- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ik ben heel blij met de playoff series. Het geeft toch weer dat extra sfeer net als je dat in Amerika hebt met de NBA, NHL, MLB en de NFL.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Kan ik begrijpen. Maar ik zie het met plezier tegemoet.
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
de coaches zijn tegen en ik vind dat er iets te zeggen is voor hun argumenten. Ze zijn bang dat teams spelers gaan sparen als ze een aantal wedstrijden voor het eind van de competitie weten dat ze de playoffs halen.
De playoffs in de States werken omdat ze daar in divisies verdeeld spelen (in elke sport) en de nummers 1 van elke divisie aangevuld met de beste(n) overall van een divisie strijden om het uiteindelijke kampioenschap.
Hier maakt het straks niet uit of je als 2e of 5e eindig, dus waarom zou je je nog inspannen als je zeker weet dat je bij de eerste 5 eindigt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zeker weten. Maar inspanning is zeker nodig en geen topper gaat niet voor het kampioenschap. De playoffs in de states wordt niet gehouden omdat zij in divisies spelen de reden dat zij in divisies spelen is dat bij bijvoorbeeld basketbal je tegen teams uit je eigen conference 4 x speelt en dat van de andere conference 2x. Zeker weten va nje eindpositie weet je natuurlijk nooit vooral niet als subtopper.
Het is misschien geen goede zet, normaal als je 2e werd was je verzekerd voor voorronde en nu moet je nogmaals strijden en kan je alsnog je voorronde kwijtraken. maar de indeling dat PSV bijna altijd zaterdagavond mag spelen kunnen ze beter aanpassen.
Maar ik vind het zeker wel sfeerverhogend. Komt misschien voor mijn liefde voor de NBA.
Ik had het liever niet gehad maar voor de sfeer is het in mijn ogen wel beter. Misschien is playoff wel de juiste gerechtigheid omdat PSV steeds zaterdagavond mag opdraven terwijl Ajax en Feyenoord altijd zondags moeten.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Maar inspanning is zeker nodig en geen topper gaat niet voor het kampioenschap.
Wel als 5 wedstrijden voor het einde je toch geen kampioen meer kunt worden. Dan zul je zeker je spelers gaan sparen voor de play-offs.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar geef ik je zeker gelijk in. Maar dat heb je in de CL ook als je je al geplaats hebt, kan je ook je B-team laten spelen als je je al geplaatst hebt. Overal heb je die risico's.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Maar dat heb je in de CL ook als je je al geplaats hebt, kan je ook je B-team laten spelen als je je al geplaatst hebt.
Daarom ben ik ook zo'n enorme tegenstander van die poules. Alles in een grote pot en loten, levert gewoon de mooiste wedstrijden op.
Wouter
-
- 18722 berichten
- 3085 stemmen
Daar geef ik je zeker gelijk in. Maar dat heb je in de CL ook als je je al geplaats hebt, kan je ook je B-team laten spelen als je je al geplaatst hebt.
Dat is toch ook klote?
(En da's zeld minder wedstrijden zo.)
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen

ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2261 stemmen
Ik denk dat de KNVB wel weten wat ze doen.
Ik hou wel van wat verandering, ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Het is zo dat kleinere clubs sneller afgaan in de Europese competities, maar dan is de vraag; doen de Nederlandse topclubs (ajax,psv, feyenoord) het dan wel zo goed?
Het is juist beter voor de wat kleinere clubs om nu ook meer kans te hebben om deel te nemen aan de uefa.
Zo kunnen ze zich beter gaan ontplooien en wie weet wordt de competitie dan ook een stuk spannender, anders is er op een gegeven moment teveel achterstand.
Ik vind het ook wel leuk om naast de kerstboom een spannend duel Ajax - Feyenoord te zien, dan moet Ajax uiteraard wel winnen, anders smijt ik de kerstboom uit huis.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik vind het ook wel leuk om naast de kerstboom een spannend duel Ajax - Feyenoord te zien, dan moet Ajax uiteraard wel winnen, anders smijt ik de kerstboom uit huis.

Laten we daar een regel van maken in de nieuwe opzet van de competitie, als Ajax niet wint wordt de uitslag geschrapt. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is toch ook klote?
(En da's zeld minder wedstrijden zo.)
Is inderdaad klote ja. Ze moeten zich sportief opstellen. Ook al ben je gekwalificeerd gewoon je beste 11 opstellen.
Helemaal mee eens.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Gister werd dat weer eens duidelijk bij de loting voor de DFB-Pokal. De eerste de beste wedstrijd die er uitkomt:
Stuttgart - Bayern Múnchen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heerlijke wedstrijd. 2 Titelkandidaten 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Heerlijke wedstrijd. 2 Titelkandidaten 
Kan ook een enorme baggerwstrijd worden. Maar het feit dat ze tegen elkaa loten en dus één favoriet sneuvelt, wil ik ook graag zien in Nederland.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
De volgende stap in de soap om weer aansluiting te vinden bij de Europese top, zucht...
