- Home
- Filmforum
- Film - Overige films
- Neil Young: Heart of Gold (2006)
Neil Young: Heart of Gold (2006)

film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
eigenlijk typte ik voor de lol heart of gold in. nooit geweten dat deze film bestond.

Art
-
- 13507 berichten
- 3503 stemmen
Ben toch wel benieuwd naar deze docu. De poster is trouwens prachtig!

as
-
- 3546 berichten
- 5809 stemmen

zoutzak
-
- 860 berichten
- 5814 stemmen
Jonathan Demme nam de Film by the Sea 'life time achievement award' in ontvangst, en kondigde zelf de film aan. Na afloop nog een interviewtje door Rene Mioch. Sympathieke man moet ik zeggen!
Onvermijdelijk waren zijn excuses voor wat Amerika namens Bush & co de wereld aandeden, daar mee scoor je natuurlijk in Europa
Wat betreft de film; what can I say... Prachtige muziek!

harvestmoon
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Het is 2e kerstavond rond de klok van 22:45 en in luister inmiddels al voor de tweede keer naar heart of gold van Neil Young. Ik heb de dvd 4 dagen geleden gekocht omdat ik nieuwsgierig was of Young de video Harvest Moon (uit de MTV Unplugged serie) kon overtreffen en inderdaad na al die jaren kan ik niets anders zeggen dat dat dit hem voor 100 % gelukt is. Haart of Gold is dvd die in mijn ogen zeer de moeite waard is. De man speelt met veel plezier op deze dvd. Jullie begrijpen natuurlijk al dat je te maken hebt met een echte Young fan. Met groet Harvestmoon.

Nimrod2253
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Ik was ome Neil al een tijdje uit het oog verloren maar toen ik deze docu/concert vorige week zag ben ik weer helemaal 'om'. Wat blijft het toch een meesterlijk liedjesmaker met z'n aparte stem en z'n rommelige gitaarspel maar wat een passie!!
Erg mooi om te zien hoe de toch flink ouder geworden Neil Young het Ryman Auditorium weet te betoveren met z'n nieuw en oud materiaal. Schitterend in beeld gebracht ook door Jonathan Demme.
Persoonlijk hoogtepunt: Old Man gezongen door de imiddels zelf "Old Man" Neil Young. Als je daar geen kippevel van krijgt dan weet ik het niet meer...
Trouwens de DVD2 met interviews, making off etc is ook zeer de moeite waard.
5*

Tarkus
-
- 6408 berichten
- 5313 stemmen
Dit is een uniek meesterwerk.
Ben altijd fan geweest van Neil Young, en als je dit dan ziet begrijp je waarom ik nog steeds fan ben.
Neil Young is met ouder worden niets van zijn prachtige zangstem verloren en ook niets van zijn passie voor de muziek die hij maakt.
Deze DVD is prachig gemaakt, goede regie, fantastische band en een sublieme Young...
En ik kan nog zo uren doorgaan met lof over deze DVD.......

by_the_way
-
- 3792 berichten
- 504 stemmen
Heart of gold is al een heel goed nummer van Neil Young, dus ben benieuwd naar deze docu.

weaselweasel
-
- 268 berichten
- 371 stemmen
Jesus, wat een briljante registratie!
Camerawerk is ongekend voor een concertfilm!!
En dan ook nog een supergeweldig optreden. Heel spontaan en relaxed.
5*

basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Ben ik blij dat dit werd vertoond op Film 1! Inderdaad een zeer relaxed optreden van deze geweldige artiest. Veel gehoord wat ik nog niet van de man had gehoord, en vooral wat dingetjes die afkwamen van Prairie Wind klonken erg mooi. Daarnaast werden er natuurlijk ook wat nummers van zijn allerbeste plaat nog gespeeld. Leuk om ook het verhaal achter Old Man te horen, daarnaast weet hij ook vaak bij andere dingetjes een leuk verhaaltje op te krikken. Ondanks zijn leeftijd nog altijd die geweldige karaktiristieke stem. Naast al de prachtige muziek is het concert ook prachtig in beeld gebracht, en wat een heerlijke sfeer hing er. Ik had een 4 in m'n gedachten, maar ik ga toch voor een ruime 4,5*. Dit heeft me veel gedaan, wil 'm zeker nog een keer zien.

timbo_
-
- 13112 berichten
- 3648 stemmen
Ik snap werkelijk niet wat deze concertregistratie hier op moviemeter doet. Prachtig concert ben ik het helemaal mee eens maar waarom deze het predikaat film verdiend en ieder ander willekeurig concert niet ontgaat mij volledig.
Als concert een kleine 4,5 want het is werkelijk prachtig maar als film ga ik maar een volle ster lager zitten want weet anders ook niet hoe ik dit moet beoordelen.
3,5*

Paalhaas
-
- 1551 berichten
- 2401 stemmen
Persoonlijk hoogtepunt: Old Man gezongen door de imiddels zelf "Old Man" Neil Young. Als je daar geen kippevel van krijgt dan weet ik het niet meer...
Couldn't agree more. Ik keek 'm net en de tranen biggelden zomaar ineens over mijn wangen. Zwaar ontroerend.

Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Waarom mag Stop Making Sense en een Shine a Light wel op MovieMeter en Neil Young: Heart of Gold niet? Waar zit nou precies het verschil in?

mister blonde
-
- 12264 berichten
- 5182 stemmen
Omdat die films een brede bioscoop release hebben gehad, volgens mij. Is bij deze film denk ik niet het geval...

Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Dat is niet helemaal waar want Pearl Jam Twenty heeft hier ook maar één dag gedraaid en staat ook op de site. Ik denk dat de reden is dat dit een concertfilm is zonder commentaar en interviews. Maar dat is Stop Making Sense ook niet. Hmm, soms volg ik het beleid van MM niet helemaal...

mister blonde
-
- 12264 berichten
- 5182 stemmen
Het is niet helemaal waar, omdat er een uitzondering op de site staat die er al dan niet doorheen is geglipt? Verder heeft die film wel een brede release gehad (wereldwijd zelfs) en volgens mij helemaal niet voor een dag en is ie gemaakt door een bekende filmregisseur.
Net even gekeken in de wiki, maar wat ik zeg is wel de regel. Op zich snap ik wel dat niet alle concertregistraties er zonder meer op komen, omdat het dan op een gegeven moment weinig meer met cinema te maken heeft, maar om de uitzonderingen te bepalen die er dan wel op mogen is dit (een van) de regel(s). Beter dan dat alle muziekregistraties domweg geweerd worden. Het is altijd jammer dat bepaalde films dan buiten de boot vallen (vind ik ook met een aantal klassieke kortflms), maar beter dan dat de top 250 overspoeld wordt door de concertdvd's van Bon Jovi omdat de fanclub zich hier net heeft aangemeld.

Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
1. Brede release? De documentaire is wereldwijd slechts één keer vertoond.
2. Bekende filmregisseur? Ooit gehoord van Jonathan Demme?
3. Dat kan ik helemaal begrijpen maar Neil Young: Heart of Gold is meer dan een Concert DVD van Bon Jovi..

mister blonde
-
- 12264 berichten
- 5182 stemmen
1. Brede release? De documentaire is wereldwijd slechts één keer vertoond.

Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
1. Pearl Jam Twenty was bedoeld om éénmalig (20 september) te vertonen in de bioscopen. Dus inderdaad in meer dan 10 bioscopen maar éénmalig. Dat geldt trouwens niet alleen voor Nederland maar ook voor de rest van de wereld.
2. Ik probeer je te laten inzien dat Pearl Jam Twenty niet zoveel verschilt van Neil Young: Heart of Gold. Jij komt namelijk aan met een brede release en bekende filmregisseur maar dat heeft Neil Young: Heart of Gold ook.
3. De vraag is nu alleen bij wie moeten we zijn om dat te regelen?

mister blonde
-
- 12264 berichten
- 5182 stemmen
Ik wist inderdaad dat de film kwam in verband met 25 jarig bestaan van de band, maar niet dat het een eendagelijkse release was, maar het was wel een wereldwijde release. Maar het is me verder duidelijk.

Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Pearl Jam Twenty bevat echter voor een goed deel docu materiaal en is daardoor niet puur een concertfilm, maar (ook) een docu, dan gelden weer andere criteria. Neil Young: Heart of Gold is wel puur een concertfilm^ en moet daarom in de Nederlandse en/of Belgische breed vertoond zijn ( en niet enkel op het Film by the Sea festival). En daaraan voldoen de concertfilms Shine a Light en Stop Making Sense dan weer wel.
^ ''Concertregistraties, theaterregistraties (toneelstukken, musicals, one-man-shows, stand-up performances, etcetera). Mbt concertregistraties: Concertfilms zijn toevoegbaar als de desbetreffende film een bioscooprelease in Nederland of België heeft gehad. Alle overige concertfilms worden volgens de vastgestelde regels behandeld.'' (wiki)

mister blonde
-
- 12264 berichten
- 5182 stemmen
20 jaar bedoelde ik in mijn post hierboven.

de grunt
-
- 4268 berichten
- 1569 stemmen
Ik snap hier ook helemaal niks van! Neil Young Heart of Gold van Demme hoort gewoon op de site.