- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Of de visie dat ome Bert bang is.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Waarbij ik overigens niet hoop dat je vindt dat bv je inbreng in de Seedorf discussie ver verheven is boven de gemiddelde Ajax - Feyenoord discussie.
Nou, dat lijkt me wel, zeg.
Of de visie dat ome Bert bang is.
Ook.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Dan heb je last van misplaatste arrogantie.
Het steeds weer herhalen van uitgekauwde stellingen en one-liners is verre van poëtisch.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dan heb je last van misplaatste arrogantie.
Het steeds weer herhalen van uitgekauwde stellingen en one-liners is verre van poëtisch.
Ik probeer het tenminste soms nog, en ja dat is nuttiger dan oeverloos Ajax - Feyenoord wij zijn de beste geneuzel. Of dat arrogant is, lijkt me niet. Als ik zeg dat ik harder loop dan een astmatische mier met zware boodschappen is dat toch ook niet arrogant? 't Is een feit.
(Blackadder trouwens)
Och, je moet voor één van beiden zijn om te kunnen begrijpen dat het soms ook vermakelijk kan zijn om met een rivaal een eindeloze discussie te voeren waarvan je van te voren weet dat je er niet uit gaat komen.
Maar het is ook helemaal geen discussie. Argumenten deugen niet, drogredenen vliegen je om de oren, en genieten van de stijl doe ik ook al niet. Ik bedoel, breng alsjeblieft iets naar voren waar de neutrale lezer ook iets aan heeft. Een leuke woordspeling, een getructe vergelijking, een mooi kop-staart verhaal. Iets meer dan 'joepie we hebben gewonnen', 'de bal is rond' of 'jij bent stom'.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dit is er geworden van het sport-topic, da's toch zonde? Nog even en het slaat door naar de films:
Deze film is stom!
Nietus!
Wellus!

Tja, 't is niet mijn manier, laat ik het zo zeggen...
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Het is nogal generaliserend wat je stelt.
Soms is de Aja-Fey discussie niets meer dan kretologie, maar vaak genoeg worden er wel degelijk deugdelijke argumenten aangevoerd in die discussies.
Dat jij Seedorf interessanter vindt doet daar verder niet zoveel aan af.
Als het je stoort doe je toch gewoon niet mee en haak je weer aan als het je wel kan boeien? Of beter: Gooi iets zinnigs in de groep en kijk of je respons krijgt.
Daar hebben we meer aan dan aan je superieure gedrag.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Daar hebben we meer aan dan aan je superieure gedrag.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Wat wavambuuren zegt.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Oja, ik zal je nog even uit de droom helpen: zo'n 50% van de posts bij films is al nietszeggend. Bij films als Shawshank en Green Mile zelfs een veel hoger % dan dat.
(overigens stoort mij dat ook mateloos).
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tja, beide films zijn ook nietszeggend. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
410 Boycot de wedstrijd, gelijk een mindere sfeer en de slechtste pot van het jaar in de ArenA, ik zie het verband allemaal wel.
Hopelijk tegen Anderlecht weer lekker knallen 
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Betekent dat dat jij ook niet het stadion bent ingeweest?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Het "hart van het vak" was leeg. Wij stonden er allemaal omheen.

Ik sta linksonder dat ultradoekje met die grijze trui 
Vanaf de 50e minuut gingen een heleboel van het vak af en op de omloop verder kijken, ik ook.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Oja, ik zal je nog even uit de droom helpen: zo'n 50% van de posts bij films is al nietszeggend. Bij films als Shawshank en Green Mile zelfs een veel hoger % dan dat.
(overigens stoort mij dat ook mateloos).
Gelukkig kun je dat tegenwoordig wegfilteren.
Superieur gedrag was niet de bedoeling, al kan het zo overkomen. Het is meer de teleurstelling dat ik hier tegenwoordig eigenlijk zelden iets lees dat me boeit of verrast. Als sportfan vind ik dat jammer. Laten we het erop houden dat het sportforum en ik niet langer compatibel zijn...
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Je foto doet het niet.......
nu wel als het goed is
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Gelukkig kun je dat tegenwoordig wegfilteren.
Superieur gedrag was niet de bedoeling, al kan het zo overkomen. Het is meer de teleurstelling dat ik hier tegenwoordig eigenlijk zelden iets lees dat me boeit of verrast. Als sportfan vind ik dat jammer. Laten we het erop houden dat het sportforum en ik niet langer compatibel zijn...
Maar daar kun je zelf toch wat meer invloed op uitoefenen?
Gooi eens een mooie stelling in de groep zou ik zeggen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
nu wel als het goed is
Ah, nu wel.
Om nog maar even aan te haken op de discussie van deze week: Er zijn er ongetwijfeld die een SV verdiend hebben, dus stoppen met SV's is het domste wat je kan doen.
En verder: Het " all cops are bastards" gedoe komt op mij erg triest en wanna be anarchistisch over. Voor mij een zielige, nutteloze actie van 410. Ik hoop dat ik je daarmee niet voor het hoofd stoot.
