menu

Film / Festivals en evenementen / Pleinbios

zoeken in:
kos
Dinsdag 12 augustus is het weer zover.. Ben & Jerry’s Pleinbios gaat dan weer van start in het Rotterdamse Museumpark!

Ben & Jerry’s Pleinbios duurt dit jaar 3 weken. Je kan dus van 12 tot en met 31 augustus iedere dag, behalve maandag, een gratis film zien op het grootste filmscherm van Europa. Cultfilms staan naast wereldcinema en actie wordt afgewisseld met romantiek. Met titels als Bowling For Columbine, The Ring, Bend It Like Beckham en Ja Zuster, Nee Zuster moet je gewoon iedere avond naar Ben & Jerry’s Pleinbios !

De hoofdfilms beginnen om 21.30 uur. Je kan je eigen stoel of kleed meenemen naar Pleinbios, maar je kan eventueel ook een stoel huren voor 1 euro.

Klik hier voor programma.

Ik wil ook zoiets in Nijmegen

neo (crew)
Haha jammer heh kos
Ga ieder jaar wel in ieder geval een keertje. Jammer dat ik veel al wel heb gezien in mijn filmhuis. Ga in ieder geval naar de volgende denk ik:

-With Love Lilja
-Movern Callar
-Spirited Away
-Cicade De Deus
-Whale Rider
-Krampack

neo schreef:

-With Love Lilja
Is dit t zelfde als Lija 4-ever?

Yak
Nein. Volgens mij draaiden ze wel allebei op het laatste Filmfestival.

Ik ga zeker naar Movern callar. Nu maar hopen dat het dan niet regent .

EmDee schreef:
(quote)
Is dit t zelfde als Lija 4-ever?

Staan er allebei op. De nep-Zweden hebben ze allebei gezien, dus voor reacties even wachten tot ze weer opgedoken zijn.

'With Love Lilya' is een Russische film (vrdkkie.. 'Lilja 4-Ever' speelde zich ook in iets van Rusland af) die dit jaar, net als die andere Lilja, op het Film Festival van Rotterdam werd vertoond. Als ik het me goed herinner heeft het een Tiger Award gewonnen.
Maar goed, zie ook hier op de site onder 'With Love, Lilya', met y.

FisherKing
With Love, Lilja is een echte aanrader, en veel lichtvoetiger dan Lilja 4-Ever

LZA
mmh ..ga misschien ook wel ff een filmpje meepikken,maar dan wel inclusief kistje bier + slaapbank.

Yak
Vanavond 'With love, lilya' gezien in het Museumpark. Iedereen die ook maar een beetje in de buurt van Rotterdam is en een avondje niks heeft te doen, wil ik de openluchtbios aanraden. Wat een formidabel groot scherm, en wat een geweldige sfeer onder de bezoekers! Biertjes en peuken meenemen, stoeltje huren voor een euro, geheid een topavond.

FisherKing
Yak schreef:

Iedereen die ook maar een beetje in de buurt van Rotterdam is en een avondje niks heeft te doen, wil ik de openluchtbios aanraden. Wat een formidabel groot scherm, en wat een geweldige sfeer onder de bezoekers! Biertjes en peuken meenemen, stoeltje huren voor een euro, geheid een topavond.
Hoorde ik ook net van Troy31. Leuk zeg.

Plaza Futura heeft ook zoiets, in de maand Augustus. Oa Jalla Jalla, en the Big Lebowski

yep, ik was er ook.
vaste prik elk jaar. een echte aanrader. helaas valt dit jaar een deel buiten mijn vakantie. maar toch...zoveel mogelijk zien is mijn motto. hopelijk houdt het weer het nog een beetje.
ook leuk: een klassieker: some like it hot op vrijdag 22 aug.
dus als je het kan zien: veel plezier allemaal!!

Yak
In augustus gaat de Pleinbios in Rotterdam weer van start. Films die langskomen op het gigantische scherm zijn ondermeer Swimming Pool, Shouf Shouf Habibi, Les Triplettes de Belleville, Van God Los, Dogville en... THE EVIL DEAD!! Schaak hier het programma uit.

gezien op www.pleinbios.nl:

Ben & Jerry's Pleinbios 20 jaar!

Vanaf 8 augustus is het weer zover: Ben & Jerry’s Pleinbios brengt drie weken lang iedere avond film! En om in de feeststemming te blijven; dit jaar nóg meer films én een nieuwe locatie! Met speciaal voor deze editie veel prijswinnende films en exclusieve voorpremières!

