• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.649 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

GerwinF schreef:

De monkey island reeks blijft voor mij favoriet. Vooral de eerste 3 delen zijn geniaal, daarna vindt ik het echt minder worden (3d? bah!). Ik ga vanavond wel even Runaway 2 proberen...geen lucasart game maar WEL point & click.

http://www.runaway-thegame.com/runaway2.php

En hoe bevalt Runaway 2?

Ik ben nu begonnen aan Secret Files: Tunguska. Een zeer realistische adventure in point & click stijl. De speelduur belooft ook over de twintig ( 20!!) uur te liggen, wat extreem hoog is voor een point & click game. De eerste indruk van de game is fantastisch! De game scoort in de PC Gameplay een 88.

Screenshots

mr.corleone

• 63 berichten
  • 84 stemmen

nog n rpg,is wel online en ook gratis. flyff,fly for fun

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Secret Files: Tunguska inmiddels voltooid en de game is fantastisch! Alleen het einde stelt ietsje teleur. Er komt een vervolg in 2008!

606

• 23882 berichten
  • 12284 stemmen

Hallo

Ik heb 2 pc games te koop in een perfecte staat

1) under a killing moon 4 pc's

2) faust seven games of soul 4 pc's

laat het me maar weten.

groet 606

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

FillumGek schreef:

(quote)

En hoe bevalt Runaway 2?

Ik ben nu begonnen aan Secret Files: Tunguska. Een zeer realistische adventure in point & click stijl. De speelduur belooft ook over de twintig ( 20!!) uur te liggen, wat extreem hoog is voor een point & click game. De eerste indruk van de game is fantastisch! De game scoort in de PC Gameplay een 88.

Screenshots

Thnx voor de tip...zal 'm eens op de kop tikken die game. Runaway 2 is trouwens gaaf...ben nu op een cruiseschip beland (speel 't maar af en toe).

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Post maar als je Secret Files hebt, ik ben benieuwd wat je ervan vindt

606

• 23882 berichten
  • 12284 stemmen

606 schreef:

Hallo

laat het me maar weten.

groet 606

niemand ze zijn uniek en bijna niet te verkrijgen dus reageer gerust

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Ik heb trouwens in mn review over Scarface nog een heel groot pluspunt over het hoofd gezien. Je kan namelijk gebouwen binnenlopen zonder dat er laadtijden voor nodig zijn, want het interieur van gebouwen is al van te voren geladen. Zo kan je dan ook echt door ramen kijken, om te zien wat er buiten gebeurd. Een van de grootste pluspunten van het spel al vind ik het zelf.

bohica

• 254 berichten
  • 307 stemmen

zojuist okami uitgespeeld, geweldige game

P8rb

• 10773 berichten
  • 1829 stemmen

ben nu bezig met Deus Ex, leuk spel maar erg moeilijk!

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Mijn laatste Wii VC games waren Super Mario World (klassieker!), Kirby's Adventure (klassieker!) en de Wii game Excite Truck. Hier kan ik maar één woord over zeggen: heftig! Wat een snelheid, wat een kabaal... de rock muziek...het motor geronk....de extreme turbo's en torenhoge jumps over canyon's en valleien! Ik heb sinds San Francisco Rush niet meer zo'n brute arcade racer gespeeld. Heb je een Wii en wil je wat meer aktie en snelheid na Wii-sports: koop Excite Truck!!!

Mijn Wii-collectie:

Excite Truck

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Red Steel

Tony Hawk's Downhill Jam

Wario Ware: Smooth Moves

Wii-Sports

VC games:

Donkey Kong Country (SNES)

F-Zero (SNES)

Kirby´s Adventure (NES)

Mario Kart 64 (N64)

Super Castlevania IV (SNES)

Super Mario Bros (NES)

Super Mario World (SNES)

Super Mario 64 (N64)

Games die ik moet hebben:

Diddy Kong Racing (DS)

Super Mario Galaxy (Wii)

Super Smash Bros. Brawl (Wii)

Tomb Raider: Anniversary (PS2)

Wing Island (Wii)

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

FillumGek schreef:

Post maar als je Secret Files hebt, ik ben benieuwd wat je ervan vindt

Tot nu toe gaaf spel hoor! Maareh hoe krijg ik die kat en mn mobiele telefoon uit die boom? Hint?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

De kat hoef je niks meer mee te doen. Je moet de telefoon te pakken zien te krijgen. Dus maak een voorwerp, dmv verschillende voorwerpen te combineren, waarmee je de telefoon kan pakken en tegelijkertijd er voor zorgt dat hij niet beschadigd.

Nu weet ik niet of je de benodigde voorwerpen in je inventory hebt maar als je er niet uitkomt, vraag maar raak.

