menu

Overig / Algemeen / Weertopic

zoeken in:
Geralt of rivia schreef:
(quote)
nah bedoel meer dat je op elk topic iets aan het afzeiken bent dan is het weer it dan is het weer iets anders hou er dan gewoon mee op die films te kijken en kijk dan kortere films . Ben geen weerhater maar ik denk alleen erg realistisch en ik verwacht altijd het ergste dan kan het alleenmaar meevallen ?

Ik ben helemaal niks aan het afzeiken. Ik geef op beschaafde manier mijn mening, en Splinters en ik voeren hier ook een fatsoenlijke discussie zonder elkaar af te zeiken. Leer omgaan met andermans mening en doe daar niet zo gefrustreerd over aub.

Maar als je dan toch perse wilt dat ik iemand afzeik, dan zeik ik jou wel af. Wat voor onzin schrijf je hier bijvoorbeeld:

"Ben geen weerhater maar ik denk alleen erg realistisch en ik verwacht altijd het ergste"

Beetje tegenstrijdig, niet? Realist zijn en tegelijkertijd altijd het ergste verwachten. (Dus pessimist zijn).

Geralt of rivia
Graaf Machine schreef:
(quote)

Ik ben helemaal niks aan het afzeiken. Ik geef op beschaafde manier mijn mening, en Splinters en ik voeren hier ook een fatsoenlijke discussie zonder elkaar af te zeiken. Leer omgaan met andermans mening en doe daar niet zo gefrustreerd over aub.

Maar als je dan toch perse wilt dat ik iemand afzeik, dan zeik ik jou wel af. Wat voor onzin schrijf je hier bijvoorbeeld:

"Ben geen weerhater maar ik denk alleen erg realistisch en ik verwacht altijd het ergste"

Beetje tegenstrijdig, niet? Realist zijn en tegelijkertijd altijd het ergste verwachten. (Dus pessimist zijn).
je hebt volkomen gelijk

Graaf Machine schreef:
(quote)

Ik ben daar geen lid, dus ruzie maken is moeilijk. Maar al die mensen die altijd maar een eigen voorkeur doordrammen.... Stefan met zijn regen, Wim met zijn hitte, Katya met haar hittefobie, Jan Gerke met zijn koukleumerij, Frank met zijn droogteangst... man, man, man wat een zeurforum.

Ik lees daar wel eens wat mee omdat er ook enkele relevante posters zijn. Jan Workum bijvoorbeeld, of Jorge Middelburg. Of zelfs Timothy uit Merelbeke.
Bovendien is het verdiepingsforum erg interessant.

Overigens: in de tijd dat ik nog redelijk vaak ging hardlopen, was ik juist blij met regen en wind. Dat gaf me altijd een extra boost om nog een kilometertje extra te gaan. Maar ook dat is voorkeur.

Ja, ik ben bekend met de voorkeuren en 'weerliefhebberij' aldaar. Persoonlijk vind ik het wel grappig.

Wim vind ik trouwens hele leuke stukjes neerpennen. Jan uit workum ken ik niet zo goed, maar in een klimaattopic van vandaag komt hij wat mij betreft niet bijster sterk uit de hoek. Over gretha thunberg, een 16 jarig meisje met het symdroom van asperger, schrijft hij bijvoorbeeld dat het een volwassen persoon betreft die zich niet laat misleiden. Nu weet ik dankzij mijn vrouw het een en ander over autisme, en derhalve kan ik je vertellen dat mensen met asperger zichzelf heel gemakkelijk laten misleiden of mee laten slepen door hun omgeving. Buitengewone talenten kunnen die mensen zeker bezitten, denk bijvoorbeeld aan scheikunde, wiskunde, of natuurkunde, maar op sociaal vlak worden die mensen vaak tot op het bot uitgebuit door hun directe omgeving, zeker wanneer de belangen groot zijn. Mensen weten dat, zien haar beperkingen terug op televisie, en daarom denk ik dat een 16 jarige gretha thunberg inzetten als zijnde rolmodel de klimaatzaak uiteindelijk alleen maar schaadt.

Het is net dat topic weer waar je ziet hoe mensen daar op elkaar reageren als ze het niet eens zijn met elkaar. Met name Herman kan verbaal uitermate agressief worden. En al die bevooroordeelde aannames over elkaar dan. Ja, je kunt het grappig vinden, maar ik denk dat als ik me inschrijf en mee ga discussiëren, ik binnen no time dus wel ruzie heb. Dus laat ik het maar. Overigens zitten er ook vaak hele interessante discussies tussen.

