- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport
Studio Sport
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Agger heeft altijd al bewezen dat hij niks minder als Hyppia. Crouch is ook niet beter dan Kuijt. Sissoko past makkelijk tussen Alonso en Gerrard. Als het een "B" elftal was geweest dan had PSV er heus van gewonnen. Een B elftal is elftal met alleen maar sneue spelers van het niveau Vitesse, Heracles, nec etc. En dit elftal dat er dinsdag stond, kan wel degelijk mee doen in Europa.
Maar Bellamy was wel gevaarlijk, maar zijn manco is dat hij vrij geïrriteerd raakt als het ff niet lukt.
Hyppia vind ik toch een betrouwbaardere verdediger dan Agger.
Crouch is qua snelheid minder dan Kuyt maar compenseert dat met zijn luchtkracht.
Sissoko is een slordige middenvelder die er wel angstaanjagend uit ziet voor zijn tegenstander maar technisch gezien zich absoluut niet kan meten met een Gerrard of een Xabi Alonso.
Half B-Elftal was het zeker maar wel het Halve B elftal van Liverpool. Dus dat is op zich nog wel een redelijke ploeg.
Bellamy is nou niet echt een zwakke schakel bij Liverpool.
Kuyt en Zenden waren nauwelijks gevaarlijk,Bellamy was vooral de eerste helft constant gevaarlijk. Dat ie geirriteerd raakt af en toe heeft niks te maken met zijn kwaliteiten als voetballer.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Nou wel met zijn kwaliteiten bij Newcastle waar ze hem zat waren. Maar ja dit is jouw. Die respecteer ik. We hoeven ook niet allemaal hetzelfde te wezen, dat zou wel saai zijn. 
Er moeten wel veel ned. ploegen door, want we moeten nu punten gaan vergaren. een mooi Nederlands onderonsje in de halve finales met Ajax-Feyenoord en AZ- Heereveen of Groningen zou goed voor de Uefa Coëfficientenlijst wezen, maar ja dat zal wel veel te veel gevraagd wezen.
Las vandaag in het tijdschrift VI dat Tottenham Hotspur de eerste 4 wedstrijden van het seizoen 2x heeft gescoord en dat in één wedstrijd dus 3 wedstrijden al niet heeft gescoord. Jol begint niet best. Heeft toch 4 goede spitsen er rond lopen.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
3-2 tegen Kayserispor is krap, maar dat gaat helemaal goedkomen. Laat die gasten maar denken dat AZ te pakken is, wij walsen eroverheen in de 'Turkse hel'. Maken er de Alkmaarse hel van! 
Al 26 Europese thuiswedstrijden ongeslagen trouwens, nu dus ook in het DSB-stadion (wat ik nog steeds een vreselijke naam vind, maar dat terzijde)! 
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Neen mooi Nederlands onderonsje in de halve finales met Ajax-Feyenoord en AZ- Heereveen of Groningen zou goed voor de Uefa Coëfficientenlijst wezen, maar ja dat zal wel veel te veel gevraagd wezen.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
3-2 tegen Kayserispor is krap, maar dat gaat helemaal goedkomen. Laat die gasten maar denken dat AZ te pakken is, wij walsen eroverheen in de 'Turkse hel'. Maken er de Alkmaarse hel van! 
Al 26 Europese thuiswedstrijden ongeslagen trouwens, nu dus ook in het DSB-stadion (wat ik nog steeds een vreselijke naam vind, maar dat terzijde)! 
Erg goede ploeg dat Kayserispor. Ik denk dat AZ de poulefase niet gaat halen dit jaar.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Ajax,Heerenveen en Feyenoord zijn alle 3 wel door lijkt me
AZ en Groningen krijgen het nog erg lastig.
Maar 3 van de 5 is ook wel mooi.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ajax,Heerenveen en Feyenoord zijn alle 3 wel door lijkt me
AZ en Groningen krijgen het nog erg lastig.
Maar 3 van de 5 is ook wel mooi.
Denk eerder: Ajax, Heerenveen en AZ.
Az hoeft namelijk alleen maar gelijk te spelen tegen de Turken, en Feyenoord moet maar zien te overleven tegen de Bulgaren in eigen huis.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Vraagje: Hoe is het trouwens in hemelsnaam mogelijk dat Roemenie ons op de coëfficientenlijst is voorbij gestreefd?? Heb ik iets gemist, heeft een Roemeense club in de afgelopen 5 jaar de Champions League gewonnen?
Wat ik iig wel zeker weet is dat Nederlandse clubs in de afgelopen 2 jaar veel meer bereikt hebben dan Roemeense. 2 jaar geleden 5 Nederlandse clubs door naar de 8e finales van de Uefa cup, AZ bereikte zelfs de halve finale en liep maar nipt de finale mis, hetzelfde goldt toen voor PSV in de 'Champions League'. Vorig jaar wisten zowel Ajax en PSV de 8e finales van het hoofdtoernooi te bereiken, welke Roemeense club heeft dat bereikt in de afgelopen 15 jaar? Kennelijk telde het zwaarder dat 2 Roemeense clubs de halve finale van de Uefa haalden afgelopen seizoen, dan de resultaten van 2 Nederlandse clubs in de Champions League..
