• 17.189 nieuwsartikelen
  • 182.152 films
  • 12.561 series
  • 34.736 seizoenen
  • 655.413 acteurs
  • 200.381 gebruikers
  • 9.460.488 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Nochtans was Zubeldia vorig jaar vijfde in het eindklassement VOOR zijn kopman Mayo. Hou die gast maar in het oog, die komt op het podium dit jaar...

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Gelukje wellicht voor de Basken, het begint steeds harder te regenen in Frankrijk.

En Euskaltel is als eerste gestart en heeft volledig droog gereden.

soboer

• 359 berichten
  • 293 stemmen

De tour is na vandaag zo goed als beslist. Niemand die deze achterstand op Armstrong goed kan maken.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Welke achterstand? 20 seconden kan makkelijk hoor.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

tovenaar schreef:

Welke achterstand? 20 seconden kan makkelijk hoor.

En wie heeft er volgens jou 20 sec. achterstand?

Hamilton op 0.36, Ullrich op 0.55, Mancebo op 1.01, Leipheimer op 1.08, Basso op 1.17, Gonzalez de Galdeano op 1.29, Heras op 1.45, Menchov op 4.46, Mayo op 5.25 en Zubeldia op 5.33

Wanneer krijgt de ploeg van armstrong nu eens pech?

citybird

• 4964 berichten
  • 4157 stemmen

EmDee schreef:

(quote)

Ik reageerde op jouw uitspraak: De spaanse klimmers verliezen altijd veel te veel tijd in de ploegentijdrit en in de individuele tijdrit.

En dat geldt dus niet voor Zubeldia. Helaas kan hij ook niet op tegen het tijdritgeweld van USPostal, T-Mobile en Phonak.

Ik had het over klimmers die nog meedoen voor het klassement o.a. Heras

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3311 stemmen

Ik had van te voren ook wel kunnen zeggen dat Armstrong zou winnen. Die man is zo gebrand om dat record binnen te halen. In de bergen gaat ie ook iedereen achter zich laten.

Ik ga trouwens 16 juli naar de berg La Mongie om de mannen omhoog te zien gaan.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

EmDee schreef:

En wie heeft er volgens jou 20 sec. achterstand?

Ik had het over de ploegentijdrit. En trouwens, 36 seconden is ook maar 16 seconden meer... zeur gewoon niet zo, wacht gewoon af en geniet.

Uitspraken als: "Armstrong heeft nu de tour gewonnen!!" slaan gewoon nergens op, er kan van álles gebeuren.

citybird

• 4964 berichten
  • 4157 stemmen

tovenaar schreef:

er kan van álles gebeuren.

Hopelijk krijg je gelijk en beleven we nog een spectaculaire twee weken.

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)
Ik had het over de ploegentijdrit. En trouwens, 36 seconden is ook maar 16 seconden meer... zeur gewoon niet zo, wacht gewoon af en geniet.

Uitspraken als: "Armstrong heeft nu de tour gewonnen!!" slaan gewoon nergens op, er kan van álles gebeuren.

Precies, en denk wel dat de achterstand van Ullrich vorig jaar groter was op Armstrong na de ploegentijdrit dan nu. Armstrong kan makkelijk tijd gaan verliezen in de bergen dus de Tour is absoluut niet beslist, hij is juist nu begonnen

Art

• 13507 berichten
  • 3671 stemmen

citybird schreef:

(quote)

Hopelijk krijg je gelijk en beleven we nog een spectaculaire twee weken.

Dat gaat ook wel gebeuren

kos

• 46808 berichten
  • 8937 stemmen

Met dit weer en zoals de tour tot nu toe verloopt kan er inderdaad nog van alles gebeuren.

citybird

• 4964 berichten
  • 4157 stemmen

kos schreef:

Met dit weer en zoals de tour tot nu toe verloopt kan er inderdaad nog van alles gebeuren.

Armstrong die bij een afdaling in een ravijn duikt bv.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)

Zelf als Armstrong twee keer op zijn bek gaat haalt hij nog met twee vingers in zijn neus als beste de eindstreep...