Ik heb even de moeite genomen om wat comments van herman door te nemen. Duidelijk is dat herman uberhaupt niet open staat voor een dialoog en eigenlijk alleen reageert om zijn eigen emotionele ei kwijt te kunnen. Na een paar reacties te hebben gelezen, kan ik de eerstvolgende wel intekenen. Op vragen reageert hij niet. Dus hoe serieus moet je dat dan nemen?

Maar ik meld mezelf ook niet aan hoor. Meelezen volstaat en af en toe berichten typen op moviemeter is wel ff voldoende.?

Overigens is het natuurlijk zelfs in ons kleine landje al heel belangrijk waar je woont, als je het over het weer hebt. Zelf woon ik in Twente, en daar was het vandaag weer prima weer. Temperatuur tot dicht bij de 20 graden, weinig wind en droog.
Woon je in de Randstad, dus dicht bij de kust, dan kan het vandaag zomaar een k*tdag geweest zijn met wind, regen en een graad of 15. (Ik zou dat even moeten opzoeken, maar ik bedoel maar...).

edit: volgens de regenradar gaat het hier over een klein uurtje regenen. Dat kan de dag natuurlijk niet meer verpesten, dan is het donker en zit ik sowieso binnen. Hooguit de kat kan er van gaan balen, maar dat is zijn probleem.

Vandaag was het zeker een kutdag. Hele dag grijs, en heel veel regen gehad. Met de wind viel het vandaag mee. Is in deze tijd van het jaar niet ongewoon voor mijn regio, want hoewel geboren en getogen in midden nl woon ik sinds een aantal jaar midden in zeeland. Hoewel ik graag klaag over het weer valt het klimaat me hier niet tegen, want voor nederlandse begrippen kun je hier genieten van veel zonuren. Bovendien ligt dit gebied regelmatig in de schaduw van engeland, en woon ik net ver genoeg van de kust vandaan om zeevlam te ontlopen. Waar ene wim in volendam wel de lasten (ijsselmeerwind en meer bewolking dan in de kustregio), maar niet de lusten had, hebben wij hier eigenlijk wel de lusten (significant meer zon dan dieper landinwaarts en nauwelijks zeewind), maar niet de lasten. Zo kan het dus ook. ? Diepe noordstromingen waar ik het buiten het winterseizoen ook niet erg op heb komen hier ook minder hard binnen, allicht door de zuidelijker ligging. Die zuidelijker ligging zorgt er echter ook voor dat de winter significant slechter (zachter) is dan in de rest van het land en zeker tov jouw regio. Al zit ik daar niet mee, want mocht het nog een keer echt gaan winteren dan rijd ik met de kids, wat schaatsen, en een slee achterin wel naar midden nl toe.

Vreemd dagje vandaag. Vanmorgen regen maar nu al geruime tijd droog met een uitermate somber weerbeeld. Desalniettemin kan de jas gewoon aan de kapstok blijven hangen zolang het droog blijft want het is wel tamelijk warm.

Hier ook de hele dag grijs (vanmiddag iets lichter grijs) en af en toe licht gespetter. Alles blijft vochtig, maar echt regenen doet het ook niet, zelf niet echt motregenen. En gewoon een temperatuur om zonder jas buiten te zijn. Prima weer voor de paddenstoelen en de spinnetjes lijkt me.

Geralt of rivia
Graaf Machine schreef:
Hier ook de hele dag grijs (vanmiddag iets lichter grijs) en af en toe licht gespetter. Alles blijft vochtig, maar echt regenen doet het ook niet, zelf niet echt motregenen. En gewoon een temperatuur om zonder jas buiten te zijn. Prima weer voor de paddenstoelen en de spinnetjes lijkt me.
nou het klinkt niet alsof er nog mooi weer gaat komen . Jammer van die regen.

Het kan niet altijd "mooi" weer zijn natuurlijk. Maar momenteel is het overigens weer lekker half bewolkt en een graadje of 17. Prima weer derhalve om buiten wat werk te verrichten. In de tuin moet nog het één en ander gedaan worden.

Altijd 'mooi' weer is prima mogelijk, want voor iedereen op deze aardbol is wel een klimaatzone te vinden die naadloos bij zijn/haar voorkeuren aansluit. Ik denk alleen dat er weinig mensen zijn die het weer belangrijk genoeg vinden om te verhuizen. ?

