• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.962 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.351 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.687 stemmen

Studio Sport #3

zoeken in:

FlyLo

• 1070 berichten
  • 749 stemmen

Achteraf bekeken (en vooraf misschien ook al) was het toch echt énorm dom van Milan om Gourcuff uit te lenen met aankoopoptie.

Hij zou perfect de leemte van Kaka kunnen opvullen, met daarbovenop nog eens 67 miljoen om andere posities te versterken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

Honda -> Ajax

Ehhhhhhhh......raar...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Honda naar Ajax? Het kan misschien een leuke speler zijn. Misschien kan hij zelfs het niveau van Ajax aan, wie zal het zeggen.

Maar als die transfer doorgaat, dan vind ik het echt een belachelijke transfer. Dit is niet het soort speler wat Ajax nodig heeft.

Honda heeft totaal niets bewezen op Eredivisieniveau.

Een club als Ajax heeft een speler nodig waarvan er geen twijfel mogelijk is dat hij het niveau aankan. Hoe kan Ajax kampioen worden en terug naar de Europese subtop gaan als ze steeds weer van de overschatte spelers kopen?

Ach, ze zullen wel weer denken aan het commerciële. Shirtverkoop in Japan en zo.

Op sportief gebied kan het goed zijn, maar ik vind het een veel te groot risico.

stinissen (crew films & series)

• 23644 berichten
  • 77236 stemmen

Zou prima nieuws zijn Honda kan een sensatie worden in Amsterdam.

lykathea

• 1872 berichten
  • 684 stemmen

Te vroeg.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kom op Kai, waar blijft je "zijn-we-dan-echt-zo-diep-gezonken" speech .

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Ajaxshowtime ... die zitten er toch 9,99999999999999999 (rond gerust naar boven af) van de tien keer naast?

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Nomak schreef:

Een club als Ajax heeft een speler nodig waarvan er geen twijfel mogelijk is dat hij het niveau aankan.

Juist niet. Bovendien heb je die zekerheid nooit. Dan liever inventieve scouting dan 16,3 miljoen voor 'een' Sulejmani.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Een Sulejmani? Je doet alsof ze voor het oprapen liggen dat soort kaliber voetballers. Geloof me nou maar dat is een exceptioneel talent die straks die 16 miljoen op een koopje laat lijken.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ Quido

Dus Ajax heeft geen spelers nodig die 100% zeker een meerwaarde zijn.

Gelukkig heb jij het daar niet voor het zeggen.

Een Sulejmani is veel te duur, ok, maar het is wel een topper.

En goede en intensieve scouting is ook nodig. Maar bij iemand als Honda weet je helemaal niet hoe die gaat functioneren in een club die voor de titel gaat en Europees wil meedraaien. Die jongen kan zwaar tekort komen.

Hij heeft uitgeblonken in de Jupiler League, wow, daar heb je wat aan. En dan ook nog eens voor zo een hoge prijs als wat VVV vraagt.

Voor dat geld kan je Boussoufa gaan ophalen in Anderlecht. Daar heb je veel meer aan.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Nomak schreef:

Dus Ajax heeft geen spelers nodig die 100% zeker een meerwaarde zijn.

Kortzichtig. Natuurlijk zie ik het liefst heel Barcelona bij Ajax. Maar de zekerheid dat een speler het waarmaakt, heb je nooit (op de top na). En dan heb ik liever dat ze zelf op zoek gaan naar talenten, dan dat ze de hele (inmiddels concurrentie) subtop leegkopen voor té hoge bedragen en uiteindelijk blijkt dat die spelers het niet kunnen brengen.

Voor dat geld kan je Boussoufa gaan ophalen in Anderlecht. Daar heb je veel meer aan.
Wie garandeert jou (ons) dat die wel zou slagen bij Ajax?

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Een Sulejmani? Je doet alsof ze voor het oprapen liggen dat soort kaliber voetballers. Geloof me nou maar dat is een exceptioneel talent die straks die 16 miljoen op een koopje laat lijken.

