• 17.341 nieuwsartikelen
  • 182.500 films
  • 12.576 series
  • 34.809 seizoenen
  • 656.573 acteurs
  • 200.491 gebruikers
  • 9.469.835 stemmen

Studio Sport

zoeken in:

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Moet je nou echt Willem II als voorbeeld nemen?

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is zonde dat was een hele goede voetballer. Dat is een behoorlijke aderlating voor Willem II.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Begint de koop van Charisteas te bekritiseren. Op wiens verzoek kwamen die bagger spelers die Woerts van de zomer met grote moeite heben moeten lozen?!

En dat waren er nogal wat. Ff denken.... Basto, Gibbs, Östlund (waarvan hij zei dat hij die kocht op basis van Ned-Zwe tijdens het EK in Portugal, waar hij één behoorlijke wedstrijd had), Saïdi, Boussabon (als dat een aankoop van hem is), Aerts, Babos, enz. enz.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Is toch al jaren niks dat aankoopbeleid?

Alleen spelers die uit Nederland zelf komen lijken bij Feyenoord te slagen op Bosschaart na dan

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Ajax-trainer Henk Ten Cate heeft allesbehalve blij gereageerd op de 2-5 uitoverwinning tegen Jong RKC in het bekertoernooi. Met name de spelers die normaal niet in de basis staan en nu wel mochten opdraven, kregen er van langs.

“Ik heb me negentig minuten lang zitten ergeren. Dit is collectief falen, om je dood te schamen,” spreekt hij briesend. “De enige les die we hier hebben geleerd, is dat degenen die weer eens in de basis stonden, voorlopig niet meer bij me mogen komen met de vraag waarom ze zo weinig aan bod komen. Ze kunnen beter even hun mond houden,” deelde hij een sneer uit naar de reserves.

Ajax speelde gister met spelers als Kenneth Perez, Hedwiges Maduro, Markus Rosenberg, Zdenek Grygera en Olaf Lindenbergh in de basis, maar zij konden de coach niet overtuigen waarom nou juist zij moeten spelen. “Er zullen gepaste maatregelen komen,” liet de coach nog snel weten.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Onzin wat Rosenberg en Lindenbergh betreft. Die hebben best aardig gespeeld.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Het hele team was matig en ongeinspireerd maar dat zie ik bij het basisteam ook best vaak de laatste tijd , beetje onzin om deze jongens nou helemaal buiten te sluiten alhoewel sommige inderdaad te kort komen.

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

Vooral Rosenberg heeft mij vorige week Donderdag en gister aardig verrast als spits

Zo goed als Huntelaar zal hij niet worden maar Rosales zit nu duidelijk in een mindere periode dus het zal niet ondenkbaar zijn dat Rosenberg zondag start (tegen NEC geloof ik)

Las zojuist nog een mooi stukje van hem

Rosenberg: "Ik wil terug in het team"

21 september 2006

Het is voorlopig niet het seizoen van Markus Rosenberg. De Zweed is onder trainer Henk ten Cate gezakt in de pikorde en moet meestal genoegen nemen met een plaats op de bank. Als hij dan eens een kans krijgt, zoals woensdag in het bekerduel met Jong RKC, wordt hij bovendien als een soort joker door het elftal gegooid. Voetballend heeft Rosenberg dan ook nog weinig kunnen laten zien, weet hij zelf ook. "Maar in ieder duel dat ik de laatste tijd speelde, heb ik wel gescoord", zegt hij tegen FCUpdate.nl.

Vorig seizoen was Rosenberg nog een vaste waarde bij Ajax, maar dit seizoen komt hij amper aan spelen toe. In de punt van de aanval is Klaas Jan Huntelaar de onbetwiste nummer één, terwijl op links Ryan Babel en Kenneth Perez de voorkeur krijgen boven de Zweed. Het gevolg: in de competitie kwam Rosenberg nog geen minuut in actie en via de nationale en internationale bekertoernooien moet hij proberen om zijn plaats in het elftal terug te veroveren.

