• 16.336 nieuwsartikelen
  • 179.962 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.351 acteurs
  • 199.650 gebruikers
  • 9.416.770 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

stinissen (crew films & series)

• 23646 berichten
  • 77239 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Helaas de 1e helft gemist door werk maar v Bommel is op zeker basisspeler en terecht. Speelt geweldig sinds zn comeback.

klopt maar vanavond niet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Goede wedstrijd weer. Zou bijna wensen dat het WK over een week (of twee) begon.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

Zal wel aan mij liggen maar lees hier nu dat Van der Vaart en Van Bommel niet goed zouden zijn geweest vandaag. Laten ik dat nu net de twee beste op het veld vinden vanavond. Wonderbaarlijk hoe meningen over voetbal kunnen verschillen.

Overigens mag het ook wel eens gezegd al is Noorwegen geen graadmeter, dat de Nederlandse verdediging al een hele poos heel behoorlijk staat.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Goede wedstrijd weer. Zou bijna wensen dat het WK over een week (of twee) begon.

Oranje is gewoon een grote kanshebber, hoe hard Naomi en nog een stel hier roepen dat we niet zo bijzonder zijn.

Achterin is het geen wereldklasse maar wel heel stabiel en ons middenveld en de aanval is wereldklasse. Daarnaast hebben we een brede reservebank vol klasse.

Ik ben altijd trots op Oranje maar 7/7 gewonnen maakt me wel extra trots.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Dat roep ik niet, ik vind dat Hollanders zichzelf al snel gaan overschatten. Flutpoule en echt mooi voetbal is het niet. Ik hoor van allerlei kanten van dat ze elke tegenstander met mooi positiespel kapot spelen; ik zal wel een ander Oranje gezien hebben dan .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben het eens met Naomi Watts.

Ook een beetje met Ajax&Litmanen1, want Nederland is zeker 1 van de kanshebbers. Zoals er zoveel kanshebbers zijn.

Maar echt bijzonder is dit Nederland helemaal niet.

Nederland speelt regelmatig goed op een toernooi, maar toch gaat het telkens mis. Waar ligt dat aan?

Waarom overschatten velen Nederland na een goede kwalificatiereeks tegen de kleine broertjes in Europa?

Dat is toch nergens voor nodig, zo een kwalificatiereeks kan en mag geen graadmeter zijn!!

Hopelijk blijven de spelers wel met de voeten stevig op de grond en beseffen ze dat het echte werk nog moet beginnen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat roep ik niet, ik vind dat Hollanders zichzelf al snel gaan overschatten

Dat is nieuw voor me. Onze cultuur kenmerkt zich juist door een (te) nuchtere instelling en 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.' Waar ieder land tevreden is met een 2-0 overwinning, willen wij elke wedstrijd minstens zeven doelpunten zien.

Flutpoule
Op papier wellicht wel, maar er zijn slechts enkele landen die daar ook vrolijk doorheen wandelen zonder ook maar enig probleem. Ook Nederland heeft vaak genoeg problemen gehad met de zogenaamde 'kleine' landen. En Bert van Marwijk lijkt me dé man om iedereen met de voetjes op de grond te laten staan.

en echt mooi voetbal is het niet.
...

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Dat roep ik niet, ik vind dat Hollanders zichzelf al snel gaan overschatten. Flutpoule en echt mooi voetbal is het niet. Ik hoor van allerlei kanten van dat ze elke tegenstander met mooi positiespel kapot spelen; ik zal wel een ander Oranje gezien hebben dan .

Flut poule ja, maar wel probleemloos door gekomen. Het was vroeger anders.

En geen echt mooi voetbal? Zet je zonnebril af man!

Oranje heeft in de meeste duels bij vlagen prachtig voetbal laten zien.

En het feit dat dit maar makkelijke tegenstanders zijn zegt niet alles. Met bijna dezelfde ploeg gingen afgelopen EK ook Italie en Frankrijk keihard onderuit tegen ons. Ik zeg niet dat we standaard toplanden vloeren, maar ik wil ermee zeggen dat het zeker mogelijk is.