Is dat leuk? Films in de buitenlucht?

neo (crew)
Films in de buitenlucht, in Rotterdam.. Of dat leuk is?
Dit jaar Delfshaven vanwege de parkeergarage die nu gebouwd wordt op de vorige plek. Weer erg veel leuke films. Touching the Void, Reconstruction en The Killing zijn er drie die ik wel erg graag wil zien. Was volgens mij ook al een topic ergens over Pleinbios op het forum.

neo (crew)
Van 19 t/m 30 augustus is er weer Pleinbios in Rotterdam.

Het programma:
19 aug: Slumdog Millionaire
20 aug: Eldorado
21 aug: Gomorra
22 aug: Vicky Cristina Barcelona
23 aug: North by Northwest
24 aug: Recep Ivedik 2
25 aug: Camera Mundo - Quero
26 aug: Le Grand Voyage
27 aug: Sunshine Cleaning
28 aug: Milk
29 aug: The Dark Knight
30 aug: IFFR - The Chaser

http://www.pleinbioscooprotterdam.nl/

Nog mensen hier die vanavond aanwezig waren bij die film van Hitch?

nee, ik had hem al gezien. Ik ga misschien wel naar Quero, Le Grand Voyage en the Chaser. Jammer dat het publiek niet meer online mag kiezen tussen 3 klassiekers. Vorig jaar koos iedereen natuurlijk voor een film met Jack Nicholson en dat werd:... Professione: Reporter. De helft van het plein liep leeg. hahaha

Niet een keer geweest dit jaar. 8 van de 12 films had ik al gezien, de rest was amper interessant of ik moest die avond werken.

Pleinbios komt er weer aan op het Lloyd Multiplein Rotterdam.

http://www.pleinbioscooprotterdam.nl

Programma:

18 Augustus - Inglourious Basterds
19 Augustus - Metropolis (met live muziek)
20 Augustus - (500) Days of Summer
21 Augustus - The Hurt Locker
22 Augustus - Das Weisse Band
23 Augustus - The Big Lebowski
24 Augustus - Unmade Beds
25 Augustus - Reykjavik-Rotterdam
26 Augustus - Soul Kitchen
27 Augustus - A Single Man
28 Augustus - Iron Man 2
29 Augustus - Sneak Preview!

Erg leuk programma wat mij betreft. Ben helaas zelf t/m de 22e op vakantie, had graag Metropolis meegemaakt, en ook The Hurt Locker heb ik nog niet gezien. Van de andere dagen hoop ik wel het eea mee te kunnen pikken dit keer.

Weer erg veilige keuzes allemaal, jammer. en ik hoop dat het weer bij museum park komt als dat af is.

neo (crew)
Metropolis (met live muziek)... Wil die film graag zien, maar live muziek schrikt mij toch wel erg af. Heb regelmatig stille films gezien waarbij de muziek erg storend was.

Ligt er ook nogal aan wat voor muziek het is.

Ooit City Lights gezien onder begeleiding van het Rotterdams Philharmonisch orkest. Dat was echt prachtig.

neo (crew)
Dat is het echte werk. Op de site van Pleinbios staat het volgende:

''De live muziek wordt verzorgd door het "Mittler4Ensemble":
Maud Nelissen: Piano / Keyboard (www.maudnelissen.com)
Merima Kljuco: Accordeon (www.merimakljuco.com)
Frido ter Beek: Saxen / Electronische geluiden (www.odirf.nl)
Fedor Teunisse: Slagwerk (www.slagwerkdenhaag.nl) ''

Ik pas.

Het lijkt er wel op dat het bij Metropolis om die nieuwe cut gaat.

Het is inderdaad de nieuwe cut van Metropolis.

Reinbo
Querelle schreef:
Weer erg veilige keuzes allemaal, jammer. en ik hoop dat het weer bij museum park komt als dat af is.

Dat zou ik ook toejuichen, een veel beter locatie en een stuk dichterbij voor mij.

Ik ben erg benieuwd naar die Sneak Preview..

neo schreef:
Dat is het echte werk. Op de site van Pleinbios staat het volgende:

''De live muziek wordt verzorgd door het "Mittler4Ensemble":
Maud Nelissen: Piano / Keyboard (www.maudnelissen.com)
Merima Kljuco: Accordeon (www.merimakljuco.com)
Frido ter Beek: Saxen / Electronische geluiden (www.odirf.nl)
Fedor Teunisse: Slagwerk (www.slagwerkdenhaag.nl) ''

Ik pas.

" Ik zou allereerst toch even deze musici een sportieve kans geven voordat je meteen een compleet ensemble neersabelt zonder dat je ze ooit gehooord hebt ! de beste stuurlui .........

Gast
geplaatst: vandaag om 06:41 uur

geplaatst: vandaag om 06:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.