• 17.141 nieuwsartikelen
  • 181.905 films
  • 12.552 series
  • 34.706 seizoenen
  • 654.919 acteurs
  • 200.318 gebruikers
  • 9.456.434 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Jordan Ford heeft zojuist bekend gemaakt dat Robert Doornbos de derde rijder zal zijn voor het team, gedurende de laatste drie races van dit seizoen.

Doornbos, dit jaar uitkomend in het 2004 FIA Internatinal F3000 Championship voor het topteam van Arden, wist dit door zijn goede prestaties in deze klasse te bewerkstelligen. Hij won de race op Spa, behaalde nog drie maal het podium, en was daarmee 'Rookie van het jaar'.

Doornbos over de geboden kans, "het F3000-seizoen is net afgelopen, een seizoen dat mij, in mijn eerste jaar!! reeds een overwinning opleverde, nu deze kans bij Jordan brengt. Ik grijp deze fantastische kans uiteraard met beide handen aan en kijk uit naar mijn eerste rit in een Formule1-wagen. Ik wil speciaal mijn dank uitspreken naar mijn sponsors, Muermans Groep en Burgfonds, die dit voor mij mogelijk hebben gemaakt."

Bron: Formule1nieuws.nl

Eindelijk weer een Nederlander in de F1

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Hopelijk niet zo een schande voor ons land als die ongelooflijke loser Verstappen die met zn grindexpedities keer op keer de Nederlandse natie voor schut heeft gezet.....

En als het dan fout ging, lag het altijd aan team of auto, nooit aan meneer zelf, die man heet echt geen zelfkritiek....

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

GFM schreef:

Hopelijk niet zo een schande voor ons land als die ongelooflijke loser Verstappen die met zn grindexpedities keer op keer de Nederlandse natie voor schut heeft gezet.....

Neerlands beste autocoureur ooit verdient meer krediet. Over Doornbos wordt gezegd dat ie weliswaar minder talent heeft dan The Boss, maar hij compenseert dit met zijn vechtlust...misschien wel een nieuwe Sato?

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Nederlands beste coureur ooit zegt meer over een gebrek aan Nederlands talent dan aan de capaciteiten van Verstappen...

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

GFM schreef:

Nederlands beste coureur ooit zegt meer over een gebrek aan Nederlands talent dan aan de capaciteiten van Verstappen...

Tien jaar formule1, podiumplaatsen en veel respect voor zijn prestaties in de paddock van zijn collega's , getuige zijn bijnamen, The Overtaking Man en The Comeback kid.

Wie zich (met 2 jaartjes er tussen) 10 jaar kan manifesteren in de F1 behoort tot de top20 coureurs van de wereld!

kos

• 46802 berichten
  • 8934 stemmen

Verstappen is de man

Alleen jammer dat ie altijd in die beroerde bolides moest rijden.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

kos schreef:

Verstappen is de man

Alleen jammer dat ie altijd in die beroerde bolides moest rijden.

Eindelijk eens iemand met verstand van F1

De Vries

• 97 berichten
  • 1782 stemmen

Verstappen leuk bij benneton voor de rest jammer.....maar ja we moeten door hij zal er toch niet meer in komen.

Wie wordt zijn nederlandse opvolger..... Albers of.....tja...... Bleekemolen (not!)....Doornbos tja we zullen zien bij Jordan

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3311 stemmen

Ik denk dat Giedo van de Garde de eerste serieuze kandidaat voor goede prestaties in de F1 gaat worden, duurt alleen nog een aantal jaartjes.

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

als Verstappen echt zo goed was, dan had ie ooit meegedaan met de groten

aangezien dat nooit gelukt is kan ik maar 1 conclusie trekken: hij heeft het niet

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

damon schreef:

kan ik maar 1 conclusie trekken: hij heeft het niet

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Nee lijkt mij niet juist.

Verstappen heeft altijd pech met zijn motor. In de Ferrari van Michael wordt hij ook wel kampioen.

En Verstappen is absoluut de snelste in de regen.

Ik hoop dat Sato ooit voor de Ferrari of McLaren mag rijden. Goeie rijder!!

V

• 8369 berichten
  • 3382 stemmen

Verstappen, een man zonder zelfkritiek. Altijd ligt het aan die karretjes, nooit aan hem! Hoezo toevallig?!