Minister Bot pleit voor NeBe-competitie
Terwijl de KNVB bezig is aan een metamorfose van de Nederlandse competitie blijkt er in de Nederlandse ministersploeg een warm pleitbezorger voor een Nederlands-Belgische competitie.
'Stelt u zich eens een competitie voor met wedstrijden als Club Brugge tegen Ajax, Feyenoord tegen Anderlecht, FC Antwerp tegen PSV, en 'Le Standard' tegen FC Utrecht. Een dergelijke competitie zou spannender zijn en kwalitatief hoogwaardiger. De clubs zouden bovendien meer mogelijkheden krijgen om zich te verweren tegen rijke clubs in grotere competities elders in Europa.'
Hier niet voormalig PSV-voorman Harry van Raaij aan het woord, maar de Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Bot. De bewindsman, die op een Belgisch-Nederlandse Conferentie met dit voorstel kwam, heeft niet alleen het geldelijke gewin voor ogen. 'Belangrijker nog – het zou onze bevolking in de verleiding kunnen brengen wat meer belangstelling voor elkaar te hebben.'
Bot erkent weinig recht van spreken te hebben. 'En ik weet ook wel dat het niet aan een minister van Buitenlandse Zaken is om zich te bemoeien met de sport, laat staan met Koning Voetbal.'
vi.nl
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Kijk, dit vind ik dus wel een goed idee (wat natuurlijk geen nieuw idee is). In plaats van de competitie oneerlijker te maken met onzinnige play-offs voor een schamele 10% extra inkomsten, kun je met een bene(lux)-competitie veel meer extra inkomsten genereren en de competitie wordt dan pas ECHT spannender en van hogere kwaliteit. Dit is de enige manier om nog een beetje met de grote competities te kunnen concurreren, binnen Nederland is dit niet mogelijk, wat je ook verzint.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ik zou denken dat de Minister van Buitenlandse Zaken wel wat nuttigers te doen had 
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
kun je met een bene(lux)-competitie veel meer extra inkomsten genereren en de competitie wordt dan pas ECHT spannender en van hogere kwaliteit.
De spanning zal idd toe nemen, maar de inkomsten zullen mi dalen. Een club als bv Twente ziet veel liever Heerenveen of Groningen op bezoek komen dan bv Club of Genk.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik denk dat dat niet veel uitmaakt, de grootste inkomsten zijn toch tv-rechten en sponsoring en aangezien er veel meer kijkers zullen zijn is er dus meer geld. Ook zullen goede spelers misschien langer in Nederland blijven, aangezien de salarissen omhoog kunnen en de competitie kwalitatief beter is.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Ik begrijp nog steeds niet dat er geen internationale competitie is. Het enige probleem blijft wat te doen met de kleine clubjes die dus niet internationaal spelen. Financieel gezien zal dat een debacle worden want die kunnen niet van hort naar her reizen
Dus stel ik voor
Een internationale competitie en voor de rest, de kleinere clubjes, maak je een regionale competitie (als voorbeeld worden ze ingedeeld in Europa Noord– -Oost - Zuid – West). Deze clubs kunnen zich uiteraard weer plaatsen voor de internationale competitie, middels een nacompetitie. Door de enorme bezetting in de regionale competities maak je ook weer een verschil in divisies.Europa Noord heeft bijvoorbeeld weer 4 divisies.
Je kan de CL ook gewoon in ere houden. (wordt een soort KNVB beker) hier kan elke club zich weer voor aanmelden.
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Dus stel ik voor
Een internationale competitie en voor de rest, de kleinere clubjes, maak je een regionale competitie (als voorbeeld worden ze ingedeeld in Europa Noord– -Oost - Zuid – West). Deze clubs kunnen zich uiteraard weer plaatsen voor de internationale competitie, middels een nacompetitie. Door de enorme bezetting in de regionale competities maak je ook weer een verschil in divisies.Europa Noord heeft bijvoorbeeld weer 4 divisies.
Lijkt me allemaal niet erg realistisch. De grote landen als Spanje, Engeland en Italie zitten er echt niet op te wachten om tegen Ajax, Celtic of Club Brugge te voetballen, hun competitie is vele malen sterker.
Bovendien zie ik de toegevoegde waarde niet als de kleine clubs tegen andere kleine clubs gaan spelen. Dan verschuif je slechts het toneel, maar kwalitatief zal het er niet beter op worden.
Als er dan internationaal gestreden zou moeten worden (imo onzinnig) doe het dan zoals nu ook het voorstel van de minister van BuZa is, namelijk regionaal en alleen voor de kleinere landen. Dus BeNe, Scandinavische landen, Zwitserland/Oostenrijk. Dan kun je immers bijvoorbeeld de top 8 van ieder land in een hogere competitie laten spelen, waardoor de kwaliteit stijgt, en de mindere goden tja, die zullen het dan ook tegen elkaar moeten opnemen in een soort tweede divisie.
