• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.632 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Ik kijk erg uit naar supreme commander.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Zijn er eigenlijk ook nog vette tennis games op de markt?

Meende dat EA Sports wel eentje had, maar er waren er meerdere volgens mij..

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Top Spin blijkt volgens mij nog de beste te zijn, hoewel die al een paar jaar oud is. Een vette tennisgame is de tennisgame van WiiSports

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Ja Top Spin 2 is er inmiddels al zie ik en die is nog vrij recent.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Vraagje aan RPG fans: bestaan er naast de Gothic en TES serie nog andere goede open ended first/third person real time action RPG's?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Dark Messiah of Might & Magic schijnt erg goed te zijn.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Die was wel leuk inderdaad. Zag er ook erg mooi uit, helaas was het spel vrij kort en was alles nogal standaard fantasy.

Maar DMoM&M voldoet niet aan mijn (nogal lange, dat dan weer wel) eisen, het is namelijk niet open ended en de RPG elementen waren ook vrijwel te verwaarlozen. Dat lag ook een beetje aan de korte duur van het spel. De lol van een RPG is toch dat je uiteindelijk een überkrachtig personage hebt die met alles en iedereen de vloer aanveegt.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Two Worlds komt er aan. Een RPG die het beste van Oblivion en Gothic 3 probeert te combineren en ze zodoende naar de kroon steekt.

Heb er zelf niet zoveel zin in, zodra ik mijn nieuwe PC heb ga ik Oblivion eerst eens op full detail spelen, dan zien we wel verder.

Er gaan tevens geruchten dat Fallout 3 eraan komt, en voor de X360 staat Mass Effect op stapel, een game die er verbluffend uit ziet (Unreal 3 engine dacht ik), en misschien naar de PC komt, hij is namelijk in verband gebracht met Vista. Het schijnt een trilogie te worden en is van Bioware die al furore hebben gemaakt met KotOR, Neverwinter Nights en Baldur's Gate. Ze weten dus wel hoe ze een goede RPG moeten klaarstomen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Vind het er niet zo heel erg goed uitzien dat Two Worlds, maar alleen screenshots zeggen ook nog niets natuurlijk. Gothic 3 heb ik trouwens nog niet gespeeld (ben benieuwd of mijn pc het wel trekt) maar dat spel is volgens mij best crappy. Door het combat systeem (crappy) is het uit te spelen op level 1 .

Mass Effect ziet er wel mooi uit, maar dat hoef ik niet eens te proberen.

Nieuwe eis: het moet ook een wat ouder spel zijn .

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Klik

Bij Role-playing games staat het volgende lijstje:

Ryzom

Asheron's Call

Ultima IV

Ultima V: Lazarus

Darklands (one of the earliest sandbox RPGs)

Fable

The Elder Scrolls series (including Morrowind and Oblivion)

Fallout series

Steambot Chronicles

Roma Victor

Two Worlds

Maar daar staan ook MMORPG's tussen.

Oja, en S.T.A.L.K.E.R. is ook eindelijk klaar. Da's ook free-roaming met nogal wat RPG invloeden. Maar hoe goed dat gaat worden weet niemand. Dat is inmiddels al zo vaak uitgesteld, waarbij steeds meer features geschrapt werden. En zelfs nu nog is het spel zo ambitieus dat het helemaal aan de afwerking ligt. Aan de andere kant, de beta is alweer van 3 jaar terug dus ze hebben de tijd gehad om het spel te finetunen .

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

S.T.A.L.K.E.R. was ik eerst ( lees: 5 jaar geleden) nog wel benieuwd naar, maar nu hoeft het niet meer ( tenzij hij natuurlijk alsnog flink opgeschroefd is en met deze tijd mee kan).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Phoenix schreef:

Klik

Bij Role-playing games staat het volgende lijstje:

Ok, dank u. We kunnen dus wel concluderen dat spellen in de stijl van Gothic en TES dun gezaaid zijn.