En blijven spelen, want ik heb hem al uitgespeeld en hij is super! Alleen het einde stelde ietsjes teleur, maar laat dat je er niet van weerhouden om door te spelen. Huphup!

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

FillumGek schreef:

De kat hoef je niks meer mee te doen. Je moet de telefoon te pakken zien te krijgen. Dus maak een voorwerp, dmv verschillende voorwerpen te combineren, waarmee je de telefoon kan pakken en tegelijkertijd er voor zorgt dat hij niet beschadigd.

Nu weet ik niet of je de benodigde voorwerpen in je inventory hebt maar als je er niet uitkomt, vraag maar raak.

En blijven spelen, want ik heb hem al uitgespeeld en hij is super! Alleen het einde stelde ietsjes teleur, maar laat dat je er niet van weerhouden om door te spelen. Huphup!

Haha...zit ondertussen in moscow. Tot nu toe gaat het nog vrij makkelijk allemaal.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

MM'ers aan het Pro-Evoën op XBOX Live?

Na jaren de FIFA-reeks gespeeld te hebben moet ik toegeven dat Pro Evolution Soccer lekker speelt.

Vooral op tactische vlak overklast het FIFA.

Ergerlijk is wel de inspiratieloze Inter en Brazilië spelers online.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Ik speel Pro Evo, en kan opzich ook online, maar dan via de PC.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

FillumGek schreef:

Ps....ik kan die rattenval niet oprapen. Ik neem aan dat ik die moet gebruiken om die vent af te leiden...

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Heb het gevonden...je moet de game updaten naar versie 1.02...slordig van ze.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

Excite Truck (Wii)

Ik heb Excite Truck inmiddels alweer een poosje en ben er zeer tevreden over. Niet alleen vanwege het hoge "San Francisco Rush" gehalte maar ook omdat het weer zo'n typische Nintendo racer is a lá F-Zero, Excitebike, Wave Race en 1080. De soundtrack van Excite Truck vind ik niet briljant te noemen en dus besloot ik enkele nummers op te zetten via m'n SD-kaart. Verder is het gewoon bruut om met extreem hoge snelheden over canyons, bossen en valleien heen te vliegen en met een keiharde smak weer op de grond terrecht te komen. Persoonlijk zou ik deze heftige race-game een 8.5 willen geven.

Ik moet toegeven dat de multiplayer wat uitgebreider had moeten zijn en misschien ook nog wat meer verschillende locaties naast Finland, Canada, China, Schotland, Fiji en Mexico (was ik er nog één vergeten?). Op grafisch gebied is het natuurlijk geen next-gen maar zeker wel een stuk mooier dan wat je op een Gamecube kan krijgen. Hoewel de bomen soms wat wazige texturen bevatten is de grond daarentegen weer strak. De trucks zelf zijn wonderbaarlijk mooi gemaakt. Vergelijk dit en de overige graphics in het spel maar eens met pakweg Smuggler's Run op de Cube. Verder is Excite Truck gewoon een vette arcade-racer en een dikke boost voor de Wii. Met andere woorden, we kunnen weer even vooruit na Wii-sports, Zelda en Tony Hawk!

Rock en Nitro´s

keiharde Rock muziek had je ook in F-Zero X op de N64 en dat stoorde me helemaal niet. ik vind de muziek ook het beste bij dit soort games passen. lekker ruig en hard! In het ergste geval stop je een SD kaartje in je Wii en geniet je van je eigen MP3´s tijdens de heftige races.

Wat ik laatst las over Excite Truck over die turbo items die je op het circuit kan oppikken. dat doet me sterk denken aan een andere N64 game genaamd: Top Gear Hyperbike. een wat meer overdreven motorcross spel dan Excite Bike 64. vooral dus omdat er Nitro's (turbo items) op het circuit lagen en bij het gebruik er van keihard over een heuvel heen schoot het luchtruim in. ook hier had je een soort Power meter die aangeeft hoeveel Turbo's je nog kan gebruiken. lijkt ook wel op F-Zero's Boost Power. ergens wel gaaf dat Excite Truck dit ook bevat.

