menu

Film / Festivals en evenementen / Pleinbios

zoeken in:
neo (crew)
Ik heb hier denk ik te maken met een van de leden van het ensemble.

De instrumentatie is hierbij van groot belang voor mij. Bepaalde stille films zijn uitstekend geschikt voor bijvoorbeeld piano solo, of een klein viool ensemble. Kijkend naar de historie van jullie allemaal zijn dat soort bezettingen wel geregeld gebruikt. Een bezetting zoals deze voor Metropolis spreekt mij niet aan. Het is al vele malen in het verleden gebleken dat bij soortgelijke bezetting ik niet erg tevreden werd gestemd. Ik hoop van harte dat er veel mensen komen kijken en de muziek goed vinden.

neo schreef:
Ik heb hier denk ik te maken met een van de leden van het ensemble.

De instrumentatie is hierbij van groot belang voor mij. Bepaalde stille films zijn uitstekend geschikt voor bijvoorbeeld piano solo, of een klein viool ensemble. Kijkend naar de historie van jullie allemaal zijn dat soort bezettingen wel geregeld gebruikt. Een bezetting zoals deze voor Metropolis spreekt mij niet aan. Het is al vele malen in het verleden gebleken dat bij soortgelijke bezetting ik niet erg tevreden werd gestemd. Ik hoop van harte dat er veel mensen komen kijken en de muziek goed vinden.

Dank voor je uitleg, dan is het puur een kwestie van smaak, in ieder geval hopen wij zelf dat er veel mensen komen kijken en dat onze muziek helpt deze fantastische film tot leven te laten komen en ik zou toch zeggen : geef het eens een kans ! ( dat doe ik zelf ook bij andere voorstellingen, eigenijk wel zo sportief!)

Groeten, Maud Nelissen

En hoe was Metropolis, in jullie optiek? Kon er helaas niet bij zijn die dag!

Tot mijn spijt ook (500) Days of Summer moeten missen, maar morgen wel The Big Lebowski natuurlijk, de kans om die (gratis) op groot scherm te (her)zien laat ik uiteraard niet aan me voorbij gaan.

Edit: Naar die sneak ben ik ook wel benieuw, misschien wel Enter the Void?

Waarschijnlijk wordt het alleen de sneak, komt me allemaal slecht uit dit keer.

Iemand nog het weer getrotseerd gisteren? Ben wel benieuwd wat de sneak was. Zat te denken aan Submarino (die heeft al op wat plekken gesneakt), had ik wel graag willen zien.

Het programma voor dit jaar is inmiddels bekend

Pleinbioscoop terug naar Museumpark

De Pleinbioscoop Rotterdam is terug in het Museumpark! Het terrein van de Pleinbioscoop is iedere avond geopend vanaf 19.00 uur. Vooraf aan de film ben je welkom voor een hapje en drankje bij een van de typisch Rotterdamse cateraars. Op diverse avonden treden er vanaf 19.00 uur leuke Rotterdamse bandjes op. Ook kan je vooraf aan de hoofdfilm in de ContainerCinema van Kriterion een programma van korte films bekijken. De hoofdfilm start iedere avond om 21.30 uur.

Helaas zijn ook aan de Pleinbioscoop de bezuinigingen niet voorbij gegaan. Daardoor kunnen we onze deuren alleen open houden door entree te vragen. Gelukkig gaat het om een klein bedrag.
Per avond betaal je € 3,-. Met een 12-rittenkaart voor € 20,- bezoek je de Pleinbios 12 keer (één strippenkaart mag door maximaal 2 personen worden gebruikt). De huur voor een stoel blijft gewoon € 1,-. Je mag natuurlijk ook je eigen stoel of bank meenemen.

26 Augustus - The King's Speech
27 Augustus - Gooische Vrouwen
28 Augustus - Alamar
29 Augustus - Incendies
30 Augustus - Somewhere
31 Augustus - Biutiful
1 September - Les Amours Imaginaires
2 September - True Grit
3 September - Inception
4 September - La Piscine
5 September - Benda Bilili!
6 September - Fantastic Mr. Fox

Helaas bijna alles al gezien (weer), La Piscine ga ik wel m'n best voor doen, en ook Mr. Fox wil ik wel weer een keer zien.

Reinbo
Zou best willen gaan, maar hier zit niets tussen dat ik niet al ken of wil zien..... Jammer dat er ook geen klassiekers of cultfilms tussen zitten. Voegt niets toe aan het aanbod van Pathe en Lantaarn/venster.

Tja dat is elk jaar wel een beetje. Had toch stiekem een beetje gehoopt op Eraserhead alvast ofzo.

Reinbo
Precies, vroeger heb ik er nog films als Dark Star en The Blues Brothers gezien. Dat waren nog eens avonden.....

neo (crew)
Piscine, La (1969) is anders een behoorlijk fraaie film...

Alweer bijna de nieuwe editie, een week langer dan voorgaande jaren dit keer.

http://www.pleinbioscooprotterdam.nl

15 augustus - The Artist
16 augustus - Shame
17 augustus - Beginners
18 augustus - The Hunger Games
19 augustus - Jiro Dreams of Sushi

20 augustus - Submarine
21 augustus - Medianeras
22 augustus - Drive
23 augustus - Profession: Heartbreaker
24 augustus - Let The Right One In

25 augustus - Moonrise Kingdom
26 augustus - Play Time
27 augustus - Les Geants
28 augustus - Two Years At Sea
29 augustus - Et maintenant, on va ou?

30 augustus - Rundskop
31 augustus - The Angel's Share (voorpremiere)
1 september - Men in Black 3
2 september - 2KM2 (met live muziek)

Weer niet echt al te opzienbarend, op Two Years at Sea na, die wel de aandacht trekt. Ook Jiro Dreams of Sushi en Play Time wil ik nog wel zien, de rest heb ik al gezien of trekt me niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:43 uur

geplaatst: vandaag om 08:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.