Ik weet niet op wat voor manier ze berekenen daar bij de Uefa, maar ik kan eigenlijk alleen maar tot de conclusie komen dat Nederlandse clubs minder punten krijgen voor elke overwinning 
Respekked
-
- 6287 berichten
- 1238 stemmen
zij hoeven de punten niet door 8 clubs( +/-) te delen
kos
-
- 46818 berichten
- 8942 stemmen
Aha, ik wist ook niet dat dat zo werkte. (op zich wel logisch).
Klumpie
-
- 7 berichten
- 9 stemmen
http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/
Hier kun je er iets over vinden. In de Uefa Cup haal je net zoveel punten met een overwinning of gelijkspel als in de CL. Roemenië heeft vorig jaar met 2 clubs de kwart- of halve finale gehaald in de Uefa Cup en de derde club overwinterde ook.
En omdat wij 6 teams mogen afleveren waarvan er altijd wel 1 of 2 in de 1e ronde eruit vliegen, kost ons dat altijd veel punten. De totaal aantal punten wordt altijd gedeeld door het aantal deelnemers wat een land afvaardigd.
EDIT: Het is al duidelijk. 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
En het is dus ook zo dat als Clubs verliezen, een land dus minpunten krijgt?
Klumpie
-
- 7 berichten
- 9 stemmen
Nee, dat niet. Je krijgt alleen extra punten op het moment dat je bijvoorbeeld de CL haalt. Ajax heeft de CL niet gehaald en daar had je dus 3 extra punten kunnen verdienen.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Denk eerder: Ajax, Heerenveen en AZ.
Az hoeft namelijk alleen maar gelijk te spelen tegen de Turken, en Feyenoord moet maar zien te overleven tegen de Bulgaren in eigen huis.
Feyenoord is er al met 0-0 of 1-1
Met 2-2 in de Kuip is er nog geen man overboord want dan gaan ze verlengen.
Ik zie Feyenoord thuis niet verliezen van Lokomotiv Sofia
AZ daarentegen hoeft maar met 1-0 of 2-1 te verliezen in Turkije en ze liggen er al uit.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik zie Feyenoord thuis niet verliezen van Lokomotiv Sofia
AZ daarentegen hoeft maar met 1-0 of 2-1 te verliezen in Turkije en ze liggen er al uit.
Dat dachten we vorig jaar ook van Feyenoord tegen FC Bal op het dak 
Ik zie juist AZ niet verliezen tegen Kayzernogwat, die hebben wel voor hetere vuren gestaan in uitwedstrijden 
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Ik begin het trouwens al beter te begrijpen hoe die coëfficientenlijst in mekaar steekt, maar wat ik alleen nog niet helemaal snap is het volgende: Hoe heeft Nederland meer clubs te verdelen door punten, terwijl Roemenië nu hoger staat aangeschreven in de lijst?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Als AZ-supporter moet je gewoon steevast praten over 'Het VictorieStadion', dan sluipt dat er vanzelf wel in. 
Overigens zie ik het helemaal niet goed komen in Turkije, maar elk nadeel hep een voordeel: dan kunnen we de krachten mooi sparen voor het te behalen landskampioenschap.
En dat is veeeeel belangrijker.
Klumpie
-
- 7 berichten
- 9 stemmen
Omdat deze lijst geld voor de competitie 2007/2008 (aan het eind v/h seizoen is definitieve lijst). In het seizoen 2004/2005 stonden wij boven Roemenië en Rusland. Daarom leveren wij nog zoveel clubs af.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Dat zou dus betekenen dat Roemenië volgend seizoen hetzelfde aantal clubs mag leveren als Nederland voorheen deed? Dit aangezien Roemenië nu plaats 7 bezet.
Klumpie
-
- 7 berichten
- 9 stemmen
Klopt, en dan mogen wij 2 Uefa Cup plekken inleveren. Dus teams als Groningen en Utrecht zul je dan waarschijnlijk niet meer Europa niet meer kunnen insturen.
De play-offs zullen dan waarschijnlijk verdwijnen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Oke, bedankt door de info, snap ik dat ook weer 
PS.
De play-offs mogen van mij part verdwijnen, want het beinvloed de gehele comptitie in negatieve zin. Voor AZ hebben de play-offs een bittere nasmaak nagelaten van het verder erg succesvolle seizoen. In de eerste instantie waren de play-offs voor Ajax (dat nog voldoende reserves overhad) een geschenk uit de hemel, maar uiteindelijk heeft dat ook weinig betekenis achtergelaten, behalve dat de nederlagen tegen Feyenoord in de competitie ruimschoots werden goedgemaakt. De play-offs leveren dan wel wat meer geld op, maar op sportief gebied brengt het alleen maar schade aan de bedoeling van de competite: behaalde prestaties bieden minder garantie voor resultaat, aangezien in één week tijd een heel seizoen drastisch kan veranderen voor een dergelijke club.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Dat dachten we vorig jaar ook van Feyenoord tegen FC Bal op het dak 
Ik zie juist AZ niet verliezen tegen Kayzernogwat, die hebben wel voor hetere vuren gestaan in uitwedstrijden 
Als je ziet wat voor moeite ze hadden met die middenmoter uit Turkije vrees ik het ergste voor ze.