Kororinpa (Wii)

Laatst besloot ik maar weer even een game te halen voor de Wii. In de eerste instantie dacht ik aan Monkey Ball maar aangezien ik deze games al op de Cube heb gespeeld wilde ik iets nieuws zien. Dus besloot ik Kororinpa aan te schaffen bij de Toys 'r Us. Toen ik na de betaling weer thuis was kwam ik er achter dat ze de handleiding waren vergeten in het hoesje te stoppen. Ik weer door de stromende regen naar de Toys om het boekje op te halen. Eenmaal thuis stopte ik de disc in mijn Wii en werd gelijk verrast met een vrolijk deuntje. Wel leuk gedaan trouwens die cover van het hoesje...best creatief van Hudson. Eenmaal in het spel bewoog ik mijn Wii-mote heen en weer om het plateau te kantelen en zodoende het knikkertje te laten rollen naar de finish. Het idee achter dit spel (knikkerbaan) is al aardig oud en ik vind het zeer origineel uitgewerkt. Het deed me een klein beetje denken aan de oude PSX game Kula World waar je een strandbal moest loodsen door 3D constructies.

Zo werk je in Kororinpa elke keer 10 leveltjes af van een bepaald thema. Als eerste het intratuin-achtige 'park' thema met prachtige en relaxte muziek en vervolgens wat hektischere thema's als een keukentafel met koekjes, taartjes en weet ik wat allemaal aan lekkernij. Hierbij de wat meer circus achtige muziek die ook wel z'n charmes heeft. Dit deed me dan weer een beetje denken aan het N64 spel Glover. Naast deze thema's kom je ook nog een drukke stad tegen en een kinderkamer vol met speelgoed. De achtergronden zijn vol met details wat de sfeer in deze puzzel-game haast uniek maakt. Ik heb alle banen inmiddels al uitgespeeld en doe het nog eens dunnetjes over met de gespiegelde versies. Al met al vind ik dat Kororinpa wel een klassiekertje genoemd mag worden. Het spel vraagt er gewoon om gespeeld te worden en ondanks dat het later wat frusterend wordt is deze game nooit echt moeilijk te noemen.

Hudson's Kororinpa heeft op IGN.com een 6je gekregen en ik ben benieuwd naar de review in de aankomende [N]Gamer. Persoonlijk zou ik deze originele en sfeervolle game zeker wel een 8 willen geven. Alle levels kun je niet alleen enkel met een knikkertje spelen maar er zijn ook diverse balletjes vrij te spelen zoals een varkentje, hondje, rugbybal (moelijk vanwege de ovale vorm), voetbal en nog meer gekkigheid. Wat ik al zei over de muziek vind ik het gewoon goed passen bij de thema's. Het park heeft rustgevende soundtrack (keltische muziek en nog een ander relaxt nummer). In de stad hoor je die typische Las Vegas muziek en in de speelkamer lijkt het net of je in een circus bent belandt. Elk thema kent twee nummers: De eerste 5 levels andere muziek dan de latere 5 levels. Het spel zorgt voor genoeg vermaak en uitdaging, is sfeervol met leuke hindernissen als knippende scharen en een brandend vergrootglas, en vind ik perfect als alternatief op Monkey Ball in hetzelfde genre. Leuk spel...aanrader!

Noud

• 546 berichten
  • 1159 stemmen

In Overigen > Algemeen > Dos spelletjes:

Tja als we toch oude herinderen gaan ophalen, waarom niet over Dos spelletjes. Nu lachen we er om die stuntelige blokjes figuren. Ik denk dat we over 10 jaar lachen om wat we nu voor spellen spelen.

Toppic:

Welke DOS spelletjes speelde jij op je pc. Toen je nog zo jong was. Let op alleen spelletjes die op 1 diskette passen.

Ik denk dat deze toppic meer gericht is op mensen van 20+ jaar.

Het duurde gigantisch lang voordat ik een kleurenpc kreeg. Heb een zwart wit/groen/256 scherm. Nu zit ik met een 'monster'van een pc. Helaas al weer 2 jaar veroudert.

Noud

• 546 berichten
  • 1159 stemmen

Mijn lijst

- Ski or die

- Prince of Persia

- Grabber

- Pac-Men

- Operation Wolf

- Rambo III

wordt vervolgt

- Apen die banenen gooien, windrichting/graden hoek bepalen/

P8rb

• 10773 berichten
  • 1829 stemmen

heel vroeger deed ik bij een vriend wel eens een DOS spel met een eend dat je levels moest halen, ik weet de naam alleen niet meer.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Darkwing Duck ofzo? Of Duck Tales. Of was dat alleen voor de console...

P8rb

• 10773 berichten
  • 1829 stemmen

nee geen van die beiden is het. was geloof ik niet voor de console

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Damn ontzettend veel zin in Max Payne, installeer ik hem, doet ie niet meer ( originele versie) Een of andere error, terwijl ik de updates heb geinstalleerd. De game is niet officieel getest op XP maar hij heeft al vaker gedaan op XP bij mij. Toch nog maar weer een keer proberen...

robin00787

• 322 berichten
  • 750 stemmen

Over een klein maandje komt Guitar Hero 2 voor de xbox 360. Ik wil deze zo graag spelen. Wel prijzig zo'n spel en een plastic gitaartje maar ik zie mezelf al helemaal het dak eraf spelen op Guns n Roses, Avenged Sevenfold, Iron Maiden, Aerosmith, Nirvana enz enz enz.

