- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Nachtmerries en Dromen
Nachtmerries en Dromen
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Laat ze maar lachen Clockwork.
Vroeger werden mensen zelfs uitgelachen omdat ze zeiden dat de Aarde rond is.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Juist, ze komen er nog wel achter.
DeCol
-
- 7009 berichten
- 3022 stemmen
Daar dachten ze vroeger anders over.
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Mensen werden ook uitgelachen toen ze zeiden dat vliegen mogelijk was en dat we allemaal een computer gingen hebben maar dat is off-topic. Wat ik dezenacht gedroomd heb was dat ik op een soort van verlaten skate-park rondliep.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Een droom niet vertellen is hetzelfde als een brief niet lezen,
aunuscus
-
- 591 berichten
- 115 stemmen
Ja sorry hoor ik weet niet hoe sommige mensen hun dromen hier zo goed kunnen onthouden ik herriner mij met moeite de helft van wat er allemaal gebeurt is in mijn dromen.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Aantal off-topic berichten verwijderd en blijf gewoon fatsoenlijk aub.
janisdeman
-
- 29 berichten
- 20 stemmen
ik droomde pas dat ik op school met een vriend door een woedende conciërge met een tazer achterna werd gezeten :") we hadden een sleutel van hem gejat en ik weet ook nog precies welke concierge dat was en hij bestaat nog echt ook
Film gerelateerd? ik weet het niet, misschien een film die ik niet ken 8-)
offtopic:
maarja soms vind ik het wel jammer dat al heb je een topic niet gevolgd en aan het eind staan er alleen maar off topic dingen 
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Daar dachten ze vroeger anders over.
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Trouwens, Het Verhaal van 'A Nightmare on Elmstreet' is ook echt gebeurd. Dat zei Wes Graven tijdens een interview op de special Edition. Dat het verhaal was van dat er een Jongen ergens heel ver weg Een droom had gehad en dat ie diezelfde nacht in zijn droom was vermoord.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Het is gewoon oneerlijk omdat alles verklaard kan worden met de wetenschap. Voor elk raadseltje is er wel een antwoord. Zo maak je soms gekke dingen mee, maar als je een beetje research doet vindt je wel weer een antwoord, terwijl dát misschien niet de oorzaak was. Net zoals datgene wat Nomak vertelde. Ik ken genoeg mensen die dat hebben meegemaakt, maar toen ik erover vroeg aan m'n biologie leraar had hij meteen een wetenschappelijk verhaaltje klaarstaan.
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
Craven..
Ik dacht altijd dat Craven zijn eigen dromen op film zette. Zie ook New Nightmare. Daarnaast kan Craven moeilijk aan een dooie knul vragen of hij toevallig een droom had tijdens zijn moord. Om nog maar te zwijgen over het obstakel ruimte, want zoals jezelf zegt: hij was wel erg ver weg.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Trouwens, Het Verhaal van 'A Nightmare on Elmstreet' is ook echt gebeurd. Dat zei Wes Graven tijdens een interview op de special Edition. Dat het verhaal was van dat er een Jongen ergens heel ver weg Een droom had gehad en dat ie diezelfde nacht in zijn droom was vermoord.
Wordt je niet moe van jezelf?
Je gelooft echt alles he?
Als die jongen doodging in zijn slaap,hoe kun je dan iets weten over wat die gedroomd heeft,leg dat ff uit...
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
De meeste dromen zijn bedrog, wordt er gezegd. Maar eens in de zoveel tijd dan word ik plots wakker en dan denk ik: droom ik nog? Maar het is dan net of ik haar adem voel en haar gezicht zie, en soms is het dus net alsof er een droom naast me ligt... Echt te bizar. :S
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Wordt je niet moe van jezelf?
Je gelooft echt alles he?
Als die jongen doodging in zijn slaap,hoe kun je dan iets weten over wat die gedroomd heeft,leg dat ff uit...
Craven zei in een interview eens dat er een Jongen was met dromen waarin iemand hem wilde vermoorden en als ie vermoord werd zou ie in het echt ook sterven. Die Jongen vertelde dat aan zijn Vader maar die geloofde hem niet. En toen die Jongen s'avonds ging slapen werd ie een paar uur later dood in zijn slaapkamer gevonden.