Ik kan niet zo veel landen noemen die completer dan ons zijn en frisser spelen dan wij doen.

Spanje is top, Argentinie, Duitsland en Engeland denk ik ook maar Oranje hoeft in goede vorm eigenlijk voor niemand echt onder te doen. Je kan ze verliezen, maar je hebt ook alle kansen dat je ze kan winnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat denk je van Brazilië?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ik vind Brazilie overschat en redelijk uitgeblust. Alleen Kaka vind ik nog echt er boven uit steken maar ik verwacht weinig van ze komend WK.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 749 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind Brazilie overschat en redelijk uitgeblust. Alleen Kaka vind ik nog echt er boven uit steken maar ik verwacht weinig van ze komend WK.

Ik verwacht dan weer énorm veel van Brazilië. Dunga kiest er terecht voor om niet de best 11 spelers op te stellen, maar wel de beste ploeg. Er heerst voor het eerst sinds zéér lang een groepsmentaliteit in het Braziliaanse elftal.

Van Argentinië verwacht ik dan weer helemaal niks. Zolang Maradona coach is, tenminste. Hij doet zowat het tegenovergestelde van Dunga en stelt een hoop (uitgebluste) sterren op, en zijn teerbeminde schoonzoontje. Het 'dodelijke' aanvalstrio Aguero-Tevez-Messi zie ik geen brokken maken. Teveel van hetzelfde. Ik zou Aguero er altijd afhalen voor Milito, Higuain of Zarate. Ook op het middenveld kiest hij voor een hoop 30-tigers, waarvan de meesten nog maar in Argentinië voetballen en al uitkijken naar hun pensioen.

Oranje heeft wel een kans(je) op het WK, maar het behoort zeker niet tot de favorieten. Daarvoor blijven de verdediging en doelman te zwak

De favorieten voor mij zijn: Spanje, Engeland, Brazilië en Frankrijk (als Domenech éindelijk ontslagen wordt). Italië zou ook nog wel eens kunnen stunten, ze hebben daar een paar zéér talentvolle jongeren (oa. Davide Santon!).

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Frankrijk? Haha die hebben sinds de WK finale van 2006 geen goede wedstrijd meer gespeeld. Stelletje bejaarden plus Henry en Ribery die als enige echte world class zijn. Maar in de Franse ploeg zijn ook zij minder dan bij hun clubs. Bij Oranje is het tegenwoordig andersom. Spelers zijn beter in Oranje dan bij hun clubs. Ik vind het best

FlyLo

• 1070 berichten
  • 749 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Frankrijk? Haha die hebben sinds de WK finale van 2006 geen goede wedstrijd meer gespeeld. Stelletje bejaarden plus Henry en Ribery die als enige echte world class zijn. Maar in de Franse ploeg zijn ook zij minder dan bij hun clubs. Bij Oranje is het tegenwoordig andersom. Spelers zijn beter in Oranje dan bij hun clubs. Ik vind het best

Nee hoor. Frankrijk heeft oa. Gignac, Gourcuff, Ribery, Nasri, Toulalan..

Voeg daar nog Lloris, Clichy/Abidal/Evra, Sagna, Gallas, Mexes.. aan toe en je hebt gewoon een betere ploeg als Oranje. Alleen moet er daar eens een bekwame coach aan het roer staan, die de juiste spelers selecteert en ze ook op een betere manier opstelt. Wel een grote als natuurlijk. Als Domenech blijft, zie ik ze stranden in de groepsfase.

edit: en dan vergeet ik nog de 2 Diarra's, Diaby, Malouda, Flamini, Ben Arfa en Benzema. Tjonge, jonge wat een hoop talent loopt daar rond. Pas als je het allemaal neerpent, wordt het echt duidelijk.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Flylo

Agüero en Mascherano zouden bij mij verzekerd zijn van een basisplaats.