606

• 23882 berichten
  • 12284 stemmen

606 schreef:

Hallo

laat het me maar weten.

groet 606

2 geheel nieuwe staat.

compleet met doos en nederlandse beschrijving.

8 pc- cdrom unieke kans.

groet

neo

• 15436 berichten
  • 10050 stemmen

Ik loop nogal achter met de ontwikkeling van games, en heb nu pas enkele dagen geleden bijvoorbeeld voor het eerst Mario Tennis van de N64 gespeeld. Wat een geweldige game is dat zeg! Tennis is zo'n beetje het laatste soort game wat ik zou gaan spelen, en heb het bij een normale zo al gezien. Echter deze Mario versie heeft weer zoveel geweldige variaten op tennis. Ik vrees een verslaving ala Mario Kart. Due N64 Mario Kart heb ik nooit leuk gevonden trouwens; de echte snelheid die de snes versie wel had is verdwenen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik speel nu al een tijd Final Fantasy XII. Wat een dijk van een game levert Square Enix weer af. Een aanrader voor Final fans en RPG liefhebbers.

Ik zit nu al op 50 uur gamen in een tijdsbestek van twee weken en nog geniet ik van volle teugen. Het is nog steeds mijn nummer 1 prioriteit als ik vrije tijd heb. Gaan halen dus.

Weer is er veel tijd gestopt in het verhaal, er wordt weer een levendige fantasy wereld neergezet, genoeg story sequences en er zijn zelfs wat veranderingen aangebracht. Het oude battle systeem is niet meer zoals het was, je moet je party nu echt besturen en goed positioneren. Het lijkt voor Final Fantasy fans misschien als heiligschennis maar dat is het zeker niet, i kzou niet zonder meer kunnen.

Ook hoef je niet meer van dress spheres te veranderen om bepaalde technieken, magicks, summon etc. uit te kunnen voeren. Als je het eenmaal hebt kan je het in de game gewoon gebruiken zonder van dress spheres te moeten wisselen.

Genoeg vooruitgangen die van Final Fantasy nu pas echt een perfecte game maken.

megaman

• 1484 berichten
  • 229 stemmen

neo schreef:

Ik loop nogal achter met de ontwikkeling van games, en heb nu pas enkele dagen geleden bijvoorbeeld voor het eerst Mario Tennis van de N64 gespeeld. Wat een geweldige game is dat zeg! Tennis is zo'n beetje het laatste soort game wat ik zou gaan spelen, en heb het bij een normale zo al gezien. Echter deze Mario versie heeft weer zoveel geweldige variaten op tennis. Ik vrees een verslaving ala Mario Kart. Due N64 Mario Kart heb ik nooit leuk gevonden trouwens; de echte snelheid die de snes versie wel had is verdwenen.

Als Tennis het laatste soort game is wat je zult spelen zou ik eerder overwegen om Wii-sports aan te schaffen. Het is niet alleen leuk om je eigen gafabriceerde figuurtjes te zien tennissen, maar ook het feit dat zelf 'echt' tennist is gewoon erg origineel en grappig. Dus ook goed voor je conditie natuurlijk. Samen met Tennis zit er op deze disc ook Bowlen, Golf, Baseball en Boxing. Allemaal games waar je van gaat zweten en je vriendin (als je die toevallig bij de hand hebt) ook wel ziet zitten. En wat de snelheid van Mario Kart betreft, de opvolger van MK 64, Mario Kart Double Dash (ook speelbaar op de Wii), is juist weer een bonk snelheid waar de SNES versie niks bij is.

Heb je nog geen Wii, overweeg er dan één aan te schaffen. Wat ik al eerder zei, je bent meer lichamelijk bezig wat alleen maat gunstig is. Naast dit gegeven kun je de Wii natuurlijk ook nog gebruiken voor internet, nieuws, weerbericht, Dia-voorstelling van je eigen foto´s met je eigen achtergrond muziek (allemaal via SD kaart), en natuurlijk de mogelijkheid om allerlei klassieke games te downloaden. Van Super Mario Bros tot Ninja Turtles, van Ocarina of Time tot Mario Kart 64. Naast de NES, SNES en N64 titels ook games voor de Sega Mega Drive en nog wat andere systemen van vroeger. En uiteraard dan de mogelijkheid om Gamecube games af te draaien. De Wii, een wonder en alles-in-één machine dus!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.