MNV2
-
- 6932 berichten
- 1899 stemmen
De meeste dromen zijn bedrog, wordt er gezegd. Maar eens in de zoveel tijd dan word ik plots wakker en dan denk ik: droom ik nog? Maar het is dan net of ik haar adem voel en haar gezicht zie, en soms is het dus net alsof er een droom naast me ligt... Echt te bizar. :S

MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Craven zei in een interview eens dat er een Jongen was met dromen waarin iemand hem wilde vermoorden en als ie vermoord werd zou ie in het echt ook sterven. Die Jongen vertelde dat aan zijn Vader maar die geloofde hem niet. En toen die Jongen s'avonds ging slapen werd ie een paar uur later dood in zijn slaapkamer gevonden.
Pff geloof wat je wilt...
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Ze zeggen het niet voor de grap.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Ze zeggen het niet voor de grap.
Er zijn mensen die zeggen dat Elvis nog leeft,en tupac ook.
Er zijn mensen die zeggen dat de wereld vergaat in 2012.
Er zeggen ook genoeg mensen dat er jaren geleden een ufo is neergestort(area 51)
Er zeggen zat mensen dat we een meer hebben waar een gigantisch monster in rond zwemt (loch ness)
Er zijn mensen die zeggen dat thomas berge,jannes en dries roelvink goed kunnen zingen.
Er zijn mensen die zeggen dat Patty brard een lekker wijf is.
Geloof jij alles wat mensen zeggen?
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Nope, hij heeft het verhaal gebaseerd op een urban legend. Ga jij maar eens opzoeken wat urban legends zijn. Freddy heeft hij gebaseerd op een man waar hij bang voor was toen hij nog jong was, die ook zo'n kerst trui aan had. Dit is vergelijkbaar met die man uit de eerste Home Alone. Daar zijn ze ook bang voor iemand die uiteindelijk ook heel aardig blijkt te zijn.
MR APOCALYPSE
-
- 610 berichten
- 0 stemmen
Nee
Kom je er niet meer uit?
Want als je antwoord nee is slaan je eerdere argumenten zoals dat mensen het niet voor de grap zeggen ook nergens meer op...
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Er zijn mensen die zeggen dat Elvis nog leeft,en tupac ook.
Er zijn mensen die zeggen dat de wereld vergaat in 2012.
Er zeggen ook genoeg mensen dat er jaren geleden een ufo is neergestort(area 51)
Er zeggen zat mensen dat we een meer hebben waar een gigantisch monster in rond zwemt (loch ness)
Er zijn mensen die zeggen dat thomas berge,jannes en dries roelvink goed kunnen zingen.
Er zijn mensen die zeggen dat Patty brard een lekker wijf is.
Geloof jij alles wat mensen zeggen?
OMG!
Je zou dr bijna nachtmerries van krijgen.
Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
Heel eenvoudig te verklaren die jongen geloofde het zo erg dat zijn hart dacht 'ik moet nu echt ophouden met kloppen' toen hij zo gezegt werd vermoord in zijn slaap.
geronimo
-
- 1955 berichten
- 0 stemmen
Een paar weken nadat ik LOTR (1) had gezien, heb ik een vreselijke nachtmerrie gehad over die zwarte ruiters, compleet met het bekende gegil van die wezens en nu waren er ook afgehakte hoofden gespiest op palen aanwezig. Alleen waren we (m'n zussen en ik) niet in een of ander bos, maar in het appartement van m'n zus. En haar woning is zo ingedeeld dat je rondjes kunt lopen van woonkamer, slaapkamer, badkamer naar de gang etc. Dus wij als gekken rondrennen door dat appartement, jongen! Als je d'r zo over nadenkt is 't superhilarisch natuurlijk, maar ik werd badend in 't zweet wakker!
clockwork72
-
- 2780 berichten
- 1738 stemmen
Ik droomde Vannacht dat ik de enige persoon op aarde was..
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Deze heb ik even onthoude. Gisternacht droomde ik dat ik met m'n zusje naar de hemel ging. Het was een soort van Bug van deze wereld. Toen we terugkwamen hoorden we dat een hond was overleden, van ons blijkbaar. SIntBernard geloof ik. Ik heb daar eigenlijk alleen wolkjes gezien voor zover ik me herriner. In ieder geval geen mensen.