

• 4775 berichten
  • 3110 stemmen

Zie hier en hier. Staat allemaal gewoon op de site van de Academy.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Alle leden worden toch "omgekocht" met allerlei presentjes.

Neemt niet weg dat de (meeste) winnaars van de oscars het verdiende.....

Behalve LOTR :evil :evil

RonaldMcD

• 5 berichten
  • 13 stemmen

Die van LOTR waren uit medelijden. Al 2 films lang zeken mensen (lees: LOTR fans) dat die films oscars verdienden. Dus de jury is ze maar tegemoetgekomen...

kos

• 46245 berichten
  • 8541 stemmen

Jij maakt hier vast snel vrienden

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Al 2 films lang zeken mensen (lees: LOTR fans) dat die films oscars verdienden. Dus de jury is ze maar tegemoetgekomen...
Kun je nagaan hoeveel LOTR fans er zijn .

RonaldMcD

• 5 berichten
  • 13 stemmen

Nah, het was idd wel een flinke flame naar LOTR, maar ik vind ze overrated to be honest. En als mensen vriendjes willen zijn met me, moeten ze m'n ongezouten mening over films ook kunnen accepteren

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.