• 17.371 nieuwsartikelen
  • 182.591 films
  • 12.578 series
  • 34.818 seizoenen
  • 657.947 acteurs
  • 200.516 gebruikers
  • 9.471.921 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Wennemars belast zich alleen maar extra (om niets).

Welnee, hij is een liefhebber die eens iets wil proberen.

Als hij nou vierde wordt, en dat is niet ondenkbaar, dan mag hij met skate-offs voor het WK allround meedoen, als ik het goed begrepen heb. Dat heeft hij dan toch ook verdiend?

Heerlijk, van die wilde mensen in de sport die gewoon proberen.

Net als dat Ritsma door sommigen werd afgeschreven en werd belachelijk gemaakt na zijn faliekant mislukte 5000 meter op de NK afstand. Vandaag liet hij zien toch bij de beteren in Nederland op die afstand te kunnen meedoen. Prachtig.

Hij is dan ook mentaal één van de sterksten die Nederland op schaatsgebied ooit heeft voortgebracht.

Zijn generatiegenoot Zandstra was absoluut getalenteerder, maar Ritsma, die leeft voor het schaatsen! Heerlijk dat hij vandaag toch weer heeft laten zien dat hij nog steeds vele 'jonkies' achter zich kan laten.

De sport is niets zonder mensen die durven hun dromen waar te maken, en dat mogen ouderen of minder getalenteerden natuurlijk ook.

Hup Wennemars en Ritsma!!

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2631 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Welnee, hij is een liefhebber die eens iets wil proberen.

Als hij nou vierde wordt, en dat is niet ondenkbaar, dan mag hij met skate-offs voor het WK allround meedoen, als ik het goed begrepen heb. Dat heeft hij dan toch ook verdiend?

En dat is ook heel verstandig als je je seizoen verpesten wilt.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

(quote)

En dat is ook heel verstandig als je je seizoen verpesten wilt.

Of Wennemars hier zijn seizoen mee verpest dat kun je nu niet zeggen.

Als hij nou gigantisch door het ijs zakt, de rest van het seizoen, dan heb je misschien gelijk, maar ik denk niet dat hij zijn spintseizoen hierdoor benadeelt. Er is nog tijd genoeg om om te schakelen, en dit uitstapje hoeft echt geen impact op de rest van zijn sprintseizoen te hebben. Gewoon proberen en anders weer door met de gewone dingen voor hem.

Een schaatser met lef, prima!

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kijkert schreef:

Net als dat Ritsma door sommigen werd afgeschreven en werd belachelijk gemaakt na zijn faliekant mislukte 5000 meter op de NK afstand. Vandaag liet hij zien toch bij de beteren in Nederland op die afstand te kunnen meedoen. Prachtig.

Leuk voor hem, maar het zegt ook wel iets over (het ontbreken van) jong talent in Nederland. Kramer heeft wel erg veel voorsprong op de rest. Gelukkig is Kramer zelf nog erg jong, maar hij is momenteel de enige wereldtopper op allroundgebied.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kijkert schreef:

maar ik denk niet dat hij zijn spintseizoen hierdoor benadeelt.

Ik denk het wel, het is duidelijk dat hij dit jaar iets meer aandacht aan uithoudingsvermogen heeft gegeven. Zijn 500m is momenteel niet goed genoeg om wereldkampioen sprint te worden, ik zie dat niet zomaar verbeteren in een maand.

Ik vind het overigens wel erg leuk dat hij dit probeert.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Leuk voor hem, maar het zegt ook wel iets over (het ontbreken van) jong talent in Nederland. Kramer heeft wel erg veel voorsprong op de rest. Gelukkig is Kramer zelf nog erg jong, maar hij is momenteel de enige wereldtopper op allroundgebied.

Hierbij wil ik nog even zeggen dat het zogenaamde 'overheersen van Nederlanders' bij schaatsen vaak zwaar overtrokken wordt. Het enige waar Nederland bij overheerst heeft is een generatie All Round schaatsers bij de mannen tussen grofweg de generatie Visser/Kemkers en uiteindelijk Uytdehaage. Zelfs nog met onderbrekeing van de periode Koss en in mindere mate Sighel. Voor die periode was Nederland NIET overheersend, en nu moeten we het blijkbaar ook weer van een enkeling of enkelen hebben.

