• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.003 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.211 stemmen

Het grote gamestopic

zoeken in:

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Iemand de nieuwe controller voor de Nintendo Revolution al gezien?

(afbeelding)

In het filmpje wat hier te vinden is zie je de controller in actie.

Het ziet er in ieder geval erg veelbelovend uit....

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

ik hoop wel dat nintendo naast deze ook een "gewone" controller produceert.

zo kunnen ook spellen die hier niet geschikt voor zijn worden uitgebracht.

Hoe wil je namelijk met deze de oude klassiekers spelen?

maar het filmpje belooft veel!

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

damon schreef:

Dat meisje niet met Mario zien spelen?

Hier wat eerste impressies. RSI gegarandeerd, maar absoluut zéér cool

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

damon schreef:

Je schijnt ook een gewone controller te kunnen inpluggen.

Ik las dat het op de Revolution ook mogelijk is om alle games te spelen die Nintendo ooit uitgebracht heeft. En als je deze nieuwe controller een kwartslag draait je 'm kan gebruiken als een snes-controller....

damon

• 1887 berichten
  • 0 stemmen

ach ja, als nintendo fanboy (heb alles van ze) zal ik dit ook wel kopen!

maar we moeten vast nog een jaar wachten

pjotr

• 2672 berichten
  • 2781 stemmen

Eh ja, 2006 geloof ik....

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Over 2006 gesproken...

Ik heb Fifa 06 (voetbal spel) op de ps2. Ik ergerde me kapot. Ik heb de fifa's vanaf 2003, en sinds vorig jaar heb ik Pro evolution soccer. Nu 2006. Ik vind er echt niets aan. PES is echt 100 keer zo geloofwaardiger. Ok, de grafics van Fifa zien er prima uit (ookal hebben ze nog steeds publiek van karton, en ik weet zeker dat ze dat zouden verranderen, niet dus) maar de bewegingen zijn minder geloof waardig, de spelers zien er waardeloos uit, gewoon erg triest dus.

Ik weet niet of andere deze game al hebben gespeelt, maar ik wil ook die reacties wel eens zien...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Net even de demo van pes 5 gespeeld, en ik moet zeggen, het heeft nog niet bepaald een grote indruk op me achtergelaten, hoewel het natuurlijk een demo is.

De graphics zijn nagenoeg hetzelfde gebleven, alleen de spelers zijn er wat op vooruit gegaan en er zitten een aantal nieuwe animaties bij. Verder is de interface van het spel (menu) wel veranderd en het lijkt wat meer pc vriendelijker geworden te zijn. Wat me wel opviel, en wat ik zie als een groot pluspunt, is dat er veel meer rust in het spel zit, in de voorgaande delen en ook in fifa moest je rennen voor je leven, 1 sec stilstaan en je leed balverlies, het was net ping pong van de ene kant naar de andere kant van het veld. Verder viel het me flink tegen dat van de meeste spelers de stats gelijk zijn gebleven (die van robben zijn veel te laag) schijnbaar hebben die jappen een bepaalde voorkeur. En het is te zien dat ze nog niet echt op de hoogte zijn van de laatste transfer periode, aangezien Owen nog steeds bij Real Madrid speelt. Maar goed, het is nog maar de demo, het wachten is nu op het volledige spel.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Hier de link van de demo voor geinteresseerden;

link

gemaster

• 1005 berichten
  • 2723 stemmen

Ha! Eindelijk een PES discussie. Ik ga de demo niet downloaden, want er is maar 1 manier om PES te spelen en dat is op de PS2. Voetballen op een PC, dat werkt nu eenmaal niet. Ik hoop dat er in deel 5 een paar dingetjes zijn verandert(koppen moet iets makkelijker bijvoorbeeld), maar ze moeten het niet helemaal gaan omgooien. Wat je zegt over dat het rustiger is, ik vind PES 4 ook al redelijk rustig. Ik kan vrij gemakkelijk het balletje laten rondgaan op het middenveld. Dat de stats van sommige spelers niet kloppen, dat zal hopelijk een foutje zijn in de demo.

Maar nu ga ik weer auto's rammen in Burnout: Revenge.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Auto's rammen doe ik al in GTA SA

Btw, voetbalspellen spelen zowel goed op de ps2 als op de pc, en ik spreek uit ervaring.

