menu

Film / Festivals en evenementen / Filmfestival Venetië

zoeken in:
geplaatst:
De kans is niet gering dat zowel Polanski als Woody Allen in Venetië komen opdraven. Daar zullen sommige mensen een mening over hebben.

Guédiguain is vrijwel zeker in Competitie, net als de volgende Italianen: Pietro Marcello, Mario Martone, Giorgio Diritti. Plus een Italiaans debuut in Giornate.

geplaatst:
Lucrecia Martel voorzitter van de Gouden Leeuw-jury.

geplaatst:
Cool! Betekent dit ook dat de programmering daardoor wat breder wordt en minder focus ligt op Engelstalige / Amerikaanse producties? Op een Woody Allen zit bijvoorbeeld niemand meer te wachten.

geplaatst:
Verhoeven schreef:
Cool! Betekent dit ook dat de programmering daardoor wat breder wordt en minder focus ligt op Engelstalige / Amerikaanse producties? Op een Woody Allen zit bijvoorbeeld niemand meer te wachten.

Allen is sowieso niet in competitie, doet hij nooit met zijn films.

Minder Engelstalig/Amerikaans? Reken er maar niet op. Barbera mikt de laatste jaren er duidelijk op om een lanceerplatform voor Oscar hopefuls te zijn, en daar houdt hij aan vast.

geplaatst:
Pre-opening event of the 76th Festival on Tuesday 27 August:
The film-scandal of the 2nd Venice International Film Festival in 1934, Extase (Ecstasy, 1932) written and directed by Gustav Machatý, with Hedy Kiesler (later known as Hedy Lamarr in Hollywood), is the film selected for the Pre-opening event on Tuesday August 27th of the 76th Venice International Film Festival of the Biennale di Venezia, to be held in the Sala Darsena (Palazzo del Cinema) on the Lido.

Extase will be screened on the Lido as the world premiere presentation of the digital restoration in 4K. The restoration was completed by the Národní filmový archiv (Czech Film Archive) in Prague, thanks to the support of Milada Kučerová and Eduard Kučera and the collaboration of the Film Servis Festival Karlovy Vary. The work was done in the laboratories of L’Immagine Ritrovata in Bologna. The aim of the restoration was to reconstruct a version of the film as close as possible to its original Czech language version, as it has been shown in Venice in 1934. Given no elements of this original release have been preserved, Národní filmový archiv had to resort to other language versions and Czech elements from subsequent releases of the film. Partners contributing to the restoration were British Film Institute, Cinémathèque16, Cinémathèque suisse, CNC, Danish Film Institute, Filmarchiv Austria, Gaumont and Slovak Film Institute.

geplaatst:
Koreeda's The Truth, met Deneuve / Binoche (!) / Hawke, opent het festival (en zit in competitie).

geplaatst:
Dat klinkt goed!!!

geplaatst:
Aziaten die hun geluk zoeken in Frankrijk … levert zelden goeie films op.

geplaatst:
Ik ken niet genoeg voorbeelden om daar uitspraken over te doen, dus ik geloof je op je woord.

Maar Binoche en Hawke was zonder Deneuve al leuk geweest, dat het van Koreeda is maakt me wat extra nieuwsgierig, al moet ik beschaamd toegeven dat ik alleen nog maar Dare mo Shiranai (2004) van hem zag...

geplaatst:
Hou en Tsai hebben het al eens gedaan, ook Ki-duk. Kiyoshi Kurosawa heeft er bijvoorbeeld ook eentje. Fransen zijn doorgaans nogal praters, waar dat soort regisseurs vaak bekend zijn om hun eerder rustige, "stille" films.

geplaatst:
Sowieso ander land is zelden heel goed geweest voor Japanners, of Aziaten in het algemeen. Weet niet of Koreeda de taal machtig is. Ben van mening dat daar het grootste euvel ligt.

geplaatst:
Ik zou Flight of the Red Balloon toch wel onder de goede films willen scharen. Al is het alleen al om de uitstekende rol van mijzelf.