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

V schreef:

Verstappen, een man zonder zelfkritiek. Altijd ligt het aan die karretjes, nooit aan hem! Hoezo toevallig?!

Vervelende arrogante man ja.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Rujar schreef:

Verstappen heeft altijd pech met zijn motor. In de Ferrari van Michael wordt hij ook wel kampioen.

En Verstappen is absoluut de snelste in de regen.

In de succesvolle jaren dat Schumacher bij Benetton reed (en het WK won), hoe vaak is Jos toen hoog geëindigd?

Toen had hij nl wel een goede auto en motor. Waarom heeft hij dan toch zo weinig laten zien toen?

Hij is best een goed coureur maar sympathie en zelf-kritiek zijn dingen die hij nog moet leren.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

EmDee schreef:

In de succesvolle jaren dat Schumacher bij Benetton reed (en het WK won), hoe vaak is Jos toen hoog geëindigd?

Toen had hij nl wel een goede auto en motor. Waarom heeft hij dan toch zo weinig laten zien toen?

Twee derde plaatsen in zijn debuutjaar in de F1 noem ik niet weinig. Ok hij was toen zeer zeker nog te onstuimig en belandde toen een aantal keer in de grindbak, waarna hij vervangen werd door de zeer ervaren Herbert. Hij is toen door Briatore te vroeg aan de kant gezet.

Kijk naar een jongen als Sato. die stond vorig jaar ook meer achterstevoren dan dat ie op de baan bleef. Maar hij mag blijven en waarom? Omdat Honda een Japanner in de F1 wil. Kortom F1 heeft nog slechts gedeeltelijk behoefte aan talent en voor een veel groter gedeelte gaat het om politiek, c.q. GELD! Iets waar het Jos altijd aan ontbroken heeft, omdat Nederlandse ondernemingen liever op hun geld zitten dan het te investeren in een van de best bekeken sporten ter wereld (vorig jaar 2.6 miljard kijkers!!!)

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

FX schreef:

Twee derde plaatsen in zijn debuutjaar in de F1 noem ik niet weinig.

Dat noem ik wel weinig als je ziet wat die auto in petto had.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Van Verstappen.nl:

Na tegenvallende prestaties van Lehto kreeg Jos opnieuw de kans zich te bewijzen vanaf de GP van Frankrijk.

Helaas had Jos nogal wat moeite de speciaal voor Schumacher gebouwde auto op de baan te houden. Het absolute dieptepunt van het seizoen zou voor Jos de GP van Duitsland zijn. In de training mocht hij, nadat hij met zijn eigen auto op de olie van Berger's Ferrari gespind was, met de auto van Schumacher rijden. Jos kon niet overweg met de afstelling van Schumacher en spinde al snel van de baan, iets wat hem niet in dank afgenomen werd. Het zou nog veel slechter gaan in de race. Tijdens een pitstop bleek de tankinstallatie niet goed te functioneren. Het gevolg was dat enkele liters brandstof op de gloeiend hete wagen van Verstappen terecht kwamen. Een enorme vuurzee was het resultaat, exit Verstappen dus en weg kansen op een podiumplaats. Gelukkig kon Jos mede door de goede veiligheidsmaatregelen ongedeerd de auto verlaten.

Bij de volgende race in Hongarije zou alles goed komen. Jos zou hier zijn eerste punten en tegelijk zijn eerste podiumpositie scoren. Een derde plaats was zijn deel na het uitvallen van Martin Brundle in het zicht van de haven. De volgende race in België leverde opnieuw een derde plaats op, weliswaar na diskwalificatie van teamgenoot Schumacher. Na de GP van Europa moet Jos zijn plaats voor de laatste twee races van het seizoen afstaan aan de meer ervaren Johnny Herbert. De Engelsman was onder druk van de sponsors binnengehaald om de wereldtitel voor constructeurs te helpen veroveren. Het inzetten van Herbert bleek tevergeefs, de constructeurstitel ging naar Williams terwijl Schumacher de rijderstitel won.

Jos heeft dus niet eens een heel seizoen gereden en als je al deze omstandigheden meerekent, heeft hij het gewoon goed gedaan! De beste man heeft gewoon teveel pech gehad.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Als je echt goed bent, rijd je ook niet de grindbak in met een auto die niet is afgesteld op jezelf.

Schumacher had het in Jos' auto imho stukken beter gedaan.

