• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.254 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.764 gebruikers
  • 9.423.615 stemmen

Studio Sport #2

zoeken in:

OlafK

• 955 berichten
  • 1831 stemmen

Onzin! Feijenoord heeft juist veel jonkies in t elftal staan.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Het probleem van Feyenoord is dat ze geen enkele speler op de top van z'n kunnen hebben. Ze hebben alleen maar spelers die of nog lang niet top of allang over hun top zijn.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

pascal83 schreef:

(quote)

Aan de andere kant heeft Ajax nog niet zo lang geleden een team gehad (2002-2003) die zeker de potentie had om de CL te winnen. Met Heitinga, Chivu, Maxwell, Trabelsi, Sneijder, Van de Vaart, De Jong, Ibrahimovic, Galasek en in mindere mate Mido, Van der Meyde, en Pienaar had Ajax wel een redelijk goede selectie.

Overigens de 11 spelers in de return tegen Milan waren dit:

Lobont, Trabelsi, Chivu, Pasanen, Jelle van Damme, Pienaar, Yakubu, Sneijder, O'Brien, van der Meyde en Zlatan. Invallers: Litmannen , de Jong en Bergdolmo. Van veel spelers is er niks terecht gekomen. Ik heb ook die selectie nog eens bekeken: heel triest Vierklau, van Damme, Timmer, van der Gun, van Halst, O'brien, Daniel Cruz, Mendes da Silva, Yakubu, Akachar, Boukhari, Matglas, Sikora, Wamberto en Mido (was ook over het algemeen vrij triest).

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

OlafK schreef:

Onzin! Feijenoord heeft juist veel jonkies in t elftal staan.

Ja omdat er een aantal opa's geblesseerd zijn.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Vierklau. Wat is daar ooit van terechtgekomen?

Verder was de selectie van 2004/2005 volgens mij het sterkst, had het seizoen kunnen/moeten worden waarin Ajax er weer definitief bovenop kwam, maar ja, Koeman he...

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Heb het ff uitgezocht voor je, omdat je het graag wil weten. Ferdi Vierklau is na het seizoen 02-03 gestopt bij Ajax en is hij bij VV RUC gaan voetballen.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Toptransfer!

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

O' Brien bij Chivas USA

Boukhari in Saoedi Arabië

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Waar zit Wamberto toch tegenwoordig??

gotti

• 14086 berichten
  • 5922 stemmen

HIj speelde vorig jaar nog bij Omniworld. En heeft een zoontje in de Ajax jeugd..

pascal83

• 2736 berichten
  • 2487 stemmen

happie schreef:

Lobont, Trabelsi, Chivu, Pasanen, Jelle van Damme, Pienaar, Yakubu, Sneijder, O'Brien, van der Meyde en Zlatan. Invallers: Litmannen , de Jong en Bergdolmo. Van veel spelers is er niks terecht gekomen.

Het ging mij vooral om de potentie van de spelers. Daarnaast waren Pasanen, Bergdolmo, en O'Brein hele nuttige spelers.

Ik heb ook die selectie nog eens bekeken: heel triest Vierklau, van Damme, Timmer, van der Gun, van Halst, O'brien, Daniel Cruz, Mendes da Silva, Yakubu, Akachar, Boukhari, Matglas, Sikora, Wamberto en Mido (was ook over het algemeen vrij triest).

Van de overige spelers zijn er inderdaad maar een aantal goed terecht gekomen. Mido: Premier League, Mendes da Silva: AZ (met zijn huidige niveau zou hij bij Ajax in de basis staan), Lobont staat weer in de belangstelling van Serie A clubs las ik ergens.

In mijn ogen zijn een aantal talentvolle spelers wel afgezakt zoals Van der Meyde, Trabelsi, en Pienaar.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Het was even grappig om te vertellen, wat voor elftal ze toen hadden. Mido is in de Premier League terecht gekomen, ja. Maar doet het allesbehalve goed. Alhoewel hij nu wel 4 uit 9 staat.

Passanen, Bergdolmo en O'Brein voegde niet zo heel veel toe hoor.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Ik vind eigenlijk dat de meeste spelers hierboven nog wel aardig terecht zijn gekomen. Niet iedereen kan de Europese top halen he?

