• 17.330 nieuwsartikelen
  • 182.480 films
  • 12.576 series
  • 34.809 seizoenen
  • 656.541 acteurs
  • 200.487 gebruikers
  • 9.469.498 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Georgios Samaras van SC Heerenveen mag niet naar Manchester City. De club had een bod gedaan van ongeveer 7 miljoen maar SC Heerenveen wilde hem koste wat kost behouden. Samaras spande een arbitragezaak aan om zo toch zijn transfer te maken.

De KNVB-arbitragecommissie heeft de zaak beslist in het voordeel van SC Heerenveen omdat Samaras er sportief niet op vooruit gaat. Manchester City en SC Heerenveen staan namelijk allebei negende in hun competities.

Wat een ongelofelijk slap excuus. City staat negende in de sterkste competitie ter wereld en Heerenveen staat negende in de Nederlandse Mickey Mouse competitie.

Daarbij moet Heerenveen gewoon die 7 miljoen aannemen en Sibon, Babel, Hoogendorp of Anastasiou halen, die schieten er ook genoeg in lijkt me zo.

Edit : Dus een transfer via arbitrage van Landzaat, Mathijsen of Perez naar Ajax is bij deze ook uitgesloten

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

mikoz schreef:

Slecht misschien niet , maar er zijn betere geweest. Nou was Adriaanse ook niet op zn plek in de arena. Wouters en Koemen waren overgens wel drama zelfde geldt voor blind.

Je moet ook niet vergeten dat Adriaanse bij een Ajax kwam dat misschien 1 of 2 waardige spelers had. Hij moest inkopen om een fatsoenlijk elftal op te stellen en kreeg het niet echt draaiende alhoewel hij bij zijn vertrek tweede stond.

Wouters had hetzelfde probleem als Blind. Geen ervaring als hoofdtrainer en eigenlijk gewoon te zwak voor Ajax. Het is niet voor niets dat Wouters als trainer nergens anders aan de bak komt.

Koeman was een hele goede keuze van Ajax. Hij deed het goed bij Vitesse en bijna alle Ajax-fans verwelkomde hem met open armen. Hij had uitermate goed materiaal en haalde ook mooi de kwartfinale van de CL (had de halve finale moeten zijn #$#@$@). Helaas is hij te lang gebleven en had hij de pech dat er binnen de club teveel gebeurde (de kwestie Van Gaal bijvoorbeeld).

Blind zit met het probleem dat Koeman een ontevreden selectie heeft achtergelaten en dat kan een onervaren trainer zonder enige reputatie gewoon niet goedmaken. Dat had Ajax moeten weten maar ja , het was al beloofd dus....

Dus Wouters én Blind begonnen als hoofdtrainer gelijk bij Ajax en falen allebei. Misschien toch een plan om maar gewoon een trainer met wat ervaring te zoeken ?

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Ik kan het niet anders dan eens zijn

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Sluit me helemaal aan bij MovieFreak. Vind het een beetje jammerlijk dat Koeman altijd als een slechte keuze wordt beschouwd. Hij heeft prachtige dingen laten zien bij Ajax als trainer.

Adriaanse ? Simpel, dit is een zeer goede trainer die Ajax een kans had moeten geven. Niet na een overwinning gaan ontslaan, echt jammer.

Het probleem zit hem bij Ajax misschien helemaal niet in de selectie, maar gewoon in het bestuur.

Wouters en Blind aanstellen als trainer, nee dan ben je niet goed bezig.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Rare jongens die Australiers. Steken een partij vuurwerk af boven de halve finale Nalbandian - Baghdatis. Leuke pot wel, hoop dat hier de winnaar staat.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Doom schreef:

Sluit me helemaal aan bij MovieFreak. Vind het een beetje jammerlijk dat Koeman altijd als een slechte keuze wordt beschouwd. Hij heeft prachtige dingen laten zien bij Ajax als trainer.

ik vind dit een onvoorstelbare stelling! Koeman heeft in zijn eerste jaar de vruchten geplukt van het elftal wat Adriaanse had opgebouwd. De spelers die in dat elftal uitstekend presteerde waren aankopen van Adriaans/Beenhakker (oa. Trabelsi, Maxwell, Zlatan, Mido).

