• 17.243 nieuwsartikelen
  • 182.279 films
  • 12.561 series
  • 34.740 seizoenen
  • 655.967 acteurs
  • 200.417 gebruikers
  • 9.463.445 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Het wordt tijd dat Carlos Tevez wordt gehaald in de winterstop! Er moet gewoon een keer een goede spits worden gehaald! Dan maar een flink bedrag neerleggen. Hier wordt je echt triest van.

Vraagprijs 11 miljoen euro. En Tevez wil heel graag weg!!

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Rujar schreef:

Het wordt tijd dat Carlos Tevez wordt gehaald in de winterstop! Er moet gewoon een keer een goede spits worden gehaald! Dan maar een flink bedrag neerleggen. Hier wordt je echt triest van.

Dan moeten ze eerst maar eens wat van dat uitschot verkopen... anders lukt het ze nooit om zomaar eventjes 11 miljoen op te hoesten.

Ik vraag me ook af of hij wel in de Nederlandse competitie wil spelen... Zó graag zal ie toch niet weg willen?

Nogmaals, van mij mogen ze op dezelfde voet doorgaan hoor. Is alleen maar gunstig voor mijn clubje!

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Zavo schreef:

Ja, er schijnen vier spitsen rond te lopen. Ik zou Manucharyan in de spits zetten als ik Blind was. Dat is de enige die dit seizoen nog niet gespeeld heeft, misschien kan hij wel scoren. In Armenie kon hij het wel i.i.g.

Of Babel in het centrum, hij speelde weliswaar dramatisch gister, maar ik denk dat hij centraal veel beter tot z'n recht komt dan op links.

Ik roep ook al een tijdje dat ik Babel de beste oplossing vindt in de spits.... Manucharyan is toch meer een links buiten heb ik begrepen? Dan is dat probleem ook meteen opgelost als Babel in de spits staat

Heitinga zit momenteel wel echt in een levensdiepe krater zeg! Eerst zijn dramatische invalbeurt tegen de duitsers, verder alleen maar bankzitwerk en nu deze stompzonnige rode kaart weer!

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

Rujar schreef:

Zou idd een goeie oplossing zijn. Speelt nu volgens mij nog steeds bij Corinthians of niet?

In ieder geval alles beter dan dat gerouleer met Charisteas Rosenberg en Babel.

Betekend dat als , ik zeg als, Tevez zou komen naar A'dam, er wel een spits weer weg gaat. Of Charisteas of Rosenberg. Tot nu toe heeft Rosenberg nog niks meer laten zien dan Angelos, en die kun je niet zo maar dumpen, en zelf wil hij ook niet echt weg, dus heeft Ajax er weer een heel groot probleem bij.

Je kunt dus zeggen dat het Spitsenbeleid daar bij Ajax voor geen meter goed in elkaar steekt.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Ze hadden Heitinga moeten verkopen en voor datzelfde bedrag een goede spits moeten binnen halen. Charisteas is misschien goed voor Vitesse en Rosenberg kunnen ze beter even terugzetten in jong-Ajax..

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Heeft niks met die spitsen te maken maar met het Ajax-systeem waar vrijwel geen enkele spits mee uit de voeten kan. Lijkt me wel duidelijk na al die jaren.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

Het is systeem is toch gewoon 4-3-3, juist daarin zou een spits moeten functioneren, als je ziet hoeveel kansen de 2 spitsen missen weet je dus dat het meer aan de spitsen ligt dan aan het systeem. Kansen missen heeft namelijk weinig te maken met een systeem maar meer met de kwaliteit van de aanvallers.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

kos schreef:

Heeft niks met die spitsen te maken maar met het Ajax-systeem waar vrijwel geen enkele spits mee uit de voeten kan. Lijkt me wel duidelijk na al die jaren.

Hier wordt de spijker even op de kop geslagen!

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Als ze constant het hele veld af moeten lopen, voortdurend oog moeten hebben voor medespelers, kaatsen, ballen aangespeeld krijgen op een vierkante centimeter ruimte. m.a.w. het Ajax-systeem is het nogal lastig kansen te benutten. Dan moet je heel anders spelen.

Niet alleen de spitsen maar ook de hele ploeg. Het systeem van Ajax vergt een hoge balcirculatie en vooral snelheid waardoor spitsen vrij komen te staan. Dat gebeurt nu niet bij Ajax, ze zijn te traag en de kansen die ze krijgen zijn hooguit ballen in de loop of plotselinge missers van de tegenstander die ze heel snel moeten binnenwerken (wat inderdaad geen overbodige luxe zou zijn).

Maar als Charisteas in de tijd van Pettersson had gespeeld op diens positie had hij heel wat meer goals gemaakt.