Riquelme ook, maar die speelt jammer genoeg niet meer zolang als Maradona bondscoach is.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 749 stemmen

Nomak schreef:

@ Flylo

Agüero en Mascherano zouden bij mij verzekerd zijn van een basisplaats.

Riquelme ook, maar die speelt jammer genoeg niet meer zolang als Maradona bondscoach is.

Mascherno staat bij mij ook altijd in de basis. Agüero niet. Tevez en Messi zijn ieder beter als Aguëro. En je kan niet met 3 kleine dribbelaars vooraan spelen op een WK, dat gáát gewoon niet. Daarom Milito er in.

Riquelme houdt het spel alleen maar op. Dat zag je zelfs al op de Olympische Spelen afgelopen zomer.. Geef Messi maar de vrijheid die Riquelme vroeger kreeg, hij kan de hele ploeg naar een véél hoger niveau tillen in vrije rol.

edit: of je zou 4-2-3-1 kunnen spelen, met de 3 hoger genoemden achter Milito, en Cambiasso en Mascherano als VMs.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

FlyLo schreef:

(quote)

Nee hoor. Frankrijk heeft oa. Gignac, Gourcuff, Ribery, Nasri, Toulalan..

Voeg daar nog Lloris, Clichy/Abidal/Evra, Sagna, Gallas, Mexes.. aan toe en je hebt gewoon een betere ploeg als Oranje.

Hahaha.

Nja, geloof maar wat je wil geloven.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Er bestaat geen betere spelverdeler dan Riquelme.

Elke aanval begint bij hem, bijna nooit balverlies.

Hij houdt het spel niet op, hij bepaalt enkel het tempo.

En dan die fenomenale vrije trappen van hem.

Totaal ander type speler dan Messi. Ik zie Messi die rol niet overnemen. Riquelme is een fenomeen!

FlyLo

• 1070 berichten
  • 749 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Hahaha.

Nja, geloof maar wat je wil geloven.

Ik kan hetzelfde zeggen voor jou hoor. Bronckhost, Ooijer, Stekelenburg, Heitinga. Dit zijn gewoon geen namen voor de top. Maar nu ga ik slapen, morgen nog een examen Analyse af te leggen. Morgennamiddag wil ik gerust verder doen

@Nomak: vroeger was Riquelme inderdaad uitstekend, maar hij is gewoon passé. Er wordt sowieso niet meer gespeeld met zo'n diep liggende spelverdeler. Bovendien is hij ook nog eens extreem lui.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

FlyLo schreef:

De favorieten voor mij zijn: Spanje, Engeland, Brazilië en Frankrijk (als Domenech éindelijk ontslagen wordt). Italië zou ook nog wel eens kunnen stunten, ze hebben daar een paar zéér talentvolle jongeren (oa. Davide Santon!).

Allemaal goed en aardig, maar Engeland.. favoriet?? You must be shitting me! Frankrijk verwacht ik ook weinig meer van.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 749 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Allemaal goed en aardig, maar Engeland.. favoriet?? You must be shitting me! Frankrijk verwacht ik ook weinig meer van.

Engeland met Fabio Capello als coach? Tuurlijk wel. Ze hebben echt een hele goeie ploeg dit jaar. Alleen de keeper is een zwak punt. Maar ze hebben door toch oa. Ferdinand, Terry, Barry, Lampard, Gerrard, A. Young, A. Cole, Rooney en Beckham (Ja, Beckham!).

Dit zijn stuk voor stuk Europese toppers.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben om.

Gister eens gekeken naar de norse blik van de bondscoach. Wát een geweldige aanvulling op de frivoliteit van de spelers. Ik keek naast hem, recht in de ogen van Frank de Boer. Heerlijk nors, zoals alleen hij nors kan kijken.

In Philip Cocu heb ik altijd vertrouwen, hij hoeft slechts de camera in te kijken met zn ogen, groot als golfballen, en ik weet: Naar hem luisteren spelers.

