menu

Film / Festivals en evenementen / Gergiev Festival

zoeken in:
Festival 2010

Meer dan 30 concerten in negen dagen: van 2 tot en met 10 september staat het 15de Rotterdam Philharmonic Gergiev Festival in het teken van de Rotterdamse wederopbouw. Valery Gergiev en het Rotterdams Philharmonisch nodigden daarvoor een keur aan internationale orkesten, koren en solisten uit, waaronder het Mariinsky Theater, Zefiro Torna, Henschel Quartett, European Camerata, B'Rock, Jean-Guihen Queyras, Philippe Graffin en vele anderen.

Geen filmfestival weliswaar, maar ook met een filmprogramma van 10 films/documentaires. Waar ik vorig jaar Ivan's Childhood heb mogen zien gaan dit jaar ook onder meer twee erg interessante titels draaien.

Zo heb ik waarschijnlijk het genoegen 9 September The Return eindelijk eens op het grote doek te zien, en 10 September wordt Germania Anno Zero van Rosselini vertoond.

Zie hier voor het hele programma .

Wtf, zowel Mahler 2 als 8 worden gespeeld. De eerste is met afstand mijn favoriete Mahler, de tweede wordt hooguit eens per 10 jaar uitgevoerd omdat de bezetting zo gigantisch groot is (bijna 500 uitvoerenden).
Voor het filmgedeelte vooral in Auferstehung geïnteresseerd, is overigens ook de bijnaam van Mahler 2. Moet even zien, ik zie dat de taal Duits is, maar dat er geen ondertiteling bij zit. Mijn Duits is redelijk, maar films volgen gaat toch echt een stuk makkelijker met ondertiteling waarbij het niet uitmaakt of het Nederlands, Engels of Duits is.

(Ietwat ongerelateerd en heb er verder zelf ook niet aan meegewerkt, maar de site komt van bij ons )

Gast
geplaatst: vandaag om 20:20 uur

geplaatst: vandaag om 20:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.