- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #3
Studio Sport #3
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Klopt, daar mag je niet met de benen tacklen. Lijkt me geweldig als een voetballer ineens voorover naar iemands benen duikt. 
Maar van mij mag het spelletje weer wat ruwer, net als vroeger. Niets zo mooi als een compliatie met overtredingen van Sjaak Troost. Ik noem het spelbederf als je zo iemand het veld uit stuurt. Je zou de kleur van de kaart en de duur van de schorsing ook kunnen koppelen aan de ernst van de blessure van de tegenstander. Krijg je mooie cleane overtredingen. 
Maar mijn mening is dat een harde overtreding best moet kunnen zolang je je tegenstander niet belsseerd. Helaas denkt men daar tegenwoordig anders over.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Harde overtreding resulteert vaak in blessures. Hoop dat je jouw verhaaltje satirisch bedoelde. Spel mag best pittig zijn, het zijn geen watjes, maar dat jij het mooi vindt om overtredingen te zien vind ik echt krankzinnig.
Je ziet toch niet meteen wat voor blessure iemand heeft nadat hij een doodstrap heeft gehad. Eehm ik zie wat bloed, o dan is het een groene kaart, ehm ik zie een bot uitsteken o dat is geel. Ehm zijn been staat de andere kant uit, o dat is rood. Enige goede wat je schrijft is de straf koppelen aan de blessure. Bouaouzan had van mij ook meteen een andere carriere mogen gaan zoeken na de aanslag op Kokmeier.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Klopt, daar mag je niet met de benen tacklen. Lijkt me geweldig als een voetballer ineens voorover naar iemands benen duikt. 
Maar van mij mag het spelletje weer wat ruwer, net als vroeger. Niets zo mooi als een compliatie met overtredingen van Sjaak Troost. Ik noem het spelbederf als je zo iemand het veld uit stuurt. Je zou de kleur van de kaart en de duur van de schorsing ook kunnen koppelen aan de ernst van de blessure van de tegenstander. Krijg je mooie cleane overtredingen. 
Maar mijn mening is dat een harde overtreding best moet kunnen zolang je je tegenstander niet belsseerd. Helaas denkt men daar tegenwoordig anders over.
Je bent zwaar onder invloed, anders kan ik gewoon niet geloven dat je zoiets meent.
Je mag dus proberen iemand zijn knieën te breken, en mislukt je poging dan verdien je geen straf? Het spelletje hoeft niet zo ruw zoals vroeger, dan hadden spelers als Marco van Basten 5 jaar langer kunnen voetballen.
Wat vind jij "clean" aan het vrijpleiten van poging tot zware mishandeling, alleen maar omdat de poging (gelukkig) mislukt?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ben het met Kai, Boordappel en Moviemafketel eens '' en met mezelf''. Meestal zit er gegronde argumenten in je mening of recensie Reinbo, maar hier faal je zwaar in mijn ogen '' mits je dit werkelijk allemaal serieus meent''
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
en terecht dat hij mag meedoen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
En toch zijn er situaties dat je bijvoorbeeld nog maar 5 minuten hebt om die gelijkmaker of winnende te maken en er is een snelle ingooi nodig en hij is de enige die in de buurt staat, dan kan het behoorlijk het spelletje afremmen. Ook een slim overtredingkje maken met even je tegenstander wegtrekken is er niet bij. Verder is het prima dat hij gewoon in de basis staat hoor.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Maar hij heeft ook minder kans om per ongeluk hands te maken.
stinissen (crew films & series)
-
- 23520 berichten
- 77042 stemmen
Pantelic met de winterstop terug naar Berlijn, en Babel, Van der Vaart of en Huntelaar terug naar Ajax al is het maar voor een half jaar dit vertelden ze gisteren op sport 1.
Dat zou de oplossing zijn voor beide partijen met het oog op de WK.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Als je Babel, van der Vaart en Huntelaar terug zou kunnen halen, moet je dat meteen doen. Maareh... waar halen ze het geld vandaan? Gaan ze 50 van de 71 contractspelers verkopen?