Fable heb ik trouwens ook gespeeld maar écht open ended was dat nu ook weer niet. Naast de main quest heb je maar een paar sidequests die je wel of niet kan doen. Ook dat spel was trouwens schandalig kort. Gelukkig zag het er wel fantastisch uit en heb ik zelden een betere score gehoord in een spel. Het speelde ook gewoon lekker, in de korte tijd heb je dus wel goede gameplay.

Naar S.T.A.L.K.E.R. kijk ik ook nog wel uit, klonk toen erg goed en dat doet het nog steeds.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Iemand trouwens al de game van Jaws gespeeld? Best wel geinig, maar het gaat wel snel vervelen..

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

In navolging op de eerste aflevering heb ik nu Sam & Max Episode 2 uitgespeeld. Geweldige game!

Nog meer mensen die dit spelen?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Episode 1 vond ik erg grappig. De tweede heb ik nog maar even gedaan.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

De humor is gewoon geniaal. De puzzles soms makkelijk, soms moeilijk ( het stuk waarin je droomt en bepaalde dingen moet selecteren in je kantoor vond ik moeilijk!). Maar de ervaring totaal is onvervangbaar! Volgens mij komen er minimaal 8 episodes. Het tweede deel is net zo leuk.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

De humor is inderdaad van hoog niveau.

Het nadeel van dit soort spellen is wel dat het eigenlijk maar één keer leuk is. Een tweede keer ken je alle puzzels toch al. Die puzzels zijn trouwens wel een stuk logischer (en daardoor gemakkelijker) dan bij een spel als Monkey Island.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Klopt. Bij Monkey Island kan je het spel vrijwel niet uitspelen zonder FAQ. Sommige dingen zijn erg onlogisch. Maar ondanks dat blijft Monkey Island voor mij de beste adventuregame ooit gemaakt en in de toekomst komt er vrijwel zeker een vijfde deel. Ik denk dat dat een nationale feestdag wordt

Vind het trouwens wel jammer dat weinig mensen deze games kennen. Als je een keer vraagt aan een vriend wat hij op dit moment speelt antwoorden ze allemaal Call of Duty, Rome Total War of World of Warcraft. En als jij dan zegt dat je Sam & Max of Monkey Island speelt kijken ze je ongelofelijk raar aan.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

De monkey island reeks blijft voor mij favoriet. Vooral de eerste 3 delen zijn geniaal, daarna vindt ik het echt minder worden (3d? bah!). Ik ga vanavond wel even Runaway 2 proberen...geen lucasart game maar WEL point & click.

http://www.runaway-thegame.com/runaway2.php

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Escape from... vond ik anders ook heel leuk. Maar de eerste drie waren inderdaad de beste. Voor mij ook één van de beste gamereeksen ooit gemaakt.

Heb je het eerste deel van Runaway (uit)gespeeld? Die was ook erg goed. Voordeel is dat je in het hoofdmenu van Runaway 2 een terugblik op het verhaal kan werpen uit het eerste deel, zodat je als nog op de hoogte bent.

Ik heb deel 2 voltooid en de humor en het avontuur is geweldig en ik kan je alvast verklappen dat er een derde deel aankomt.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Eerste deel (nog) niet gespeeld, ben wel fan van adventure games. Heb vroeger wel bijna alle lucasart games uitgespeeld. Heb toen voor Day Of The Tentacle een geluidskaart gekocht zodat ik gesproken stemmen had weet ik nog

Fahrenheit vond ik ook een goed spel vorig jaar. Muziek van Angelo Badalamenti en een spannend verhaal. Aanrader dus!

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Fahrenheit heb ik ook uitgespeeld op de PS2. Inderdaad heel erg goed. Ook erg benieuwd naar de volgende game van Quantic Dream genaamd Heavy Rain.

Hier een Techdemo van hoe mooi de game kan worden voor PS3. Erg indrukwekkend!

Ik ben ook een groot fan van adventure games en ben ook altijd op zoek naar nieuwe, of oude adventure games. Dat er nog maar veel adventures mogen volgen!

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Zijn hier trouwens ook mensen die Scarface the World is Yours hebben gespeeld? En zoja, wat vond je ervan? De reviews zijn iig niet al te lovend.. Er is bijv. kritiek op het concept, dat het einde van de film heeft herschreven. Ikzelf heb daar verder niet zo'n moeite mee, want ik vraag me af hoe het immers anders gedaan had moeten worden?

