- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Het is juist de charme van de beker dat je in de eerste ronden papieren toppers kunt krijgen, maar dat aan de andere kant een amateurclub met wat mazzel een paar ronden overleefd.
Gewoon ongeplaatste loting, alle namen in de hoed en trekken maar. Wil je de beker winnen, dan zul je hoe dan ook van al je opponenten moeten winnen, of dat nou in de tweede ronde of in de finale is.
Geplaatste lotngen, dat is bespottelijk.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
We hebben nu een model wat bijvoorbeeld in Duitsland en Frankrijk al tijden wordt toegepast. En daar kan zomaar een club uit de tweede divisie de finale halen en op die manier Europees voetbal gaan spelen. Maar of dat nou zo goed uitkomt voor het nationaal voetbal, en dan doel ik op die Europese rankinglijst , dat valt te betwijfelen. Natuurlijk heeft zoiets wel zijn charme. Graag zie ik sv Huizen de finale halen maar als je verder kijkt hangt er natuurlijk wel een prijskaartje aan, en die kan duur uitvallen 
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Ik vind het ook mooi zoals het nu gaat. Laat de topclubs er maar voor werken. En zo kan een amateurploeg misschien nog een rondje meepakken. Helaas zit de algeheel kampioen van de amateurs er niet meer in. Maar goed.
Misschien stunt Rijnsburgse boys wel tegen Utrecht.
Helaas heeft Veendam Feyenoord er niet uitgeknikkerd.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
We hebben nu een model wat bijvoorbeeld in Duitsland en Frankrijk al tijden wordt toegepast. En daar kan zomaar een club uit de tweede divisie de finale halen en op die manier Europees voetbal gaan spelen. Maar of dat nou zo goed uitkomt voor het nationaal voetbal, en dan doel ik op die Europese rankinglijst , dat valt te betwijfelen. Natuurlijk heeft zoiets wel zijn charme. Graag zie ik sv Huizen de finale halen maar als je verder kijkt hangt er natuurlijk wel een prijskaartje aan, en die kan duur uitvallen 
Ik begrijp je punt wel. Maar ik denk dat het verschil toch te groot is voor dat soort verrassingen. Hooguit een ploeg als Willem II, Utrecht of Roda die via het bekertoernooi Europa bereikt. En niet ASHW, Rijnsburgse boy's, Omniworld of Haarlem.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Ik zie een amateurclub zoals Huizen of Rijnburgse boys, ook nog nooit een keer de bekerfinale halen. dat is namelijk bijna onmogelijk. Kijk ze kunnen wel 1 ronde overleven en misschien met wat geluk twee rondes, maar daarna moeten ze tegen clubs als roda heerenveen en twente, en dat winnen ze nooit, laat staan dat ze in de halve finales moeten spelen tegen Psv ajax of AZ.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Onnodig vermoeid raken van ploegen die Europees wel belangrijke wedstrijden moeten spelen bijvoorbeeld.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Ik zie een amateurclub zoals Huizen of Rijnburgse boys, ook nog nooit een keer de bekerfinale halen. dat is namelijk bijna onmogelijk.
In Duitsland is het wel gelukt dus het is zeker niet onmogelijk.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Onnodig vermoeid raken van ploegen die Europees wel belangrijke wedstrijden moeten spelen bijvoorbeeld.
Europees is leuk, maar er is ook nationaal voetbal. Het Bekertoernooi bijvoorbeeld.
Voor subtoppers zijn de Europese wedstrijden de krenten in de pap, zoals voor laaggeklasseerde profclubs en amateurclubs de wedstrijden tegen eredivisionisten in de Beker de krenten in de pap zijn.
En de echte topploegen? Als die het predikaat 'topploeg' willen verdienen, moeten ze maar gewoon die paar bekerwedstrijden per jaar kunnen afwerken.
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Ik ben ook gewoon voor de ongeplaatse loting. Dat heeft juist iets moois.
Als je als topclub de beker wil winnen, hoor je gewoon van elk team te winnen en niet pas vanaf de 1/8 finale.
En ja, het is een druk programma als je beker, competitie en Europees speelt, maar in het buitenland hebben alle topclubs daar 'last' van. En de competitie in bijv. Engeland telt nog een extra bekertoernooi, dus dan is het nog zwaarder als topclub zijnde.
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 636 stemmen
Ik ben ook gewoon voor de ongeplaatse loting. Dat heeft juist iets moois.