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Yakubu? Trabelsi? Pienaar doet het redelijk bij Everton. van de Meyde? Daniel Cruz? Akachar? Matglas? En om nou te zeggen dat van der Gun, Akachar, Boukhari, van Damme en Sikora een aardige carriere hebbe ngehad.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Lazovic zei vreselijke dingen bij Ajax-PSV

Danko Lazovic, die als invaller van PSV volledig over de rooie ging na de gelijkmaker tegen Ajax, heeft zondag de vreselijkste dingen geroepen tegen trainer Huub Stevens. Hij noemde hem een 'pussy' en beet hem toe: 'Ik neuk je moeder.'

Dat heeft een liplezer en een Servische tolk verteld aan Hugo Borst, die de verbale uitbarsting van Lazovic na de gelijkmaker van Ibrahim Afellay bij De Wereld Draait Door vertaalde.

Eigenlijk zou de liplezer annex tolk de woorden maandagavond al vertellen bij Eredivisie Live, maar daar stak de leiding een stokje voor. 'Wij werden hiermee pas tien minuten voor de uitzending geconfronteerd', reageert Alex Tielbeke, directeur van de Eredivisie CV.

'We konden niet checken of het klopte en hadden geen tijd om PSV te laten reageren. Dat vonden we niet zorgvuldig. We komen er later deze week op terug.'

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

happie schreef:

(quote)

Lobont, Trabelsi, Chivu, Pasanen, Jelle van Damme, Pienaar, Yakubu, Sneijder, O'Brien, van der Meyde en Zlatan. Invallers: Litmannen , de Jong en Bergdolmo. Van veel spelers is er niks terecht gekomen. Ik heb ook die selectie nog eens bekeken: heel triest Vierklau, van Damme, Timmer, van der Gun, van Halst, O'brien, Daniel Cruz, Mendes da Silva, Yakubu, Akachar, Boukhari, Matglas, Sikora, Wamberto en Mido (was ook over het algemeen vrij triest).

Waarom die smilie bij Litmanen? Wat je overigens niet eens goed kan spellen...

Scoorde de 1-1 en speelde een bere partij toen hij inviel.

De selectie van toen was de beste na de van Gaal periode.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

de terugkeer van Litmannen naar ajax was niet bepaald succesvol te noemen. De man van glas!

En die selectie was niks beter dan de selecties in de jaren erna.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

happie schreef:

Yakubu? Trabelsi? Pienaar doet het redelijk bij Everton. van de Meyde? Daniel Cruz? Akachar? Matglas? En om nou te zeggen dat van der Gun, Akachar, Boukhari, van Damme en Sikora een aardige carriere hebbe ngehad.

Trabelsi heeft nog 1 jaar bij Manchester City gespeeld en is daarna gestopt, niks mis mee dus. Van Damme speelt nu bij Anderlecht en in het Belgisch elftal. De rest wat minder, maar dit waren ook geen basisspelers. Uit elke selectie uit het verleden kun je spelers noemen die weinig bereikt hebben. Het merendeel van de spelers van dat jaar zijn gewoon redelijk terecht gekomen.

Zoals ik al zei was de selectie 2004/2005 imo beter.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kon beter maar ook vooral dankzij hem presteerde Ajax dat jaar wel heel goed in de CL. Assist tegen Lyon, schitterende goal tegen AS Roma, nog meer wedstrijden op routine meegeholpen, goal tegen Milan....

En in de competitie idem. Uiteindelijk had hij het beter niet kunnen doen, maar ik herinner me nog de beelden hoe men Jari ontving op het trainingsveld. Alsof god zelf op aarde landde. Wat een held!

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

maar ik herinner me nog de beelden hoe men Jari ontving op het trainingsveld. Alsof god zelf op aarde landde

Ik waardeerde hem enorm in de jaren negentig. Maar dit zijn wel erg overdreven woorden. En zo groot was zijn aandeel uiteindelijk niet, want zoveel wedstrijden heeft hij niet gespeeld.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Trabelsi heeft nog 1 jaar bij Manchester City gespeeld en is daarna gestopt, niks mis mee dus. Van Damme speelt nu bij Anderlecht en in het Belgisch elftal. De rest wat minder, maar dit waren ook geen basisspelers. Uit elke selectie uit het verleden kun je spelers noemen die weinig bereikt hebben. Het merendeel van de spelers van dat jaar zijn gewoon redelijk terecht gekomen.

