• 17.371 nieuwsartikelen
  • 182.562 films
  • 12.578 series
  • 34.814 seizoenen
  • 657.928 acteurs
  • 200.511 gebruikers
  • 9.471.206 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Ik denk het haast niet?

Iedereen weet wel dat Seedorf beter is dan Sno lijkt me.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

Het is voorlopig en het is voor een vriendschappelijke wedstrijd, maar wat een selectie zeg..

Met slechts 3 spelers die echt internationaal aan de top meedoen.

Het is eigenlijk te hopen dat ze weggespeeld worden door Engeland, misschien wordt het Van Basten dan duidelijk dat dit niet langer kan.

Dieptepunt is uiteraard het selecteren van Sno.

Geen mens in Nederland die hem ooit heeft zien spelen, terwijl er met o.a. Davids en Seedorf véle betere mogelijkheden zijn voor op het middenveld.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2488 stemmen

Het is wel terecht dat David Mendes da Silva erbij zit, die speelt erg goed de laatste wedstrijden.

The Hunter

• 1029 berichten
  • 0 stemmen

pascal83 schreef:

Het is wel terecht dat David Mendes da Silva erbij zit, die speelt erg goed de laatste wedstrijden.

Daar heb je gelijk in, maar met hem win je geen EK/WK.

En is het team verder ervaren genoeg en in evenwicht, dan kan een speler als Mendes da Silva er best bij komen om vast te wennen en te leren, maar nu heb je aan alleen dit soort spelers niks.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Staat los van al het voetbal hier. In de basketbal Champions Leauge(weet niet of dat ook zo wordt genoemd eerlijk gezegd) heeft Eiffeltowers voor een grote verassing gezorgd zojuist. Ze hebben met 84-77 gewonnen van Real Madrid. Er moest nog overtime gespeeld worden met 67-67 na 4 periodes.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

En PSV heeft zich na vier wedstrijden al geplaatst voor ronde twee van de Champions Leaugue. Wat een fantastische prestatie. En weer Kone gister. Ben benieuwd hoe lang die deze vorm gaat vasthouden. Want die twee spitsen daar mogen we bij PSV wel erg blij mee zijn. Nu maar hopen dat we of eerste worden in de poule of als dat niet lukt we Lyon eens een keer ontlopen.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Valfan was weer lekker bezig. Hij trok de verdediger ook naar beneden maar voor die verdediger was het dodelijker.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Naomi Watts schreef:

Feyenoord supporters heten niet voor niks het legioen, en bij welke club hoor je het publiek juist als ze achterstaan en een steuntje in de rug nodig hebben? juist, Feyenoord!

Dat heeft niks met trouw te maken. Trouw betekent dat je ook naar het stadion komt als het slecht gaat. De feiten bewijzen dat ook Feyenoord-supporters in (veel) minder grote getalen komen als het slecht gaat.

Dat Feyenoord-supporters minder kritisch zijn dan bijvoorbeeld die van Ajax is waar, maar dit heeft niks met trouw te maken. Overigens waren er ook in de kuip fluitconcerten te horen tijdens de wedstrijden tegen Ajax en Twente.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

kos schreef:

(quote)
Ik niet. Vooral omdat je dit vooraf al wel had kunnen voorspellen. Deze transfer was ook gewoon erg dom van zowel hem als Ajax, wat we al voorspelden.

Dom van Ajax Iemand die al 5 keer heeft gescoord terwijl hij niet eens een vaste basisplaats heeft? Een goede invaller, die op meerdere plekken kan spelen en ook de beste stand-in is mocht Sneijder geblesseerd raken. En Ajax heeft echt niet zoveel voor hem betaald. Perfecte aankoop dus.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Waarom heeft iedereen het over Perez als invaller van Sneijder?

Perez moet voor de plek linksvoor gaan spelen, op de plek van Sneijder krijgt ie nooit een basisplaats.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Waarom heeft iedereen het over Perez als invaller van Sneijder?

Perez moet voor de plek linksvoor gaan spelen, op de plek van Sneijder krijgt ie nooit een basisplaats.

Zoals ik al zei, hij kan dus op meerdere plekken. Daarom is het juist een perfecte speler voor Ajax. Je hebt meer dan 11 man nodig om een seizoen door te komen.

De kans is trouwens groot dat Sneijder volgend seizoen weg is dus dan zou Perez best eens basisspeler kunnen worden.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Maar Perez kan toch makkelijk op de plek van Babel linksvoor.

Perez is toch een veel completere voetballer. Of mag een speler uit de eigen jeugd van Ajax weer niet naar de bank ofzo?

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Babel heeft dit seizoen heel goed gespeeld, dus logisch dat hij de voorkeur krijgt. In de vorige wedstrijd (tegen Heerenveen) speelden ze zonder linksbuiten, dat was gewoon een tactische keuze en die pakte zeer goed uit.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Zavo schreef:

Babel heeft dit seizoen heel goed gespeeld, dus logisch dat hij de voorkeur krijgt. In de vorige wedstrijd (tegen Heerenveen) speelden ze zonder linksbuiten, dat was gewoon een tactische keuze en die pakte zeer goed uit.