Vervolgens heeft mijnheer Koeman er niks meer van gebakken. Hij heeft spelers gehaald waarvan iedereen kon zien dat het geen Ajaxwaardig niveau was (Sikora, Soutaars, Sonck). Als laatste erfenis zorgt hij ervoor dat Charisteas wordt gehaald, terwijl ook Mido weer terug naar Ajax wilde.

Tevens zorgt hij voor flink wat onrust wat leidt tot het opstappen van Louis van Gaal (die toch echt wel meer verstand van het spelletje heeft dan Koeman).

Dan heb ik het niet eens gehad over zijn vele tactische blunders (remember Auxerre uit; wisselen bij een corner van de tegenstander / Sneijder en V.d. Vaart niet samen opstellen enz enz) en het kapot maken van spelers zoals Heitinga en v.d. Vaart (geen enkel vertrouwen en uitstraling meer).

Noem mij 1 speler die onder Koeman beter is geworden?!

Nee, kappen met die onzin. Koeman is van geen enkele waarde geweest voor Ajax.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Doom schreef:

Mooie resultaten misschien, maar als peoples manager heeft ie toch behoorlijk lopen falen. Als je bekijkt wie er allemaal ontevreden weg zijn gegaan door zijn toedoen. (Mido, Zlatan, Vaart etc)

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Agony schreef:

Koeman heeft in zijn eerste jaar de vruchten geplukt van het elftal wat Adriaanse had opgebouwd.

Ben ik het het mee eens, maar toch verdiend Koeman wel krediet dat hij met hetzelfde elftal als Adriaanse toch duidelijk betere prestaties wist neer te zetten.

Agony schreef:

De spelers die in dat elftal uitstekend presteerde waren aankopen van Adriaans/Beenhakker (oa. Trabelsi, Maxwell, Zlatan, Mido).

Klopt, maar zoals ik al zei. Hij wist wel met dit team te presteren, iets wat Adriaanse niet is gelukt. Ik vind Adriaanse overigens een zeer goede trainer, had hem liever nog wat langer bij Ajax gezien.

Agony schreef:

Hij heeft spelers gehaald waarvan iedereen kon zien dat het geen Ajaxwaardig niveau was (Sikora, Soutaars, Sonck). Als laatste erfenis zorgt hij ervoor dat Charisteas wordt gehaald, terwijl ook Mido weer terug naar Ajax wilde.

Het aankoop beleid was in deze tijd inderdaad dramatisch en niet om aan te zien. Alleen om Koeman hier als enige schuldige voor aan te wijzen is natuurlijk niet eerlijk. Deze spelers worden gescout en besproken door de hele staff van Ajax. Niet alleen Koeman.

Agony schreef:

Tevens zorgt hij voor flink wat onrust wat leidt tot het opstappen van Louis van Gaal (die toch echt wel meer verstand van het spelletje heeft dan Koeman).

Ik heb hier vele verhalen over gehoord, maar of we ooit de echte waarheid zullen te weten krijgen ?

Agony schreef:

Dan heb ik het niet eens gehad over zijn vele tactische blunders (remember Auxerre uit; wisselen bij een corner van de tegenstander / Sneijder en V.d. Vaart niet samen opstellen enz enz) en het kapot maken van spelers zoals Heitinga en v.d. Vaart (geen enkel vertrouwen en uitstraling meer).

Hier zaten inderdaad wat foute keuzes tussen, ben ik het volkomen met je eens. Alleen vind dat je wel wat gauw conclussies trekt, nergens staat vast dat Ronald Koeman spelers als v/d Vaart en Heitinga helemaal kapot heeft gemaakt.

Denk ook niet dat wij vanaf de zijlijn in de positie zitten om te kunnen oordelen over dit onderwerp.

Agony schreef:

Noem mij 1 speler die onder Koeman beter is geworden?!

Kan ik niet, was idd een slecht punt van Koeman.

Toch vind ik Koeman wel van waarde geweest voor Ajax, hij heeft mooie dingen laten zien in de competitie en Champions League. Deze dingen worden niet zomaar vergeten. Dit komt namelijk echt wel mededoor de trainer.

