- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Pranjic speelde inderdaad wat meer verdedigend, maar dan hou je toch gewoon nog drie zeer aanvallende middenvelders over?
Het was ook wel aanvallend hoor (dat kan ook wel met zo'n tegenstander), maar om te zeggen dat er geen verdedigende middenvelders waren...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ach, het spel was best goed, zeker de eerst helft, ze vergaten het enkel af te maken. Maar verder dan een schot op ons goal is W2 niet gekomen. 3 punten, daar gaat het om. 
Was wel erg koud.... 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Cissé
Wel vreselijk koud en rot tweede helft.
- edit zie Reinbo
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dacht dat Demouge nog een aardige goede kans had in de slotfase...
Wat mij betreft cancelen ze ook de bekerduels. Kunnen de ploegen op winterstop. Kans bestaat dat Ajax eerder uit Zuid Afrika moet terugkeren omdat de week voor de competitieherstart NAC uit ingehaald moet worden.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het was ook wel aanvallend hoor (dat kan ook wel met zo'n tegenstander), maar om te zeggen dat er geen verdedigende middenvelders waren...
Was ook meer een beetje dollend bedoeld richting otherfool die opmerking. Hoe dan ook heeft Bayern toch een opmerkelijke metamorfose ondergaan. Het spel is bijna een half jaar niet om aan te zien, terwijl de laatste wedstrijden heel leuk waren om naar te kijken. Rummenige en Hoeness waren ook opvallend uitbundig.
Herta is echt een dramatisch elftal inderdaad. Neemt niet weg dat veel trainers toch een verdedigende middenvelder hadden opgesteld ipv van Bommel. Ik mag dat wel aan van Gaal.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Klopt. En dit is nog niks. Bayern gaat nog veel beter worden na dit seizoen. In principe zit er nog behoorlijk weinig Van Gaal in. Een speler als Van Buyten, Klose of Gomez zou Van Gaal volgens mij nooit zelf hebben aangetrokken.
Het is trouwens opmerkelijk dat men in Nederland zelfs Bayern (stond decennialang zo'n beetje voor alles waar Nederlandse voetballiefhebbers een hekel aan hebben) begint te steunen als er eens een Nederlander werkzaam is.
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zei men gister bij studio voetbal ook al 
Jan Mulder zei ook dat hij hoopte dat Bayern zou winnen, de club die hij en vele anderen eigenlijk graag zagen verliezen altijd.
Ik heb dat ook. Lijkt me machtig als Louis met aanvallend voetbal kampioen wordt en een neus kan trekken naar bv BILD.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Vind het een beetje raar chauvinisme, maar ieder z'n ding.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben sinds de 0-8 al pro Munchen. 
En daarnaast ook voor Werder.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach, zo is dat nu eenmaal. Het gebeurt vaker dan men een bepaald land of club door een succes of een trainer of coach leuker vind dan normaal.
Neem je eigen club. Onder Been kregen ze veel aandacht toen ze maandenlang ongeslagen waren, alles bijna wonnen en glansrijk de play offs wonnen. Nu is NEC weer de nummer 17 en kijkt niemand er meer naar om. Buiten de echte supporter dan.
Of neem Trinidad en Tobago rond 2006 met Beenhakker. Of Korea met Hiddink. Dan krijg je symphatie voor zulke ploegen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
PSV bewijst wekelijks dat je met een voetballend middenveld gewoon je wedstrijden kunt winnen. Daar mag verder best een 'verdedigend type' als Van Bommel tussen zitten, zolang die maar hoort bij de beste voetballers.
Het gaat pas scheef lopen als je één van je beste spelers niet opstelt, en iemand die 3 klasses minder is wel, zoals bij het NL elftal.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik heb het zelf niet. Ik ben destijds in Munchen geweest voor de halve finale van de CL. Munchen is een mooie stad en de sfeer was geweldig. In de stad "gewoon" Nederlanders en Duitsers door elkaar. Gezamenlijk naar het stadion (in al zijn lelijkheid had het Olympisch toch wel wat) en ook daar was de sfeer prima. Na de wedstrijd hoefde niemand te blijven zitten ofzo. Gewoon weer met zijn allen naar huis. Sindsdien heb ik wel een zwak voor Bayern. Ik zou willen dat dat overal op die manier kon.
