menu

Film / Festivals en evenementen / Filmfestival Venetië

zoeken in:
Verhoeven schreef:
(embed)

Zo zien wij dus de films. Italiaans nagesynchroniseerd en onderaan het doek dan Engelse ondertiteling.

Dat meen je niet? Hoeveel films in jouw programma zijn dan nagesynchroniseerd?

McSavah schreef:
Verhoeven vindt het programma dit jaar juist tegenvallen.

Tja Verhoeven...

McSavah schreef:
Dat meen je niet? Hoeveel films in jouw programma zijn dan nagesynchroniseerd?
Ik heb vier / vijf Italiaanse films op het programma staan en ik hoop dat Tsai Ming-liang geen woorden gebruikt. Alles went uiteindelijk.

Bélon
Vaag dat een film als First Man (2018) voor de pers kennelijk niet gewoon in de originele versie kan worden vertoond.

Wel goed voor je Italiaans dit festival

Verhoeven schreef:
Zo zien wij dus de films. Italiaans nagesynchroniseerd en onderaan het doek dan Engelse ondertiteling.
En alsnog ga je voor je lol? dat zou ik dus alleen doen als het moest voor mijn werk (en dat is bij jou natuurlijk een heel klein beetje zo :-p )...

Ik weet niet of ik daar ooit aan zou kunnen wennen. Willen in elk geval niet
Bélon schreef:
Vaag dat een film als First Man (2018) voor de pers kennelijk niet gewoon in de originele versie kan worden vertoond.
Ik kan geen technische reden bedenken waarom dat in het digitale tijdperk niet zou kunnen. Lijkt me eerder onwilligheid, maar dat weet Verhoeven vast beter. Misschien voor de wat minder talige nationale pers?

Deels ook een sterke line-up omdat Cannes de keuze gaf aan enkele nieuwe cineasten, en bepaalden niet klaar geraakten. Het netflix-debacle zorgde er ook voor dat de Netflix films doorschuiven naar Venetie, en bovendien - corrigeer me als ik fout zit - heb ik het idee dat Venetie aan belang en reputatie wint tegenover / vergeleken met Cannes, ook omdat bepaalde films later gelanceerd worden met het oog op eventuele Oscars welke voor bijvoorbeeld een First Man wel van toepassing is.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=24hIHAQqO9Q

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Verhoeven maakte trouwens een grapje. Wel heel sterk verkapte humor.

Voor straf ga ik de drie uur durende nieuwe film van Reygadas zien: *KLIK*

Kan Roma in Gent op het programma staan?

Helaas niet. Krijgt in december wel nog een release.

Gaat Audiard zijn tweede hoofdprijs winnen ?? Verhoeven appte me de volgende "tussenstand":
https://farm2.staticflickr.com/1848/44535003401_bdc5895435_b.jpg

starbright boy (moderator)
Het is Roma (2018) van Cuaron geworden.

De jury's van de hoofdcompetitie en Orizzonti belonen allebei mijn beste films van Venetië!

starbright boy (moderator)
Verhoeven Volgens mij heb jij in de jury's geinfiltreerd

Volgend jaar in t onderste lijstje dan.
(jammer dat t op papier een slap jaar was )

Prijzen mooi verdeeld ook, dat heb ik doorgaans graag.

Op basis van 49 langspelers + 4 shorts. Alles netjes uitgekeken hoewel er eentje solliciteerde om bij weg te lopen.

BUITENCATEGORIE:
The Tree of Life (Terrence Malick)
Extended cut duurde ruim 50 minuten langer waardoor het bijna een compleet andere film werd met extra personages in de vorm van opa, oma, broer en (bescherm)engelen. Een nieuw einde met totaal andere betekenis.

HOOGTEPUNTEN:
01. Manta Ray (Phuttiphong Aroonpheng)
Uit de Weerasethakul-school. Erg bijzonder.

02. Roma (Alfonso Cuarón
Het MAGNUM OPUS van Alfonso Cuarón.

03. Amanda (Mikhaël Hers)
Mikhaël Hers is een held. Hopelijk breekt die nu definitief door.

04. Sunset (László Nemes)
Een groot mythisch, ondoordringbaar labyrint. Eentje om vaker op terug te komen.

05. What You Gonna Do When the World's on Fire? (Roberto Minervini)
Terecht vraag.

06. Deslembro (Flavia Castro)
Poëtische, associatieve speelfilmdebuut uit Brazilië die in verlengde ligt van La Idea de un Lago (Milagros Mumenthaler).

07. Nuestro Tiempo (Carlos Reygadas)
Na Dreyer nu Bergman maar dan op zijn Reygadas. Had wel een prijs mogen krijgen.

08. Frères Ennemis (David Oelhoffen)
Reda Kateb! Alleen al vanwege hem meer dan de moeite waard.

09. Dragged across Concrete (S. Craig Zahler)
Is Zahler een blanke supremacist? Zijn nieuwste film beantwoord die vraag al dan niet (on)bedoeld.

10. First Man (Damien Chazelle)
Technisch gezien één van de beste films van het jaar. Montage en camerawerk is op momenten pure kippenvel.

11. Adam und Evelyn (Andreas Goldstein)
12. Yuva (Emre Yeksan)
13. Deva (Petra Szöcs)
14. The River (Emir Baigazin) + Jinpa (Pema Tseden)
15. Vox Lux (Brady Corbet)

Wat een heerlijke titels.