-
- 23520 berichten
- 77042 stemmen
voor een half jaar huren.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik zou nog gratis spelen voor de club die mij de eerste grote kansen heeft gegeven. Poen zwemmen die gasten in en wat ze willen is naar het WK om daar de sterren van de hemel te kunnen spelen, zodat ze daarna nog meer miljoenen ergens kunnen gaan verdienen. van Marwijk wil dat zijn spelers genoeg speeltijd hebben, dus dan moet je als speler daar ook maar wat voor over hebben toch?
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
voor een half jaar huren.
Dat zeg ik, gaan ze dan 50 van hun 71 contractspelers verkopen?

Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Ik zou nog gratis spelen voor de club die mij de eerste grote kansen heeft gegeven. Poen zwemmen die gasten in en wat ze willen is naar het WK om daar de sterren van de hemel te kunnen spelen, zodat ze daarna nog meer miljoenen ergens kunnen gaan verdienen. van Marwijk wil dat zijn spelers genoeg speeltijd hebben, dus dan moet je als speler daar ook maar wat voor over hebben toch?
Dus je denkt dat hun clubs ze voor niets laten gaan? Ik had het uiteraard niet over de salarissen.
-
- 23520 berichten
- 77042 stemmen
Jol zei dat er minimaal 1 komt ik hoop op VDV.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Voetbalzone - Meepraten over voetbal. Van der Vaart: 'Een terugkeer naar Ajax vind ik nu te vroeg'
Lijkt me ook niet al te snugger als je naar elke mooie competitie in Europa kan.
Op zich doet Jol het verder wel slim. De enige kans voor Ajax om topspelers binnen te halen is als ze toevallig ergens niet aan de bak komen en al een grote verbondenheid hebben met Ajax. Naar de rest kun je sowieso fluiten dus beter deze maar eens proberen.
-
- 23520 berichten
- 77042 stemmen
Klopt maar je moet wel aan het spelen komen , een Huntelaar speelt bij Milaan nooit meer.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jol zei dat er minimaal 1 komt ik hoop op VDV.
Dat zei Jol helemaal niet. Jol zei dat hij probeerde te polsen of die spelers interesse hebben in een (tijdelijke) terugkeer.
Vd Vaart heeft vandaag trouwens gezegd dat die kans momenteel nihil is, al sloot hij nooit wat uit. Ik denk eerder dat een jongen als Babel of Huntelaar zich wel voor een half jaar zou willen laten verhuren aan ons, met het oog op het WK. Zeker voor Huntelaar, aangezien hij toch een belangrijke pion normaal in Oranje is, zou het de moeite waard zijn.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zou Babel veel spelen bij het huidige Ajax? Denk het niet. Vaart komt niet, die kan zo bij de Duitse top aan de gang. Ik zou maar inzetten op Hij Die Niet Scoort dan.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Babel zou wel in de basis bij Ajax denk ik belanden. Jol liet al weten erg gecharmeerd van hem te zijn. We kunnen dan weer 433 spelen met Suarez en Babel op de flanken en Pantelic als diepe spits/aanspeelpunt.
Maar ik zie eigenlijk geen van 3 komen. Ik hoop het meeste op Vd Vaart. Zon speler hebben we echt nodig. Een middenvelder die diep gaat, die goals maakt, die spelers voor de goal zet...
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Misschien Aissati eens opstellen dan... (en niet linksbuiten!).
Jol wil niet met een echte nummer 10 spelen, maar wil wel VDV, gaat hij die dan ook linksbuiten zetten? (Deja vu Koeman)
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
VDVaart stelt zichzelf op, mocht die komen (gaat niet gebeuren!) dan zal Jol best met een nummer 10 spelen. Aisatti is gewoon niet goed genoeg. Dat riep ik overigens anderhalf jaar terug al. Miskoop.
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Beste speler die ze hebben na Suarez...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Misschien Aissati eens opstellen dan... (en niet linksbuiten!).