ThaMovieVoter
-
- 3637 berichten
- 2275 stemmen
Als je ziet wat voor moeite ze hadden met die middenmoter uit Turkije vrees ik het ergste voor ze.
Ze hadden het vorig jaar ook erg moeilijk tegen een Duitse club uit de 2e divisie, je ziet vaak dat de op papier zwakke tegenstanders moeilijk te bespelen zijn. Bayern Munchen won ook maar met grote moeite van FC Sankt Pauli in de beker 
The Hunter
-
- 1029 berichten
- 0 stemmen
Goede uitslag dus voor Ajax, zeker uit.
(Al werd dat een paar weken geleden ook gezegd..)
De eerste helft hadden ze natuurlijk nooit zo in de problemen hoeven komen, maar gelukkig werd het de tweede helft goed gemaakt.
De inbreng van Babel was ook een goede keuze trouwens.
Rosenberg mogen ze ook verkopen. Wat een ***voetballer. Maar ze zijn vrijwel zeker door.
Heerenveen is door, dat kun je ook wel vaststellen, Feyenoord moet het thuis ook wel redden.
Ze hadden beter op moeten letten, Rosenberg is gewoon geen spits voor Ajax. Dan hadden ze beter Alves kunnen nemen, die speelde bij dezelfde club als Rosenberg.
Wat een geweldige vrije trappen schoot hij in de goal. Heel mooi restultaat voor Heerenveen.
Voor AZ ben ik bang dat ze het niet gaan redden, Feyenoord moet het thuis af kunnen maken en Groningen gaat het ook lastig krijgen, maar het is niet onmogelijk denk ik.
Spartaan1986
-
- 3620 berichten
- 2205 stemmen
Rosenberg vond ik de eerste helft wel goed spelen de 2e helft was ie onzichtbaar
Maar datzelfde heb ik bij Babel af en toe is ie 1 helft geweldig en de 2e helft is hij totaal onzichtbaar
Tja wat mij betreft komt Mitea linksbuiten te staan bij Ajax maar ja het heeft een kleurtje, komt uit de jeugd dus moet in de basis. (Nee ben geen racist maar zo lijkt het af en toe te werken in het jeugdbeleid van Ajax)
Net als het verhaal met Gravesen.
Nee Hedwiegje moet spelen dat is goed voor zijn ontwikkeling. Donder op man. Nu speelt een spanjaard die bij elke club geflopt is voor Maduro in de basis terwijl ze 1 van de betere middenvelders van Europa hadden kunnen hebben.
Sorry hoor, maar Hedwiges Maduro is de slechtste middenvelder in jaren van Ajax.
Die jongen moeten ze nu verkopen dan brengt ie nog wat geld op.
Straks willen alleen clubs als ADO Den Haag en Sparta hem en dan verdienen ze er geen drol meer aan.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3910 stemmen
Dar verkijk je je dan aardig op want dat is een erg goede ploeg. Zijn twee seizoenen geleden gepromoveerd en vorig seizoen met erg leuk en aantrekkelijk vierde geworden. Deze club is twee seizoenen geleden overgenomen en sindsdien wordt er flink wat geld in gepompt. En ze zijn er daar langzamerhand een topploegje van aan het maken wat dit seizoen samen met Fenerbache gaat uitmaken wie er kampioen wordt.
happie
-
- 6273 berichten
- 426 stemmen
Positief blijven. Positief blijven.
Maar ja dit seizoen dan maar ajax de uefa cup en Psv CL. pakken we toch de punten.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6141 stemmen
Rosenberg vond ik de eerste helft wel goed spelen de 2e helft was ie onzichtbaar
Wat heeft zijn huidskleur er mee te maken ? Denk je dat als hij blank geweest was hij geen basisplaats had gehad ? Mitea is trouwens nog steeds geblesseerd ...
eRCee
-
- 13454 berichten
- 1982 stemmen
Klassement na de 17de rit:
1. Vinokoerov,Kaz,Ast 67.29.41
2. Alejandro Valverde,Spa,Cai + 0.09
3. Carlos Sastre,Spa,CSC + 1.51
4. Andrej Kasjetsjkin,Kaz,Ast + 2.14
5. Gómez Marchante,Spa,Sau + 4.32

Maar geef toe: op het moment dat ik dat postte was Vino ook echt uit vorm. 
pascal83
-
- 2736 berichten
- 2488 stemmen
Lulverhaal: kleurtje dit, Marduro dat, Gravesen zo (...)
Hoeveel onzin kan je in één post plaatsen ...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.