menu

Overig / Algemeen / Weertopic

zoeken in:
geplaatst:
Ik zweet me helemaal de knetter, alsof ik gewoon rond loop in de gym. Man man man, hopelijk koelt het snel weer wat af, hier ben ik nog niet op voorbereid !

606
geplaatst:
nog steeds 40,7 en dan de nacht nog man, man dat wordt vreselijk hoor.

geplaatst:
En dan morgen wellicht iets minder, maar ga ook maar uit van zo'n 39 graden... Zaterdag wordt het hier in de regio lekker koel met hooguit een graad of 32. Bizarre week.

geplaatst:
Ondanks alle maatregelen die ik genomen heb is het nu ook zover dat de temperatuur in mijn woonkamer de tropische waarde van 30 graden bereikt heeft. Met twee ventilatoren op mijzelf gericht is het evenwel nog best uit te houden, maar natuurlijk zorgen die machines er wel voor dat de temperatuur hier in de kamer nog verder oploopt.

geplaatst:
Woonkamer is hier 22,8°C. Onze airco werkt goed!
Buiten is het niet te harden. Omstreeks 17u00 5 minuten buiten gelopen, maar ik was snel terug binnen.

geplaatst:
Wow, 22,8 graden in huis bij jou?
Daar teken ik voor.
Bij mij (drie hoog) 37,5 soepele graadjes... zakt nu een beetje

geplaatst:
Bij mij ook maar 25 graden binnen. Zon staat niet vol op de woonkamer. Ventilator en Netflix houden het best aangenaam. Ik kom zo min mogelijk buiten met dit weer.

geplaatst:
Brix schreef:
Wow, 22,8 graden in huis bij jou?
Daar teken ik voor.
Bij mij (drie hoog) 37,5 soepele graadjes... zakt nu een beetje

Nieuwbouwwoning. Ik ben net enkele weken verhuist. Ben wel blij met die vloerverwarming die in de zomer ook in 'reverse' kan. Brengt op die manier frisheid.

geplaatst:
Mijn vriendin heeft ook vloerverwarming/koeling.
Zaterdag ga ik weer haar kant op, maar dan is het wat temperatuur betreft al weer binnen de perken. Maar als ik haar nu hoor over een prettige 22 graden in huis, dan ben ik wel een beetje jaloers. Hier begint zelfs de tropentemperatuur bij lage luchtvochtigheid zijn tol te eisen. Gelukkig daalt het nu wat in huis, maar ik ben bang dat het morgenochtend gewoon start met een graadje of 25. Dat wordt bikkelen.

geplaatst:
En ik ben ook gewoon die duisternis zat. Zit al twee dagen met de gordijnen overal dicht. Lijkt verdomme wel of ik in Birdbox meespeel. Ja, effe boos, sorry.,

606
geplaatst:
Bij mij nu 28 graden binnen, buiten nog 33 dus open zetten heeft geen zin. Pfff

geplaatst:
Kreeg net een appje van m'n vriendin dat ze in de kelder is gaan zitten Blijkbaar ook bij mij thuis nog erg warm.

geplaatst:
lees net een berichtje op weerwoord.nl:

Maar wat als we buiten Europa kijken? Daar zien we landen die we toch wel als 'tropisch' bestempelen, waar nog nooit waardes van 40,7 graden of hoger zijn gemeten. Voorbeelden hiervan zijn:
- Singapore (37,0)
- Hong Kong (39,0)
- Indonesië (39,5)
- Maleisië (40,1)
- Taiwan (40,3)
- Panama (40,0)
- Puerto Rico (40,1)
- Cuba (39,1)
- Frans Guyana (38,0)

Dat is toch wel even twee keer kijken. Heel bijzonder, deze temperaturen hier in Nederland edit: en België.

geplaatst:
Het is dan ook nogal onnozel om dit weer als tropisch te bestempelen.

geplaatst:
Apollinisch schreef:
Het is dan ook nogal onnozel om dit weer als tropisch te bestempelen.

Dat is misschien zo, maar bij gebrek aan referentie moet er toch een term aan gekoppeld worden, gewoon om het te kunnen vergelijken. Weet jij een betere term?

geplaatst:
Subtropisch.

geplaatst:
Subtropisch lijkt me een prima term om weer met een temperatuur hoger dan in vele tropische landen ooit gemeten is aan te koppelen. Zo zou ik ook het winterweer in Noord Portugal graag als subarctisch willen wegschrijven.

geplaatst:
Tja, je kan wel interessant gaan doen maar jij vroeg om een betere term en dit soort weersomstandigheden zijn nou eenmaal niet zo ongebruikelijk in landen met een subtropisch klimaat en wel in landen met een tropisch klimaat.

geplaatst:
Apollinisch schreef:
Tja, je kan wel interessant gaan doen maar jij vroeg om een betere term en dit soort weersomstandigheden zijn nou eenmaal niet zo ongebruikelijk in landen met een subtropisch klimaat en wel in landen met een tropisch klimaat.