Op andere gebieden valt het allemaal hard mee, en het is mooi dat de twee Amerikanen Hedrick en Davis de afgelopen jaren ook dat 'Nederlanders winnen All Round toernooien' weer even hebben gerelativeerd.

(en natuurlijk ook Sjepel, EK 2001)

Mooi dat we weer moeten knokken voor de prijzen. Het schaatsen in de tachtiger jaren was natuurlijk veel interessanter dan het schaatsen eind negentiger/begin nuller jaren.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik ben het er wel mee eens dat het leuker is nu er weer meer concurrentie is, maar dat komt dus ook doordat de huidige generatie minder is dan de generatie Ritsma/Postma/Romme. Wat wel een beetje zorgen baart is dat er weinig talent in de nieuwe generatie Kramer is (behalve hijzelf).

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Ik ben het er wel mee eens dat het leuker is nu er weer meer concurrentie is, maar dat komt dus ook doordat de huidige generatie minder is dan de generatie Ritsma/Postma/Romme. Wat wel een beetje zorgen baart is dat er weinig talent in de nieuwe generatie Kramer is (behalve hijzelf).

Ik baar geen zorgen hoor. Misschien een uitvloeisel van het feit dat wij (Nederlanders) door aanstuwing van Ritsma het schaatsen wat professioneler hebben aangepakt dan voorheen, en dat de rest dat heeft opgepikt? Wat me wel zorgen baart is dat de Noren nog niet echt de boel op de rails lijken te hebben, maar hun grote talenten komen ook wel weer. Hoewel daar ook wel wat aan zit te komen in de persoon van Havard Bokko.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2631 stemmen

Als hij het enige grote talent is vergeet je natuurlijk Ireen Wust. Of je hebt het nu alleen over de mannen.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Als hij het enige grote talent is vergeet je natuurlijk Ireen Wust. Of je hebt het nu alleen over de mannen.

Nee, zeker is Wüst een groot talent, maar dan wel ook een 'eenling'. Ik ben heel blij met Wüst, de enige die ik voorlopig in staat acht de concurrentie met de Canadeses en Anni Friesinger aan te gaan, wat all round betreft.

Natuurlijk hadden we Groenewold, en eerder De Jong die dat konden, maar momenteel enkel Wüst.

Wij hebben op alles medaillekandidaten, zowel op sprint als op all round, en dát is juist een luxepositie die zeldzaam en zeker niet normaal is.

Maar op vrouwenschaatsen hebben wij NOOIT overheerst, hooguit enkele grote namen voortgebracht.

(Ik denk aan een Kaiser, een Keulen Deelstra (was wel een HELE GROTE wellicht), een Van Gennip, een De Jong, een Groenewold en een Wüst (en niet eens de overhypte Smit)).

EDIT: en Timmer natuurlijk!

Prachtig dat deze dames mee kunnen doen met de wereldtop, maar het zijn geen "generatieoverheersters" zoals een Blair, een Niemann, een Friesinger.

We doen mee, maar that's it, en dat is wat mij betreft ook het mooiste: wel kandidaten, maar geen overheersing.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Even toevoegen: natuurlijk was Van Gennip ook een HELE GROTE. Drie gouden plakken op een Olympysche Spelen is een prestatie van wereldformaat. Dat ze verder op all round toernooien nooit goud heeft gehaald doet daar niets aan af.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Even interessant, voor wat het waard is natuurlijk, de tijden van Davis en Hedrick op het US all round Kampioenschap:

Shani Davis 151.740 36,52 (1) 6.24,93 (1) 1.47,12 (1) 13,40,43 (2)

Chad Hedrick 153.684 37,6 (2) 6.25,47 (2) 1.49,88 (2) 13.38,22 (1)

Die gezet tegen de tijden van enkel Kramer:

Kramer: 500 meter 36.55 en 5000 meter 6.22.15

Kramer ligt voor!

