- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
@madmax1:
Inderdaad geen geld voor een strip.
Maar het is wel een reclamestunt.
Alleen deel 1 is zo goedkoop, daarna normale comicprijs.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
die dynamite comics covers zijn te lelijk.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ mikey
Wat jij hier plaats is ook maar grote rotzooi.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Dynamite Entertainment, heb ik al een twintigtal Red Sonja's van gelezen, vind het wel iets minder dan Dark Horse's Conan of Kull. Maar die zijn dan ook gebaseerd op boeken, terwijl Sonja gewoon een personage is uit de eerste Conan comics die haar eigen leven ging leiden.
Hoe is die Warlord Of Mars serie? Die is net als Tarzan gebaseerd op een Edgar Rice Burroughs personage. De covers zien er goed uit, maar ben niet zo'n fan van Sci-fi.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Liberatore, Crumb.. rotzooi???
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Nah ze hangen wel af en toe in musea. Maar het is inderdaad geen werk voor opa en oma.
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
@ de-alchemist
Jammer genoeg ben ik verhinderd ,spot eens een paar leuke foto’s voor strip MM.
heb helaas geen foto's gemaakt...
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Tekenaar van de laatste spin-off van Storm: De banneling van Thoem. Verder ook bekend van Nicky Saxx en Zodiac.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
heb helaas geen foto's gemaakt...
Maar wel een leuke dag gehad neem ik aan?
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ de-alchemist
in de jaren 70 -80 veel gesjacherd, heerlijke sfeer daar in Breda.
Ook in Den-Bosch was er een grootse strip expo of die er nog is?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Hier nog even een mooi "In Memoriam" van Willem Ritstier over zijn collega en vriend Minck Oosterveer:
http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/MinckOosterveer.htm
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Buitengewoon interessant Hannibal.
Dat overzicht van Minck's loopbaan en werk doet je pas echt beseffen hoe groot het verlies voor de stripwereld is.
Ik wist overigens niet dat hij ooit in aanmerking kwam als tekenaar van de Rode Ridder.
Aan de proefplaten te zien zou hij nog heel wat beter zijn geweest dan de huidige tekenaar Claus Scholz.
Heel triest dat Minck Oosterveer er niet meer is.
madmax2011
-
- 162 berichten
- 188 stemmen
Zegt de stripkenner...
hhaahahhahaa die zit
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ook mijn dank Hannibal.
Een mooi Memoriam.
Ondanks ik er weinig van heb ga ik het werk nu eens digitaal bekijken(De banneling van Thoem)
(Don Lawrence Collection) (2011) cbr format : Willem Ritstier --- Tekeningen: Minck Oosterveer.
Ter nagedachtenis aan Minck Oosterveer.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Daarstraks was ik in Antwerpen in de buurt van de Lange Wapper (zijstraat van de Meir) aan het wandelen en ik passeerde voor de ingang van de 2ehands boekenwinkel 'De Slegte' een oudere man met grijs haar en een snor. Ik liep er vlak naast en een paar meter later schoot me te binnen dat ik hem ergens van kende. Ik kon hem niet direct thuisbrengen maar ik was er redelijk zeker van dat het een striptekenaar was. Mijn broer opperde dat de man hem wat aan die van de Rode Ridder deed denken en toen schoot het me te binnen, het was Claus Scholz!
Ondertussen was de man al wat aan het doorwandelen dus ik en mijn broer erachter en hem aangesproken. Wat daarna volgde was een raar gesprek:
Ik: excuseer Meneer, mag ik iets vragen?
Hij: Mmh
Ik: bent u toevallig geen striptekenaar?
Hij: Mmh, ja.
Ik: Van de Rode Ridder, toch?
Hij: Mhh, ja.
Ik: Dan bent u toch Claus Scholz?
Hij: Ja.
Ondertussen hadden ik en mijn broer door dat de striptekenaar nogal een stuk in zijn voeten leek te hebben en bijgevolg niet al te spraakzaam was. We besloten het er toch nog voort op te wagen en gingen het gesprek verder aan.
Ik: Hebt u misschien een pen en papier voor een handtekening?
Hij, Mmh, ik heb een pen.