En als hij echt zo goed was, was hij ook niet vervangen door eeen andere rijder.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

EmDee schreef:

Als je echt goed bent, rijd je ook niet de grindbak in met een auto die niet is afgesteld op jezelf.

Schumacher had het in Jos' auto imho stukken beter gedaan.

Duh, Schumacher is een klasse apart.

En als hij echt zo goed was, was hij ook niet vervangen door eeen andere rijder.

Zoals ik al zei, geld, geld, geld!

Maar goed, ik weet hoe de mensen over Jos denken, dus staak ik hierbij zijn verdediging. Ik heb deze discussie al te vaak gevoerd. Laten we hopen dat er nog eens een Nederlander komt van dezelfde klasse!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Ja Jos kon toch geen sponsors vinden?

sjeik

• 37 berichten
  • 181 stemmen

Jos heeft wel degelijk sponsors, alleen heeft zijn management ervan geleerd niet te hoog in te zetten, kijk maar naar vorig jaar waarin jos geloof 30 keer een voorlopig contract heeft getekend bij de gelen van eddie !! geen nieuws is goed nieuws in deze tak van sport !!

Jos kan nu alleen niet rijden wegen een knie-operatie, anders had hij wel gereden, immers de sponsor die doornbos nu laat rijden, is ook een persoonlijke sponsor van Jos !! Maar die moet nog minimaal 6 weken revalideren.

De aanbiedingen voor jos zijn helaas nu wat karig, maar als de 7 bestaande teams met 3 auto's gaan rijden zie ik wel mogelijkheden, ervaring zat !! Anders gaan we toch lekker dtm rijden met jos, kunnen we lekker naar zandvoort !!

sjeik

• 37 berichten
  • 181 stemmen

als Verstappen echt zo goed was, dan had ie ooit meegedaan met de groten

aangezien dat nooit gelukt is kan ik maar 1 conclusie trekken: hij heeft het niet

ja das ook een constatering. maar je moet niet vergeten dat wij als kikkerlandje gelukkig heel veel grote autofabrikanten hebben !!

Kijk als wij mercedes, bmw, audi, volkwagen binnen onze landsgrenzen zouden hebben als vaderlandse fabrikanten, had jos allang wereldkampioen geweest !! Ook commercieel hebben wij zoveel laten liggen. Wij zijn niet interessant. Zelfde met motorracen, die vd goorbergh krijgt ook geen fabrieks jamaha of honda, daar rijden al die gekke italianen en japanners op !!

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

sjeik schreef:

Kijk als wij mercedes, bmw, audi, volkwagen binnen onze landsgrenzen zouden hebben als vaderlandse fabrikanten, had jos allang wereldkampioen geweest !! Ook commercieel hebben wij zoveel laten liggen. Wij zijn niet interessant. Zelfde met motorracen, die vd goorbergh krijgt ook geen fabrieks jamaha of honda, daar rijden al die gekke italianen en japanners op !!

Zo is dat, helemaal waar

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk dat Jos veel te hoog wordt ingeschat. Ik betwijfel of hij het in een ferrari zou kunnen. Hij heeft niet de kwaliteiten.

FX

• 931 berichten
  • 685 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik denk dat Jos veel te hoog wordt ingeschat. Ik betwijfel of hij het in een ferrari zou kunnen. Hij heeft niet de kwaliteiten.

Heb jij eigenlijk wel eens F1 gekeken?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ja, ik weet zeker als hij niet Nederlands zou zijn dat hij niet zo de hemel werd ingeprezen.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

ahum Toevallig denk ik dat Sato ook een beste rijder kan worden.....

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Daar kan ik nog in meegaan...

sjeik

• 37 berichten
  • 181 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja, ik weet zeker als hij niet Nederlands zou zijn dat hij niet zo de hemel werd ingeprezen.

Mag ik jou er even aan helpen herinneren dat Jos the Boss nog steeds veruit de grootste fanclub heeft van europa !!!

Zijn club is groter dan bijvoorbeeld, een michael shumacher en een valentino rossi !!!!

Hij is en blijft neerlands beste coureur ooit, en een geweldig mens die tenminste zegt wat hij denkt en doet wat hij zegt !!!

Zodra hij weer evt formule 1 rijdt of iets anders, dan zit deze fan vooraan !!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.