geplaatst:
Het meest krankzinnige filmnieuws in tijden. Enfant terribles Noé en Kechiche komen beiden met een hergemonteerde versie van een eerdere film naar Venetië. Bij Kechiche zal het wel duidelijk zijn welke film maar van Noé had ik het niet verwacht. Waarom zou je een versie in de wereld brengen die chronologisch is?

geplaatst:
Verhoeven schreef:
Het meest krankzinnige filmnieuws in tijden. Enfant terribles Noé en Kechiche komen beiden met een hergemonteerde versie van een eerdere film naar Venetië.
toch niet Irreversible mag ik hopen?

geplaatst:
John Milton schreef:
(quote)
toch niet Irreversible mag ik hopen?

Jazeker.

geplaatst:
Het lijkt me, als experiment, heel interessant. Ik denk niet dat de film er beter van wordt (maar ik ben een van het origineel), maar leuk om het contrast te zien.

Niet dat ik verwacht deze versie ooit te zien, maar goed.

geplaatst:
Omdat ik te lui ben om alles over te tikken: vrijwel zeker in Venetië te bewonderen dit jaar.

geplaatst:
Toch wel benieuwd naar een new cut. Hopelijk betekend dat ook mooie release op blu-ray..!

geplaatst:
The lineup of the 2019 Venice International Film Critics Week:
The out-of-competition opener for Critics’ Week will be Indian animation film “Bombay Rose” by Gitanjali Rao, which Nazzaro described as a love story between a Hindu girl and a Muslim boy and also “a strong and interesting critique of the sexist male stereotypes of the Bollywood industry.” He noted that “Bombay Rose’s” animation is 100% handmade, not computer-generated.

Saudi Arabia will be represented by Shahad Ameen’s “Scales,” a magical-realist mermaid movie set during a mythical Arabian past, in which a young girl finds a path to empowerment in a patriarchal society. Also from the Middle East is “All This Victory,” a drama set in 2006 in Lebanon during the war between Hezbollah and Israel, directed by Lebanon’s Ahmad Ghossein.

Lithuania is in competition with “Parthenon,” the feature film debut of Lithuanian documentary director Mantas Kvedaravicius. Set in Istanbul, Athens, Odessa and Sudan, it’s a “haunting work,” Nazzaro said, involving a Ukranian prostitute, a small-time hood, and a Sudanese refugee whose paths intersect.

The out-of-competition closer is Mexican director Joshua Gil’s “Sanctorum” which Nazzaro described as “a kind of metaphysical ‘Narcos’ episode.” It takes place in the mountains of Mexico, where farmers are forced to work in illegal marijuana fields. They are exploited by the Narcos and harassed by the police until an apocalyptic payback occurs.
Deze vier lijken me op het eerste gezicht het meest interessant. Erg benieuwd naar de zeemeerminnenfilm.

Check die stills van Parthenon:
https://s2.15min.lt/static/cache/OTI1eDYxMCwyNjN4MTgwLDYxOTI3MCxvcmlnaW5hbCwsaWQ9NDgzOTA4MCZkYXRlPTIwMTklMkYwNyUyRjE5LDM1NTMyMDIzODY=/kadras-is-filmo-partenonas-5d31ac5957508.jpg
https://www.lrt.lt/img/2019/07/19/476132-655604-756x425.jpg

geplaatst:
Giornate degli Autori (voorheen Venice Days) competitie line-up:

CORPUS CHRISTI, Jan Komasa.
LA LLORONA, Jayro Bustamante
ONLY THE ANIMALS, Dominik Moll
LINGUA FRANCA, Isabel Sandoval
YOU WILL DIE AT TWENTY, Amjad Abu Allah
ARAB BLUES, Manele Labidi
À BIGGER WORLD, Fabienne Berthaud
BEWARE OF CHILDREN, Dag Johan Haugerud
5 IS THE PERFECT NUMBER, IgorT
THE LONG WALK, Mattie Do
THEY SAY NOTHING STAYS THE SAME, Joe Odagiri

In ieder geval vier hiervan zijn sterke films.

geplaatst:
Mag hopen dat Odagiri's tweede film beter is dan zijn debuut. Als acteur wel zo'n beetje mijn allerfavorietste.

geplaatst:
Ik heb zijn debuut niet gezien, dus dat kan ik niet zeggen.

geplaatst:
Slotfilm ook bekend - tweede speelfilm van Giuseppe Capotondi.