Hij heeft Ajax weer een beetje terug gezet op de kaart, want de prestaties onder Adriaanse en Wouters waren namelijk ongelovelijk slecht.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Doom schreef:

(quote)

Ben ik het het mee eens, maar toch verdiend Koeman wel krediet dat hij met hetzelfde elftal als Adriaanse toch duidelijk betere prestaties wist neer te zetten.

en dat was Adriaanse niet gelukt?! Als Co was blijven zitten dan was het minstens zo goed gegaan.

Doom schreef:

Klopt, maar zoals ik al zei. Hij wist wel met dit team te presteren, iets wat Adriaanse niet is gelukt. Ik vind Adriaanse overigens een zeer goede trainer, had hem liever nog wat langer bij Ajax gezien.

Precies. Dus je spreekt jezelf tegen met bovenstaande stelling...

Doom schreef:

Het aankoop beleid was in deze tijd inderdaad dramatisch en niet om aan te zien. Alleen om Koeman hier als enige schuldige voor aan te wijzen is natuurlijk niet eerlijk. Deze spelers worden gescout en besproken door de hele staff van Ajax. Niet alleen Koeman.

Koeman heeft PERSOONLIJK de transfer van Mido naar Ajax tegengehouden ten faveure van Charisteas! Koeman heeft PERSOONLIJK op de komst van Sikora aangedrongen. Maw; Koeman heeft bewust een aantal transers geforceerd die keer op keer verkeerd uitpakte.

Doom schreef:

Hier zaten inderdaad wat foute keuzes tussen, ben ik het volkomen met je eens. Alleen vind dat je wel wat gauw conclussies trekt, nergens staat vast dat Ronald Koeman spelers als v/d Vaart en Heitinga helemaal kapot heeft gemaakt.

Denk ook niet dat wij vanaf de zijlijn in de positie zitten om te kunnen oordelen over dit onderwerp.

Je ziet het gebeuren en hoort het de betreffende spelers ook in de media zeggen. Wat denk je van de ruzie tussen Zlatan en vd Vaart. Dat had Koeman meteen in de kiem moeten smoren, maar hij liet het de selectie insluipen.

Doom schreef:

Kan ik niet, was idd een slecht punt van Koeman.

Toch vind ik Koeman wel van waarde geweest voor Ajax, hij heeft mooie dingen laten zien in de competitie en Champions League. Deze dingen worden niet zomaar vergeten. Dit komt namelijk echt wel mededoor de trainer.

Hij heeft Ajax weer een beetje terug gezet op de kaart, want de prestaties onder Adriaanse en Wouters waren namelijk ongelovelijk slecht.

Als er iemand geen kans heeft gehad dan is het Co Adriaanse wel. Die werd wel heel erg rap geslachtofferd. Met name de supporters hebben hier voor gezorgd (mede doordat hij publiekslieveling Witsche er langs zette).

Onder aan de streep heeft Koeman dus niet bijster veel voor Ajax betekend als trainer.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Het is nu weer richten op de toekomst, wat heeft het voor zin om nog te discussieren of Koeman nou wél of nou niét een goede trainer was geweest voor Ajax. Hij presteert nu wel weer redelijk goed met Benfica.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Art schreef:

Marcos Baghdatis uit Cyprus verrast heel de tenniswereld, wat een held zeg!

En hij blijft het sprookje maar kleur geven! Hij wint nu van de nummer 4 van de lijst, David Nalbandian Wat kan sport toch mooi zijn!

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Nigel de Jong per direct weg bij Ajax, hij gaat voor een bedrag van ca. een miljoen euro naar Hamburger SV.

HSV heeft in elk geval een slimmere directie als die van Ajax

Eerst VdV en nu Nigel voor een prikkie en oh wat gaan die gasten veel geld vangen voor deze spelers.

Quido

• 14649 berichten
  • 6141 stemmen

moviefreak#1 schreef:

HSV heeft in elk geval een slimmere directie als die van Ajax

Dit is juist slim van de huidige Ajax-directie. Zo vang je nog wat voor hem. Van Geel is wat mij betreft goed bezig de fouten van zijn voorgangers te herstellen en de situatie te verbeteren.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Eerst VdV en nu Nigel voor een prikkie en oh wat gaan die gasten veel geld vangen voor deze spelers.