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Hopen dat de namen van het NL elftal nu wel kloppen. Mijn PES 4 versie klopte de vorige keer, maar ik had een door iemand zelf ge-edit versie. Ik denk niet dat ze de rechten hebben van het NL elftal, want Fifa heeft dat ook niet...

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2260 stemmen

Ach dan zijn daar natuurlijk weer patches voor of options files, daar maak ik me echt geen zorgen over.

SSeagal

• 1866 berichten
  • 659 stemmen

Er komt een brute zombieshooter naar de ps2 met medewerking van.....jawel, George Romero! Tom Savani komt voor in de game! Wat de medewerking van Romero inhoudt weet ik niet precies, maar de screenshots en de trailer zien er bruut uit : Check

Muja

• 56 berichten
  • 58 stemmen

Dinsdag de 27ste (SEPTEMBER) komt de add-on van het top spel ROME : TOTAL WAR, genaamd ROME TOTAL WAR : BARBARIAN INVASION... Zijn er mensen die hem gaan kopen..? Ik zeker wel ... Ik ben dol op RTS's en zeker van dit caliber..!

S.Y

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

FEAR en Age of Empires 3 zijn inmiddels ook gold.

Na het spelen van de demo's lijkt het een fijne herfst te worden.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Vond FEAR nogal tegenvallen. Vooral de besturing was niet helemaal lekker. Bovendien heeft het spel veel te zware systeemeisen en beter dan Doom III ziet het er niet uit. Misschien dat dat allemaal verbeterd is als het in de winkel ligt.

Ik kijk trouwens erg uit naar Civilization IV, deel II en III heb ik echt belachelijk vaak gespeeld en als ik alle screenshots en previews zo bekijk wordt deel IV ook weer een enorm goed spel (en bovendien ernstig verslavend).

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Vond FEAR geweldig! Dat van die systeemeisen ben ik met je eens, hopelijk dat de mensen van Monolith nog flink wat tweaken op dat gebied. Het ziet er inderdaad niet mooier uit dan Doom, maar FEAR heeft nog zoveel andere troeven. Sowieso vond ik het al veel sfeervoller en enger. Kleine meisjes zijn dan misschien cliché, zombies nog veel meer , en de schrikmomenten zijn niet in your face zoals bij Doom maar veel subtieler. Pleurde zowat van mn stoel daar bij die ladder...

De AI overtreft Half-Life 2 (waar sommige acties nog gescript waren) misschien zelfs, ongelofelijk wat die commando's allemaal uit hun mouw schudden. En allemaal functioneel gebruik makend van de physics. Tel daarbij het ongelooflijke spektakel op dat de bullet-time creëert en je hebt een uitermate veelzijdige game imo.

Civilization heb ik ook weer zin in, alleen ben ik bang dat de feeling van het 2d-management never nooit niet gehaald zal worden. Hopelijk zullen ze voor de rest niet al te veel verandering aanbrengen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Die buttet time was wel koel inderdaad. Helaas kon ik er niet optimaal van genieten door die mindere besturing. Ik moest ook alles op low zetten om het te laten draaien en dan is de sfeer ook zo goed als weg. Onvergeeflijk want Doom III draait perfect op high quality. Ik begrijp best dat niet alle spellenmakers zo geniaal zijn als Carmack maar dit was wel heel erg.

Civilization heb ik ook weer zin in, alleen ben ik bang dat de feeling van het 2d-management never nooit niet gehaald zal worden.

In previews lees ik dat alles in ieder geval erg overzichtelijk is en het lekker speelt. Ik heb er goede hoop op, zelfs de multiplayer lijkt te gaan werken.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Nou, mooi dan . Las ook ergens dat het bijna volledig te modden is, alleen van de grafische motor moet worden afgebleven. Met in gedachte dat zelfs nu nog nieuwe content voor Civ II wordt vervaardigd geeft dat goede hoop.

FEAR kon ik trouwens nog best draaien op medium, terwijl Doom III op high nogal eens stotterde. En hoor wel van meer mensen dat het óf gewoon goed draait, of totaal niet, zelfs op low. Ligt misschien aan compatibiliteit met bepaalde drivers en/of videokaarten.

Wat vond je vervelend aan de besturing dan? Ik vond het alleen even wennen dat je zo "merkt" dat je beweegt, maar na verloop van tijd draagt dit alleen maar bij aan het first-person-perspectief en de ervaring die daarbij hoort (zelfde geld voor die scène dat de hoofdpersoon opeens gejaagd begint te ademen, je hebt er dan wel geen controle over maar het draagt wel bij aan de sfeer).

