• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.386 films
  • 12.570 series
  • 34.804 seizoenen
  • 656.288 acteurs
  • 200.456 gebruikers
  • 9.467.218 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik denk dat we Kalou ook niet nodig hebben. We hebben Robben en Nistelrooij die een vaste plek hebben en aan de andere kant kunnen zowel Kuyt als Van Persie spelen. Die vind ik op die positie allebei beter. Als tweede spits hebben hem al helemaal niet nodig. Kuyt, Makaay, Huntelaar, Vennegoor... We hebben Kalou dus gewoon niet nodig.

.

Om te gaan zeggen dat we Kalou niet nodig hebben omdat we toevallig naast nisterlrooij, robben, kuyt, en van persie 3 doorsnee spitsen hebben om op terug te vallen vind ik echt onzin. Makaay, huntelaar en vennegoor kunnen echt bij lange na niet tippen aan de kwaliteiten van Kalou.

Zonder de creativiteit van Robben is Oranje een zwalkend schip voorin, dus ik denk dat Kalou een meer dan welkome aanvulling is op het spitsen arsenaal van Oranje

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Respekked schreef:

Makaay, huntelaar en vennegoor kunnen echt bij lange na niet tippen aan de kwaliteiten van Kalou.

Tuurlijk wel.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Volgens De Telegraaf gaat Simon Cziommer de rest van het seizoen naar Roda.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Om te gaan zeggen dat we Kalou niet nodig hebben omdat we toevallig naast nisterlrooij, robben, kuyt, en van persie 3 doorsnee spitsen hebben

Doorsnee ? Robben en Van Persie zijn beiden geweldige talenten , hebben snelheid een een geweldige tactiek.

Beide behoren of gaan behoren tot de beste van de wereld.

om op terug te vallen vind ik echt onzin. Makaay, huntelaar en vennegoor kunnen echt bij lange na niet tippen aan de kwaliteiten van Kalou.

Beetje verschillend want dit zijn meer spitsen.

Maar alle 3 doen ze niet onder voor Kalou. Makaay en Hunterlaar vind ik zelfs beter.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

ik heb het ook over die andere 3 spitsen NAAST van persie en robben. En dat zijn makaay, huntelaar en vennegoor. Huntelaar kan best doelpunten maken, maar dat kunnen kuyt en nistelrooij veel beter. Vennegoor is echt een aanfluiting in Oranje. Hij kan bij psv amper een bal vasthouden. En makaay is een raar verhaal, maar in oranje bakt hij er nix van.

Kalou heeft zo'n fenomenale techniek. Een gevaar tegen elke willekeurige tegenstander. Dat kun je echt niet zeggen van huntelaar, vennegoor en makaay

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Kalou is een mooi-weer voetballer .

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Respekked schreef:

En dat zijn makaay, huntelaar en vennegoor. Huntelaar kan best doelpunten maken, maar dat kunnen kuyt en nistelrooij veel beter.

Zeker een Feyenoord fan ?

Sorry hoor maar Kuyt bakt er niks van in Oranje , leuke teamspeler maar in Oranje komt hij heel veel te kort.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Kuijt is behoorlijk goed in oranje, paar keer zelfs beste speler geweest dit jaar.

Respekked

• 6287 berichten
  • 1238 stemmen

@ mikoz, zeker een ajax fan?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

Vennegoor is echt een aanfluiting in Oranje. Hij kan bij psv amper een bal vasthouden.

Speelt fantastisch bij PSV. Hij heeft al een mooi aantal doelpunten gemaakt maar ook zo ontzettend veel voorzetten gegeven waaruit een doelpunt kwam.

Technisch vast niet zo goed als Kalou maar wel een erg goede voetballer.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kalou hoort gewoon niet in oranje. Als Nederlander mag je Nederland vertegenwoordigen anders niet. Wat en verloedering van het landenvoetbal zou dat zijn.

Verdonk verdient zeker credits door voet bij stuk te houden wat voor kritiek ze ook van buitenaf en van collega's krijgt. Eindelijk een politici die ergens voor staat en niet wijkt van haar standpunt.

Volkomen mee eens.

Vind dat je het trots moet dragen van je land, daarvoor wil je toch met trots en gevoel voor spelen. Niet omdat je toevallig 5 jaar lang actief bent in Nederland.

Ik vind die regel dat je Nederlander kan worden gewooon niks en dat geld ook voor Nederlanders die een andere nationaliteit nemen. Jammer dat dit zomaar kan. Net zoals Nederland bij badminton. Sorry maar ik heb niet het gevoel dat Nederland daar een medaille wint ofzo, maar gewoon met alle respect een chinees, ook al heeft ze een Nederlands paspoort.

Kortom, Kalou ga voor Ivoorkust spelen.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Respekked schreef:

@ mikoz, zeker een ajax fan?

Ja

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Naomi Watts schreef:

Eindelijk een politici die ergens voor staat en niet wijkt van haar standpunt.

Ben jij nou een Neerlandici?

Een land is een afspraak. Een natie, een volk, het is allemaal vrij willekeurig bepaald. Waarom zou uitsluitend geboorte bepalen of je een Nederlander bent?

Kalou woont en werkt in Nederland. Hij voelt zich blijkbaar zo Nederlands dat hij zelfs van nationaliteit wil veranderen. We zouden ons vereerd moeten voelen.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Als iemand recht heeft op een Nederlands paspoort zie ik niet in waarom hij niet in oranje zou mogen.

De vraag is of we iemand die goed genoeg is voor oranje een paspoort moeten geven. Da´s wat anders.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

eRCee schreef:

Hij voelt zich blijkbaar zo Nederlands dat hij zelfs van nationaliteit wil veranderen.