GFM

• 1116 berichten
  • 1541 stemmen

Helemaal mee eens Rujar, 10 tegen 1 dat hij gewoon dit jaar met het geel om de schouders in Parijs staat.... Aan de ene kant jammer, aan de andere kant een unieke prestatie!!

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Precies een unieke prestatie.....

Dat zijn weer mooie verhalen voor later als je bejaard bent....

"Jaha vroeger ... Vroeger had je....."

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Rujar schreef:

Eddy Merckx.. Dat is iets wat wij Belgen vertellen aan onze kinderen (en hopelijk later aan onze kleinkinderen).

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Rujar schreef:

Eddy Merckx.. Dat is iets wat wij Belgen vertellen aan onze kinderen (en hopelijk later aan onze kleinkinderen).

starbright boy (moderator films)

• 22607 berichten
  • 5253 stemmen

citybird schreef:

Wanneer Armstrong geen pech kent en geen spectaculaire inzinking krijgt (kan natuurlijk altijd) wint hij zeker de Ronde. Ullrich is gewoon niet goed genoeg in de bergetappes en in het tijdrijden zijn ze aan elkaar gewaagd. Hamilton zie ik Armstrong er ook niet afrijden in de bergetappes. De spaanse klimmers verliezen altijd veel te veel tijd in de ploegentijdrit en in de individuele tijdrit.

Mwaoh, Laten we de tour 2003 er eens bij halen.

Vorig jaar won Armstrong met 1.01 verschil (het kleinste verschil ooit voor iemand die 5x de tour won). Trek je daar de ploegentijdrit af dan blijft er maar een verschil van 18 seconden over.

Hamilton werd vierde met een sleutelbeenbreuk. Hij heeft zo veel (letterlijk) zijn pijn verbeten dat na de tour zijn tanden rechtgezet zijn. Hij heeft nu geen sleutelbeenbreuk.

Vorig jaar was het onoverwinnelijke bij Armstrong er al heel duidelijk af. In de bergen waren Armstrong en Ullrich al zowat gelijkwaardig. Er was nog maar één bergrit waar Armstrong verschil kon maken. In alle andere bergritten (op een na) verloor hij tijd op renners als Mayo, Vinokourov of Ullrich. Vaak seconden, soms zelfs minuten. Er waren tijden dat de eerste renner na Armstrong op zeveneneenhalve minuut eindigde. Vorig jaar waren er 5 renners die zo kort in het klassement na hem stonden.

Kortom: Ik moet die zesde zege nog zien. Helemaal nu Hamilton geen sleutelbeenbreuk heeft en Ullrich een beduidend sterkere ploeg. Vorig jaar deed me erg denken aan de vijfde (minder overtuigende) zege van Indurain. Alleen was Armstrongs vijfde nóg minder overtuigend.

FisherKing

• 18696 berichten
  • 0 stemmen

Precies SB. Een mooie samenvatting. Laat de bergen maar komen. Werd ook Indurains ondergang op jacht naar zijn 6e zege.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

En niet vergeten dat ze vorig jaar op Armstrong gewacht hebben na een valpartij. Had men aangevallen in plaats van te wachten, het zou misschien ook een ander einde geweest zijn.

citybird

• 4964 berichten
  • 4157 stemmen

starbright boy schreef:

Kortom: Ik moet die zesde zege nog zien. Helemaal nu Hamilton geen sleutelbeenbreuk heeft en Ullrich een beduidend sterkere ploeg. Vorig jaar deed me erg denken aan de vijfde (minder overtuigende) zege van Indurain. Alleen was Armstrongs vijfde nóg minder overtuigend.

