- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote gamestopic
Het grote gamestopic
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Ja, het gaat verder. Maar het vervolg komt pas in oktober 2013 ofzo.
Ik heb de game via PSN gekocht voor €15. Vanaf 26 april ligt ie in de winkel voor €30 als ik mij niet vergis. Voor de PC is het goedkoper. €15.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tijdens de kerst heb ik alle episodes gedownload voor 800 msp. Moet ze nog steeds spelen, maar schijnt een erg leuk spel te zijn.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Ik had er een keer een hele dag voor vrij gemaakt en alle episodes achter elkaar gespeeld. Dag van m'n leven!
Oke, misschien iets overdreven, maar het is zeker een pareltje van een game
Clementine 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2535 stemmen
Dag van m'n leven!
Oke, misschien iets overdreven, maar het is zeker een pareltje van een game
Clementine
Kwou net zeggen 
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
The Walking Dead
Een tijd terug op de PC alle episodes gespeeld. Echt een aanrader!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eerste uurtjes gespeeld van The Walking Dead. Wat een intensiteit. Legt ook gelijk de zwakte van de serie bloot.
Keuzes hebben enorme consequenties en ben nu al murw gebeukt door twijfel, of ik wel goed bezig ben. Clementine will remember that, pfff, baalde als een stekker. Hopelijk niet al te grote gevolgen. Clementine is mijn alles. Nu al.
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Eerste uurtjes gespeeld van The Walking Dead. Wat een intensiteit. Legt ook gelijk de zwakte van de serie bloot.
Keuzes hebben enorme consequenties en ben nu al murw gebeukt door twijfel, of ik wel goed bezig ben. Clementine will remember that, pfff, baalde als een stekker. Hopelijk niet al te grote gevolgen. Clementine is mijn alles. Nu al.
Dan raad ik je ook de comic aan. Kon niet stoppen met lezen. Denk dan wel dat de serie je dan nog meer gaat tegenvallen. De comic is veel spannender en gewaagder.
De game is ook echt leuk en dan bedoel ik uiteraard niet de shooter.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Game > comic > serie (waarbij ik een pauze heb ingelast)
Ontzettend veel zin in het tweede seizoen (de game)!
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Comic > Game > Serie voor mij. Maar ik geniet van ze allemaal.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Adventure-liefhebbers, ga dit spelen! 
Bakema NL
-
- 858 berichten
- 118 stemmen
Stond al op de verlanglijst, dus die komt er zeker nog wel in.....moet erg goed zijn inderdaad.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van deze game kan je toch niet anders dan depressief worden?
. Zo gehecht raken door de echtheid van de personages, humane beweegredenen en dan constant murw gebeukt worden door twists en deaths. Godkolere. Wat hou ik van Clementine.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Van deze game kan je toch niet anders dan depressief worden?
. Zo gehecht raken door de echtheid van de personages, humane beweegredenen en dan constant murw gebeukt worden door twists en deaths. Godkolere. Wat hou ik van Clementine.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nu je het zegt. Vanavond uitspelen. Echt enorm onder de indruk.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
De laatste episode vind ik wat aan de korte kant en het einde kun je wel raden na episode vier. Al is dat niet per se negatief.
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
De keuzes waren soms echt lastig. Een keer volgde ik het niet echt, waardoor ik Carmine alleen liet in het huis met die gewonde gast. Game speelt goed in op je gevoel, want ik baalde echt van die keuze.
Alleen mogen de volgende keer de effecten van je keuzes een grotere impact hebben van mij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat vind ik nou juist zo sterk. Het schotelt je morele dilemma's voor terwijl het grotendeels niet de uitkomst beinvloed. Hierdoor heb je totaal geen controle op wat de makers je laten ondergaan waardoor de twists juist veel harder aan komen.
Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Klonk misschien wat negatief, maar dit is veruit de beste arcadegame die ik heb gespeeld.
Bij sommige keuzes had ik alleen het idee dat het uiteindelijk toch op hetzelfde neerkomt alleen op een iets andere manier. Morgen gezien waren de keuzes wel sterk. Daar heb je gelijk in.