En resultaten boeken

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

(quote)

En resultaten boeken

Zekers, ik verwachtte wel wat van HSV, maar 2e in de Bundesliga...

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Agony schreef:

Dus je spreekt jezelf tegen met bovenstaande stelling...

Hoezo spreek ik mezelf tegen ? Dan snap jij volgens mij iets niet helemaal. Ik heb Co Adriaanse erg hoog zitten, vind het een goede trainer maar hij kreeg Ajax niet aan de praat. (zie resultaten.)

Het is gewoon puur fabeltjes gelul (pardon voor taalgebruik) dat je zegt dat Co Adriaanse in de tweede competitie helft Ajax wel aan de praat had gekregen. Slaat nergens op, is geen feit. Feit is dat Koeman het wel lukte, dus was het een goede keuze van Ajax.

Agony schreef:

Koeman heeft PERSOONLIJK de transfer van Mido naar Ajax tegengehouden ten faveure van Charisteas! Koeman heeft PERSOONLIJK op de komst van Sikora aangedrongen. Maw; Koeman heeft bewust een aantal transers geforceerd die keer op keer verkeerd uitpakte.

Geloof er niks van. Dit zijn puur geruchten die altijd verschijnen op diverse voetbal sites.

Koeman zou absoluut voorkeuren hebben gehad, er zullen absoluut foute tussen hebben gezeten. Maar nogmaals, een trainer bepaald niet alles zelf. Er moet een staff van Ajax achterstaan, anders geeft Ajax het geld niet uit! Anders kan je per direct het beroep 'scout' opheffen.

Agony schreef:

Als er iemand geen kans heeft gehad dan is het Co Adriaanse wel. Die werd wel heel erg rap geslachtofferd. Met name de supporters hebben hier voor gezorgd (mede doordat hij publiekslieveling Witsche er langs zette).

Onder aan de streep heeft Koeman dus niet bijster veel voor Ajax betekend als trainer.

Onder aan de streep heeft Koeman dus wel bijster veel voor Ajax betekend. Hij heeft fouten gemaakt, maar heeft de behoorlijke slechte jaren reeks van Ajax wel doorbroken met kampioenschappen en goede prestaties in de Champions League.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Doom schreef:

[

Koeman zou absoluut voorkeuren hebben gehad, er zullen absoluut foute tussen hebben gezeten. Maar nogmaals, een trainer bepaald niet alles zelf. Er moet een staff van Ajax achterstaan, anders geeft Ajax het geld niet uit! Anders kan je per direct het beroep 'scout' opheffen.

Ik denk dat wij het in deze discussie nooit meer eens gaan worden

Ik wil nog wel even op bovenstaande reageren. Het scoutingsapparaat is er met name op gericht om jonge talenten te spotten en onbekende spelers (met veel potentie) te scouten.

Spelers als Charisteas of Mido worden echt niet gescout hoor. Die kennen ze in Amsterdam wel. Daar wordt de overweging om ze aan te trekken bij trainer en technisch directeur gelegd en hier komt geen scout aan te pas. Hier heeft Koeman dus zijn zin doorgedrukt (zo ook met de transfer van Sikora).

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

Het Nederlands elftal moet zich tegen overwegend Oost-Europese landen zien te plaatsen voor het EK 2008 in Oostenrijk en Zwitserland. Roemenië en Bulgarije zijn de zwaarste opponenten. Groep G wordt gecompleteerd door Albanië, Luxemburg, Slovenië en Wit-Rusland.

Oranje had het beduidend slechter kunnen treffen. In Groep B moeten bijvoorbeeld Frankrijk, Italië en Oekraïne de degens kruisen. Verder zijn in Groep D Tsjechië en Duitsland aan elkaar gekoppeld, staan Zweden, Spanje en Denemarken tegenover elkaar in Groep F en moeten Engeland, Kroatië en Rusland zich in Groep E zien te kwalificeren.