Ik en mijn broer op zoek naar een stuk papier maar gelukkig had mijn broer nog een lijst van Black Sabbath cd's die hij nog moest hebben dus papier hadden we al snel. Het gesprek leek wat dood te vallen maar toen vroeg hij aan mij of ik fan ben van de Rode Ridder. Ik vertelde hem dat ik heel de reeks compleet had en altijd de laatste nieuwe kocht. Het gesprek was echter nu compleet dood gevallen en na zijn naam op het blad te hebben geschreven zijn we allebei een andere richting uitgegaan.
Ik ben dus een handtekening rijker, al had ik er al wel één van Scholz, maar toch een erg vreemde man precies. Hij is van origine Duitser maar woont toch al ettelijke jaren in Antwerpen. Hij leek echter niet al te goed Nederlands te kunnen of misschien had hij gewoon iets teveel pintjes gedronken, dat kan ook natuurlijk. Toch wel een ervaring rijker 
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Tja de striptekenaar moet ergens een nieuwe inspiratie bron aanboren haha.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Valt toch nog mee dat Scholz zijn eigen naam nog wist en kon schrijven 
Als hij nu nog geen redelijk Nederlands kan spreken dan leert hij het ook nooit meer.
Hij is al vanaf 1972 in België !
Werkte eerst voor de meester-tekenaar Frank Sels, aan Zilverpijl.(jammer dat hij niet goed van Sels afgekeken heeft hoe je paarden moet tekenen)
Later o.a. Bessy, bij Vandersteen, en met Hec Leemans (als inkter) aan Bakelandt.
Misschien teveel tekenwerk om ook nog de taal te leren, haha.
Maar voor mij mag hij toch nog een hele tijd doorgaan met de Rode Ridder.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Albert Weinberg, de tekenaar van de succesvolle strip over piloot Dan Cooper is op 89 jarige leeftijd in Zwitserland overleden.
De serie verscheen sinds 1954.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Gisteren de Civil War saga van Marvel afgesloten, ik blijf vooral Amazing Spider-Man lezen en Iron Man, en ik moet ook nog op zoek naar meer Wolverine, dat waren toch wel de beste tie-ins. Hierna ga ik eindelijk beginnen aan Brubakers Captain America, want die loopt ook rondom de Civil War meen ik, dus daar heb ik er al een paar van gehad, maar nog niet alles.
Weet iemand wat een goed punt is om met Deadpool te beginnen?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zou beginnen met die van Joe Kelly and Ed McGuinness en dan opvolgen door die van Gail Simone.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Hierna ga ik eindelijk beginnen aan Brubakers Captain America, want die loopt ook rondom de Civil War meen ik, dus daar heb ik er al een paar van gehad, maar nog niet alles.
Brubakers touch is echt geniaal! Zelf ook aan het kennismaken met Amazing Spider-Man en Fantastic Four vanwege een paar Nederlandse edities die ik op een rommelmarkt heb gevonden. Beide superhelden behoorden nooit tot mijn favorieten maar ik begin ze te waarderen.
Deadpool eigenlijk nooit iets van gelezen, lijkt me ook niet zo'n bijster interessant personage eerlijk gezegd
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
In de paar tie-ins dat hij in de Civil War saga voorkwam, moest ik toch wel erg om hem lachen. Veel leuke dialogen en meta-references bij Deadpool, daar hou ik wel van. Dat had je in Scott Pilgrim ook.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Als het je om zijn humor gaat zeker Deadpool Classic lezen
. Erg boeiende char.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
De Rode Ridder aan het lezen, is echt al sinds mijn lagere schoolperiode geleden.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Ben je zo maar aan een willekeurig album begonnen Thorongil, de serie vanaf het begin ?
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Weet iemand of Rampokan de moeite waard is?
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Schitterend werk (tweeluik)van Peter van Dongen.
Een hoogstandje op stripgebied.
Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Ben je zo maar aan een willekeurig album begonnen Thorongil, de serie vanaf het begin ?
Ben beginnen lezen vanaf 207: Grot van de Beer, van de moment dat Martin Lodewijk en Claus Scholz de serie overnamen. Moet nu aan 'De Spiegeldemon' beginnen. Heb ook de 2 laatste albums van Karel Biddeloo gelezen, maar die bevielen me wat minder.
Ben vooral te spreken over de historische achtergrond en research dat in de recente albums is gestoken. Het tweeluik van Jeanne D'arc en 'De Man zonder Verleden' zijn wat mij betreft de toppers tot nu toe. Eens ik de recente uit heb ga ik denk ik beginnen vanaf 106, van zodra ze in kleur waren.