• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.389 films
  • 12.570 series
  • 34.804 seizoenen
  • 656.347 acteurs
  • 200.461 gebruikers
  • 9.467.442 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Denk je niet dat ie dan alsnog voor Ivoorkust kiest, Wouter?

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Ik was als 10-jarige als een gek aan het juichen toen Gullit in 1988 de 1-0 tegen Rusland binnen kopte. Ik wist niet beter dan dat Gullit een Nederlander was en dat Suriname Nederland was. Als we spelers te pas en te onpas uit het buitenland kunnen halen voor WK's en EK's dan schaf die toernooien wat mij betreft maar af. Is er een nieuw talent aanwezig in Duitsland? Betaal Duitsland om die speler niet te selecteren voor hun nationale team en lijf 'm bij Oranje in. Uiteindelijk kan alles voortaan via dat nationaliserings scenario...

Dat is al jaren zo. Nando Rafael is nu Duitser. Bogarde geboren in Paramaribo. En Suriname is toch al heel lang geen Nederland meer, Ramon. Ook niet toen jij tien was.

En een tienjarige zal net zo juichen voor kalou, denk ik.

In het buitenland was er desdtijds heel wat commentaar op onze Surinaamse voetballers.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Ramon K schreef:

Ik was als 10-jarige als een gek aan het juichen toen Gullit in 1988 de 1-0 tegen Rusland binnen kopte. Ik wist niet beter dan dat Gullit een Nederlander was en dat Suriname Nederland was. Als we spelers te pas en te onpas uit het buitenland kunnen halen voor WK's en EK's dan schaf die toernooien wat mij betreft maar af. Is er een nieuw talent aanwezig in Duitsland? Betaal Duitsland om die speler niet te selecteren voor hun nationale team en lijf 'm bij Oranje in. Uiteindelijk kan alles voortaan via dat nationaliserings scenario...

Nee, dat is niet waar, tenzij Duitsland zijn talent gewoon niet onderkent en niet wil opstellen. Dan kan ie eventueel genaturaliseerd worden. Het heeft niets met geld te maken verder.

Kalou is nog nooit geselecteerd door Ivoorkust dus kan ie Nederlander worden.

(Duitsland heeft trouwens ook genaturaliseerde internationals . )

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

kos schreef:

(quote)
Weet ik niet precies. Het zijn er een stuk of 10 die zo een paspoort hebben gekregen. Staat wel ergens tussen de Kalou-toestanden artikelen .

Maar die hebben allemaal netjes 5 jaar moeten wachten.

Alleen die geweldige "sportvrouw" uit Argentinië kreeg het voor elkaar.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

EmDee schreef:

Denk je niet dat ie dan alsnog voor Ivoorkust kiest, Wouter?

Ik denk het niet, maar ik weet het niet zeker.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

EmDee schreef:

Maar die hebben allemaal netjes 5 jaar moeten wachten.

Alleen die geweldige "sportvrouw" uit Argentinië kreeg het voor elkaar.

Nee, er zijn er bij die het versneld hebben gekregen.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Natuurlijk is dat aan hem. Maar van Basten is toch geen lid van de site , kan moeilijk mee disscusieren he ?

Wat telt is dus onze meningen hier.

Ja, maar of hij een paspoort moet krijgen is een andere discussie dan of jij hem persoonlijk goed genoeg vindt...

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Ramon K schreef:

Gullit was ook een Nederlander, geen Surinamer. Het gaat erom welk land het beste voetbalelftal kan samenstellen met mensen die de nationaliteit van dat land hebben.

Jij lijkt te denken dat geboorte de enige manier is om Nederlander te worden. Alsof je anders een speciaal 'Holland-gen' mist. Terwijl het voor een groot gedeelte toeval is hoe staten, volken, naties zijn ontstaan. Niet voor niets hebben wij het oranje-gevoel slechts gereserveerd voor konniginnendag en sport. Veel meer samenbindende factoren zijn er niet. Nederlander-zijn is een illusie.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Het heeft niets met geld te maken verder.

Nog niet neem ik maar te goeder trouw aan. Ik gaf een extreem voorbeeld. Misschien wil Pieckenhagen wel bij Oranje in de spits? Lijkt me wel wat.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Ramon K schreef:

Nog niet neem ik maar te goeder trouw aan. Ik gaf een extreem voorbeeld. Misschien wil Pieckenhagen wel bij Oranje in de spits? Lijkt me wel wat.

Bij bijvoorbeeld Belgie zou ie een kans maken .

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Tja, met een alsmaar meer globaliserende wereld zal een oud systeem als interlandvoetbal logischerwijze ook wat veranderen.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

kos schreef:

Kalou is nog nooit geselecteerd door Ivoorkust dus kan ie Nederlander worden.

Shit, dan vrees ik dat de emigratie van Ivorianen explosief zal toenemen.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Gullit was ook een Nederlander, geen Surinamer. Het gaat erom welk land het beste voetbalelftal kan samenstellen met mensen die de nationaliteit van dat land hebben.

Jij lijkt te denken dat geboorte de enige manier is om Nederlander te worden. Alsof je anders een speciaal 'Holland-gen' mist. Terwijl het voor een groot gedeelte toeval is hoe staten, volken, naties zijn ontstaan. Niet voor niets hebben wij het oranje-gevoel slechts gereserveerd voor konniginnendag en sport. Veel meer samenbindende factoren zijn er niet. Nederlander-zijn is een illusie.