Ok Babel heeft een paar vrij goede wedstrijden gespeeld maar Perez koop je toch niet voor niks.

Babel was vorig jaar afgeschreven en nu Perez is gekocht is hij weer basisspeler.

De concurrentiestrijd is blijkbaar fors linksvoor bij Ajax want er zijn 4 a 5 mensen die ervoor in aanmerking komen.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Maar Perez kan toch makkelijk op de plek van Babel linksvoor.

Perez is toch een veel completere voetballer. Of mag een speler uit de eigen jeugd van Ajax weer niet naar de bank ofzo?

Probleem is dat Perez linksvoor helemaal niet goed is voor Ajax. Hij is alleen geschikt achter de spitsen.

En Zavo, je wist dat hij vroeg of laat op de bank terecht zou komen en er problemen zouden ontstaan, dus is het succes van erg korte duur.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Ok Babel heeft een paar vrij goede wedstrijden gespeeld maar Perez koop je toch niet voor niks.

Babel was vorig jaar afgeschreven en nu Perez is gekocht is hij weer basisspeler.

Dat Babel was afgeschreven is onzin. Hij was geen basisspeler, maar moet een speler van 18 dan al elke week in de basis? Babel is nog steeds pas 19. Het valt me op dat mensen de Ajax-talenten nooit tijd gunnen om zich te ontwikkelen, één slechte periode en ze worden afgeschreven (zie ook Maduro).

Perez en Babel zijn allebei geen echte buitenspelers, dus het is denk ik vooral van de tactiek afhankelijk wie opgesteld wordt door Ten Cate. En Perez functioneert ook als invaller heel goed en daar is ook niks mis mee, want zulke spelers heb je ook nodig.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

kos schreef:

(quote)
Probleem is dat Perez linksvoor helemaal niet goed is voor Ajax. Hij is alleen geschikt achter de spitsen.

En Zavo, je wist dat hij vroeg of laat op de bank terecht zou komen en er problemen zouden ontstaan, dus is het succes van erg korte duur.

Laat Perez eerst een paar wedstrijden achter de spitsen spelen. Dan kan je het beter zien

Is dit geen onaardige opstelling voor ajax

Stekelenburg

Heitinga Stam Grygera Emanuelson

Gabri Sneijder

Perez

De Mul Huntelaar Babel

Dus Perez net iets achter Huntelaar, Gabri als RVM en Sneijder als LCM.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Dat Babel was afgeschreven is onzin. Hij was geen basisspeler, maar moet een speler van 18 dan al elke week in de basis? Babel is nog steeds pas 19. Het valt me op dat mensen de Ajax-talenten nooit tijd gunnen om zich te ontwikkelen, één slechte periode en ze worden afgeschreven (zie ook Maduro).

Perez en Babel zijn allebei geen echte buitenspelers, dus het is denk ik vooral van de tactiek afhankelijk wie opgesteld wordt door Ten Cate. En Perez functioneert ook als invaller heel goed en daar is ook niks mis mee, want zulke spelers heb je ook nodig.

Babel was echt min of meer afgeschreven. NEC heeft heel lang aan hem getrokken maar op het laatste moment besloot Ajax hem nog een kans te geven.

Wat Maduro betreft: die speelt al een jaar belabberd en nog durft Ten Cate hem af en toe op te stellen. Misschien is verhuren een betere optie voor zo'n speler.

Perez en Babel zijn inderdaad geen buitenspelers en daarom is het misschien ook niet slecht om Mitea uit te proberen op links. Ik las dat hij net weer fit was dus waarom niet. Rosenberg vind ik ook wel vrij goed spelen als hij invalt maar die heeft ook geen basisplaats. Maar hij zei laatst nog: 'Mijn tijd komt nog wel'. Dus Perez kan zich natuurlijk ook zo als Rosenberg opstellen.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Nee, want het is juist de bedoeling van Ajax Sneijder achter de spitsen te laten spelen.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Sneijder lijkt me beter als leider op het middenveld. Perez is meer een aanvallende middenvelder.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Babel was echt min of meer afgeschreven. NEC heeft heel lang aan hem getrokken maar op het laatste moment besloot Ajax hem nog een kans te geven.

Om te verhuren ja, niet om te verkopen. Er is trouwens ook een nieuwe trainer nu, dus logisch dat de situatie nu anders is dan vorig seizoen. Bovendien heeft Babel zich goed ontwikkeld, vroeger kon hij maar één ding (naar binnen trekken en schieten), nu zie je dat hij al veelzijdiger is, ook af en toe met links voorzet, meer oog heeft voor medespelers en ook niet te beroerd is mee te verdedigen. En aangezien hij pas 19 is kan hij nog beter worden.

