- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #2
Studio Sport #2
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Geweldig om die discussie hier te volgen als niet-voetballiefhebber 
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Dat Roda JC supporters boos zijn oké. Maar Fortuna supporters
Die moeten heel blij zijn dat hun cluppie nog altijd mag voetballen
. ik zou liever hebben dat m'n club failliet gaat dan dat ie zou fuseren met Vitesse.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Denk niet dat een club failliet wil gaan, dan maar met een lange neus andere dingen uitproberen. Geen club is helemaal geen fans...
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Als ajax opgeheven wordt of we moeten samenwerken met Feyenoord dan maar met Feyenoord. Al helemaal als je bedenkt dat je een kansloze ploeg hebt en al 5 jaar onderaan in de jupiler league staat en geen enkel bestaansrecht hebt. Supporters mogen wel dankbaar zijn dat ze nog een club hebben. Alsof er nog sprake is van rivaliteit tussen Roda en Fortuna.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3893 stemmen
Voordeel voor Roda is dat de provincie graag die fusie wil. In de praktijk gaat het er dus op neer komen dat sponsers en de provincie zich volledig achter deze club zullen scharen. Roda gaat er dus simpelweg financieel enorm op vooruit. Omdat ook Roda ziet dat ploegen als Twente, Heerenveen, Az en Fc Groningen volgens die model werken en met het jaar verder bij hun weglopen is het niet verassend dat Roda wel iets in deze fusie ziet. Verder is de strijd tussen Roda en Fortuna natuurlijk lang niet van die orde als NEC en Vitesse (Al is dit eigenlijk ook pas iets van de laatste 10 jaar want pas sinds Aalbers is deze strijd er. Daarvoor stelde NEC Vitesse nauwelijks iets voor qua rivaliteit.) Voor het Limburgse voetbal zou het in ieder geval een erg goede fusie zijn. Nu maar hopen dat men niet het hoofd buigt voor een paar gefrusteerde supporters.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
. ik zou liever hebben dat m'n club failliet gaat dan dat ie zou fuseren met Vitesse.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Zet jij je geld dan maar in op Ajax!
Ja eh dat betaalt dus nauwelijks uit...
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
. we hebben wel meer originele shirts gehad.
Die hoeft niet echt meer terug van mij.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
OlafK
-
- 955 berichten
- 1831 stemmen
Ik als Roda supporter merk dat bij andere Rodasupporters de meningen over een eventuele(!!) fusie nogal verdeeld zijn.
Ikzelf ben niet per definitie tegen, mits de juiste voorwaarden gesteld worden. Zo moet er in het PLS gespeeld worden. Dit stadion is in mijn ogen het mooiste stadion van de Benelux onder 20000 plaatsen. Daarbij moet de naam Roda erin blijven. Ikzelf ben wel voor een Roda Fortuna Combinatie. Fortuna heeft een goede jeugdopleiding en zou als amateurtak van RFC door kunnen gaan om de doorstroming van talenten te vermakkelijken.
Voordeel voor Roda is volgens mij dat je meer de uitstraling als dé club van de provincie krijgt. Dit heeft tot gevolg dat sponsers eerder geneigd zijn meer geld in je club te steken en dat je makkelijk medewerking krijgt van de provincie (op welk gebied dan ook). Daarbij is de rivaliteit tussen Roda en Fortuna in mijn ogen minder sterk dan die tussen MVV en Roda.
Maargoed; zover is t allemaal nog lang niet, dus ik wacht rustig af.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Altijd leuk, die inhoudelijk sterke reactie's. Mijn complimenten! Nooit een prijs gekregen voor je geweldige bijdragen?
Jongejonge...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen

hoewel ik soms verbaasd ben hoe hij het allemaal omdraait in iets positiefs.