Bijvoorbeeld bij Half-Life 2 leek het wel of Gordon zweefde.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Ligt misschien aan compatibiliteit met bepaalde drivers en/of videokaarten.

Dat zou kunnen inderdaad maar in deze pc zit een NVIDIA GeForce FX 5700, niet de onbekendste kaart.

En wat de besturing betreft: ja dat lopen vond ik inderdaad niet zo lekker. Bobbing en die gein is best ok maar bij FEAR voerden ze het wat te ver door vond ik, hij liep ook wat te langzaam. Ook met richten vond ik het allemaal niet zo lekker bewegen maar het kan er ook aan liggen dat het spel gewoon niet goed draaide hier. Ook over de wapens was ik niet zo te spreken, het was nogal allemaal onduidelijk wat wat was en wat de pro's en con's waren voor elk wapen.

Kunnen natuurlijk allemaal kinderziektes zijn dus misschien is dat in de retail versie allemaal opgelost. De sfeer was inderdaad wel ok toen ik alles op high zetten, jammer dat ik t toen niet kon spelen .

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Radeon 9800Pro hier...

Je wist wel dat je met shift kon inzoomen?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe FPS speel is de hele default controls overhoop gooien dus bij mij was het vast niet meer shift . Ik speel als een van de weinige personen op deze aardkloot dan ook niet met WASD maar gebruik de pijltjestoetsen bij de num lock.

Maar dat inzoomen werkte ook niet echt lekker. Misschien moet je er gewoon aan wennen maar daar had ik weinig zin in omdat het spel er niet uitzag omdat alles op low moest staan.

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Haha, ach ja. Tijd voor een upgrade .

Nog nooit een num-pad FPS-er ontmoet trouwens.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Aangenaam . Het is er in de begindagen van de FPS ingeslopen en er nooit meer uitgegaan. Vind het daar allemaal wat overzichtelijker dan bij de WASD en meer cruciale knoppen heb je meestal ook niet nodig, vandaar . En die klote windows knop zit ook niet in de weg natuurlijk.

mvdw89

• 496 berichten
  • 205 stemmen

Ik heb net de Demo van Fahrenheit gecheckt en dat spel ziet er zeer vet uit, het is een soort van interactieve film waarin alles wat je doet nu eens echt invloed heeft op het verhaal. Dit komt nog niet zo in de Demo naar voren maar ook hier al zie je dat er verschillende dingen zijn die je kunt doen waardoor je het kunt verknallen of dat je er mee wegkomt.

Check hem hier:

http://www.atari.com/fahren...

gemaster

• 1005 berichten
  • 2723 stemmen

Heb Fahrenheit nu al een tijdje zitten spelen, maar het is niet helemaal mijn ding. Er wordt een schijn gegeven van totale keuzevrijheid, maar het is allemaal zo lineair als de pest. Een andre probleem is dat ik het meer een interactieve film vind dan een game. Je kijkt naar wat filmpjes, drukt daarna op 3 toetsen, zodat er weer een filmpje kan worden gestart. Ik wil altijd veel meer invloed hebben op de gebeurtenissen.

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Gister FIFA 2006 in handen gehad.

Wat een verademing t.o.v. voorgaande edities!! (dankzij de grote concurent PES)

Alles is verbeterd! Gameplay is top! eindelijk moet je een keer vechten voor je doelpunten. Dus geen standaard acties meer waarbij steeds met 7-0 wint!

De spelers hebben kunnen eindelijk voor zichzelf denken! ze gaan vrij staan en beiden zich eindelijk aan! Zelfs de verdediging sluit eindelijk een keer aan !!

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Ik vond hem op het eerste gezicht een stom spel. Ik dacht dat er niet veel verbeterd was. Nu ik hem al een tijdje heb gespeelt (1 a 2 weken ofzo) vind ik hem wel leuk. De carriére is erg gaaf en goed uitgewerkt. Alleen erger ik me kapot an het nederlandse commentaar. ik speel het spel nu in het engels en dat is een stuk beter. En nu ben ik met Villa real de ECC aan het winnen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

En hier begon het allemaal mee. Nou ja... bijna dan.

Ontzettend crappy gemaakt maar voor even wel leuk. Kan dat eerste level dromen, maar dat zal meer aan Doom liggen denk ik . En MIL werkt niet .

Ps: In FF werkt het niet. In IE wel.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.