Als je als topclub de beker wil winnen, hoor je gewoon van elk team te winnen en niet pas vanaf de 1/8 finale.
En ja, het is een druk programma als je beker, competitie en Europees speelt, maar in het buitenland hebben alle topclubs daar 'last' van. En de competitie in bijv. Engeland telt nog een extra bekertoernooi, dus dan is het nog zwaarder als topclub zijnde.
Helemaal mee eens 
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Even wat anders dan voetbal; wie gaat het WK wielrennen op de weg winnen mensen?
Boonen?
Bettini?
Valverde?
Boogerd?
Vinokourov?
Iemand anders?
***** Valverder
**** Wesemann, Boonen, di Luca, Schumacher, Vino
*** Ballan, Kroon, Boogie en de krekel
** Schleck, Kohl, Kessler
* Kashechkin, Gilbert
Overigens is hier te vinden. Ik mis eigenlijk bijna niemand, alleen Hincapie en Ciolek.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Ciolek rijdt bij de beloften en is daar vandaag wereldkampioen geworden!
Ik tipte eerder de krekel Bettini maar ik zie toch jongens als Eisel en Hushovd als belangrijke outsiders en wil die ook nog toevoegen bij het tiplijstje van Timmy757. Zijn toch wel de renners waar op gelet moet worden 
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Stuart O'Grady gaat natuurlijk met twee vingers in zijn neus winnen.
Aussies 
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Dat ik die ben vergeten te noemen, toch een persoonlijke held
Verwacht ik ook veel van.
eRCee
-
- 13454 berichten
- 1982 stemmen
Boonen en Valverde lijken mij de favorieten.
Wegwedstrijd van junioren was wel mooi. De Nederlanders maakten een erg sterke indruk.
moviefreak#1
-
- 14391 berichten
- 25202 stemmen
Astana begint trouwens echt een sterk team te worden.
Ze hebben voor volgend seizoen al Paolo Savoldelli, Matthias Kessler, Andreas Klöden, Bert Grabsch, Antonio Colom, Benoit Joachim, Eddy Mazzoleni en Sergei Ivanov binnengehaald 
Met de renners die ze nu al hebben en houden word dat echt een leuk team. Zeker als je van aanvallend wielrennen houd 
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
In Engeland hebben ze het sowieso zwaarder.
Timmy757
-
- 3365 berichten
- 598 stemmen
Astana begint trouwens echt een sterk team te worden.
Ze hebben voor volgend seizoen al Paolo Savoldelli, Matthias Kessler, Andreas Klöden, Bert Grabsch, Antonio Colom, Benoit Joachim, Eddy Mazzoleni en Sergei Ivanov binnengehaald 
Met de renners die ze nu al hebben en houden word dat echt een leuk team. Zeker als je van aanvallend wielrennen houd 
Koen de Kort heeft ook verlengd bij Astana
.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
En hoe!
Een geweldige race met een mooie afloop voor Nederland.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
verder is het nederlands tennisteam gedregradeerd 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
verder is het nederlands tennisteam gedregradeerd 
En terecht. We hebben momenteel niets te zoeken in de wereldgroep.
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Maar die degradatie is geeneens een verrassing te noemen. Nederland telt inderdaad op mondiaal niveau even niet mee. Komt wel weer goed
Nu we het toch over allerlei sporten hebben, volgt iemand de Ryder Cup?
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
En terecht. We hebben momenteel niets te zoeken in de wereldgroep.
Al zo'n 15 jaar dus 
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Wat was er 15 jaar geleden dan?
De Gouden Generatie zegt je waarschijnlijk niks (Krajicek, Haarhuis, Siemerink en Eltingh), toch wel mannen die het Nederlandse tennis kleur hebben gegeven.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Wat was er 15 jaar geleden dan?
De Gouden Generatie zegt je waarschijnlijk niks (Krajicek, Haarhuis, Siemerink en Eltingh).
Yep, plus aanvankelijk Koevermans en later Schalken.
Met alle respect voor de huidige generatie, maar dat is toch allemaal minder, helaas. Sluiter zal niet beter worden, en Verkerk heb ik ongeveer al opgegeven.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Sluiter vind ik dus echt niks en Van Gemerden heeft wel wat talent maar doet er weinig mee. Schalken was wel een goede knar maar vaak niet constant genoeg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.