En dat zie je verkeerd. Ik ben enorm kritisch (al reageer ik meer en dieper op een ander groot voetbalforum en hou ik het hier wat korter) maar ik ga niet meteen super paniekerig doen bij een nederlaagje. De 4 duels daarvoor allemaal gewonnen, koploper in de eredivisie en Europees is het ook niet verkeerd. Die zaken vind ik belangrijker dan gister in de beker. We hebben niet vorig jaar maar de 2 jaren daarvoor 2x de beker gewonnen en toch voelde het als een kutseizoen want weer geen titel en Europese glorie. Ik wil dit jaar kampioen worden, Europees eens weer een eindje meedoen en de beker is absoluut maar een troostprijsje. Net of mn seizoen gelukt is als we dat kreng weer winnen maar verder niks...
Daarnaast waren mijn punten over het blessureleed zo gek niet. Met oa Sulejmani, Huntelaar, Aissati en Enoh was je gister er nooit uitgegaan denk ik. Buiten het feit dat het een absolute blamage was.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Onzin dat sommigen nu komen met de stelling dat 'de beker niks voorstelt'. Het is een uitgelezen kans om een prijs te winnen, dan moet je er ook voor gaan. Met de spelers die er nu stonden had je ook nooit onderuit mogen gaan tegen Volendam. Blijkt maar weer dat wanneer er ook maar één druppeltje regen valt, men kennelijk niet meer wilt rennen dan noodzakelijk.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Die stelling is gewoon logisch voor een topclub. NEC of Utrecht kan maximaal als enige prijs de beker winnen. Ajax moet gaan voor de titel. 10000x belangrijker dan wat ook. Ik baal van de uitschakeling, maar niet lang. Liever door, maar erger is het om zondag te verliezen van PSV.
O.S.
-
- 248 berichten
- 0 stemmen
Onzin dat sommigen nu komen met de stelling dat 'de beker niks voorstelt'.
Idd, dat spreekt natuurlijk voor zich. Net als de competitie niks meer voorstelt.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Die stelling is gewoon logisch voor een topclub.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
True. Ontken ik dat?
Ik zeg alleen dat de titel en Europa belangrijker zijn. Ben verder niet blij dat we uit de beker liggen, maar gelukkig staan we er wel goed voor bij de andere 2 fronten die belangrijker zijn.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
True. Ontken ik dat?
Ik zeg alleen dat de titel en Europa belangrijker zijn. Ben verder niet blij dat we uit de beker liggen, maar gelukkig staan we er wel goed voor bij de andere 2 fronten die belangrijker zijn.
Het is zorgwekkend dat ze niet eens de wil op kunnen brengen om ook tegen Volendam op een regenachtige avond een normaal niveau te halen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is zorgwekkend dat ze niet eens de wil op kunnen brengen om ook tegen Volendam op een regenachtige avond een normaal niveau te halen.
Haha over dat dikgedrukte...echt niet.
We hebben niet vorig seizoen maar de 2 seizoenen daarvoor de titel niet gepakt. Denk je nou echt dat een beker dat ook maar een beetje compenseert?
Als we uit Europa vliegen baal ik echt, maar als we de titel mislopen word ik echt gek. Titel boven alles. Dan ben je eindelijk weer eens de beste en net zo belangrijk, ga je weer de CL in met alle status en geld daarbij.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Waarom zou zoiets elkaar moeten compenseren? Je kunt ook gewoon blij zijn als je je werk doet en er voor beloond wordt met een prijs.
De bekerfinale tegen AZ twee jaar geleden (of is het al drie) was overigens een van de mooiste wedstrijden sinds jaren. Niet persé door het goede voetbal, maar die hele sfeer ... zoiets kán alleen in de beker. En je gaat me niet vertellen dat de ontlading van de spelers en publiek nadat Davids de penalty erin schoot gespeeld was of (op dat moment) niks waard was. Vind het wat slap gelul, als je de beker niet kunt winnen is de titel het belangrijkst. Terwijl ik zeker weet dat elke Ajax supporter (ook) die prijs aan het eind van het seizoen naar Amsterdam had zien gaan.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Het is duidelijk dat je het liefst hebt dat er zoveel mogelijk prijzen gewonnen worden. Maar er worden wel prioriteiten gesteld, omdat het nu eenmaal niet altijd mogelijk is om alles te winnen. Een te intensief schema e.d. zijn daarvan de oorzaak.