En als ie zijn paspoort dan heeft horen we niks meer van hem. Mij maakt het verder niet veel uit, hoor.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Wouter schreef:

Als iemand recht heeft op een Nederlands paspoort zie ik niet in waarom hij niet in oranje zou mogen.

De vraag is of we iemand die goed genoeg is voor oranje een paspoort moeten geven. Da´s wat anders.

Nee, dat is de vraag niet. Als hij goed genoeg is verdient hij in principe een paspoort, zoals andere sporters voor hem.

eRCee

• 13453 berichten
  • 1982 stemmen

Wouter schreef:

Dat staat dus in de wet. Iemand met bijzondere kwaliteiten kan de versnelde procedure doorlopen. Van Basten heeft aangegeven Kalou per defenitie te selecteren en ook Cruiff vindt dat Kalou bijzondere kwaliteiten heeft. Alleen voetbalkenner Verdonk denkt daar blijkbaar anders over.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

kos schreef:

(quote)
Nee, dat is de vraag niet. Als hij goed genoeg is verdient hij in principe een paspoort, zoals andere sporters voor hem.

Tja, dan moet Verdonk dat paspoort gewoon geven, zo simpel is het. Van basten lijkt me dan de eenige mening die er toe doet.

Ik heb het erover of we die regel okay vinden.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Dat staat dus in de wet. Iemand met bijzondere kwaliteiten kan de versnelde procedure doorlopen.

Dan kan de minister besluiten tot een versnelde procedure. Volgens mij is het zo simpel nog niet.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Quido schreef:

(quote)
En als ie zijn paspoort dan heeft horen we niks meer van hem.

Dan speelt ie toch in oranje....!?

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Wouter schreef:

Dan kan de minister besluiten tot een versnelde procedure. Volgens mij is het zo simpel nog niet.

Volgens mij heeft het niet zozeer met een versnelde procedure te maken hoor. Ik geloof zelfs dat het juist is vertraagd.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

kos schreef:

(quote)
Volgens mij heeft het niet zozeer met een versnelde procedure te maken hoor. Ik geloof zelfs dat het juist is vertraagd.

Versnelde procedure, als in dat ie niet vijf jaar hoeft te wachten.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Als hij echt graag Nederlander wil worden moet hij gewoon net zo lang wachten als de rest van de figuren die op een paspoort wachten. Ik heb het liefst dat hij pas na het WK Nederlander word omdat :

1) Hij heeft geen enkele kwalificatiewedstrijd gespeeld, het zou echt van de zotte zijn als de spelers die hard hebben gestreden om zover te komen ineens werden gepasseerd voor iemand die er niets voor heeft gedaan.

2) Wij in de poule tegen Ivoorkust zijn geloot en dat alleen maar fout kan gaan. Als we niet winnen geven we Kalou de schuld en als we wel winnen geven de Ivorianen Kalou de schuld.

3) Kalou best een jaartje kan wachten op de normale procedure. Kan hij zich over een heel seizoen bewijzen. Hij heeft immers Europees nog niets laten zien.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Dan speelt ie toch in oranje....!?

Ik reageerde meer op het feit dat hij hier werkt, zich o zo Nederlands voelt ed. Laten we niet vergeten dat het veel sporters voornamelijk om een betere transferpositie gaat. Want zonder een EU-paspoort is een speler voor verschillende clubs minder aantrekkelijk.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Maar is het niet dat hij al een stuk langer in NL is, maar niet na z'n 18de of zo? Als jeugdspeler was hij toch al hier?

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Als hij echt graag Nederlander wil worden moet hij gewoon net zo lang wachten als de rest van de figuren die op een paspoort wachten. Ik heb het liefst dat hij pas na het WK Nederlander word omdat :

1) Hij heeft geen enkele kwalificatiewedstrijd gespeeld, het zou echt van de zotte zijn als de spelers die hard hebben gestreden om zover te komen ineens werden gepasseerd voor iemand die er niets voor heeft gedaan.

kluargument. Als Stam zich morgen beschikbaar stelt, mag ik ook mee van me.

2) Wij in de poule tegen Ivoorkust zijn geloot en dat alleen maar fout kan gaan. Als we niet winnen geven we Kalou de schuld en als we wel winnen geven de Ivorianen Kalou de schuld.

Nou en?

3) Kalou best een jaartje kan wachten op de normale procedure.

De versnelde procedure is er feitenlijk niet voor hem, maar voor ons....

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ik reageerde meer op het feit dat hij hier werkt, zich o zo Nederlands voelt ed. Laten we niet vergeten dat het veel sporters voornamelijk om een betere transferpositie gaat. Want zonder een EU-paspoort is een speler voor verschillende clubs minder aantrekkelijk.

Kortom, dan is hij écht als iedere andere speler van oranje....

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Zo kun je het ook zien ja

Nee, maar nogmaals: het maakt me niet veel uit, als Van Basten hem goed genoeg acht heb ik er vertrouwen in.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

kluargument. Als Stam zich morgen beschikbaar stelt, mag ik ook mee van me.

Het verschil is alleen dat Stam al heel lang voor het Nederlands elftal heeft gespeeld en eigenlijk een vaste waarde is ( als hij nog mee zou doen ) Kalou komt nog maar net kijken en het zou inderdaad lullig zijn als hij mocht spelen boven andere spelers die zich uit de naad werken in oranje. Bovendien is Stam ook nog van een andere kwaliteit

Nou en?

Misschien zou dat wel eens heel naar zijn voor Kalou , en zou hij door beide landen uitgekotst kunnen worden.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

En anders nationaliseren we Ronaldinho toch? (als ie wil en als het nog kan)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.