Fijn dat je me de les leest:

Ik juich voor Nederland voornamelijk vanwege een vreemd soort gevoel van nationale trots.

Vreemd, omdat ik die nationale trots ook niet snap. Was ik in '88 20 jaar en werd Gullit genationaliseerd om maar voor Oranje uit te komen dan had ik hetzelfde gedacht als nu bij het Kalou-gebeuren. We gaan nu iemand uit Ivoorkust inlijven om maar voor Oranje te voetballen. Mij zint dat niet.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Maar als je die nationale trots niet snapt, waarom zou Kalou daar dan afbreuk aan doen? Het is onverklaarbaar en komt niet voort uit het feit dat er elf blonde germanen op het veld staan. Daarom zeg ik: naturaliseren die hap.

Sorry voor het de les lezen.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Wouter schreef:

Tja, met een alsmaar meer globaliserende wereld zal een oud systeem als interlandvoetbal logischerwijze ook wat veranderen.

Maar we kunnen de essentie van die toernooien toch wel zo lang mogelijk in stand houden? Van mij mogen ze iedere niet-nederlander naturaliseren, maar niet net voor een wk met het oogmerk om maar voor het Nederlandse voetbal uit te komen (de kans op winst groter te maken). Het voelt als valsspelen.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Kalou dient het verzoek in tot naturalisatie, niet andersom. Op grond van de wet, WK of geen WK, zou daarin gewoon toegestemd moeten worden.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Ik geef geen bal om de wet. Ik heb het hier puur over het Oranje-gevoel.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ik ben het met je eens dat het een beetje afbraak doet aan het Oranje gevoel.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

kos schreef:

(quote)
Omdat de wet zo is. Waarom hebben die andere sporters het dan wel gekregen via een versnelde procedure?

Nederland wil graag prijzen winnen op grote toernooien. Als men ziet dat we geen enkele kans hebben op de Olympische Spelen met Badminton (of iets anders) en Nederland krijgt de kans om een speler te naturaliseren om zodoende wel in de prijs te vallen, doen ze dat dus ook meteen.

Het verschil met deze atleten en Kalou is dat we net zoveel kans mét als zonder Kalou hebben op de WK-titel.

Vandaar dus dat Minister Verdonk zegt dat Kalou niets toevoegd. Een redelijk argument dunkt me.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Mij ook, snap de toegevoegde waarde ook niet zo, maar de bondscoach wordt hierin als autoriteit gezien.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Als we slecht in voetbal waren zou ik het ook niet goed vinden simpelweg omdat het land dan zou moeten trainen om eigen goden voort te brengen.

In dit geval vind ik het argument van Verdonk gewoon goed.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

En waarom mag het bij andere sporten dan wel?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Mij ook, snap de toegevoegde waarde ook niet zo, maar de bondscoach wordt hierin als autoriteit gezien.

Wat natuurlijk vreemd is, want hij is niet bepaald onpartijdig. Hij heeft er baat bij als Kalou Nederlander wordt. Dus om hem als deskundige bij de rechtszaak te gebruiken vind ik niet echt sterk.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Het draait allemaal om prestaties. Persoonlijk vind ik Skiën niet echt leuk om naar te kijken maar dat kan zomaar veranderen als er ineens een Nederlander (genaturaliseerd of niet) meedeed om de prijzen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar Darts. Toen de Engelsen de sport nog domineerden was er in Nederland totaal geen animo voor. Nu Raymond van Barneveld en consorten ineens meedoen om de prijzen zijn er 6 !! televisietoernooien te zien in Nederland.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kos schreef:

En waarom mag het bij andere sporten dan wel?

Dat moet je niet aan mij vragen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Kijk bijvoorbeeld eens naar Darts. Toen de Engelsen de sport nog domineerden was er in Nederland totaal geen animo voor. Nu Raymond van Barneveld en consorten ineens meedoen om de prijzen zijn er 6 !! televisietoernooien te zien in Nederland.

Alleen was het succes van darten niet afhankelijk van een Buitenlander die Nedelander werd , maar door simpelweg gewoon Nederlanders die het goed deden.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Het draait allemaal om prestaties. Persoonlijk vind ik Skiën niet echt leuk om naar te kijken maar dat kan zomaar veranderen als er ineens een Nederlander (genaturaliseerd of niet) meedeed om de prijzen.

Vergeet Bart Veldkamp die Belg werd niet .

Koekebakker

• 2540 berichten
  • 3981 stemmen

kos schreef:

Nee, er zijn er bij die het versneld hebben gekregen.

Klopt. In ieder geval tafeltennisster Li Jiao en zeiler Mitch Booth. Volgens mij ook zwemmer Mitja Zastrow en hardloopster Lorna Kiplagat.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Alleen was het succes van darten niet afhankelijk van een Buitenlander die Nedelander werd , maar door simpelweg gewoon Nederlanders die het goed deden.

Wat ik ermee wil zeggen is dat het goed is geweest voor de sport en dat is nu juist wat de overheid wil. Dit keer door een puur natuur 100 % Hollander maar als het een genaturaliseerde Medelander was geweest was het ook goed geweest voor de sport.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.