- Home
- Filmforum
- Film - Festivals en evenementen
- Oscar Missers
Oscar Missers
ThaHouse
-
- 59 berichten
- 29 stemmen
"Ook maar net gelezen, maar ben het er 100% mee eens !"
Welke films kregen ten onrechte geen Oscar terwijl ze daar wel voor genomineerd waren? Deze vraag legde het Britse Radio Times zijn bezoekers voor op hun website. Bijna 6000 mensen beantwoordden de vraag. Op de eerste plaats eindigde de verfilming van een boek van Stephen King 'The Shawshank Redemption' met prachtige rollen van Tim Robbins en Morgan Freeman. De volledige lijst ziet er zo uit:
1. The Shawshank Redemption
2. It's a Wonderful Life
3. ET the Extra-Terrestrial
4. 2001: A Space Odyssey
5. The Great Escape
6. The Wizard of Oz
7. Some Like It Hot
8. The Color Purple
9. Raiders of the Lost Ark
10. Psycho
Volgens filmcriticus Barry Norman bewijst deze poll wat al door velen beweerd werd, namelijk dat de leden van de Academy in het verleden heel wat fouten gemaakt hebben bij het uitreiken van de meest begeerde filmprijs.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Volgens filmcriticus Barry Norman bewijst deze poll wat al door velen beweerd werd, namelijk dat de leden van de Academy in het verleden heel wat fouten gemaakt hebben bij het uitreiken van de meest begeerde filmprijs.
Hoe kun je nou aan het feit dat er een top 10 bestaat, concluderen dat ze veel fouten hebben gemaakt. Als ze dat niet zouden doen was er maar een top 4 geweest? Vreemde conclusie.
Het is ook wel makkelijk praten achteraf btw.
ThaHouse
-
- 59 berichten
- 29 stemmen
Tsja ze hebben het aan 6000 film lief hebbers gevraagd, welke zij liever als een oscar winnaar hadden gezien he.
Ben eigenlijk ook wel is benieuwd wie de eigenlijke Academy leden zijn ? vergrijst of niet ?
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Ben eigenlijk ook wel is benieuwd wie de eigenlijke Academy leden zijn ? vergrijst of niet ?
Voor zover mij bekend zijn dat alle in het verleden voor een Oscar genomineerden. Ieder jaar komen er dus weer nieuwe, relatief jonge leden bij, terwijl er inmiddels vast en zeker wat oudere leden zullen overlijden. Maar over het algemeen dus wel op leeftijd.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Voor zover mij bekend zijn dat alle in het verleden voor een Oscar genomineerden.
Dat zou betekenen dat het oscar-committee elk jaar enorm veel groter wordt?
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3144 stemmen
Volgensmij zitten er wel acteurs in, maar je moet "uitgenodigd" worden om lid te worden. Tom Hanks is volgensmij sinds een paar jaar ook "lid".
De Oscar voor beste film wordt dacht ik gekozen door de (top?) acteurs/actrices. Die krijgen een lijst met de genomineerden en brengen dan hun stem uit. Maar hang me er niet aan op.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 berichten
- 3110 stemmen
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Alle leden worden toch "omgekocht" met allerlei presentjes.
Neemt niet weg dat de (meeste) winnaars van de oscars het verdiende.....
Behalve LOTR :evil :evil
RonaldMcD
-
- 5 berichten
- 13 stemmen
Die van LOTR waren uit medelijden. Al 2 films lang zeken mensen (lees: LOTR fans) dat die films oscars verdienden. Dus de jury is ze maar tegemoetgekomen...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
RonaldMcD
-
- 5 berichten
- 13 stemmen
Nah, het was idd wel een flinke flame naar LOTR, maar ik vind ze overrated to be honest. En als mensen vriendjes willen zijn met me, moeten ze m'n ongezouten mening over films ook kunnen accepteren