Hete dagen gevolgd door plaknachten komen in nederland, en nw europa, iedere zomer voor en horen daarmee gewoon thuis in onze eigen gematigde zeeklimaat. Dat de bandbreedte nu een paar graden verder is opgerekt is leuk voor cijferfetisjisten, maar doet verder geen afbreuk aan deze constatering.

Bijdehand constateren dat de term tropisch 'misbruikt' wordt en vervolgens zelf de term subtropisch misbruiken. En daar nog over klagen ook.

geplaatst:
Eurotopisch dan?

kappeuter (crew)
geplaatst:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=2U_M9ihl5ZE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

606
geplaatst:
afgelopen 02.00 in de nacht was het buiten hier nog 28 graden, nu zitten we al weer rond de 35 graden.

geplaatst:
Vandaag nog even uitzitten, 606, morgen wordt het weer ouderwets tropisch met een graadje of 33 maximaal (hier in het oosten dan), en vanaf zondag krijgen we weer menselijke temperaturen.
Overigens is het hier nu niet zo heet als afgelopen twee dagen, ongeveer 35 graden, maar een stuk benauwder dan gisteren. Dit is afzien, waar het gisteren in de drogere hitte voor mij beter uit te houden was.

606
geplaatst:
zit hier al weer op 38 graden aan, en ja gelukkig is dit het laatste, pfff
https://www.weerplaza.nl/gdata/10min/GMT_TXTX_latest.png

geplaatst:
Hevig onweer gesignaleerd in het zuiden van de provincie Limburg.

Graaf Machine schreef:
lees net een berichtje op weerwoord.nl:

Maar wat als we buiten Europa kijken? Daar zien we landen die we toch wel als 'tropisch' bestempelen, waar nog nooit waardes van 40,7 graden of hoger zijn gemeten. Voorbeelden hiervan zijn:
- Singapore (37,0)
- Hong Kong (39,0)
- Indonesië (39,5)
- Maleisië (40,1)
- Taiwan (40,3)
- Panama (40,0)
- Puerto Rico (40,1)
- Cuba (39,1)
- Frans Guyana (38,0)

Dat is toch wel even twee keer kijken. Heel bijzonder, deze temperaturen hier in Nederland edit: en België.

Volgens mij is het .be.

Ik lees daar ook mee. Zeker wanneer er in mijn optiek interessant weer op de rol staat. Op zich is het een leuk forum en ik zal niet zeggen dat daar mensen zonder kennis van zaken rondlopen, want dat is niet waar. Wat wel het geval is, is dat er nogal activistische leden rondlopen die regelmatig hel en verdoemenis preken. Bijvoorbeeld wanneer het een paar maanden droog is. Of na de recente hittegolf van een dag of 6. Honderd jaar eerder deze drukverdeling en eea zou een 'wereldschokkende' 2C koeler zijn verlopen. Of natuurlijk omdat de laatste jaren gemiddeld genomen 1 a 2 graden warmer verlopen tov de norm. Kortom, futiele zaken die normale mensen helemaal niet opmerken worden daar verheven tot catastrofale gebeurtenissen. Wat dat aangaat moet ik de critici, die ik ook ken, helaas gelijk geven; als men haar geloofwaardigheid wilt behouden dan mag het allemaal wel een tandje minder met de doemprekerij

Wat mij trouwens wel opvalt, is het uitblijven van echt winterweer. Een echte winter met schaatsijs is al jaren niet meer voorgekomen. In mijn jeugd, en zo oud ben ik niet, kwam dat niet voor. Als het zo doorgaat dan kan onze schaatstraditie de prullenbak in; mijn kinderen hebben iig nog niet op echt ( echt, dus geen lullig opgespoten baantje) natuurijs kunnen schaatsen. Ik heb begrepen dat het knmi het voorlopig op meteorologische pech houdt en niet aan veranderende stromingspatronen agv klimaatverandering. Wat dat aangaat wachten we maar weer af.

Ja. .be. Daar heb je meer dan gelijk !

Bij extreem slecht weer en vulkaanuitbarstingen worden vluchten afgelast of omgeleid. Hier is dat te volgen: Live Flight Tracker - Real-Time Flight Tracker Map | Flightradar24

Momenteel typhoon bij China/Taiwan...

10 dagen pokkeweer in het verschiet. Bah. Zo, dat lucht op.

Met een beetje geluk 10 dagen regen hier in Twente. Zo, dat lucht ook op.

Kan de bodem hier heel goed gebruiken. Dan maar een regenjas aan op de fiets.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:09 uur

geplaatst: vandaag om 11:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.