Helemaal mee eens dat hij verleden jaar te pakken was. Dit jaar lijkt Armstrong me nog gemotiveerder dan in het verleden. Wat Ullrich verleden jaar liet zien was hoopvol, maar buiten de tijdrit naar Cap' Découverte die hij won met ruim verschil, was het toch niet echt spectaculair (hij verloor namelijk meer tijd in de bergetappes dan hij er kon inhalen op Armstrong). Verder: Vinokourov is er niet bij, Mayo en Zubeldia staan al op grote achterstand, Basso en Heras niet sterk genoeg, Hamilton blijft misschien wel het grootste vraagteken. Het kan natuurlijk altijd nog iemand anders in positieve zin opvallen.

citybird

• 4964 berichten
  • 4157 stemmen

speedy23 schreef:

En niet vergeten dat ze vorig jaar op Armstrong gewacht hebben na een valpartij. Had men aangevallen in plaats van te wachten, het zou misschien ook een ander einde geweest zijn.

... en Armstyrong won die etappe nog met 40 sec. voorsprong op Ullrich en de rest. Persoonlijk denk ik ook niet dat Armstrong zou gewacht hebben op Ullrich, misschien wel Ullrich's grootste fout verleden jaar.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Dat heb ik ook altijd gedacht.

starbright boy (moderator films)

• 22607 berichten
  • 5253 stemmen

Armstrong vind ik dit jaar niet gemotiveerder dan andere jaren. Hij is altijd heel gemotiveerd geweest. Heras zou ook wel eens een sleutelrol kunnen gaan spelen. Ik ben er niet direct zo zeker van dat hij de tour niet kan winnen. Maar belangrijker is dat hij niet meer met, maar tegen Armstrong rijdt. En zijn vervanger (Azevedo) heb ik toch een flink eind lager zitten.

Ullrich verloor trouwens tijd in één bergetappe (de etappe met de val was de enige), de ploegentijdrit en de tweede tijdrit.

soboer

• 359 berichten
  • 293 stemmen

citybird schreef:

[

... en Armstyrong won die etappe nog met 40 sec. voorsprong op Ullrich en de rest. Persoonlijk denk ik ook niet dat Armstrong zou gewacht hebben op Ullrich, misschien wel Ullrich's grootste fout verleden jaar.

Weinig Tour kennis heb je; Armstrong heeft dat jaar dervoor op Ullrich gewacht. Toen ging Ullrich in een bocht rechtdoor bij een afdaling. Dus Ullrich moest toen wel wachten. Tenminste als hij niet de geschiedenisboeken in wil gaan als Armstrong's meest gehate persoon.

Op zich zie ik Ullrich niet als grootste dreiging van Armstrong. Ik denk dat we dit jaar een verrassing zullen krijgen.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

starbright boy schreef:

Vorig jaar deed me erg denken aan de vijfde (minder overtuigende) zege van Indurain.

Wat was daar niet overtuigend aan? Ik vind dat Indurain vijf keer afgetekend de tour heeft gewonnen. En als hij in 1990 niet had moeten knechten voor de op dat moment mindere Delgado had hij er zes kunnen winnen.

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

soboer schreef:

(quote)

Weinig Tour kennis heb je; Armstrong heeft dat jaar dervoor op Ullrich gewacht. Toen ging Ullrich in een bocht rechtdoor bij een afdaling.

Dat wachten was toen natuurlijk weinig spectaculair aangezien de tour toen al gespeeld was. Maar ik denk wel dat Armstrong ook had gewacht op Ullrich.

Maar als Armstrong een echte vent was geweest, had hij vorig jaar in de afsluitende tijdrit moeten wachten toen Ullrich onderuit ging.

citybird

• 4964 berichten
  • 4157 stemmen

soboer schreef:

(quote)

Armstrong heeft dat jaar dervoor op Ullrich gewacht. Toen ging Ullrich in een bocht rechtdoor bij een afdaling.

Armstrong wacht alleen als hem goed uitkomt. Het wachten van Ullrich op Armstrong was op een cruciaal moment in de Ronde, Ullrich stond toen op een handvol seconden van Armstrong. Armstrong heeft in 2001 op Ullrich gewacht toen hij al zeker was van de eindzege!

Weinig Tour kennis heb je;

Ik zou het zo niet stellen. Ik heb eerder een selectief geheugen. Ik ben namelijk geen Armstrong fan en vergeet misschien soms enkele van zijn nobele daden.

kos

• 46808 berichten
  • 8937 stemmen

Vandaag wordt het tijd voor Tom Boonen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.