Wat Maduro betreft: die speelt al een jaar belabberd en nog durft Ten Cate hem af en toe op te stellen. Misschien is verhuren een betere optie voor zo'n speler.

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Maduro doet het prima, heeft een mindere periode gehad, maar blijft een groot talent, die ik een stuk liever zie spelen dan Roger, die 10 keer per wedstrijd de bal verliest.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Om te verhuren ja, niet om te verkopen. Er is trouwens ook een nieuwe trainer nu, dus logisch dat de situatie nu anders is dan vorig seizoen. Bovendien heeft Babel zich goed ontwikkeld, vroeger kon hij maar één ding (naar binnen trekken en schieten), nu zie je dat hij al veelzijdiger is, ook af en toe met links voorzet, meer oog heeft voor medespelers en ook niet te beroerd is mee te verdedigen. En aangezien hij pas 19 is kan hij nog beter worden.

(quote)

Hier ben ik het dus absoluut niet mee eens. Maduro doet het prima, heeft een mindere periode gehad, maar blijft een groot talent, die ik een stuk liever zie spelen dan Roger, die 10 keer per wedstrijd de bal verliest.

Babel zou verkocht worden vorig seizoen voor een aardig prijsje. Verhuren was geen sprake van.

Mag ik vragen waar jij Maduro goed in vindt? Ik vind zijn passes matig, hij is traag, heeft geen oog voor de goal, leunt vaak te ver naar achter, komt onzeker over in het veld.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

timbo_ schreef:

En weer Kone gister. Ben benieuwd hoe lang die deze vorm gaat vasthouden.

Ik was toch wel even bang dat hij het weer kwijt zou zijn toen hij die open kopkans grandioos mistte. Gelukkig was zijn goal daarna wel vrij geniaal .

Spartaan1986 schreef:

Valfan was weer lekker bezig. Hij trok de verdediger ook naar beneden maar voor die verdediger was het dodelijker.

Dat komt omdat Farfan een doorgebroken speler was en die verdediger maar even aan hem ging hangen. Farfan kon niet eens op de been blijven al zou hij willen.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Ik was toch wel even bang dat hij het weer kwijt zou zijn toen hij die open kopkans grandioos mistte. Gelukkig was zijn goal daarna wel vrij geniaal .

(quote)

Dat komt omdat Farfan een doorgebroken speler was en die verdediger maar even aan hem ging hangen. Farfan kon niet eens op de been blijven al zou hij willen.

Hij hield zelf die verdediger ook vast. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Verdedigers krijgen al heel snel een rode kaart bij zo'n situatie.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3307 stemmen

De overtreding kwam toch echt van de verdediger die Farfan belette door te lopen op de keeper. Met je woordgrapje impliceer je dat Farfan een schwalbe maakte, wat al helemaal niet zo is.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

The Hunter schreef:

(quote)

Daar heb je gelijk in, maar met hem win je geen EK/WK.

Met Seedorf, Davids, Nistelrooij en zelfs Cruijf ook niet.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

BoordAppel schreef:

De overtreding kwam toch echt van de verdediger die Farfan belette door te lopen op de keeper. Met je woordgrapje impliceer je dat Farfan een schwalbe maakte, wat al helemaal niet zo is.

Kijk maar eens goed naar het moment. Farfan hiel eerst zijn man vast waarna die hem weer vasthield. Die verdediger deed dat wat opzichtiger waardoor Farfan weer overdreven kon vallen.

Een schawalbe was het niet maar ik vond het moment toch dubieus.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

basketballerke schreef:

Staat los van al het voetbal hier. In de basketbal Champions Leauge(weet niet of dat ook zo wordt genoemd eerlijk gezegd) heeft Eiffeltowers voor een grote verassing gezorgd zojuist. Ze hebben met 84-77 gewonnen van Real Madrid. Er moest nog overtime gespeeld worden met 67-67 na 4 periodes.

ULEB cup heet het. Inderdaad een zeer grote stunt. In een toch niet al te gemakkelijke poule schijnt. Eiffel Towers is nederlands beste ploeg op dit moment hopen dat ze in Europa ook goede zaken gaan doen.

kos

• 46818 berichten
  • 8943 stemmen

Eiffel Towers . Ik hoop dat die verraders er zo snel mogelijk uitgekickt worden.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Laat Perez eerst een paar wedstrijden achter de spitsen spelen. Dan kan je het beter zien

Is dit geen onaardige opstelling voor ajax

Stekelenburg

Heitinga Stam Grygera Emanuelson

Gabri Sneijder

Perez

De Mul Huntelaar Babel

Ik vind dit toch beter:

Stekelenburg

Heitinga - Stam - Grygera - Vermaelen

Gabri - Maduro - Emanuelson

Sneijder

Perez - Huntelaar

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.