(Een jaar later was het in Dordmund trouwens ook al zo, helemaal niks mee die Duitsers).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het is meer de club Bayern he met iets te aanwezige mannetjes als Beckenbauer, Rummenige en Hoeness en (oud) spelers als Kahn, Matthaus en nu zelfs onze eigen Vom Boml die weinig symphatie oproepen.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ach, zo is dat nu eenmaal. Het gebeurt vaker dan men een bepaald land of club door een succes of een trainer of coach leuker vind dan normaal.
Neem je eigen club. Onder Been kregen ze veel aandacht toen ze maandenlang ongeslagen waren, alles bijna wonnen en glansrijk de play offs wonnen. Nu is NEC weer de nummer 17 en kijkt niemand er meer naar om. Buiten de echte supporter dan.
Of neem Trinidad en Tobago rond 2006 met Beenhakker. Of Korea met Hiddink. Dan krijg je symphatie voor zulke ploegen.
Vind dat wel heel wat anders. Dat zijn teams waar men geen enorme hekel aan had zoals een Bayern of Real. Dat zijn ploegen die men in Nederland totaal niet moet, maar wel als er een paar Nederlanders gaan spelen.
Ik zie ze hier nog voor het Duitse elftal gaan supporteren als er toevallig een Nederlandse bondscoach komt. Kan het nog hypocrieter.
.
(Overigens, NEC weer de nummer 17...ik kan me dat niet eerder herinneren hoor. En inderdaad, al die mensen die NEC opeens leuk vinden omdat Been er zat en dachten dat het ook daadwerkelijk alleen door hem kwam, de zogenaamde teletekstsupporters, zijn we liever kwijt dan rijk).
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ik heb het zelf niet. Ik ben destijds in Munchen geweest voor de halve finale van de CL. Munchen is een mooie stad en de sfeer was geweldig. In de stad "gewoon" Nederlanders en Duitsers door elkaar. Gezamenlijk naar het stadion (in al zijn lelijkheid had het Olympisch toch wel wat) en ook daar was de sfeer prima. Na de wedstrijd hoefde niemand te blijven zitten ofzo. Gewoon weer met zijn allen naar huis. Sindsdien heb ik wel een zwak voor Bayern. Ik zou willen dat dat overal op die manier kon.
(Een jaar later was het in Dordmund trouwens ook al zo, helemaal niks mee die Duitsers).
Dat is bijna overal zo in Duitsland.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik lees 6 fabelhaftige toppers in je stukje, A&L. Zes helden die altijd voorop lopen, nooit versagen, WeltMeisters, sturm-und-drang voetballers, winnaars, echte sportmannen, en wat dies meer zij.
Der Kaiser, Der Lothar, King Kong Kahn 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vind dat wel heel wat anders. Dat zijn teams waar men geen enorme hekel aan had zoals een Bayern of Real. Dat zijn ploegen die men in Nederland totaal niet moet, maar wel als er een paar Nederlanders gaan spelen.
(Overigens, NEC weer de nummer 17...ik kan me dat niet eerder herinneren hoor. En inderdaad, al die mensen die NEC opeens leuk vinden omdat Been er zat en dachten dat het ook daadwerkelijk alleen door hem kwam, de zogenaamde teletekstsupporters, zijn we liever kwijt dan rijk).
Bedoelde meer dat NEC weer flink teruggezakt is itt een jaar terug en dat daardoor volgers afhaken. En ik had verder niks met je club, maar zon opvallende opmars was toen wel grappig en reden om het wat meer te volgen. Echte fans als jij blijven toch wel komen. En maar goed ook.