Het is wel zo dat er gisteren totaal geen sfeer was in de betonbak.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Nee hoor, ik heb verder zelf ook weinig met ACAB, zing ook niet mee als een aantal het wel doen. Alleen hier stond ik zelf even op, dus ik wou mezelf ook promoten haha. Tegenwoordig is iedereen ACAB, beetje overdreven. Die hele scooterjeugd die de politie haat omdat ze boetes uitdelen, rijd dan verdulleme niet met een opgevoerde scooter 90km per uur.
Ben wel van mening dat menig me'ers gefrustreerde mensjes zijn die legaal mensen klappen willen geven.
Maar de mensen die daar met dat t-shirt aan stonden hebben denk ik wel een reden ervoor, misschien dat het vrienden o.i.d. waren.
Verder is het meer de gang van zaken hoe het allemaal rond die SV's is gegaan. Ze hebben gewoon iedereen die op de namenlijst van die bus 31 stond een SV gegeven. Terwijl een aantal nog in de rij stonden buiten.
Daarbij komt ook nog dat ze een aantal jongens al langer willen pakken, onder druk van de politie. Of het terecht of onterecht is, laat ik erbuiten.
En over de sfeer, tsja, dit is wel het ergste sinds dat 410 verbod 2,5 jaar geleden. Kan me toen herinneren een wedstrijd tegen Heerenveen thuis, de 1e wedstrijd na de klassieker in de ArenA, 410 boycotte de wedstrijd en de sfeer was gelijk weer ouderwets.
Hoop dat Ajax beseft waar ze mee bezig zijn en dit soort zaken niet in 2 dagen afwikkelen, maar er aandacht aan besteden. Krijg je dit soort taferelen en daar heeft niemand voordeel aan.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
. Ze hebben gewoon iedereen die op de namenlijst van die bus 31 stond een SV gegeven.
Als dat echt waar is, dan is het wel heel triest gesteld met de genen die daarover gaan. Lijkt me trouwens prima aan te vechten bij de rechter als het ongefundeerd is gebeurd.
Met een rechtzaak kun je trouwens ook een veel mooier statement maken dan met zielige truitjes aantrekken en 90 minuten je mond houden.
p.s. Het is trouwens wel een flinke reis voor je, elke keer op en neer naar de Arena. Dat kan ik wel waarderen 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Ach het cliché 'de goedwillen lijden onder de kwaadwillenden' is wel van toepassing. Met als gevolg lukraak uitgedeelde SV's of aanhoudingen. Tijdens de UEFA-finale al zaten de cellen vol met wildplassers en onschuldigen die de wedstrijd moesten missen, en in de Arena meegemaakt dat je ruim anderhalf uur na een (klote)wedstrijd één voor één langs een ME haag moest slenteren waarbij mensen zonder reden rake klappen kregen. Niet dat ik erover wil janken of wil zeggen dat ze poeslief moeten zijn (zeker niet), maar als goedwillende fan heb je totaal geen rechten, en al zeker niet als er ook nog een APV is afgekondigd of provocerend gedrag van ME is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Het "hart van het vak" was leeg. Wij stonden er allemaal omheen.
(afbeelding)
Ik sta linksonder dat ultradoekje met die grijze trui 
Vanaf de 50e minuut gingen een heleboel van het vak af en op de omloop verder kijken, ik ook.
Treurig om zo af te geven op de politie, zorgen wel ondermeer vooronze veiligheid. Wat hebben ze misdaan? Jullie niet lekker laten rellen?
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4090 stemmen
Normale politie mensen heb ik niks op tegen. Het provocerende volk wat men ME'ers(en hun leidinggevenden)noemt wel.
Dat is een triest over de paard getild groepje mensen dat met 12 paarden op een rij met een mongool erbovenop door een menigte heen rent en vervolgens met hun stokken in het wilde weg slaan.
Of met een busje door de menigte heen rijdt, zonder rekening te houden dat ze ook iemand zouden kunnen aanrijden.
Daardoor is de klassieker o.a. verkracht, dus jij zou het ook erg moeten vinden Reinbo 
Voetbalsupporters worden als criminelen behandeld en de media heeft er een handje van om alles te overdrijven.
vb.
Bij een huldiging van Ajax waar 30 000 mensen op afkomen zijn er 100 mensen(kranten/media vermelden Hooligans) die zich misdragen. Gelijk staat de hele media er vol van en iedereen spreekt van schande. Gevolg is dat de burgemeester vervolgens huldigingen verbiedt.
Bij elk groot evenement waar 30 000 mensen op afkomen heb je ongeregeldheden. Kijk maar is hoeveel aahoudingen er zijn op een gemiddeld dance festival.
Voetbalsupporters/hooligans aanpakken is een stokpaardje van de overheid om het goed te doen bij mensen die er niks van snappen, maar als je er logisch over nadenkt slaat het helemaal nergens op. Er zijn veel grotere (dagelijkse) problemen in de maatschappij die niet worden aangepakt.