Naast Groep B is Groep A een zeer zware poule. Als enige bestaat deze groep uit acht landen. De Belgen moeten het in groep A opnemen tegen Portugal, Polen, Servië en Montenegro, en Finland. Titelhouder Griekenland zit in Groep C en treft daarin onder andere Turkije en Noorwegen.

De nummers één en twee van elke groep plaatsen zich voor het EK.

aldus vi.nl

Ohne Deutschland fahren wir nach Oostenrijk-Zwitserland

Anatolia

• 2666 berichten
  • 1511 stemmen

Respekked schreef:

Zweden, Spanje en Denemarken tegenover elkaar in Groep F en moeten

Mooie groep.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

Hoop mooie groepen, zou toch een makkie moeten worden voor NL.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Respekked schreef:

Als enige bestaat deze groep uit acht landen. De Belgen moeten het in groep A opnemen tegen Portugal, Polen, Servië en Montenegro, en Finland.

Dat wordt dus wederom geen eindtournooi voor de belgen...

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

PartyMarty schreef:

Hoop mooie groepen, zou toch een makkie moeten worden voor NL.

We doen het ook altijd erg goed tegen de "kleine" oostblok landen . Maar goed; normaliter mag je in zo'n poule de eindronde natuurlijk niet missen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Wij Belgen zullen nog meer dan een mirakel nodig hebben. Enfin, kaarsen branden dan maar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Samenstelling van de zeven kwalificatiegroepen voor Euro 2008 in Oostenrijk en Zwitserland:

Groep A

Portugal

Polen

Servië-Montenegro

BELGIE

Finland

Armenië

Kazakstan

Azerbeidzjan

Groep B

Frankrijk

Italië

Oekraïne

Schotland

Litouwen

Georgië

Far Oer

Groep C

Griekenland

Turkije

Noorwegen

Bosnië-Herzegovina

Hongarije

Moldavië

Malta

Groep D

Tsjechië

Duitsland

Slovakije

Ierland

Wales

Cyprus

San Marino

Groep E

Engeland

Kroatië

Rusland

Israël

Estland

Macedonië

Andorra

Groep F

Zweden

Spanje

Denemarken

Letland

IJsland

Noord-Ierland

Liechtenstein

Groep G

Nederland

Roemenië

Bulgarije

Slovenië

Albanië

Wit-Rusland

Luxemburg

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Eerst maar het WK, zal spannend worden, tenminste dat hoop ik. De Duitsers kunnen zich alvast richten op de 8e finale.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Groep B wordt erg spannend met Italie en Frankrijk, het zijn toch landen die zich rechtstreeks plaatsen maar deze keer wordt dat dus niet zo. Groep C zal ik zeker volgen omdat ik een Turk ben, en Nederland heeft weeeeeeeer een te makkelijke groep, wat weer erg saai zal worden denk ik.

Speedy, ik wens Belgie veel succes, maar als ik naar de landen in de groep kijk, verwacht ik niet echt veel van hen.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

weeeer een makkelijke groep ?

Ik noem : Argentinië, Servië-Montenegro en Ivoorkust !

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2630 stemmen

Ik vind het jammer dat er 1 moet afvallen van groep B en F.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Voor alle Blind haters en liefhebbers :

Huntelaar vervanger Sneijder

Met alle potentiële nummers 10 geblesseerd, is Ajax-trainer Danny Blind genoodzaakt om Klaas Jan Huntelaar tegen FC Utrecht op die positie te laten spelen. Angelos Charisteas krijgt een kans in de spits. Markus Rosenberg en Mauro Rosales zullen opnieuw de vleugelposities bezetten.

en verder :

Aangezien Zdenek Grygera geschorst is en Thomas Vermaelen met een blessure kampt, zal Blind tegen Utrecht ook moeten schruiven in de verdediging. Hedwiges Maduro en Johnny Heitinga lijken centraal achterin te spelen.

Will the pain never stop

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Alvast de sneak preview op de opstelling van over 2 weken :

op doel : Stekelenburg

verdediging vlnr : Babel, Heitinga, Juanfran en Boukhari

middenveld vlnr : Maduro, Rosales en Charisteas

aanval vlnr : Huntelaar, Grygera en Rosenberg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.