Heb het spel trouwens ook al even gespeeld, en de graphics vond ik er vrij goed uitzien. Ik vind dat er erg veel aandacht is besteedt aan detail, Miami is prachtig nagemaakt en het voelt lekker tropisch aan. Hetzelfde geld voor Tony Montana zelf en de sims die erg identiek en realistisch ogen. Alleen de besturing vind ik tegenvallen en ik baal van het feit dat je alleen badguys en politie kan afknallen.. Dit zijn dan ook de afknappers van het spel. De verhaallijn is volgens de pu met name in het begin erg saai, maar daar kan ik zelf nog geen mening over vormen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Het concept vind ik juist wel sterk. Gewoon een film naspelen als spel is meestal niet zo heel erg boeiend. Hier zit in ieder geval nog creativiteit in.

Ik heb het slechts even gespeeld en hoewel het wel aardig was schreeuwde alles net iets te hard GTA rip off. Het lijkt wel alsof ze dezelfde engine gebruiken, het ziet er alleen net ietsjes beter uit. Niet iets dat ik zou kopen maar het is allemaal wel te doen geloof ik, zeker als je fan bent van meneer Montana.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

BoordAppel schreef:

Het concept vind ik juist wel sterk. Gewoon een film naspelen als spel is meestal niet zo heel erg boeiend. Hier zit in ieder geval nog creativiteit in.

Ja vind ik ook. Ik heb het verhaal (concept) even doorgenomen op de site, en ik vind het goed in elkaar steken. The Godfather the game heb ik namelijk ook en die vind ik echt te saai en een tekort aan sfeer hebben. En juist de sfeer vind ik één van de pluspunten in Scarface, dat ik als filmgame ook veel meer geslaagd vind dan the Godfather.

Ik heb het slechts even gespeeld en hoewel het wel aardig was schreeuwde alles net iets te hard GTA rip off. Het lijkt wel alsof ze dezelfde engine gebruiken, het ziet er alleen net ietsjes beter uit. Niet iets dat ik zou kopen maar het is allemaal wel te doen geloof ik, zeker als je fan bent van meneer Montana.

Ik kan me voorstellen dat je dit vind, maar zelf zie ik wel degelijk een andere engine. In de reviews die ik heb gelezen, wordt er ook negatief gesproken over de graphics, en het zal wel aan mij liggen, maar juist de graphics van het spel spreken mij zo aan.

Vind het sowieso raar dat San Andreas een hoge waardering kreeg voor de graphics en Scarface niet. Maar misschien voldoet Scarface qua graphics niet aan het verwachtingspatroon i.v.t. deze tijd. We zijn namelijk te verwend met spellen zoals Far Cry, Doom of Fear. Alleen een free-roam game a la GTA/Scarface kan niet zulke spectaculaire graphics bevatten, want dan zou het op geen één pc speelbaar zijn..

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Toch wel. TES: Oblivion heeft ook ongelofelijk mooie graphics en is toch speelbaar.

Het verschil zit m denk ik de bedoeling van beide spellen. Scarface probeert heel realistisch te zijn en slaagt daar niet helemaal in omdat de graphics achterblijven terwijl de GTA games toch een stuk minder realitisch willen zijn. Die graphics passen dus erg goed bij de cartoony sfeer.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Oja Oblivion.. heb van dat spel gehoord en het schijnt wel tof te zijn. Is toch een free-roam spel dat zich afspeelt in een soort van riddertijdperk?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3400 stemmen

Klopt. Heel erg mooi spel en een absolute aanrader, mits je dus van het genre houdt.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Heb oblivion helemaal gek gespeeld op de xbox360. Heb alle achievements ook maar gehaald. Zit nu over de 150 uur heen...hoezo verslavend? Kijk ondertussen uit naar de nieuwe uitbreiding.

Ps. Als iemand online wil gamen op xbox live. Dit is mn profiel -> http://live.xbox.com/member/GerwinF

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2261 stemmen

Ik heb trouwens Scarface maar origineel gekocht, aangezien de niet legale versie te goed is beveiligd, en ik toch wel erg benieuwd was naar de verhaallijn.

