• 17.307 nieuwsartikelen
  • 182.384 films
  • 12.570 series
  • 34.802 seizoenen
  • 656.285 acteurs
  • 200.455 gebruikers
  • 9.466.987 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Feyenoord heeft zeker een goede verdediger nodig, maar of Vlaar daar de juiste man voor is....Het is tijd om Ostlund

te vervangen voor een echte verdediger.Vlaar is opzich niet slecht (vorig jaar in de Uefa Cup halve finales gezien) maar tegen Italie was hij erg slecht...

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ze kunnen natuurlijk ook Greene op de plaats van Östlund zetten en dan een centrum maken met Bahia en Vlaar.

De volgende stap : Ajax informeert naar Joris Mathijsen en Denny Landzaat

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

(want Ajax heeft 'm momenteel niet nodig, de problemen bij Ajax liggen niet in de verdediging)

Sorry?! Rosenberg en Charisteas beginnen nu te draaien maar die verdediging lijkt echt nergens op. Ajax - Groningen niet gezien? Als je met 3-0 voorstaat en nog moet vrezen dat het geen 3-3 wordt heb je een slechte verdediging.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

moviefreak#1 schreef:

De volgende stap : Ajax informeert naar Joris Mathijsen en Denny Landzaat

Zou van mij best mogen. Bij ajax schort het momenteel aan veel dingen.

Verdediging, middenveld en aanval zit het niet goed. Er mist de nodige ervaring in het team. Er missen ook spelers die het team echt leiden, met een Galasek aan ervaring kom je er niet. Laat staan dat die een leider is, hij wil nog niet eens aanvoerder zijn.

Nu er vele spelers vertrekken wordt het tijd voor ervaring en goede buitenspelers, anders zie ik het somber in. Iemand die z'n mannetje staat in de verdediging zou ook fijn zijn.

Ook ben ik als Ajax liefhebber niet echt gecharmeerd van Danny Blind, had zoveel liever Henk ten Cate gezien. Maar helaas, ze kozen voor Blind.....

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Blind heeft nog heel wat krediet om te verspillen bij Ajax.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Blind heeft nog heel wat krediet om te verspillen bij Ajax.

Ik weet het, ging dat maar iets sneller

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Waarom zeggen jullie dat? Ik vind dat hij het juist steeds meer onder controle krijgt.

Ik ben nieuwsgierig of hij weer voor 4-4-3 gaat kiezen, nu Huntelaar erbij komt..

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Hmm, ik ben nooit gechameeerd geweest van Danny Blind als trainer. Vanaf het eerste moment had ik eigenlijk al geen vertrouwen in hem, als trainer.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Danny Blind en Ronald Koeman waren allebei rond de 40 toen ze begonnen bij AJax en bij allebei ging het uiteindelijk fout.

Rinus Michels en Louis van Gaal waren toch wat ouder en hebben meer gepresteerd.Misschien heeft Ajax een wat oudere trainer nodig, zoals Hiddink.

Doom

• 8214 berichten
  • 1547 stemmen

Het kan allemaal goed uitpakken een onervaren trainer aannemen die een goede voetballer was. Maar ik vind het niet Ajax-waardig. Ajax is een topteam, moet dus ook goede coaches hebben die weten wat ze doen.

Geen debutanten. Het kan wel goed uitpakken, zoals bij van Gaal maar nee, mijn voorkeur geef ik toch echt aan ervaren trainers. Had Henk ten Cate genomen, of Dik Jol. Zit nu nog altijd te duimen om ten Cate. Het zou er wel nooit van komen maar van hem ben ik wel gecharmeerd. Zeer goede coach voor Ajax.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Alleen een ervaren coach kan Ajax nog redden vind ik.De meeste jongens bij Ajax zijn ''probleemjongens'' en daar heb je een ervaren coach voor nodig....

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Waarom zeggen jullie dat? Ik vind dat hij het juist steeds meer onder controle krijgt.

Ik ben nieuwsgierig of hij weer voor 4-4-3 gaat kiezen, nu Huntelaar erbij komt..

Eh... dat zou pas echt een sensatie zijn.....

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Alleen een ervaren coach kan Ajax nog redden vind ik.De meeste jongens bij Ajax zijn ''probleemjongens'' en daar heb je een ervaren coach voor nodig....

Aan de basis van elk internationaal Ajaxsucces stond een jonge coach. Ervaring zegt niet veel bij die jongens. Uitstraling en overwicht des te meer.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Wat bedoel je met overwicht? Als je daarmee ''pushen'' bedoelt, dat zou ook niet helpen denk ik..

Maar nu Blind 3 spitsen heeft, die volgens hem toch wel een basisplaats verdienen (Rosenberg en Charisteas spelen steeds beter en Huntelaar, ja die kennen we al) krijgt hij misschien weer de verleiding om 4-3-3 te spelen.

Ik hoop zelf dat hij zo doorgaat met Huntelaar in plaats van Charisteas..

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Eh... dat zou pas echt een sensatie zijn.....

Zonder keeper, bedoel je....?

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Turkeyloverz schreef:

Wat bedoel je met overwicht?