Dat valt echter niet mee. Zowel in het UEFA Cup-duel met IK Start als in de wedstrijd tegen Jong RKC voor de KNVB Beker maakte Rosenberg een allesbehalve verpletterende indruk. Tegen de jonge Waalwijkers had dat echter een reden: de aanvaller speelde in één duel liefst op drie verschillende posities, waardoor elke vorm van ritme ontbrak. "Het is natuurlijk moeilijk om de hele tijd van positie te moeten wisselen", geeft de Zweed toe. "Het liefst zou ik gewoon negentig minuten in het centrum van de aanval spelen, maar dat gaat nu eenmaal niet. Ik moet al blij zijn dat ik speel", weet hij.

"In de punt van de aanval ging het zo slecht nog niet", blikt Rosenberg terug op zijn optreden tegen Jong RKC. "In de eerste helft kregen we kans op kans, we hadden makkelijk vijf keer kunnen scoren. Je hebt daarvoor een beetje geluk nodig en dat ontbrak. Na rust speelde ik als linksbuiten, dat was heel lastig. Ik moest aan de buitenkant blijven om het spel breed te houden, maar werd amper aangespeeld. Dat is het nadeel van een positie aan de buitenkant, je bent altijd afhankelijk van het feit of je veel bij het spel betrokken wordt. Nu gebeurde dat niet, waardoor ik amper iets kon doen."

In het tweede gedeelte van de tweede helft verhuisde Rosenberg vervolgens naar de rechterkant van de aanval, een positie die voor hem helemaal nieuw was. Dat ging zeker niet slecht, waardoor hij niet uitsluit dat hij in de toekomst vaker aan de rechterkant zal spelen. "Mijn favoriete positie blijft centraal voorin, maar momenteel ben ik al blij als ik kan spelen. Links, rechts of centraal maakt me niet uit, ik wil gewoon spelen. Waar de trainer me neerzet, maakt voor mij niet uit."

"Ik wil er alles aan doen om terug in het team te komen", gaat de Zweed verder. "Natuurlijk is het dan jammer dat ik me moet bewijzen in een wedstrijd zoals tegen Jong RKC, waarin de hele ploeg moeizaam draait, maar ik moet er het beste van maken. Of ik tevreden was over mijn eigen spel? Nee, helemaal niet. Ik kan veel beter. Het enige positieve is dat ik weer gescoord heb, net zoals tegen IK Start. Ik kan dus wel zeggen dat ik, als ik speel, mijn doelpuntje meepik", zegt hij lachend.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Wat een goal van Xabi Alonso.

Wat heeft die een goed gevoel voor mikken, zijn twee laatste goals van eigen helft.

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

PSV was gister dus helemaal drie keer niks tegen die amateurs van Kozakken boys: 2-0 overwinning.

Kheb alleen de smanevatting maar gezien, en daaruit kun je niet echt opmaken hoe ze nou hebben gevoetbald, maar naar wat ik ook in de krant leeste was het niks.

Kluivert stond in de basis en heeft niet gescoord.

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Spartaan1986 schreef:

Onzin wat Rosenberg en Lindenbergh betreft. Die hebben best aardig gespeeld.

Lindenbergh best aardig gespeeld

Dat was echt het enige wat leuk was aan die wedstrijd : kijken wat Lindenbergh nu weer voor foute pass gaf. Die ballen vliegen overal naar toe behalve medespelers. Laten we hopen dat Lindenbergh voorlopig even niet meer speelt

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

Even wat anders dan voetbal; wie gaat het WK wielrennen op de weg winnen mensen?

Boonen?

Bettini?

Valverde?

Boogerd?

Vinokourov?

Iemand anders?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Valverde

moviefreak#1

• 14391 berichten
  • 25202 stemmen

Valverde inderdaad.

Misschien Hincapie ?

Spartaan1986

• 3620 berichten
  • 2205 stemmen

moviefreak#1 schreef:

(quote)

Lindenbergh best aardig gespeeld

Dat was echt het enige wat leuk was aan die wedstrijd : kijken wat Lindenbergh nu weer voor foute pass gaf. Die ballen vliegen overal naar toe behalve medespelers. Laten we hopen dat Lindenbergh voorlopig even niet meer speelt

Dat had ik eerder bij Maduro en Perez

Die waren totaal onzichtbaar.