Om de verantwoordelijkheid bij de spitsen te leggen getuigt voor mij niet echt van voetbalintelligentie, sorry.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

kos schreef:

Ze moeten er aan wennen. Kijk maar naar Ibrahimovic, maar ook iemand als Arveladze en Anastasiou (buiten het feit dat hij te kort komt voor de top) passen in het 'klassieke Ajax systeem'. Maar ieder persoon met een beetje kijk op voetbal ziet in dat iemand als Sonck en in mindere mate Rosenberg (met hem valt nog enigszins in de combinatie te spelen) niet in dat systeem passen. Maar in feite functioneert het scoutingapparaat al niet meer, sinds het vertrek van Co Adriaanse (en was Leo Beenhakker toen ook niet de technisch directeur?).

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2275 stemmen

kos schreef:

Niet alleen de spitsen maar ook de hele ploeg. Het systeem van Ajax vergt een hoge balcirculatie en vooral snelheid waardoor spitsen vrij komen te staan. Dat gebeurt nu niet bij Ajax, ze zijn te traag en de kansen die ze krijgen zijn hooguit ballen in de loop of plotselinge missers van de tegenstander die ze heel snel moeten binnenwerken (wat inderdaad geen overbodige luxe zou zijn).

Maar als Charisteas in de tijd van Pettersson had gespeeld op diens positie had hij heel wat meer goals gemaakt.

Om de verantwoordelijkheid bij de spitsen te leggen getuigt voor mij niet echt van voetbalintelligentie, sorry.

Het heeft meer te maken met het verkeerd scouten door Blind en de mensen om hem heen, waardoor geen geschikte spitsen worden aangeschaft. Het lijkt mij dat een club zoals Ajax met een dergelijk systeem zoals jij het aangeeft wel over de benodigde kennis moet beschikken om aanvallers aan te kopen die passen in hun manier van spelen. Zoals het nu functioneerd wijst uit dat men niet meer weet hoe een spits aan te schaffen die bij kan dragen aan de strategie van Ajax. De verantwoordelijkheid ligt dus idd meer bij de scouts dan bij de aanvallers, maar kom op, je ziet toch zelf ook wel dat die charisteas geen wereldspits is.. En dan druk ik het nog voorzichtig uit.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

heel binnenkort zal dan eindelijk duidelijk worden dat Ajax het 4-3-3 systeem gedag moet zeggen

gewoon 4-4-2 en dan de backs/link+rechtermiddenvelder die zo nu en dan opkomen

maar niet iemand STIJF links+rechtsvoorin want die scoren nooit

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

Heb jij de laatste paar wedstrijden van Ajax gezien? Het middenveld draait prima, de balcirculatie is goed en er worden genoeg kansen gecreeerd, maar ze worden er gewoon niet ingeschoten. Neem de wedstrijd tegen Praag, Rosenberg krijgt 3, 4 opgelegde kansen die hij gewoon mist, hetzelfde tegen Feyenoord en gister tegen Den Haag had het ook al 5-0 bij rust kunnen staan als Charisteas een paar van zijn vele kansen had benut.

Ik ben het met je eens dat de spitsenpositie bij Ajax niet makkelijk is, maar dat is geen excuus om makkelijke kansen te missen. De spitsen die bij Ajax wel slagen zijn vaak uit de eigen jeugd (van Basten, Kluivert), dus dat is nog een reden om voor Babel te kiezen.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Mag ik jullie er even aan herinneren dat Rosenberg en Charisteas nooit geen doelpuntenmachines zijn geweest.

* Rosenberg met 22 goals in 78 wedstrijden (in Zweden nota bene, daar zijn spitsen die er elk seizoen 30 of meer goals maken).

* Charisteas met 38 goals in 160 wedstrijden is gewoon dramatisch. Dan doet hij met 6 goals in 17 Ajax-wedstrijden voor zijn doen zelfs geweldig.

Hiermee wil ik dus voornamelijk zeggen dat het scoutingapparaat van Ajax zichzelf volstrekt belachelijk maakt. Daarbij wil ik wel even melden dat Jan Koller een nieuwe club zoekt en we tot nog toe niet echt te klagen hebben over onze twee Tsjechische spelers en bovendien is Koller WEL een gegarandeerde doelpuntenmachine en een grote persoonlijkheid ook.

Over Tevez wil ik heel kort zijn . Die man is gefixeerd op geld en dat beschadigd zijn voetbalkwaliteiten enorm. Het eerste geringste negatieve nieuws over zijn persoon is al aanleiding om te gaan mokken en dus niet meer te scoren. Nou hoef ik niet echt uit te leggen wat voor druk en negatief nieuws je over je heen krijgt als Ajax-spits deze dagen.

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Hiermee wil ik dus voornamelijk zeggen dat het scoutingapparaat van Ajax zichzelf volstrekt belachelijk maakt. Daarbij wil ik wel even melden dat Jan Koller een nieuwe club zoekt en we tot nog toe niet echt te klagen hebben over onze twee Tsjechische spelers en bovendien is Koller WEL een gegarandeerde doelpuntenmachine en een grote persoonlijkheid ook.