De beste technische staf sinds 1998, alleen werd dat toen niet zo gezien, pas achteraf. Blij dat ik het nu wél zie.

Nu nog de juiste opstelling. Ooijer en Vaart dr uut. Hoewel, die Ooijer gister (weer!) een redelijke goede pot speelde hoor, tegen die Noorse John Coffey.

kos

• 46751 berichten
  • 8898 stemmen

Ik denk dat er erg weinig te zeggen valt over favorietenrollen. Hoe de teams er nu bij staan zegt vrij weinig.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Ik denk dat er erg weinig te zeggen valt over favorietenrollen.

mwa, Spanje lijkt me we duidelijk

Hoe de teams er nu bij staan zegt vrij weinig.
dat wel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

Dat is nieuw voor me. Onze cultuur kenmerkt zich juist door een (te) nuchtere instelling en 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.'

Dat vinden ze hier in Nederland misschien maar daar denken ze in het buitenland anders over.

Waar ieder land tevreden is met een 2-0 overwinning, willen wij elke wedstrijd minstens zeven doelpunten zien.

Zoals ik al zei; realisme is ver te zoeken i nde denkwijze van de average hollander.

Op papier wellicht wel, maar er zijn slechts enkele landen die daar ook vrolijk doorheen wandelen zonder ook maar enig probleem.

Door deze poule loopt elk nationaal topteam wel.

Ook Nederland heeft vaak genoeg problemen gehad met de zogenaamde 'kleine' landen. En Bert van Marwijk lijkt me dé man om iedereen met de voetjes op de grond te laten staan.

Er zijn genoeg kleine landen die voetballend wel iets kunnen brengen maar dit is natuurlijk armoedig.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Flut poule ja, maar wel probleemloos door gekomen. Het was vroeger anders.

En geen echt mooi voetbal? Zet je zonnebril af man!

Sorry, ik kijk te vaak Spanje .

En het feit dat dit maar makkelijke tegenstanders zijn zegt niet alles. Met bijna dezelfde ploeg gingen afgelopen EK ook Italie en Frankrijk keihard onderuit tegen ons. Ik zeg niet dat we standaard toplanden vloeren, maar ik wil ermee zeggen dat het zeker mogelijk is.

Tuurlijk ontken niet dat dit team wel ver kan komen maar al die hosanna geluiden zijn na zo'n poule wel weer iets overdreven. Maar Nederland zit toch wel bij de top 5 van de favorieten ja.

Ik kan niet zo veel landen noemen die completer dan ons zijn en frisser spelen dan wij doen.

True, oranje is wel goed uitgebalanceerd.

Spanje is top, Argentinie, Duitsland en Engeland denk ik ook maar Oranje hoeft in goede vorm eigenlijk voor niemand echt onder te doen. Je kan ze verliezen, maar je hebt ook alle kansen dat je ze kan winnen.

Daar horen ze zeker bij, dat probeer ik ook niet tegen te spreken . Het gaat mij meer om dat overdreven wij-worden-gewoon-kampioen gelul van supporters en media.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

man emigreer lekker naar spanje.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Wij worden kampioen!!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gelukje dat Portugal er waarschijnlijk niet bij is.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

Sowieso speelt Spanje op het moment gewoon ook geen beter voetbal dan Nederland. Fantastisch EK oké maar verder is het allemaal echt niet zo fantastisch die WK kwalificatie reeks. Tegen Turkije was het zelfs twee keer niet best wat mij betreft.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

Don Dijk schreef:

Wij worden kampioen!!

dat zijn we al, in kwalificeren en oefenpotjes.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

timbo_ schreef:

Sowieso speelt Spanje op het moment gewoon ook geen beter voetbal dan Nederland. Fantastisch EK oké maar verder is het allemaal echt niet zo fantastisch die WK kwalificatie reeks. Tegen Turkije was het zelfs twee keer niet best wat mij betreft.

Dat zeg ik ook niet. Spanje speelt verre van goed.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.