- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Strips
Strips
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Ik heb het vermoeden dat mijn "meester Kwel" de boekjes zelf wilde lezen
Hij mocht dat wel: bron.
Ik heb hem na de les zelfs nog gevraagd of ik de strips, tegen betaling(!!) terug kon krijgen...)

Maar ja, tijden zijn veranderd: scholen anno nu.
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Ik was het niet gewend ,dat op de Nederlandse school deze strips verboden waren,in mijn jeugd jaren kwam ik van de Waalse school waar strips overal gelezen werden. Deze overgang heeft me menig album gekost die ik nu graag nog zou willen terug zien, of ze zijn vernietigd?
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Weer een stripwinkel, die heeft moeten stoppen: link.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Lawine van striptekenaars aanwezig op de stripbeurs te Breda op 10 en 11 augustus!!
Een ongelooflijk aantal bekende tekenaars zullen aanwezig zijn en hun albums signeren voor de liefhebbers.
Zie bijgaande link voor de namen.
Maar om er even een paar te noemen:
Igor Kordey (o.a. Tarzan, the Rivers of Blood)
Bill Stout (Tarzan sunday pages)
Mark Schulz (Darl Horse comics)
Dick Vlottes (Tarzan)
Garry Gianni (o.a. Prins Valiant)
Paul Renaud en Ralf v.d. Hoeven (Red Sonja)
Mike Ratera (Conan)
Dick Matena etc. etc.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Nu begonnen aan deze. Best aardig, lekker droge humor af en toe. Hou wel van droge 'voice-over' in strips. Vooral geweldig bij Spider-Man en Deadpool. Ook Wolverine kan het.

Thorongil
-
- 1620 berichten
- 691 stemmen
Nu ik de Conan en Kull comics van Dark Horse uit heb, begonnen aan The Chronicles Of Conan (Dark Horse die de oude Marvel serie heruitgeeft en herkleurd heeft)
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ik ben momenteel bezig in een omnibus van The Fantastic Four waarin eventjes in een issue heel de essentie van de Dark Phoenix saga van The X-Men uit de hoeken wordt gedaan. Op een rommelmarkt gekocht voor een paar euro maar ik vind het schandalig dat Marvel dit niet in zijn Phoenix omnibus heeft gestoken. Voor de geïnteresseerden, het gaat hier om Fantastic Four #286. Ben ook nog volop bezig in The X-Men issues 1 - 62 maar dat ligt voor de moment eventjes stil vanwege te weinig tijd.
Wel leuk trouwens om te zien dat er hier nog een groot aantal comicliefhebbers zijn te vinden!
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ de-alchemist
Jammer genoeg ben ik verhinderd ,spot eens een paar leuke foto’s voor strip MM.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
echter amper info/details over zijn tekentechnieken.

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ Dogie-Hogan
Afgaande op de link Bergese.
Ik heb dat album niet van Bergese maar lijk me sterk dat er geen details en technieken in zijn te zien.

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Tijdens het doorzoeken van mijn voorraad strips kwam ik deze 'Beeldscherm Classic' tegen.
Ik wist niet eens dat ik die nog had.
Prachtige coverillustratie, maar de inhoud is belabberd slecht van tekenkwaliteit.
(speciaal voor Dogie, vanwege het vliegeniersjack)

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Tijdens het doorzoeken van mijn voorraad strips kwam ik deze 'Beeldscherm Classic' tegen. Ik wist niet eens dat ik die nog had.Prachtige coverillustratie, maar de inhoud is belabberd slecht van tekenkwaliteit.
(speciaal voor Dogie, vanwege het vliegeniersjack)
(afbeelding)
, 

Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Weinigen zullen het misschien weten, maar in ons land (Nederland) woont er sinds 1991 een Servische tekenaar met een fenomenaal talent.
Zijn naam is Petar Meseldzija.
Hij was o.a. ooit een van de tekenaars van een Joegoslavisch team van tekenaars die werkten aan een grote Tarzan stripserie.
Een aantal verhalen daarvan verschenen ook in ons land, bij Atlantic Press.
Vanaf oktober verschijnen alle Tarzan verhalen van die serie in herdruk, en in prachtige albums (helaas alleen in het Joegoslavisch)
Tarzan tekent hij al lang niet meer, maar tegenwoordig heeft hij zijn handen vol aan opdrachten op illustratie gebied, en het maken van posters bijvoorbeeld, om maar iets te noemen.
Petar was ook aanwezig tijdens het stripgebeuren te Breda (tevens zijn woonplaats!)j.l. weekend, en signeerde er zijn werk.
Hier een van zijn recentere werken

Bezoek ook zijn website eens om zijn prachtige werk te bekijken
(Tarzan tekeningen staan er onder 'old work' op)
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Crumbs beste: when the niggers take over america!

Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Schokkend, en zo'n gedreven tekenaar met geweldige energie.

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
O mijn God! Striptekenaar Minck Oosterveer (50) omgekomen :: nrc.nl Damn!
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
rust in vrede Minck!
Dogie Hogan, ben je ook een reper?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Maakt op MM weinig indruk, gezien response. Veel meer reacties echter op De Getekende Reep.
Bedankt voor de link. Het blijft hier tenslotte een filmsite, dus dat er niet veel response is, op die van een paar stripfanaten na, is wel logisch. (Daarom plaatste ik mijn bericht hier en niet bij R.I.P.)
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
rust in vrede Minck! Dogie Hogan, ben je ook een reper?
de-alchemist
-
- 167 berichten
- 87 stemmen
Ik sinds 2009. Leuk om te weten. Ik heb net als Hannibal ook op de getekende reep iets over Minck gezet. Dacht er ook niet aan om het hier te doen...
Het is en blijft een grote schok...
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
Kan het werk niet van Mink-Osterveer.
Des al niet ter. min
R.I.P.
Brix
-
- 19677 berichten
- 5115 stemmen
Ooit moest het er van komen...de terugkeer van Tarzan, in stripvorm.
Vanaf december bij Dynamite Comics.
Tekenaar: Roberto Castro
Scenarist: Arvid Nelson
Volgens de info van de uitgever voor 't eerst een ongecensureerde versie van de Tarzan verhalen, rauw, en bloederig.
Ik ben benieuwd.
Dat de naam Tarzan niet in de titel voorkomt heeft denkelijk te maken de rechten die daaraan verbonden zijn.
De naam is door de bedenker van Tarzan, Edgar Rice Burroughs, destijds vastgelegd als handelsmerk.
Een zeer slimme, en toentertijd ongebruikelijke zet.
Zijn erfgenamen leven sinds het overlijden van Burroughs, in 1950, nog altijd riant van de opbrengst.

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1316610612.jpg

http://www.comicbookresources.com/assets/images/articles/1316610620.jpg
madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
ZORRO RIDES AGAIN #5 (OF 12)

madmax1
-
- 2216 berichten
- 711 stemmen
@ brix
Tarzan.
Ik ben ook benieuwd.
De prijs is erg laag, dan heb je nog geen 8 bladzijde.
Mochten zo als die Zoro’s zijn 32 bladzijde dan is het een koopje