Het gaat me niet zo zozeer om zijn talent, maar om de exorbitante transfersom. Ben blij dat ie kwam en ben nog steeds blij dat ie er is, die jongen komt er wel, maar om op basis van een half goed seizoen een dergelijk bedrag neer te leggen, is natuurlijk van de zotte.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Gaf Boussoufa laatst niet aan dat ie niet terug wil naar Ajax.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Quido schreef:

Het gaat me niet zo zozeer om zijn talent, maar om de exorbitante transfersom. Ben blij dat ie kwam en ben nog steeds blij dat ie er is, die jongen komt er wel, maar om op basis van een half goed seizoen een dergelijk bedrag neer te leggen, is natuurlijk van de zotte.

Tuurlijk maar dat was blijkbaar nodig om hem los te weken. Ik vond het ook nogal wat na een half jaar zo'n bedrag. Je mag ook wel eens gek doen als je je eigen spelers ook voor veel geld van de hand doet.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

Naomi Watts schreef:

Je mag ook wel eens gek doen als je je eigen spelers ook voor veel geld van de hand doet.

Dat mag op dat niveau natuurlijk nooit de instelling zijn. Buiten dat, de 'subtoppers' zijn natuurlijk ook niet dom; als Ajax zulke bedragen ontvangt staan zij weer sterker in de onderhandelingen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vergeten een smilie te zetten, ik was dan ook niet serieus .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Quido schreef:

Wie garandeert jou (ons) dat die wel zou slagen bij Ajax?

Dat lijkt me met zijn speelstijl echt een Ajax speler. Kan ook op alle aanvallende posities gebruikt worden.

Heeft ook de Nederlandse nationaliteit en is perfect Nederlandstalig. Dat is zowieso een voordeel.

Hij komt zelfs uit de Ajax opleiding.

Garanties heb je natuurlijk nooit, maar die jongen is elk jaar 1 van de beste spelers uit de Belgische competitie en de uitblinker bij Anderlecht.

Die heeft meer kans om het bij Ajax te maken dan Honda die nog niets bewezen heeft op het hoogste niveau.

Naomi Watts schreef:

Je hebt volgens mij gelijk.

Maar je weet hoe dat gaat. Als een club zich in zo een speler vastbijt dan komt zo een transfer er vaak toch.

FlyLo

• 1070 berichten
  • 749 stemmen

Boussoufa is intrinsiek een goeie voetballer maar kan weinig constante leggen in zijn prestaties. Zeker nooit een heel seizoen lang.

Hij gaf eerder al aan dat hij graag naar Engeland zou vertrekken bij een goed bod, maar dat hij even graag gewoon bij RSCA wou blijven. Een vertrek naar Ajax zit er niet direct in denk ik.

Waarom probeert Ajax Tom De Mul niet terug te halen? Blijft een goeie voetballer..

timbo_

• 13116 berichten
  • 3891 stemmen

Zou een ramp zijn als Honda naar Ajax zou gaan. Nu al bij de beste vijf middenvelders van Nederland en nog veel potentie om te groeien ook. Normaal scout alleen AZ dergelijke spelertjes en moet de rest later inzien dat ze die spelers toch ook wel erg goed hadden kunnen gebruiken.

Kom op PSV halen die Japanner want anders hebben we volgend jaar een veel sterker Ajax.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

timbo_ schreef:

Nu al bij de beste vijf middenvelders van Nederland

Waarop baseer je dat??

Maakt een goed seizoen in de Jupiler League iemand een topper?

Behoort Sandro Calabro nu ook ineens bij de 5 beste aanvallers van Nederland?

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Ajaxshowtime ... die zitten er toch 9,99999999999999999 (rond gerust naar boven af) van de tien keer naast?

AS maakt zelf geen nieuws, die verzamelen nieuws. Dus de bron is nooit AS maar een bericht via AS met een bronvermelding.

Buiten dat is het Honda nieuws daar wel weggehaald al dus ik ben benieuwd. Wat mij betreft heeft Ajax andere prioriteiten en zeker als een Honda 6 miljoen kost.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Nee, juist niet. Vroeger was die wens groot bij hem maar hij is tevreden bij Anderlecht en als hij daar vertrekt wil hij naar de Europese top.