Met betrekking tot Venice Days noteer ik:

- They Say Nothing Stays the Same (Joe Odagiri)
- La Llorona (Jayro Bustamante)
- Burning Cane (Phillip Youmans)
- The Long Walk (Mattie Do)
- Un Monde Plus Grand (Fabienne Berthaud)

Die laatste twee onder voorbehoud. Met zo'n trailer vermoed ik namelijk dat het een foute, exotische film is:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=_6gtaDAZQ14

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Ga voor de landschappen!
(Mongolië staat nog altijd op mijn lijst met plekken die ik moet bezoeken).

geplaatst:
Competitie:

The Truth (Kore-eda)
The Perfect Candidate (Al-Mansour)
About Endlessness (Roy Andersson)
Wasp Network (Assayas)
Marriage Story (Baumbach)
Guest of Honor (Egoyan)
Ad Astra (Gray)
A Herdade (Guedes)
Gloria Mundi (Guediguian)
Waiting for the Barbarians (Guerra)
Ema (Larrain)
Saturday Fiction (Lou)
Martin Eden (Marcello)
La mafia non è più quella di una volta (Maresco)
The Painted Bird (Marhoul)
Il sindaco del Rione Sanità (Martone)
Babyteeth (Murphy)
Joker (Phillips)
J'Accuse (Polanski)
The Laundromat (Soderbergh)
No.7 Cherry Lane (Yonfan)

Out of Competition: Biennale Cinema 2019 | Out of Competition - labiennale.org

Inderdaad Irréversible, geen Kechiche.

Orrizonti: Biennale Cinema 2019 | Orizzonti - labiennale.org

geplaatst:
Nieuwe Theo Court, Oliver Hermanus, Peter Mackie Burns, Sanal Kumar Sasidharan, Rodrigo Sorogoyen én Pema Tseden in de Orizzonti. Die laatste was er vorig jaar ook. Voor de rest veel nieuwkomers en regisseurs met een tweede film. Kent iemand overigens het werk van Katrin Gebbe?

https://www.youtube.com/watch?v=NB6d-P_Z6ig

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

En hier de nieuwe film van de regisseur van Sexy Durga.

Ieder jaar een nieuwe. Blijft prachtig:

https://www.youtube.com/watch?v=DCIYnKFV4fk

Two new films complete the 76th Venice Film Festival line-up:
Two new films in their world premiere screenings, American Skin by American director, actor, screenwriter and producer Nate Parker (The Birth of a Nation) and Beyond the Beach: The Hell and the Hope, a documentary about the work of the NGO, 'Emergency', the debut as a director of English film producer Graeme A. Scott and American cinematographer Buddy Squires, complete the line-up in the Sconfini section of the 76th Venice International Film Festival.

The screening of American Skin will be attended by Spike Lee, who will present the film together with the director Nate Parker, and will discuss with him at the end of the projection.
Spike Lee die de carrière van Nate Parker moet gaan redden. Als dat maar goed gaat ...

Nogal hypocriet dat figuren als Weinstein, Spacey etc. aan het kruis genageld worden, maar zo'n Nate Parker wel gewoon zijn nieuwe film mag komen voorstellen in Venetië, met Spike Lee erbij... Onbegrijpelijk.

Verhoeven schreef:
Spike Lee die de carrière van Nate Parker moet gaan redden. Als dat maar goed gaat ...

We moeten juist hopen dat dat niet goed gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:04 uur

geplaatst: vandaag om 11:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.