Dat de jongens ontzag voor hem hebben

Maar nu Blind 3 spitsen heeft, die volgens hem toch wel een basisplaats verdienen (Rosenberg en Charisteas spelen steeds beter en Huntelaar, ja die kennen we al) krijgt hij misschien weer de verleiding om 4-3-3 te spelen.

Maar daar wordt het probleem van buitenspelers toch niet door opgelost?

Ik hoop zelf dat hij zo doorgaat met Huntelaar in plaats van Charisteas..

Ik ook.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Zonder keeper, bedoel je....?

Natuurlijk niet, in plaats van 4 ,3 middenvelders.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

BoordAppel schreef:

Sorry?! Rosenberg en Charisteas beginnen nu te draaien maar die verdediging lijkt echt nergens op. Ajax - Groningen niet gezien? Als je met 3-0 voorstaat en nog moet vrezen dat het geen 3-3 wordt heb je een slechte verdediging.

Klopt, maar heb je ook gezien welk duo centraal achterin stond?! De Jong/Vermaelen.

Als Heitinga en Grygera (of voor mijn part Escude/Maduro) daar samen hadden gestaan was het een heel ander verhaal geweest. Maar die waren allen niet fit.

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Turkeyloverz schreef:

(quote)

Natuurlijk niet, in plaats van 4 ,3 middenvelders.

Ik had hem wel door, hoor. Vond je foutje wel geestig.

Ik hoop dat ie inderdaad weer 4-3-3 gaat spelen, maar dan wel met echte buitenspelers. Ik zie Babel ook als centrumspits, dus wat mij betreft heeft Ajax er momenteel vijf.

Die buitenspelers blijft het probleem. Al jaren.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Wat een verrassing trouwens dat Ajax nu wel redelijk draait sinds ze van het 'Ajax-systeem' zijn afgestapt en het toch niet aan de spelers/spitsen lag. Wie had dat kunnen denken .

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Wouter schreef:

Maar daar wordt het probleem van buitenspelers toch niet door opgelost?

Rosales speelde weer eens een goede wedstrijd tegen Groningen. Dus rechts zou je makkelijk kunnen oplossen. Op links heb je wel een probleem. Wellicht dat een fitte Mitea uitkomst brengt... Tevens heeft Ajax met Boeringter een talent in huis die het ver kan gaan schoppen...

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Koekebakker schreef:

Mwah, dat lijkt me ook wel weer wat overdreven. Volgens mij wordt het een uitstekende verdediger,

Ik vraag me af waar je dat op baseert..

Wouter

• 18752 berichten
  • 3104 stemmen

Agony schreef:

(quote)
Rosales speelde weer eens een goede wedstrijd tegen Groningen. Dus rechts zou je makkelijk kunnen oplossen. .

Makkelijk? Vergeten we dan niet al die klotewedstrijden van hem te snel?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

BoordAppel schreef:

Onzin, dit is gewoon nonchalance, gebrek aan ervaring, denken dat je het wel even uitspeelt bij 3-0, heeft niks met kwaliteit te maken. Ajax heeft 16 tegengoals gekregen, alleen PSV kreeg er minder tegen.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

kos schreef:

(quote)
Ik vraag me af waar je dat op baseert..

Het is ook erg overdreven om Vlaar (nu al) te bestempelen als een miskoop. Prima verdediger in een mindere periode maar met wel degelijk potentie om uit te groeien tot een goede verdediger.

kos

• 46817 berichten
  • 8941 stemmen

Ik heb 'm een paar leuke europacup wedstrijden zien spelen en daarna een stuk of 3 aardige competitiewedstrijden, maar daarna vooral fouten zien maken. Ik snap niet waar de hype helemaal op gebaseerd is.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Vlaar naar Feyenoord wat een grap !

Denken ze wat voor Ajax hun neus weg te kapen , nou gelukkig ! Vlaar is nog veel te jong en onervaren dat kan Ajax absoluut niet gebruiken op het moment.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

Makkelijk? Vergeten we dan niet al die klotewedstrijden van hem te snel?

Nee, maar ik ben de goede wedstrijden van Rosales van vorig seizoen ook niet vergeten. Bijv. tegen Feyenoord thuis speelde hij zeer goed. In die periode pikte hij ook regelmatig zijn goaltjes mee. Als ie dat niveau weer kan halen is het absoluut een meerwaarde voor het elftal.

Agony

• 1985 berichten
  • 1256 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Onzin, dit is gewoon nonchalance, gebrek aan ervaring, denken dat je het wel even uitspeelt bij 3-0, heeft niks met kwaliteit te maken. Ajax heeft 16 tegengoals gekregen, alleen PSV kreeg er minder tegen.

Ja maar toch had dat in deze wedstrijd wel degelijk met kwaliteit te maken. Het missen vaste waarde als Grygera moet je niet onderschatten. Centraal achterin stond er tegen groningen gewoon geen goed duo. De Jong was echt dramatisch....

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Ja dat gebeurt wel eens als je Nigel De Jong als centrale verdediger op gaat stellen

Ajax heeft een uistekende verdediging en een geweldige keeper. Stekelenburg is echt aan het doorbreken dit jaar. Hij heeft in 10 duels in de Eredivisie 5x de nul weten te houden. In totaal 6 doelpunten tegen in 10 wedstrijden.

Daarmee blijft hij zelfs Gomes voor (12 tegendoelpunten in 17 wedstrijden).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.