TornadoEF5 schreef:
Prijzen mooi verdeeld ook, dat heb ik doorgaans graag.
Hoe kom je daarbij? De prijzen:
GOLDEN LION for Best Film to:
ROMA
by Alfonso Cuarón (Mexico)

SILVER LION - GRAND JURY PRIZE to:
THE FAVOURITE
by Yorgos Lanthimos (UK, Ireland, USA)

SILVER LION - AWARD FOR BEST DIRECTOR to:
Jacques Audiard
for the film THE SISTERS BROTHERS (France, Belgium, Romania, Spain)

COPPA VOLPI for Best Actress:
Olivia Colman
in the film THE FAVOURITE by Yorgos Lanthimos (UK, Ireland, USA)

COPPA VOLPI for Best Actor:
Willem Dafoe
in the film AT ETERNITY’S GATE by Julian Schnabel (USA, France)

AWARD FOR BEST SCREENPLAY to:
Joel Coen and Ethan Coen
for the film THE BALLAD OF BUSTER SCRUGGS by Joel Coen and Ethan Coen (USA)

SPECIAL JURY PRIZE to:
THE NIGHTINGALE
by Jennifer Kent (Australia)

MARCELLO MASTROIANNI AWARD for Best Young Actor or Actress to:
Baykali Ganambarr
in the film THE NIGHTINGALE by Jennifer Kent (Australia)
Twee films wonnen ieder twee prijzen waardoor er in totaal slechts zes films in de prijzen vielen van de 21 competitiefilms. Heb het in jaren nog nooit zo karig verdeeld gezien.

Ja, bij Oscars heb je soms films die 10+ prijzen tegelijkertijd pakken

Het is bij festivals, zeker buiten de acteerprijzen, een ongeschreven (en voor sommige prijzen zelfs geschreven) wet dat de prijzen niet naar dezelfde films gaan. Lang leve het jury-compromis zullen we maar zeggen.

Ga volgend jaar zelf naar het filmfestival van Venetië met onze tips:
In tegenstelling tot bij concurrent Cannes kan iedereen namelijk tickets aanschaffen voor de voorstellingen in Venetië. Die vallen zelfs goed mee in prijs. Zo kan je elke avond in het uit de kluiten gewassen PalaBiennale 2 films bekijken voor slechts 20 euro samen. Je krijgt niet de kleinere releases geserveerd maar de grote competitiefilms. De afgelopen editie werden bijvoorbeeld op donderdagavond 30 augustus Roma en The Favourite gecombineerd. Een dag later werden A Star is Born en The Ballad of Buster Scruggs vertoond.

Als je een vroege vogel bent kan je zelfs heel wat gratis films meepikken. Elke ochtend deelt men aan de festivalkassa’s coupons uit. Was je er tijdig bij dan kon je zo vorige week gratis naar de première van onze landgenoot Joachim Lafosse’s Continuer, de gerestaureerde versie van Some Like It Hot of zelfs de masterclass van regisseur David Cronenberg.

De vier lijsten zijn bijgewerkt:

- Competition *[758 / 312]*
- Orizzonti [103 / 338]
- Critics' Week [40 / 234]
- Venice Days [70 / 173]

* = Helaas een incomplete lijst.

De laatste aankopen nog op een rijtje:

September Film:
- Pearl (Elsa Amiel)
- Acusada (Gonzalo Tobal)

Cinéart:
- Doubles Vies (Olivier Assayas)
- C'est Ça l'Amour (Claire Burger)

Contact Film:
- Manta Ray (Phuttiphong Aroonpheng)
- Nuestro Tiempo (Carlos Reygadas)

Ik vermoed dat een stuk of vijfentwintig titels te zien zullen zijn op het aanstaande IFFR.

Contact Film weet wat we werkelijk willen.

En de teaser die dit jaar voor iedere film draaide:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=j8MvW6zHfV4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Helaas niet los op hun YT-account. Wat vinden jullie ervan?

Eerste 45 seconden prachtig.

geplaatst:
Volgens dit artikel mogen we de volgende regisseurs in Locarno of Venetië verwachten:
After such a press conference, it is fashionable to play the little game of "Ki ké pa there? Two names stand out and are still in the sleeve of Thierry Frémaux at the time we speak. Mektoub My Love - Intermezzo the film of Abdellatif Kechiche whose first editing (4 hours) seems to be seen soon by the committee of the Official and especially Once upon a time in Hollywood the last Quentin Hollywood hoped for months with all his armada (Brad Pitt and Leo DiCaprio in mind), and a window of projection-event is still expected in the last days of the Festival (23 or May 24).

But the list is long. Some are therefore dedicated to finding a place in complements in the Official next week. Others have their chairs pre-empted already in the parallel selections (Rebecca Zlotowski, Nicolas Pariser, Robert Eggers, Bertrand Bonello, Hafsia Herzi, Franco Lolli). And then his jackpot of great forgotten, unfinished or recaled that will delight the Swiss Locarno and transalpine Venice: Roy Andersson, Lucie Borleteau, Anthony Chen, Helier Cisterne, Katrin Gebbe, James Gray, Robert Guediguian, Patrizio Guzman, Hirokazu Kore-eda, Erwan Le Duc, Boris Lojkine, Pietro Marcello, Lorenzo Mattotti, Guillaume Nicloux, Joao Nicolau, Cristi Puiu, Kelly Reichardt, Runar Runarsson, Josh & Ben Safdie, Trey Edwards Shults, Alice Winocour, Zoe Wittock, Chloe Zhao , & others.
Even vlug naar het Engels vertaald.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:27 uur

geplaatst: vandaag om 10:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.