Jol wil niet met een echte nummer 10 spelen, maar wil wel VDV, gaat hij die dan ook linksbuiten zetten? (Deja vu Koeman)
Ik snap het ook niet zo goed, want we hebben juist de spelers om een nummer 10 alle vrijheid te geven. Geef Aissati een vrije rol en zet Gabri, De Zeeuw en Enoh daarachter. Of speel 433 met Aissati en daarachter Gabri en De Zeeuw. Alle mogelijkheid voor. Aissati als halve linksbuiten is inderdaad zinloos. En ik weet dat Aissati het in zich heeft om goed te slagen bij Ajax.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Wel leuk en aardig maar Aisatti heeft het nooit getoond bij PSV (onder 4 trainers), niet bij Jong Oranje en ook niet bij Ajax. De nieuwe Youssef Hersi.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Onder Hiddink was Aissati prima. Suf Vergoossen gaf spelers in de aanval geen kans, Koeman zag het wel deels in Aissati zitten en wie is de 4e coach? Stevens wilde Aissati namelijk graag houden maar Aissati had al besloten te vertrekken.
Aissati zal geen topspeler worden maar wel een uitstekende kracht voor de top van de eredivisie. Eind vorig seizoen zag ik dat Aissati het wel kon. Dat zal hij nu ook wel weer tonen. Hij is nog erg jong.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Ook bij Hiddink zat ie vaker op de bank dat ie speelde hoor.
Dat is hem onder alle trainers die ie gehad heeft overkomen, zowel bij PSV als bij Ajax. Zullen die het echt allemaal mis hebben volgens jullie?
Je moet je niet blindstaren op één toevalstreffer tegen Milan, waar ie inderdaad geweldig speelde.
Ook dit seizoen heeft ie nog in niet één wedstrijd een voldoende gehaald. Ook al sta je niet op je eigen plek, dat is nog geen reden voor zoveel balverlies.
Verder denk ik dat hij niet de juiste mentaliteit bezit voor topvoetbal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hij loopt teveel met de bal, omdat hij gelimiteerd is in alle andere aspecten van het spelletje. Hij ziet geen openingen, heeft geen overzicht, geen schot zoals het een nummer 10 betaamt. Geen balvastheid, geen snelheid om een man te passeren en absoluut geen fysiek. Slechte kopper en waardeloze mentaliteit.
Dan zie ik liever Boukhari zelfs nog terug komen.
kos
-
- 46716 berichten
- 8871 stemmen
Hij loopt teveel met de bal, omdat hij gelimiteerd is in alle andere aspecten van het spelletje.
Ja, vooral dat verrast me eigenlijk een beetje van hem. Die eerste periode bij PSV waarin hij zoveel lof kreeg en meteen als supertalent werd gebombardeerd had hij enorm veel dynamiek, 1 keer raken, kaatsen, vrijlopen, dat soort zaken.
Maar hij lijkt dat elk jaar minder te doen en maar met de bal gaan lopen, dan blijft er toch wel een mindere speler over. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat het bij Ajax wat zou veranderen en hij juist meer overzicht en dynamiek zou krijgen maar dat is nog bepaald niet het geval.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Onder Hiddink was Aissati prima. Suf Vergoossen gaf spelers in de aanval geen kans, Koeman zag het wel deels in Aissati zitten en wie is de 4e coach? Stevens wilde Aissati namelijk graag houden maar Aissati had al besloten te vertrekken.
Aissati zal geen topspeler worden maar wel een uitstekende kracht voor de top van de eredivisie. Eind vorig seizoen zag ik dat Aissati het wel kon. Dat zal hij nu ook wel weer tonen. Hij is nog erg jong.
Ik heb ook nooit een kans gehad 
Een topper stelt zichzelf gewoon op. Hiddink deed dat zeer zelden, en onder Koeman, Wouters (de 4e) en Vergoossen speelde hij vrijwel niet. En gewoon terecht, hij mist zo vreselijk veel...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.