Hier is zojuist voor het eerst sinds maandag de zon even doorgebroken. Verder was en is het herfst, en wat mij betreft pokkeweer. Aankomend weekend ook ronduit slecht, met zondag zelfs een heuse stormdepressie die langstrekt. Aankomende week waarschijnlijk nauwelijks beter met op dinsdag een nieuw dieptepunt. Kortom, de gourmet kan worden afgestoft en de zwembadtickets kunnen uit de kast worden gehaald. Ook leuk.

Graaf Machine schreef:
Het kan niet altijd "mooi" weer zijn natuurlijk. Maar momenteel is het overigens weer lekker half bewolkt en een graadje of 17. Prima weer derhalve om buiten wat werk te verrichten. In de tuin moet nog het één en ander gedaan worden.

Waarom zou je bij matig of slecht weer trouwens niks meer buiten kunnen doen?

Splinters schreef:
(quote)

Waarom zou je bij matig of slecht weer trouwens niks meer buiten kunnen doen?

Ja, waarom niet? Zeg jij het me maar. Ik beweer dat nergens.

Graaf Machine schreef:
(quote)

Ja, waarom niet? Zeg jij het me maar. Ik beweer dat nergens.

Goed of slecht weer zegt inderdaad weinig over het al dan niet prima buiten kunnen werken in de tuin, dat is nou net het punt. Ik ben ook niet degene die deze koppeling maakt, dat ben jij. Waarom? Ik zeg toch ook niet dat het vandaag kutweer is, maar je tussen de buien door wel prima in de tuin kunt werken?

Met regenachtig weer, of een hoop wind kun je in de tuin werken, dat weerspreek ik niet. Maar vandaag is het prima weer om in de tuin te werken, en als het regent vind ik het geen prima weer om in de tuin te werken. Tussen de buien door vind ik altijd wat vervelend, dan moet je de schoenen met modder weer uittrekken, en je jas uit. Dan weer wat anders gaan doen tot het droog is enzo. Ik werk liever door. Dus ben ik bezig en het gaat regenen, dan werk ik liever gewoon door. Maar dan is het geen prima weer meer om in de tuin te werken.

Graaf Machine schreef:
Voorlopig zijn de verwachtingen dat de temperatuur van september boven het langjarig gemiddelde van de periode 1981 - 2010 gaat uitkomen.

Dat gaat nog spannend worden...

Graaf Machine schreef:
(quote)

Dat gaat nog spannend worden...

Als je van statistiek houdt zeker. Op moment van schrijven nog steeds nipt onder de norm. Ironisch trouwens dat uitgerekend deze zeiknatte week, met minima (waarom nou geen maxima? ?) grofweg 5C boven normaal, september 2019 richting de klimatologische norm trekt.

Bijna 200 pagina's over het weer op een filmforum.

Splinters schreef:
(quote)

Als je van statistiek houdt zeker. Op moment van schrijven nog steeds nipt onder de norm. Ironisch trouwens dat uitgerekend deze zeiknatte week, met minima (waarom nou geen maxima? ?) grofweg 5C boven normaal, september 2019 richting de klimatologische norm trekt.

Ha, statistiek.
Dit is dus al de 8ste maand op rij waarin de laatste decade de warmste is. Niet zo heel gek, want dat van de maanden maart t/m juni de laatste de decaden de warmste zijn is voorspelbaar. Juli en Augustus zijn ook nog begrijpelijk, maar dat dan zelfs september meedoet, dat is dan weer gewoon een cadeautje voor de weerliefhebbers. Heerlijk, zulke uitzonderingen.

herman78 schreef:
Bijna 200 pagina's over het weer op een filmforum.

Na film is weer wel het belangrijkste dat een mens in zijn leven kan overkomen.

Het was vandaag in ieder geval goed weer om een boswandeling te maken. Het tennis viel dan wel weer in het water...

Bijzondere dag vandaag. De temperatuur was natuurlijk behoorlijk hoog voor half oktober, hier in Twente zo'n graad of 23. Maar het leek nog wel warmer door de hoge luchtvochtigheid. Het deed me absoluut niet aan een dag midden in de herfst denken, eerder aan een benauwde zomerdag. Maar met nazomerweer heeft dit ook weer niets te maken, daarvoor moet je toch lekkere blauwe luchten en zon hebben. Nou ja, morgen is het weer weer heel anders.

