• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.401 films
  • 12.573 series
  • 34.808 seizoenen
  • 656.411 acteurs
  • 200.464 gebruikers
  • 9.467.928 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Ik zie dan ook niet hoe dit een tegenargument zou kunnen zijn...

Welk ander belang is er?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Het staat toch ook in de wet, dat de minister zich moet laten informeren door deskundigen. Als Van Basten voor naturalisatie is dan is er werkelijk geen enkele reden om die wet aan je laars te lappen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Dan heb je wel de interviews gemist van hem, wat een belabberd Nederlands.

Valt wel mee hoor, als Kalou geen paspoort krijgt door zijn slechte Nederlands, dan had je die andere duizenden allochtonen die geen goed Nederlands spreken ook geen paspoort moeten geven!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Kalou spreekt net iets beter Nederlands dan Charisteas..

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2630 stemmen

Even tussendoor: Semmy Schilt heeft eergisteren Ernesto Hoost flink gerost.

Jammer voor Hoost, 1 van mijn favoriete sportmannen, dat wel.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Dat is ook geen nederlands met een accent, maar gewoon duits

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Even tussendoor: Semmy Schilt heeft eergisteren Ernesto Hoost flink gerost.

Mooi symbolisch, wisseling van de wacht. Hoost is er op tijd mee gestopt, dat is duidelijk. Wordt dit nog uitgezonden op Europsport?

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2630 stemmen

Het wordt vast nog wel uitgezonden, maar wanneer weet ik nog niet.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

BoordAppel schreef:

Het staat toch ook in de wet, dat de minister zich moet laten informeren door deskundigen. Als Van Basten voor naturalisatie is dan is er werkelijk geen enkele reden om die wet aan je laars te lappen.

Maar Van Basten is dus geen onafhankelijke deskundige, maar een belanghebbende.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Aaaaargh! Voor de zoveelste keer: welk ander belang is er dan?!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Agony schreef:

(quote)
Dat is ook geen nederlands met een accent, maar gewoon duits

hehe

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Valt wel mee hoor, Kalou kan zich verstaanbaar maken in het Nederlands en hij kan ook alles begrijpen wanneer er Nederlands tegen hem gesproken wordt.

En ik hoor heel veel allochtonen die dat nog niet eens kunnen!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Interessant, opvallend en verrassend transfernieuws.

Antonio Cassano tot 2010 bij Real Madrid

Voor een bedrag van ruim vijf miljoen euro is Real Madrid een spits rijker: de eigenzinnige Antonio Cassano.

Op een medische keuring na is de overgang van Cassano rond. Woensdag zal de Italiaanse aanvaller zich kunnen voorstellen aan de Spaanse media als hij zijn handtekening zet onder zijn contract in Madrid. De verbintenis heeft een looptijd van vierenhalf jaar

Dan kan Cassano ook weer verkondigen wat hij als zestienjarige al voor de Italiaanse televisie vertelde. Dat hij droomde eens te spelen voor Real Madrid, met Francesco Totti als aanvalspartner. Die laatste zal de overstap niet maken, maar het eerste deel van de droom van Cassano is zo goed als uitgekomen.

'Real Madrid heeft voor een mooie prijs een speler gecontracteerd van maar 23 jaar', vertelde zaakwaarnemer Ernesto Bronzetti op het Spaanse Antena 3. 'Roma is een speler nu al kwijt die aan het einde van het seizoen transfervrij zou vertrekken en de speler zelf zit bij de bekendste club van de wereld. Dus alle partijen zijn gelukkig.'

Real Madrid kan een spits goed gebruiken, omdat Raúl door een zware blessure voorlopig niet inzetbaar is. Bovendien heeft Ronaldo vaak last van fysieke ongemakken, die hem het spelen onmogelijk maken.

En met de transfer naar Madrid kan AS Roma toch nog wat geld verdienen aan Cassano. De aanvaller zit in zijn laatste contractjaar en zou aan het einde van dit seizoen transfervrij uit Stadio Olimpico vertrekken. Cassano en AS Roma onderhandelden lang over een verlenging van aflopende contract. Maar de gesprekken hebben niet geleid tot een nieuwe verbintenis.

Bron: VI.nl

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Zavo schreef:

De enige van wie de mening er iets toe doet dus. Maar om jou een plezier te doen: ook Cruijff was voor naturalisatie.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

De enige van wie de mening er iets toe doet dus. Maar om jou een plezier te doen: ook Cruijff was voor naturalisatie.

Maar die werd er niet als deskundige bijgehaald (wat wel beter was geweest). Ik zeg trouwens ook niet dat ik tegen de naturalisatie van Kalou ben, ik zeg alleen dat Van Basten geen onafhankelijke deskundige is.

Wouter schreef:

Aaaaargh! Voor de zoveelste keer: welk ander belang is er dan?!