En ik ben tot de conclusie gekomen dat dit een goede

game is geworden, i.t.t. de reviews.

Hier de min en pluspunten op een rijtje:

minpunten:

- Zoals de pu ook al had vermeld, het eerste uur is tamelijk saai, daarna komt het spel echter steeds meer op gang.

- Je kan met Tony Montana geen 'onschuldige mensen' afknallen. En dit is soms vervelend, omdat het af en toe erg frustrerend is als je bijv. wordt aangereden door een auto. Dit is echter bewust zo geprogrammeerd en wordt onderbouwd met het argument dat hij in de film ook geen onschuldige mensen vermoord. Er is echter een meevaller, het schijnt dat je dit wel met een huurling kan doen.

- Er is geen optie om te springen, maar gelukkig is dit ook nauwelijks nodig.

- Je kan helaas niet vliegen. Je kan wel een watervliegtuig aanschaffen, maar dan word je alleen maar 'getransporteerd'.

- Op een gegeven moment gaat het eeuwige gescheld en gevloek van Tony Montana wel wat irriteren en vervelen. Ik vind dat ze daarmee iets teveel hebben overdreven.

Pluspunten:

- De stad Miami is echt schitterend nagemaakt, er is heel veel aandacht besteedt aan detail. Hetzelfde geldt voor het huis van Tony Montana dat een replica is van die uit de film. Plekken zoals bijv. Freedom town zitten er allemaal in, zodat je in feite alle beroemde scenes kan herbeleven. En in dit opzicht is het echt genieten door de veelzijdigheid aan variatie.

- Tot mijn grote verassing is er nog een 2e free-roam wereld, wat het Caribisch gebied moet voorstellen. Dit zijn een aantal eilandjes, waar je met een boot naartoe kan om missies te doen en drugsdeals af te sluiten.

- Je kan talloze gesprekken voeren met wie dan ook.

- Bijna alle figuren uit de film zie je terug in het spel.

- Je kan een aantal huurlingen selecteren, zoals een chauffeur, die een auto naar keuze komt brengen wanneer je erom vraagt. Die blijft dan ook aan je zijde als je bijv. gangwars begint, en dat is erg gunstig. Ook kan je een huurmoordenaar vuile klusjes voor je laten opknappen. Verder lopen er bodyguards rond bij je huis, en kan je ook henchmen selecteren voor het beschermen van je properties.

- De storyline is erg goed verzonnen, leuke missies. Op een gegeven moment wordt het best spannend en krijg je echt het gevoel dat je de koning van de stad aan het worden bent. Net zoals GTA is dit een erg langdradig spel waar je tijden zoet mee bent. Je hebt het namelijk niet zomaar uitgespeeld, zodat je er lang van kan genieten.

- Het spel komt best wel realistisch over, de sims zijn intelligenter dan die van San Andreas. Dit merk je bijv. met de politie, die reageren naar de ernst van de situatie, in plaats van direct op je te schieten, zoals in GTA.

- Het schietsysteem is een grote vooruitgang i.t.t. GTA. Je moet namelijk nauwkeurig mikken op je tegenstanders om ze uit te schakelen, en de gevechten zijn erg bruut.

- Met het geld dat je verdient kan je veel mooie, luxe spullen aanschaffen, waardoor je reputatie er ook mee op vooruit gaat.

Kortom, ik vind dit spel in vele opzichten toch behoorlijk geslaagd. En het is logisch dat je snel de vergelijking trekt met GTA San Andreas, omdat het van hetzelfde genre is. Daarbij moet ik ook vermelden dat ik de gameplay van GTA wel beter vind, aangezien je daarin meer mogelijkheden hebt. In totaliteit vind ik San Andreas ondanks dat er in Scarface vele verbeteringen zitten, toch wel leuker. Maar dat neemt niet weg dat Scarface ook gewoon een mooi spel is. En daar hoef je naar mijn mening geen diehard fan van de film voor te zijn, je moet echter wel van het genre houden.

En btw, dit spel is zeker niet voor 14 jarigen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.