Als ze Koller hadden gehaald ipv die Rosenberg dan was het misschien nog wat geweest ja... Maar Koller is net zo oud als Shota, dus die vinden ze te min...

Belachelijk, maar zo redeneert men in de 'snelkookpan'.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Wat moet je nou met Koller, lijkt me helemaal geen Ajax-spits. Ze hadden beter een goede linksbuiten kunnen kopen, kan Babel gewoon centraal. Misschien kunnen ze Quincy Owusu huren van Arsenal.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Echt wat een schande.

Ik heb me nog weinig zo geschaamd voor mijn club.

Dit beloofd wat voor het seizoen .. intertoto ?

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Ik vraag me zo langzamerhand af wat er mis is aan Ajax.

Ze hebben de beste spelers van Nederland, en de beste selectie. Maar het wil gewoon niet winnen. Het spel is aardig maar niet beter als onder Koeman ooit gedaan, zoals een pagina terug werd gezegd, het is niet voor niks dat ze nog niet 1x dit seizoen van een goeie club hebben gewonnen (PSV uitgezondert).

Ik wacht eigenlijk ook nog op het gouden greep van Blind. Want er zit nog eigenlijk geen verschil tussen Koeman en Blind.

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Kai schreef:

Ik vraag me zo langzamerhand af wat er mis is aan Ajax.

Ze hebben de beste spelers van Nederland, en de beste selectie.

.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

D'r is niks mis met Ajax, ze doen het fantastisch!

PS. Ik zou Blind de hele voorhoede van Feyenoord ruilen voor die van Ajax, echt topklasse wat ze daar hebben lopen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Beste spelers... Sneijder, Trabelsi, Grygera en Maxwell (als ie fit is), dan is dat allemaal top van Nederland.

Met selectie bedoel ik de breedte 4 topkeepers, 3 linksbacks, 3 centrum verdedigers, en heelveel middenvelders en aanvallers die bij bijna elke andere club in de basis zouden staan.

Met zo'n selectie ben je verplicht kampioen te worden.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2627 stemmen

Alleen Sneijder, Trabelsi, Maxwell en Maduro zouden in Alkmaar kans maken op een basisplaatst, dus dat van die 'ongelooflijk sterke selectie' van Ajax vind ik ook wel meevallen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

Beste spelers... Sneijder, Trabelsi, Grygera en Maxwell (als ie fit is), dan is dat allemaal top van Nederland.

Met selectie bedoel ik de breedte 4 topkeepers, 3 linksbacks, 3 centrum verdedigers, en heelveel middenvelders en aanvallers die bij bijna elke andere club in de basis zouden staan.

Met zo'n selectie ben je verplicht kampioen te worden.

Tuurlijk met 12 topkeepers en drie linksbacks heb je echt een prachtige selectie.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kai schreef:

en heelveel middenvelders en aanvallers die bij bijna elke andere club in de basis zouden staan.

Waarom denk je dat we het de Mickey Mouse competitie noemen? En nu niet over dat ijzersterke team van FC Den Haag beginnen.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Tuurlijk met 12 topkeepers en drie linksbacks heb je echt een prachtige selectie.

Ik geef maar een voorbeeld om de breedte aan te geven, maar als een club bijvoorbeeld een voorhoede heeft met:

-Babel

-Angelos

-Marchuryan

-Rosenberg

-Rosales

-Mitea

-Anastasiou

-Boukhari (meerdere opties)

-Pienaar (meerdere opties)

Kun je toch wel spreken over een top voorhoede.

En dan nog een middenveld van:

-Galasek

-Sneijder

-Lindenberg

-De Jong

-Maduro

-Boukhari (meerdere opties)

-Pienaar (meerdere opties)

Schande dus wanneer je geen kampioen wordt:(

Respekked

• 6287 berichten
  • 1235 stemmen

wat hebben al die jongens in de voorhoede nou gepresteerd? kan niet echt zeggen dat ik van 1 naam warm of koud wordt. Allemaal maar middelmaat. Dus om nou te spreken van een top voorhoede..

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

-Angelos

-Marchuryan

-Rosenberg

-Mitea

-Anastasiou

-Boukhari

-Charisteas

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2627 stemmen

Ja, je hebt gelijk Kai. Die Charisteas en Rosenberg zijn 2 ECHTE topspitsen!

En dat zelfde topmiddenveld werd laatst HE-LE-MAAL zoekgespeeld door Bommel en co.

kos

• 46815 berichten
  • 8939 stemmen

Anastasiou is toch wel erg goed, alleen hij speelt niet en is niks voor Ajax .

Kuijt en Kalou zijn minimaal 3 keer beter dan die hele voorhoede bij elkaar.

Vennegoor en Farfan ook trouwens.

ROOSKY

• 29923 berichten
  • 8173 stemmen

Tja, ik vind het ook niet echt een superrijtje, maar goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.