Maduro maakte dan nog een doelpunt

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 636 stemmen

Vinokourov heeft een paar zware weken achter de rug maar is toch wel mijn favoriet.

Boogerd zit ook dit keer denk ik wel weer bij de besten, maar wint het niet

Valverde kan ik niet goed inschatten, hij rijd nou niet echt een topseizoen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Ik blijf hopen tegen beter weten in. Mijn tip.

Boogerd

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Ik tip Bettini

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

timbo_ schreef:

Ik blijf hopen tegen beter weten in. Mijn tip.

Boogerd

Hier nog zo een.

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Ok weer over naar het voetbal.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Spartaan1986 schreef:

(quote)

Dat had ik eerder bij Maduro en Perez

Die waren totaal onzichtbaar.

Maduro maakte dan nog een doelpunt

Perez ook.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Naomi Watts schreef:

Wat een goal van Xabi Alonso.

Wat heeft die een goed gevoel voor mikken, zijn twee laatste goals van eigen helft.

Ook nog ff respect betuigen tegenover Xabi Alonso!!

1x is mooi, maar 2x is echt knap.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Als Belg moet ik het bij uittredend wereldkampioen Boonen houden.

PartyMarty

• 3165 berichten
  • 1311 stemmen

happie schreef:

(quote)

Ook nog ff respect betuigen tegenover Xabi Alonso!!

1x is mooi, maar 2x is echt knap.

Had daar vorige keer ook niet iemand onwijs veel geld mee gewonnen bij de bookies? Vraag me af of ie daar dit jaar weer op heeft gewed?

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Weer een lekkere loting met wedstrijden als FC Twente - NEC, Ajax - ADO Den Haag, Vitesse - PSV en FC Groningen - NAC. Zonde dat de helft van deze teams al na de derde ronde er uitliggen. Maar AZ speelde vanavond erg goed en leuk! Laten we hopen dat de beker dit jaar naar Alkmaar gaat

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Leuke loting idd.

ADO is voor ons uiteraard een freewin.

kos

• 46818 berichten
  • 8942 stemmen

Ik vind die opmerking van moviefreak sowieso een typische opmerking van een topclub-supporter. Geen idee wat er leeft onder kleinere en amateurclubs en mensen die gewoon puur voor het voetbal ipv simpele resultaten naar voetbal kijken en die dit allemaal gewoon leuk vinden.

Amateurclubs hebben echt niet het idee dat ze de beker gaan winnen maar het is voor al die clubs leuk iets te proberen tegen grotere clubs en het is heel goed voor hun uitstraling en financien in de regio wat goed is voor de breedtesport en daarmee uiteindelijk ook de grote clubs. Dit is het enige toernooi waar dat een keertje kan.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Ik citeerde Moviefreak#1 omdat het toch wel een beetje zonde is dat de "grotere"clubs elkaar al nu treffen. Zelfs in de tweede ronde was vanavond al een topper, SC Heerenveen - Roda JC. Het is toch zonde dat zulke clubs er al in een vroeg stadium uitliggen. Leuk hoor, een halve finale tussen bijvoorbeeld Fc Den Bosch - AZ of Vitesse - ASWH maar ik denk dat een meerendeel toch zit te wachten op aansprekendere affiches

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Ik denk juist dat dit de enige manier is om de beker een beetje prestige mee te gaan geven. Want hoe het de laatste jaren ging met de topclubs die pas in de achtste finale erbij kwamen is werkelijk bespottelijk.

Art

• 13507 berichten
  • 3672 stemmen

Prestige? Dat je al in de tweede ronde al een wedstrijd hebt als sc Heerenveen - Roda JC vind ik bespottelijk, zeker als je weet dat oa Be Quick'28 - VVOG en SV Meerssen - WHC tegen elkaar moesten in de tweede ronde. Ik blijf dat doodzonde vinden

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.