Zoals ik al zei was de selectie 2004/2005 imo beter.

Met 1 jaar slecht voetballen bij Manchester City ben je niet goed terecht gekomen hoor. En van Ajax naar Anderlecht is niet bepaald een vooruitgang.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Dat is echt niet overdreven, Litmanen was één van de beste en populairste Ajacieden allertijden en een modelprof. In mijn ogen was hij ook de belangrijkste speler in de gouden periode 1994-1996. Niet zo gek dus dat supporters hem aanbidden en heel waren toen hij terug kwam. Alleen de goal tegen AS Roma (waar ik toen bij was, dus kan me nog goed herinneren) was het al waard. Ik ben er van overtuigd dat Litmanen ook bij Barcelona belangrijk was geworden als hij fit was gebleven.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

happie schreef:

Met 1 jaar slecht voetballen bij Manchester City ben je niet goed terecht gekomen hoor. En van Ajax naar Anderlecht is niet bepaald een vooruitgang.

Hou maar op, je bent alleen maar aan het zeiken. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Moet iedereen die ooit bij Ajax gespeeld heeft daarna bij Real, Milan of Man United terecht komen, want anders was het maar een slechte generatie?

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Zavo schreef:

(quote)

Hou maar op, je bent alleen maar aan het zeiken. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Moet iedereen die ooit bij Ajax gespeeld heeft daarna bij Real, Milan of Man United terecht komen, want anders was het maar een slechte generatie?

Nee maar dat zeg ik ook niet . Als hij gepresteerd had bij Manchester City DAN was hij goed terechtgekomen, maar hij heeft daar totaal niet gespeeld.

happie

• 6258 berichten
  • 426 stemmen

Litmanen was één van de beste Ajacieden allertijden

Hiermee doe je een hele hoop ajacieden tekort. Want hij bungelt een eindje onder de beste ajacieden aller tijden. Daar mag hij zeker niet bijgezet worden.

Ik ben er van overtuigd dat Litmanen ook bij Barcelona belangrijk was geworden als hij fit was gebleven.

Tja dat zal heel goed kunnen, maar daar kan ik moeilijk een mening over hebben. Dat heeft weinig zin.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

happie schreef:

Hiermee doe je een hele hoop ajacieden tekort. Want hij bungelt een eindje onder de beste ajacieden aller tijden. Daar mag hij zeker niet bijgezet worden.

Daar zet ik 'm toch zonder enige aarzeling bij.

Nee maar dat zeg ik ook niet . Als hij gepresteerd had bij Manchester City DAN was hij goed terechtgekomen, maar hij heeft daar totaal niet gespeeld.

20 wedstrijden. Of hij het goed heeft gedaan kan ik niet beoordelen, maar jij waarschijnlijk ook niet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik denk dat Litmanen wel degelijk bij de beste 10 ooit behoort. De topjaren 90 werden grotendeels mede mogelijk gemaakt door hem.

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

Bij de beste 10 lijkt me ook wel. Ben niet de grootste Ajax kenner maar wie zouden er anders in moeten?

Cruijff, Neeskens, Van Basten, Rijkaard, Koeman, Swart, Bergkamp, Keizer en dan?

waarbij van Basten, Koeman en Bergkamp hun grootste successen nota bene niet eens bij Ajax behaalden. Dus dan mag Litmanen er nog eerder bij.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Koeman zeker niet, Van der Sar mag er ook wel bij van mij. Misschien Blind, niet de beste, maar wel iemand die heel veel voor de club betekent heeft. Van voor 1986 weet ik te weinig.

combi

• 20609 berichten
  • 0 stemmen

zijn er zoveel, gerry muhren arnold muhren, sjaak zwart en weet ik veel hoeveel voor de toptien in aanmerking komen, ikzelf vind litmanen bij de beste 5 hoort denk namelijk niet dat we zoveel gepresteerd zouden hebben zonder hem in de jaren 90.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.