- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Er mogen hoe dan ook 3 spelers meedoen die te oud zijn voor de Olympische Spelen. Binnenkort zullen we dus ook Zenden, Kromkamp, Opdam, Waterreus, Westerveld, Davids en Kluivert horen over de Olympische Spelen
.
MXO
-
- 1449 berichten
- 532 stemmen
Misschien Jaap Stam als nieuwe dispensatie speler in de verdediging? Elke linie bezet met een 'oudje'!
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Geschreven door Pieter Ooms op woensdag, 8 november om 08:13
Wanneer Jong Oranje deze zomer op het EK in eigen land bij de laatste vier eindigt, zal zij zich automatisch plaatsen voor de Olympische Spelen. Inmiddels lieten Ruud van Nistelrooy, Mark van Bommel en Clarence Seedorf al weten zich graag als dispensatiespeler aan te sluiten bij dit elftal. Bondscoach Foppe de Haan ziet ze graag komen.
"Als die jongens afvallen bij Oranje en ze willen graag naar de Spelen, zou ik niet weten waarom dit niet zou kunnen of mogen. Als Van Nistelrooy, Seedorf en eventueel Van Bommel de wereld willen laten zien hoe goed ze zijn, is dat volgens mij een gezonde ambitie," aldus de Fries.
"Maar uitgebreid heb ik daar nog niet met Van Basten over gesproken. We moeten ons eerst maar eens zien te kwalificeren voor de Spelen. Van Comeneé was zó enthousiast over Van Nistelrooy, dat het spel nu al op de wagen is. Terwijl de zomer van 2008 nog ver weg is. Ik sta absoluut open voor goede voetballers die mee willen, maar ik reken nog nergens op."
Dat stukje met nog niet met van Basten gesproken. Dat hoeft Foppe niet te doen. Hij is een man met meer voetbalinzicht en hij moet die drie gewoon meenemen.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Nee waarom zou Foppe dat moeten overleggen met Marco van Basten
. Als Marco ze toch niet wil zie ik niet in waarom hij ook maar enige invloed zou moeten hebben in het selecteren van Foppe. Daar moet Marco zowieso zijn mond over dicht houden want hij pikt aan de lopende band spelers weg bij Jong Oranje
.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Inderdaad. Maar hij zegt in het stukje dat hij dat nog niet heeft gedaan, dus dat waarschijnlijk wel zou doen.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Paul Gascoigne gearresteerd
Geschreven door Matthijs van Laar op woensdag, 8 november om 11:30
Voormalig Engeland-international Paul Gascoigne is vanochtend opgepakt in Londen vanwege vermeende geweldpleging. Dit gebeurde nadat een 43-jarige man in een club aangifte had gedaan tegen Gazza.
De speler, die onder andere uitkwam voor clubs als Newcastle United en Tottenham Hotspur, zou vanmorgen rond vijf uur naar het politiebureau zijn gebracht, waar hij ondervraagd is over het incident.
Het is niet de eerste keer in zijn carrière dat Gascoigne op een dergelijke manier in de media verschijnt. Zo haalde hij vorig jaar ook het nieuws om eenzelfde soort vergrijp, waarbij hij een journalist aan zou hebben gevallen.
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Dat stukje met nog niet met van Basten gesproken. Dat hoeft Foppe niet te doen. Hij is een man met meer voetbalinzicht en hij moet die drie gewoon meenemen.
Dat zegt hij volgens mij gewoon uit respect voor de keuzes van Van Basten of volgens de KNVB richtlijnen. Wanneer Foppe openlijk twijfelt aan de keuzes van Van Basten of daar (direct of indirect) kritiek op uit, zou dat toch zeker een ongezonde 'werksfeer' binnen de KNVB creëren. Daar is helemaal niemand bij gebaat.
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4566 stemmen
Henin heeft vannacht haar eerste wedstrijd op de masters gewonnen! Hopelijk doet Clijsters het straks even goed 
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop dat Clijsters afgaat. Henin had mazzel tegen Hingis.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Hoezo hoop je dat Clijsters afgaat?