Dat een landstitel met recht op een CL plaats geliefder is dan een beker winnen met recht op Uefa cup - wat in feite al behaald word door ergens in de top 4 te eindigen - lijkt me een logische zaak.
Daarom zul je ajacieden die in de landstitel geloven niet al te hard horen jammeren. Er zijn immers al genoeg geblesseerde zonder die extra wedstrijden in de beker, waar je vaak tegen tegenstanders speelt met het mes tussen de tanden en die zo nu en dan de grens van sportiviteit overschrijden.
Het staat echter wel buiten kijf dat, wat Ajax gisteren liet zien, een wanprestatie van de grootste orde was en eigenlijk niet geaccepteerd mag worden. Maar ach, we worden toch landskampioen (heerlijke arrogantie; dat mag als ajacied) dus: who gives a fuck about "de beker"?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Die geblesseerden hebben echt niks te maken met twee potjes tegen respectievelijk Utrecht en Volendam. Zeker niet als je daar gewoon je werk doet.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar ach, we worden toch landskampioen (heerlijke arrogantie; dat mag als ajacied) dus: who gives a fuck about "de beker"?
Ze doen het hier anders al in de broek voor een thuiswedstrijd tegen de nummer 5...
stinissen (crew films & series)
-
- 23679 berichten
- 77290 stemmen
Inderdaad.
Heb speciaal voor Stinissen even op Lindgren gelet, maar wat speelde die slecht. Voegt helemaal niets toe daar.
Dat heb je goed gezien laat andere er de eerst volgende wedstrijd ook even opletten dan zie je wat ik bedoel.
Roel-
-
- 1978 berichten
- 584 stemmen
Die geblesseerden hebben echt niks te maken met twee potjes tegen respectievelijk Utrecht en Volendam. Zeker niet als je daar gewoon je werk doet.
Waar lees je dan dat ik dat zeg? We hebben zat blessures, ik vind beker wedstrijden van ondergeschikt belang en vind het risico te groot dat je nóg meer blessures krijgt. Dus zal het mij niet uit me slaap houden dat we geen ronde verder zijn.
Ze doen het hier anders al in de broek voor een thuiswedstrijd tegen de nummer 5...
Ik weet niet waar "hier" is, maar ik doe het niet in me broek voor PSV.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Waarom zou zoiets elkaar moeten compenseren? Je kunt ook gewoon blij zijn als je je werk doet en er voor beloond wordt met een prijs.
De bekerfinale tegen AZ twee jaar geleden (of is het al drie) was overigens een van de mooiste wedstrijden sinds jaren. Niet persé door het goede voetbal, maar die hele sfeer ... zoiets kán alleen in de beker. En je gaat me niet vertellen dat de ontlading van de spelers en publiek nadat Davids de penalty erin schoot gespeeld was of (op dat moment) niks waard was. Vind het wat slap gelul, als je de beker niet kunt winnen is de titel het belangrijkst. Terwijl ik zeker weet dat elke Ajax supporter (ook) die prijs aan het eind van het seizoen naar Amsterdam had zien gaan.
Man, ik zat die middag zelf in de Kuip tegen AZ en het was idd een wonderschone middag. Maar we zijn bv in een halve finale Ajax-RKC doorgegaan, niet echt heftig dus. Alleen de finale was de moeite vanwege het affiche en het wedstrijdverloop. Achterkomen, gelijkmaken, gesteund door de Ajax supporters de verlenging door gekomen en Arveladze die in de slotseconde nog op de lat schiet. Daarna een zenuwslopende penaltyserie en Donk die mist en Davids die raakt. Kippevel, zal het nooit vergeten.
Maar dat neemt niet weg dat de beker een troostprijs is en de titel het allerbelangrijkste is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.