Spel is ook retespannend. Herinner me nog goed de episode in het huis van de twee broers. Dat was echt sterk neergezet. Liet me denken aan een goede horrorfilm.
Ook de gemiddeldes na elke episodes zijn een leuke toevoeging.
Maar ik heb ze toen telkens gespeeld wanneer de episodes los uitkwamen en soms zat er best wel wat tijd tussen, waardoor je niet meer echt in de game zat. In een korte periode uitspelen lijkt me beter eigenlijk.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klopt, ben wel blij dat ik er voor gekozen heb te wachten op de season pass, zitten toch wel heerlijke cliffhangers tussen.
Ik snap wat je bedoelt. Dat had ik eerst ook, dat je keuzes niet echt invloed hebben op een bepaalde uitkomst. Dat mogen ze wel meer doen, al vind ik het ook wel welkom dat er keuzes zijn die de uitkomst kunnen beinvloeden. Maar net wat minder scripted mag wel ja.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En het zit erop. Ik ben nu officieel depressief. Wat een emotionele rollercoaster. Dat einde en dan nog afsluiten met Alela Diane. Ik ben emotioneel gebroken. Over een paar dagen ben ik er hopelijk mentaal klaar voor een reviewtje neer te typen op gamesmeter. Nu met vochtige ogen naar bed.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Eindelijk met 'The Walking Dead' begonnen Naomi?
Kijk uit naar je review. Prachtig spel inderdaad. (Met wel een paar 'kut' momenten...
)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, dat zeker. Nooit zo'n emotioneel gewicht in een game gezien. En toont precies aan waarom de serie zo enorm tekort schiet. Ja, beter laat dan nooit, maar door een drukke periode kan ik nu mijn game achterstand wat in gaan lopen.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Lekker bezig NW? 
Gister The Walking Dead uitgespeeld met een eind om nooit te vergeten! Sterker nog, het is een game om nooit te vergeten! Alle episodes zijn sterk en hebben allemaal hun memorable momenten, maar episode 2 spant voor mij de kroon. Eigenlijk moet je de game minstens 2x helemaal doorlopen omdat de keuzes vaak enorme gevolgen hebben. Niet zozeer voor jezelf, maar vooral voor de andere personages. Het kan zo frustrerend zijn wanneer je het goede wilt doen, maar er geen ontkomen aan is dat het toch fout gaat. Je voelt je echt betrokken bij alle karakters. Echt heel knap gedaan. En wat Naomi Watts zegt, het is intens en deprimerend!
En voor de trophyhoeren onder ons. De game levert een platinum op.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jij ook JB
.
Zwaar briljante episode. Zwaar WTF gevoel. Ik verwachtte juist dat de spanningsboog in die episode zou zijn om wraak te nemen op de bandits en dan krijg je dat sick fest voor je kiezen.
Replay value lijkt me ook hoog. Zal niet de impact hebben als er blind in gaan maar wil een aantal keuzes wel herzien en de karakterontwikkeling met Clem lijkt me zijn impact nooit te verliezen. Briljant werkje dit.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2405 stemmen
Gewoon gruwelijk briljant! 
Nu ik klaar ben, heb ik maar eens een klassieker opgepakt. Ik neem het mezelf kwalijk dat ik er nooit aan begonnen ben. Het schijnt toch echt wel een goede game te zijn. Voor €5,00 gekocht via PSN.

$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
The current estimated release window for Season Two of The Walking Dead is for Fall of ‘this’ year (2013). 
De savegames heb ik destijds ergens veilig opgeslagen. Ik ga er wel vanuit dat je hiermee verder kan spelen.
Goto
-
- 1736 berichten
- 0 stemmen
Dat is nog niet zeker. Bij Telltale zijn ze nu bezig om te kijken hoe je keuzes effect zouden kunnen hebben in het 2e seizoen. Ook zou er tussen nu en het nieuwe seizoen nog wat extra's komen.
Kan niet wachten!
$pecial
-
- 1147 berichten
- 553 stemmen
Hmm, nou ja voor het geval dat het zo mocht zijn heb ik ze nog
Wat extra's ja? Ik ben benieuwd!