Ik vind het ook prima, zie een terugkeer van hem totaal niet zitten. Technische lichtgewichten heeft Ajax zat op het middenveld.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nomak schreef:

Waarop baseer je dat??

Maakt een goed seizoen in de Jupiler League iemand een topper?

Behoort Sandro Calabro nu ook ineens bij de 5 beste aanvallers van Nederland?

Ook iets wat ik niet snap. Het zou best een aardige voetballer zijn maar hoe je kan zeggen dat het bij de creme de la creme hoort van de eredivisie snap ik niet zo. Die heeft vorig seizoen ook weinig potten kunnen breken in de eredivisie.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Lees ook net dat Van Nistelrooy waarschijnlijk naar Engeland gaat. Ik geloof er eigenlijk weinig van dat Real hem voor 1,25 miljoen van de hand wil doen .

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Ook iets wat ik niet snap. Het zou best een aardige voetballer zijn maar hoe je kan zeggen dat het bij de creme de la creme hoort van de eredivisie snap ik niet zo. Die heeft vorig seizoen ook weinig potten kunnen breken in de eredivisie.

Volgens Andre Wetzel behoort Honda tot de beste 5 middenvelders op de Nederlandse velden. Nou neem ik brulaap Wetzel nooit zo serieus, maar hij heeft toch wel enige kennis en inzicht in Honda.

Ik zou hem best wel willen halen maar niet voor 6 miljoen. Het is niet zo dat Ajax weer een zomer 30 miljoen uit kan geven dus laten we eens spaarzaam zijn en alleen kopen wat nodig is. Linksback is hard nodig en een diepe spits mag er ook zeker bij. Is er geld over, dan misschien een aanvallende middenvelder a la Honda. Prioriteiten Ajax! Prioriteiten!

Al is mijn vertrouwen in Jol grenzeloos hoog. Dat wel

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Lees ook net dat Van Nistelrooy waarschijnlijk naar Engeland gaat. Ik geloof er eigenlijk weinig van dat Real hem voor 1,25 miljoen van de hand wil doen .

Ik geloof het ook niet en Ruud geloof ik ook niet want gister las ik nog dat hij er vanuit gaat snel fit te zijn en weer bij de Real selectie kan aansluiten. Sowieso zou het ongelooflijk respectloos zijn richting hem van Real om hem nu te dumpen. Hij is 2 jaar lang DE man geweest in de aanval. Geef hem minimaal 1 seizoen om aan te tonen dat hij nog altijd die wereldspits is.

Voor 1,25 mil mag hij ook wel naar Amsterdam komen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik vind het ook prima, zie een terugkeer van hem totaal niet zitten. Technische lichtgewichten heeft Ajax zat op het middenveld.

Is dat zo? Welke spelers zijn dat dan?

In elk geval zie ik geen enkele aanvallende middenvelder van het niveau Boussoufa in de selectie. Ook Aissati nog niet, die moet eerst maar eens een jaar lang fit blijven.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Is dat zo? Welke spelers zijn dat dan?

In elk geval zie ik geen enkele aanvallende middenvelder van het niveau Boussoufa in de selectie. Ook Aissati nog niet, die moet eerst maar eens een jaar lang fit blijven.

Aissati, Anita, Vertonghen en verder nog van der Heyden, Donald en Sarpong om er een aantal te noemen.

Ajax had een echte kerel als Perez niet zo maar moeten laten gaan. Boussoufa is een prima voetballer hoor, maar niet 1 die ik nu perse terug in Amsterdam wil zien.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ik begrijp dat je Boussoufa niet persé bij Ajax hoeft te zien.

Maar je had het eerst over technische middenvelder bij Ajax.

En die zie ik eerlijk gezegd niet. Ja, bij Ajax heeft iedereen waarschijnlijk een behoorlijke techniek. Maar nogmaals, ik zie geen enkele aanvallend ingestelde middenvelder van het niveau Boussoufa in de Ajax selectie. Aissati komt het dichtst in de buurt denk ik, maar Boussoufa lijkt me op meer posities inzetbaar.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Een schreeuwlelijkerd als Jan van Dijk roept een keer dat Honda de beste middenvelder van Nederland is en iedereen neemt het klakkeloos over ook.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.