Ik vind trouwens clubs als Real en Inter nog steeds ranzig, ook al spelen er 10 Nederlanders 
Ik weet niet waarom, maar Louis verandert wel mijn gevoel rondom Bayern door zijn aanwezigheid.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Zes helden die altijd voorop lopen, nooit versagen, WeltMeisters, sturm-und-drang voetballers, winnaars, echte sportmannen, en wat dies meer zij.
Der Kaiser, Der Lothar, King Kong Kahn
Behalve in de blessuretijd van de CL finale van 1999

The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik zie ze hier nog voor het Duitse elftal gaan supporteren als er toevallig een Nederlandse bondscoach komt. Kan het nog hypocrieter.
.
Getverderrie 
Duitse nationale elftal is 1 van de meest gore teams die er zijn. Net zo walgelijk als Portugal, Real & Inter.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ik kan me anders herinneren dat Feyenoord en Werder er een aardig potje van maakten. En was het bij Stuttgart - Feyenoord ook niet rellen?
Maar inderdaad over het algemeen is het in Duitsland prima. Als je ziet hoe rivaliserende clubs als Schalke en Dordmund met elkaar omgaan. Ik vind dat mooi.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Dortmund is indrukwekkend, volgens mij staan op de tribune achter het doel bijna 20.000 supporters, een grote gele zee.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ik kan me anders herinneren dat Feyenoord en Werder er een aardig potje van maakten. En was het bij Stuttgart - Feyenoord ook niet rellen?
Maar inderdaad over het algemeen is het in Duitsland prima. Als je ziet hoe rivaliserende clubs als Schalke en Dordmund met elkaar omgaan. Ik vind dat mooi.
tegen buitenlandse clubs zal het misschien iets anders zijn.
Maar Duitse clubs onderling valt erg mee. Het enige probleem is wanneer (net zoals bvb in Italie) politiek gekleurde supportersgroepen tegen elkaar spelen. Van die link-rechts hooligans.
Bvv St.Pauli tegen Oost-Duitse clubs.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Matthäus is vooral in de media nogal gedemoniseerd en half Nederland is daar achter aan gaan lopen.
Het was één van de betere voetballers van de afgelopen 25 jaar en voor zover ik het van TV kan beoordelen ook helemaal geen onsympathiek mens.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat zou wel getuigen van een enorme fussballiefhebberij, want das Deutsche NationalMannschaft speelt al jaren hervorragend voetbal. Daar kunnen we ins Holland een puntje aan zuigen met ons extreem verdedigende spel.
Wie geniet er nu niet van KopfballKlose, Balla-Ballack of Der Schweini?
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Ik heb ook niks tegen Duitsland persoonlijk hoor.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Getverderrie 
Duitse nationale elftal is 1 van de meest gore teams die er zijn. Net zo walgelijk als Portugal, Real & Inter.
De wedstrijd tegen Portugal in 2006 hebben we ook wel een beetje aan ons zelf te danken hoor. Wij begonnen immers met de matpartij 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bij Werder - Feyenoord werd de trein met Feyenoord supporters van wie een (groot) deel op rellen uit was, zo voorbij het stadion naar een rangeerloods gereden. Mochten na de wedstrijd te hebben gemist weer terug naar Nederland vervoerd. Goede actie van die Duitsers. Over het algemeen zijn Duitsers een beschaafde variant van de boerse en carnavalesque Nederlander.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Dortmund is indrukwekkend, volgens mij staan op de tribune achter het doel bijna 20.000 supporters, een grote gele zee.
Die Gelbe Wand, 28 000
Prachtige actie van de week gehouden ivm het 100 jarige bestaan. Al is dat volgens sommigen hier werk voor de kids knutselclub 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zoals het Duitsers betaamt was het even slikken, en dan weer doorgaan, om 2 jaar later via Arsenal, Man United en Real Madrid ins Finale te komen om Valencia te verslaan. Dát is topsport, met vooral de grootse Effenberg die menig hart, ook in Nederland, sneller deed kloppen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Over het algemeen zijn Duitsers een beschaafde variant van de boerse en carnavalesque Nederlander.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.