Job Cohen(burgemeester A'dam) is er als de kippen bij als een groep supporters wat fout doen. Maar aanhoudenden problemen met hangjeugd in wijken als A'dam Oost wordt nauwelijks wat aan gedaan.
Het zijn gewoon mediageile mannetjes, zodra er een huldiging is staat deze meneer Cohen wel vrolijk vooraan op het podium om trots en blij te doen.
Scheinheiligheid alom.
p.s. Het is trouwens wel een flinke reis voor je, elke keer op en neer naar de Arena. Dat kan ik wel waarderen
Ja, het is het helemaal waard, behalve gister..2 uur moeten omreizen door pokkestoringen door het hele land. Moet je is nagaan hoeveel ik heb moeten reizen om bij Groningen uit te moeten zijn 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar daar kun je zelf toch wat meer invloed op uitoefenen?
Daar heb je allicht gelijk in; de luiheid is ook bij mij toegeslagen. In de afgelopen dagen is er gedoe geweest rond het SportGala, de positief geteste maar weer rondrijdende Pechstein, het wereldrecord van Wolf, hebben we een interessant interview met Gesink gehad bij P&W, belchinezen bij Eindhoven enz. enz.
Daar had ook ik best leuke dingetjes op kunnen verzinnen, over de rol van de media, hoe om te gaan met dopinggevallen en gokpraktijken, en te filosoferen over de fysieke limieten van de mens. Nagelaten, maar ook omdat ik weet dat niemand daar hier op zit te wachten. Ik heb hier in het najaar bv wat gepost over de Spartathlon. Nu hoeft niet iedereen dat interessant te vinden hoor (ieder z'n ding), maar niet één reactie in een zaal vol sportfanaten?
Ondertussen worden er pagina's vol geschreven over wie nu toch de grootste miskoop heeft begaan; A of F, en alles wat daar dan weer bijkomt. Ik vind dat geouwehoer ook wel eens aardig, maar het gaat maar door en gaat maar door. Een spandoek bij Ajax - NEC, wat heeft dat met sport te maken? Het doet er allemaal zo weinig toe, vind ik dan.
Op de TV zie je het ook; de NOS raakt de Eredivisie kwijt en wat doen ze? Engels voetbal uitzenden... En dan niet uit sportieve overwegingen (wat verdedigbaar zou zijn) maar omdat er ergens een lullige Nederlander toevallig op de bank zit ofzo. Er worden meer uren in de sportjournaals gevuld met de nieuwe vriendin van Wesley Sneijder en de ingegroeide teennagel van de linksback van SC Cambuur dan wat ik echte sport zou noemen.
Dat is misschien allemaal wel logisch, ik vind het jammer. Nu ja, dat probeerde ik een beetje duidelijk te maken. Let wel; ik heb (zeker!) geen hekel aan voetbal, het is een aangenaam spelletje. Maar dat gedoe erom heen, het stemt me in- en intreurig.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Voetbalsupporters worden als criminelen behandeld en de media heeft er een handje van om alles te overdrijven.
vb.
Bij een huldiging van Ajax waar 30 000 mensen op afkomen zijn er 100 mensen(kranten/media vermelden Hooligans) die zich misdragen. Gelijk staat de hele media er vol van en iedereen spreekt van schande. Gevolg is dat de burgemeester vervolgens huldigingen verbiedt.
Och, ik heb de laatste twee kampioenswedstrijden in een kroeg op het Leidse plein gekeken. Je zou toch zeggen dat je dan met allemaal gelijkgestemden bent en dat er weinig mis kan gaan. Toch zijn er altijd weer een aantal mongolen die bushokjes in elkaar timmeren en etalages plunderen, zonder enige aanleiding, want het was feest. Als daar vervolgens politie op afkomt, worden die direct bekogelt met van alles en nog wat. Logisch dat de ME dan langskomt en charges uitvoert.
Ik heb echt totaal geen goed woord over voor dat soort trieste figuren. En ik kan me niet aan de indruk ontrrekken dat een aantal van die debielen ook op 410 huist.
Van dit soort dingen moet de meia schande blijven spreken, anders denken we straks nog dat het normaal is met zijn allen.
Bij elk groot evenement waar 30 000 mensen op afkomen heb je ongeregeldheden. Kijk maar is hoeveel aahoudingen er zijn op een gemiddeld dance festival.
Ook dat zijn idioten die hard moeten worden aangepakt. Altijd weer een groepje van een paar honderd man die het verziekt voor de meute.
Ja, het is het helemaal waard, behalve gister..2 uur moeten omreizen door pokkestoringen door het hele land. Moet je is nagaan hoeveel ik heb moeten reizen om bij Groningen uit te moeten zijn
Ja dat moet helemaal bizar zijn. Dan zou ik toch maar een kaartje kopen voor een lange zijde en wat minder hard juichen als ik jou was 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.