Het gaat om het belang van Nederland. Van Basten is een tijdelijke passant als bondscoach. Misschien stapt Van Basten na het WK op en wordt Kalou daarna nooit meer geselecteerd. Dat Van Basten heeft gezegd dat hij Kalou mee zou nemen spreekt natuurlijk in het voordeel van Kalou, maar de zaak zou volgens mij veel sterker zijn als ze ook een onafhankelijke deskundige erbij hadden gehaald. Want het gaat niet alleen maar om het komende WK.

gotti

• 14091 berichten
  • 5951 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Maar die werd er niet als deskundige bijgehaald (wat wel beter was geweest).

Waarom zou Johan Cruijff moeten bepalen of iemand Nederlands Elftal waardig is of niet? Lijkt mee een taak voor de bondscoach...

Ik zeg trouwens ook niet dat ik tegen de naturalisatie van Kalou ben, ik zeg alleen dat Van Basten geen onafhankelijke deskundige is.

Van Basten is de enige juiste deskundige. Welke onafhankelijke deskundige weet nou wat goed is voor Oranje? Niemand lijkt me zo...

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Waarom doen ze zoveel moeite voor Kalou, neem Huntelaar mee zou ik zeggen..

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Valt wel mee hoor, Kalou kan zich verstaanbaar maken in het Nederlands en hij kan ook alles begrijpen wanneer er Nederlands tegen hem gesproken wordt.

En ik hoor heel veel allochtonen die dat nog niet eens kunnen!

Mag je ook op zn minste wel verwachten van Kalou, als je kijkt naar de jaren dat hij hier al woont valt het trouwens flink tegen.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Maar die werd er niet als deskundige bijgehaald (wat wel beter was geweest). Ik zeg trouwens ook niet dat ik tegen de naturalisatie van Kalou ben, ik zeg alleen dat Van Basten geen onafhankelijke deskundige is.

(quote)

Het gaat om het belang van Nederland. Van Basten is een tijdelijke passant als bondscoach. Misschien stapt Van Basten na het WK op en wordt Kalou daarna nooit meer geselecteerd.

Dan heeft Kalou al voldaan aan de eisen.

Dat Van Basten heeft gezegd dat hij Kalou mee zou nemen spreekt natuurlijk in het voordeel van Kalou, maar de zaak zou volgens mij veel sterker zijn als ze ook een onafhankelijke deskundige erbij hadden gehaald.

Is gedaan. Cruijff.

Want het gaat niet alleen maar om het komende WK.

Waarom niet?

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Waarom doen ze zoveel moeite voor Kalou, neem Huntelaar mee zou ik zeggen..

Als buitenspeler?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wouter schreef:

Is gedaan. Cruijff.

Volgens mij niet, Cruijff heeft een beetje gelobbyd, maar is niet bij de rechter geweest.

(quote)

Waarom niet?

Je wordt geen Nederlander om alleen maar even een WK te spelen. Het gaat over een langere termijn. Over twee jaar wil hij zeker weer voor Italie uitkomen, als hij bij AC Milan of zo speelt (dankzij z'n Nederlandse paspoort, de echte reden waarom hij Nederlander wil worden).

Zoals ik al eerder zei vind ik wel dat volgens de huidige wet Kalou Nederlander moet kunnen worden, aangezien andere sporters dat ook kunnen. Die wet zelf vind ik overigens vreemd, ik zie geen reden om sporters voor te trekken.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Als buitenspeler?

Nee, daar speelt Kuijt al.Aan de linkerkant Robben dus kan hij invallen voor van Nistelrooy..

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Zavo schreef:

...Die wet zelf vind ik overigens vreemd, ik zie geen reden om sporters voor te trekken.

Precies...dat vind ik dus ook.

Afhankelijk van de mening van Cruijff mag iemand een paspoort. Die mening is dan weer gestoeld op het systeem van de bondscoach.

Dus als die vindt dat er met een lange centrumspits gespeeld moet worden maar er geen zijn, gaan we Hirayama van Heracles Nederlander maken.

Is Hirayama geen aanwinst? Wie zegt dat? Dat bedoel ik dus...

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Het gaat toch ook niet alleen om sporters? Als een wereldberoemde wetenschapper Nederlander wil worden wordt dat toch ook versneld gedaan als het 'in het landsbelang is'?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik zie niet in waarom dat in het landsbelang zou zijn.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Nee ik ook niet.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Kenniseconomie? Nieuwe technologieen? Innovatie?

Geld?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Daarvoor hoeft iemand toch geen Nederlander te zijn? Iemand kan hier toch werken met een verblijfsvergunning?

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Je maakt het wereldberoemde wetenschappers dan niet heel aantrekkelijk om hier te komen werken.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Het ging er mij even om dat dus niet alleen sporters voorgetrokken kunnen worden door die wet. Maar ik weet dus niet zeker of het voor iedereen die het landsbelang kan dienen geld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.