Heb zelf altijd een zwak voor deze twee Belgische toppers gehad. Vooral van Henin kan ik genieten, die backhand! 
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Hoezo hoop je dat Clijsters afgaat?
Heb zelf altijd een zwak voor deze twee Belgische toppers gehad. Vooral van Henin kan ik genieten, die backhand! 
Het is toch mijn mening??
. Van mij mag ze verliezen. En Henin is ook niet bepaald mijn favoriet.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik hoop dat Clijsters afgaat. Henin had mazzel tegen Hingis.
Komaan zeg. Sportiviteit is zeker ook niet je sterkste kant.? 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
En Henin is ook niet bepaald mijn favoriet.
Henin vind ik mooi tennis spelen maar ik vind haar verder zo onsymphatiek als maar kan. Geef me dan maar Clijsters.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Komaan zeg. Sportiviteit is zeker ook niet je sterkste kant.? 
Ok, henin was gewoon goed. Mijn fav. tennister nicole vaidisova is helaas niet geplaatst.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mijn Maria Sharapova worstelde op het eind wat maar alsnog goed gekomen. 
Erg jammer van Feyenoord, dat is nog erg zacht uitgedrukt. Maar onverdiend was het zeker niet, Feyenoord begon ook veel te laat en de regie van De Guzman was ook en gemis. Met hem gaat het al wat soepeler maar alsnog is het gewoon niet top.
Uitblinker van Feyenoord was Timmer, weer!
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Feyenoord miste De Guzman zeker, maar goed, het mag gewoon niet van één speler afhangen.
Maar goed, RKC heeft zeker terecht gewonnen.
Mooi voor Keller ook dat uitgerekend hij nog mocht scoren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nee, dat mag inderdaad niet. Inderdaad, lekker voor Keller na die own goal. RKC heeft gewoon verdiend gewonnen, zo simpel is het.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Vies geurtje aan Cofidis-affaire
Gaumont schiet met scherp
Na drie dagen heeft de rechtszaak rondom de ex-renners van Cofidis al heel wat pittige verhalen opgeleverd. Zo deed de Fransman Phillipe Gaumont al heel wat sappige anekdotes uit de doeken op het proces in Nanterre. Volgens de ex-renner zouden alle renners in zijn periode bij Cofidis (tussen 1997 en 2004) aan de doping hebben gezeten. Gaumont beweerde dat er, met zijn landgenoot David Moncoutié, slechts één renner zuiver reed. “Dat was de enige renner die nodige klasse en mentale weerbaarheid had om aan drugs te weerstaan”, aldus Gaumont.
Volgens de Fransman waren bijvoorbeeld zijn ex-ploegmaat David Millar en Stuart O'Grady verslaafd aan alcohol en slikten ze massaal medicatie. Ook werden de renners voor elke tijdrit ingespoten met epo om hun prestatie te verbeteren. “Maar liefst 100 keren per jaar kregen we een injectie toegediend”, verklaarde Gaumont aan de rechtbank.
Toch beweert de Fransman dat hij nooit rechtstreeks gepusht is door mensen uit de ploeg zelf. Maar voegde hij eraan toe, het systeem dat Cofidis in die tijd hanteerde, vroeg wel om dopinggebruik. De salarissen van Cofidis waren afhankelijk van het aantal behaalde punten in de UCI-ranking. Wat er op neer kwam dat mindere prestaties tot minder loon leidden, en dus bleef Gaumont zich gewoon doperen om zijn salaris te verhogen.
Daarnaast trok Cofidis renners aan voor een periode van ‘maar’ 1 tot 2 jaren. Dat bevorderde volgens Gaumont ook nog eens het dopinggebruik. Op die manier zetten de sponsors hun renners onder druk waardoor ze naar de verboden middelen stapten. Faalden ze, moesten ze de ploeg verlaten.
”Franse dokter betrokken”
Gaumont beweert trouwens dat Armand Megret, de huidige dokter van de Franse Federatie (FFC), de eerste was die de renner met een verboden product inspoot (in 1994). Megret is de dokter die momenteel de Franse profs begeleidt met allerhande medische programma’s.