Hedrick lijkt nog niet in vorm (of na de voor hem teleurstellende OS gebroken.)

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2631 stemmen

Of welke baan was dat? Als dat in Salt Lake door de beide heren wordt gereden is het kat in het bakkie voor Kramer (mits de verhoudingen dan nog hetzelfde liggen).

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Of welke baan was dat? Als dat in Salt Lake door de beide heren wordt gereden is het kat in het bakkie voor Kramer (mits de verhoudingen dan nog hetzelfde liggen).

Dat was op de baan van Milwaukee. Ik weet zo niet wat de baanrecords daar zijn. De baan ligt 220 meter boven zeeniveau. Niet superhoog dus.

Info van:

http://www.skateresults.com/

Een alleraardigste schaatsresultatensite.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2631 stemmen

Oef.. Millwaukee. Ik meen me te herinneren dat Davis in zijn superperiode daar een ruime 1.10 reed op de 1000 m wat daar een wereldprestatie was. Dan rijden ze naar verhouding dus veel sneller.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Goodfella_90 schreef:

Oef.. Millwaukee. Ik meen me te herinneren dat Davis in zijn superperiode daar een ruime 1.10 reed op de 1000 m wat daar een wereldprestatie was. Dan rijden ze naar verhouding dus veel sneller.

Oh, dat wist ik niet.

Nou, dan is Davis te vroeg in vorm, duim ik maar.

Houd je dan maar vast aan het feit dat Kramer laatst bijna een wereldrecord 5000 meter reed in Berlijn.

Ah, wat kijk ik uit naar het WK all round!!! Ik hoop op een titatenstrijd tussen Davis en Kramer, en wie wint, natuurlijk hoop ik op Kramer, maar die is dan nu even de sterkste.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Zavo schreef:

Zijn 500m is momenteel niet goed genoeg om wereldkampioen sprint te worden.

Is altijd Wennermars zijn zwakke punt geweest dus ik geloof niet dat hij nu vele slechtere 500 meters rijdt dan vorig jaar.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Wij hebben ueberhaupt zelden goede 500 meter schaatsers.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Zavo schreef:

Overigens bezie ik nu de 1500 van Sjoerd de Vries (18 jaar) en ook hij is een groot talent hoor.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Ritsma!!!!

Diep onzag en respect heersen in Huize Kijkert!!!

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Maduro doet Ajax weer de das om

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:
Maduro doet Ajax weer de das om

Nou, de Ajaxfans kunnen ook de rest van de competitie skippen, en wachten op de Play Offs.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

kijkert schreef:
(quote)

Nou, de Ajaxfans kunnen ook de rest van de competitie skippen, en wachten op de Play Offs.

De derde plaats is het hoogst haalbare voor ze op dit moment denk ik

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Spartaan1986 schreef:
(quote)

De derde plaats is het hoogst haalbare voor ze op dit moment denk ik

Dat is helaas net zoveel waard als de vijfde plaats, met die achterlijke play offs.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Dat is waar

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Wennemars!!!!

Diep onzag en respect heersen in Huize Kijkert!!!

(In 2012 wint die vent de Elfstedentocht!)

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Wat een held is die Wennemars!

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

Wennemars:

"Ik ga gewoon sprinten, dat is mijn corebusiness, die 10 kilometer, daar heb ik niets aan geleden."

Wennemars, veel succes op het WK sprint, en plaats je aub ook voor de WK All Round!!!

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Wat een enorme afgang van Ajax zeg.
Zo'n slecht heb ik het nog niet gezien dit seizoen, wat een verschrikkelijke tweede helft.
En dan vooral de mentaliteit. Dat kán gewoon niet zo.

Toen Maduro erin kwam ging het steeds slechter idd, maar niet allee hij, ook Sneijder bijvoorbeeld leed veel te veel balverlies, Grygera liet zijn man lopen enz.

Het enige pluspunt vandaag was De Mul en het feit dat plaats 2 t/m 5 op de ranglijst toch hetzelfde betekenen..

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

De Mos .

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.