Geralt of rivia
Graaf Machine schreef:
Bijzondere dag vandaag. De temperatuur was natuurlijk behoorlijk hoog voor half oktober, hier in Twente zo'n graad of 23. Maar het leek nog wel warmer door de hoge luchtvochtigheid. Het deed me absoluut niet aan een dag midden in de herfst denken, eerder aan een benauwde zomerdag. Maar met nazomerweer heeft dit ook weer niets te maken, daarvoor moet je toch lekkere blauwe luchten en zon hebben. Nou ja, morgen is het weer weer heel anders.
deze keer had je gelijk het was echt bizar warm voor oktober .

Geralt of rivia schreef:
(quote)
deze keer had je gelijk het was echt bizar warm voor oktober .

Wen er maar aan. Mijn gewaagde voorspelling is dat november dit jaar een warme dag (meetstation De Bilt) gaat opleveren. Dit zal gebeuren op zaterdag 2 november.

Warme dag = Tmax > 20 graden celcius.

Ik heb de hele week in een jas gelopen, maar ik was dan ook op vakantie op de wadden. Zo'n weekje kweekt begrip voor klagende noorderlingen, zeker wanneer ze pal aan de kust wonen. Wat dat aangaat ben ik blij dat ik een heel stuk zuidelijker woon. De wadden zijn prachtig, maar voor het weer hoef je er niet zijn. Opvallend trouwens dat de natuur in de meest noordelijke provincies al volop in de herfststand staat; het is dus niet enkel het gevoel, het groeiseizoen is er daadwerkelijk korter.

Geralt of rivia
Het weer voor de komende week is volgens mij niet altebest vorige week zondag was het echt heerlijk weer . En deze zondag volgens mij ook . Gr sem

Eindelijk rustig hogedrukweer. Dat werd tijd, want de tegels in de tuin zijn ondertussen smerig groen uitgeslagen, terwijl november nog niet eens op de kalender staat.

Qua temperatuur is het in deze tijd van het jaar sowieso niks. Het is te vroeg voor winterweer, terwijl het wel, een enkele dag uitgezonderd, koel tot ronduit koud weer is.

Wat het weer betreft mag deze periode snel over zijn. Al is er gelukkig meer dan het weer. Zo drop ik tegenwoordig in het winterhalfjaar eens per maand de kids bij mn ouders en ga ik een middag naar de bios. Lekker rustig, en zo pak ik toch films mee die m'n wedehelft niet wil zien.

Splinters schreef:
Eindelijk rustig hogedrukweer. Dat werd tijd, want de tegels in de tuin zijn ondertussen smerig groen uitgeslagen, terwijl november nog niet eens op de kalender staat.

Qua temperatuur is het in deze tijd van het jaar sowieso niks. Het is te vroeg voor winterweer, terwijl het wel, een enkele dag uitgezonderd, koel tot ronduit koud weer is.

Wat het weer betreft mag deze periode snel over zijn. Al is er gelukkig meer dan het weer. Zo drop ik tegenwoordig in het winterhalfjaar eens per maand de kids bij mn ouders en ga ik een middag naar de bios. Lekker rustig, en zo pak ik toch films mee die m'n wedehelft niet wil zien.
Ik heb even gekeken, maar bij mij staat december zelfs al op de kalender.

Verder is het natuurlijk fijn als het even een paar dagen droog, maar vooral zonnig is. Dan komen de rood/gele bomen het best tot hun recht.

Dat je het te vroeg winterweer vindt begrijp ik dan weer niet, werd het maar weer eens vroeg winterweer, en duurde dat maar weer eens een paar weken.
De laatste fatsoenlijke winterperiode die ik me kan herinneren is al weer bijna 8 geleden, de eerste 12 dagen van februari 2012. Sindsdien hooguit eens een dagje of twee sneeuw, of een weekje waarin je net kon schaatsen op ondergelopen weilandjes en ondiepe slootjes.

Ik bedoelde te zeggen dat winterweer op onze breedtegraad niet mogelijk is in deze tijd van het jaar. Echt winterweer (ijsdagen, schaatsijs) is bij ons pas mogelijk vanaf half november. Tot die tijd is flinke nachtvorst of een pak sneeuw dat overdag veranderd in een drabdek het maximaal haalbare en daar doe ik het niet voor. ?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:13 uur

geplaatst: vandaag om 18:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.