Wat Gaumont verklaart is echter niet nieuw. Vorig jaar kwam de Fransman naar buiten met zijn uitlatingen in het boek ‘Prisonnier de dôpage’. In dat boek vertelt de renner dat de enige wedstrijd die hij op zuivere wijze won, de Tour de Poitou-Charentes was in 1994.
Miller deed het voor het geld
Naast Gaumont trok ook de Schot David Millar een boekje open over zijn periode bij Cofidis. Millar gaf toe dat hij epo en testosteron nam, om zijn prestaties te verbeteren. Net als Gaumont beweerde de renner dat hij als het ware gedwongen werd om verboden middelen te gebruiken. De verwachtingen die de ploeg had, waren volgens de renner te hoog waardoor er niks anders opzat dan naar epo te grijpen.
Ook de eeuwige drang naar roem en rijkdom leidde bij Millar tot het nemen van verboden producten. “In die tijd was ik gevangene van mijn eigen persoon, geld en glorie”, wist Millar te vertellen. "Maar fier was ik daar zeker niet op.”
Daarnaast beschrijft de Schot in het Franse proces ook een trip naar Italië uit 2001. Daar leerde hij van zijn toenmalige ploeggenoot Massimiliano Lelli hoe je epo via de schouder kon injecteren.
Millar werd in 2004 voor twee jaar geschorst toen hij toegaf doping te hebben gebruikt. Dit seizoen keerde hij terug in het peloton bij Saunier Duval.
37.000 euro aan verboden producten
Tussen 2001 en 2003 zou maar liefst 37.000 euro per jaar aan verboden producten zijn besteed bij de Franse ploeg. Naast epo en testosteron zouden ook anabole steroïden en hormonenpreparaten zijn gebruikt om de renners te prepareren. De beschuldigden riskeren tot 5 jaar cel en een geldboete tot 75.000 euro.
Bron: AFP, APA en velonews
Millar en Gaumont verdienen gewoon een standbeeld op de Champs Elysées, Grote strijders in de oorlog tegen doping
.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Het was weer een treurige vertoning wat Feyenoord op de mat legde. Lucius had beter 12de man bij psv kunnen blijven.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Lucius was de beste man bij Feyenoord.
Dat neefje van Edgar Davids wat viel die belabberd in zeg.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Ja Lucius was inderdaad de beste man. Maar ja wat er om hem heen liep was gewoon te treurig voor woorden.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
RKC draait zelf ook niet best. Staan 16e ofzo.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Daarom was het ook zielig van Feyenoord.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Laatste 3 wedstrijden ging het goed
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daarom was het ook zielig van Feyenoord.
Je doet net alsof je verrast bent. Het is algemeen bekend dat Feyenoord niet loopt en dat de kwaliteit ver onder de maat is.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Je doet net alsof je verrast bent. Het is algemeen bekend dat Feyenoord niet loopt en dat de kwaliteit ver onder de maat is.
Ik had wel verwacht dat Feyenoord zou winnen van RKC.
Dus in dat opzich was ik wel verrast.
Weet niet hoe dat bij Happie zit
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik had het niet verwacht nadat het bekend was dat Jonathan niet mee zou spelen.
happie wekt de indruk dat het slechte spel zo verrassend is en dat het verrassend is dat ze zo slecht speelde, dan doen ze al heel dit seizoen en dit was nog lang niet hun slechtste wedstrijd.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Nou ik vond het slechter als de laatste drie wedstrijd, dus in die zin was ik zeker wel verrast. Ik had op de laatste drie games zeker wel verwacht dat Feyenoord zou winnen van RKC.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Dat F. verloor was natuurlijk verrassend. Ze doen het idd. niet goed dit seizoen, maar de laatste comp. wedstrijden leken ze ieg. de spirit weer te kunnen vinden, en dan mag in een bw. tegen een club die ECHT laag staat best een winst verwacht worden.
Jammer van niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.