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
Lijkt me allemaal niet erg realistisch. De grote landen als Spanje, Engeland en Italie zitten er echt niet op te wachten om tegen Ajax, Celtic of Club Brugge te voetballen, hun competitie is vele malen sterker.
Dat is natuurlijk onzin. Clubs uit Duitsland, Nederland, Turkije hebben toch al behoorlijk veel europeese bekers gewonnen (nog zeer recentelijk ook). Belgie is natuurlijk zwak en gaat dan ook niet internationaal spelen.
Bovendien zie ik de toegevoegde waarde niet als de kleine clubs tegen andere kleine clubs gaan spelen. Dan verschuif je slechts het toneel, maar kwalitatief zal het er niet beter op worden.
Nee daar heb je gelijk in. Dus maakt het geen bal uit en kan je het plan uitvoeren.
Mede doordat de grotere clubs (Ajax, Feyenoord, PSV) wel op een hogere niveau kunnen spelen.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik zie die nieuwe plannen ook niet zo zitten. Het levert meer wedstrijden op voor de topclubs (en internationals) en het was nu juist de laatste grote toernooien duidelijk geworden dat dat moest verminderen, aangezien de meeste grote voetballanden niet thuis gaven en snel uitgeschakeld werden.
Laat ze dan ook meteen de competitie inkrimpen na 14 of 16 clubs en de mogelijkheid door te sluizen van de hoogste amateurdivisies naar de eerste divisies wat beter formaliseren (zoals in de landen om ons heen het geval is).
Een Benelux-competitie vind ik overigens ook wel aanlokkelijk. 
GFM
-
- 1116 berichten
- 1537 stemmen
Ik zie die nieuwe plannen ook niet zo zitten. Het levert meer wedstrijden op voor de topclubs (en internationals) en het was nu juist de laatste grote toernooien duidelijk geworden dat dat moest verminderen, aangezien de meeste grote voetballanden niet thuis gaven en snel uitgeschakeld werden.
Gaat in Nederland niet op, topclubs in Nederland spelen velen malen minder wedstrijden dan internationele topclubs, die meer Europacup/leagecup/competitiewedstrijden spelen
Zit wat in

Vind ik niet, ik zit niet te wachten op wedstrijden tussen Nederlandse en Belgische clubs..... Het nieuw voorgestelde play-off systeem lijkt mij wel een goed idee, natuurlijk zal er een paar keer iets misgaan, maar extra topwestrijden tussennr. 2 en nr. 5 en 3 en 4 zie ik wel zitten....
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Vind ik niet, ik zit niet te wachten op wedstrijden tussen Nederlandse en Belgische clubs...
En ik zit niet te wachten op De Graafschap - Den Bosch.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Valt wel mee (afgezien van Engeland misschien). De meeste Nederlandse topclubs overwinteren ook wel Europees of doen in ieder geval een rondje Champions League mee. In Spanje hebben ze dan wel een competitie met 20 teams, maar dat juich ik al evenmin toe. Zelfs als de NLse topclubs minder wedstrijden spelen, dan kan dat nog steeds teveel zijn.
Ik vind het jammer dat clubs niet kunnen degraderen uit de eerste divisie en moeizaam doorstromen vanuit het amateurvoetbal. Dat moet soepeler kunnen.
Ik zou het jammer vinden als de nr. 5 ten koste van de nr. 2 (die misschien wel 25 punten meer heeft gehaald in de competitie) de Champions League zou halen. Je moet gewoon de stand opmaken na die 34 wedstrijden...
FX
-
- 931 berichten
- 685 stemmen
Ik zou het jammer vinden als de nr. 5 ten koste van de nr. 2 (die misschien wel 25 punten meer heeft gehaald in de competitie) de Champions League zou halen. Je moet gewoon de stand opmaken na die 34 wedstrijden...
Dat heb ik ook. Ik vind dat de nrs 1 én 2 gewoon vast moeten staan en CL moeten (kunnen) spelen. De nummers 3 t/m 9 mogen wat mij betreft wel strijden om UEFA-cup plaatsen.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Laat ze dan ook meteen de competitie inkrimpen na 14 of 16 clubs en de mogelijkheid door te sluizen van de hoogste amateurdivisies naar de eerste divisies wat beter formaliseren (zoals in de landen om ons heen het geval is).
Hier ben ik t helemaal mee eens. Een competitie waarbij altijd sprake is van promotie/degradatie is bij voorbaat sterker.
Ik had graag gezien wat het HSC van de afgelopen 5 jaar in de eerste divisie had klaargemaakt.
Maar hier zitten de grootste amateurploegen weer niet op te wachten, wnat die hebben nu bij vele derby's een volle bak die ze niet zullen hebben als bv Veendam of Eindhoven op bezoek komt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.