• 16.103 nieuwsartikelen
  • 179.430 films
  • 12.317 series
  • 34.173 seizoenen
  • 650.205 acteurs
  • 199.410 gebruikers
  • 9.401.351 stemmen

Weertopic

zoeken in:

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Lekker weertje vandaag hoor, morgen nog een keer, en dan is het echt over. Na morgen komt het bibberseizoen.

TornadoEF5

• 5618 berichten
  • 1739 stemmen

https://www.mupload.nl/img/ld41eg.png

Niet één, maar zelfs twee bedreigingen voor Europa!

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

Graaf Machine schreef:

Lekker weertje vandaag hoor, morgen nog een keer, en dan is het echt over. Na morgen komt het bibberseizoen.

Nee hoor.....morgen nog lekkerder

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Fillumon schreef:

(quote)
Nee hoor.....morgen nog lekkerder

Ja, ik was veel te voorbarig.

Komende zaterdag wordt helemaal top.?

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

?

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ha, een heerlijke grijze koude mistige ochtend. Het is herfst !

Genieten !

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Maar herfstweer kan tegenwoordig ook erg warm zijn: op 13 okt. j.l. was het 27 graden, wat resulteerde in deze sfeervolle beelden, uniek voor NL:

Enjoy!

TornadoEF5

• 5618 berichten
  • 1739 stemmen

Winter is coming...

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ja, even een weekje 5 graden overdag, dan is winter weer going.

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb liever een graad of 15 in de winter, zoals een week geleden....

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

...maar rrg. ...het wordt kouder

Fillumon

• 2240 berichten
  • 0 stemmen

>:(

Fillumon schreef:

...maar rrg. ...het wordt kouder

Mja....dat mag je wel zeggen

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Dat staat of valt met het opsteken van een zeewind. Die 40 graden wordt redelijk dicht bij de kust verwacht.

Andere sites, die zich op andere weermodellen baseren, geven iets andere verdelingen, al dan niet met 40 graden inclusief. ICON ging zelfs tot 42 graden, maar of dat nu nog zo is weet ik niet.

Ik heb me al gewapend, wonende in een huis met woonkamerraam op het zuiden, en geen airco... Van vorig jaar heb ik één en ander geleerd.

Lekker vind ik het niet, die temperaturen van boven de 35 graden, maar het fascineert me wel.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Nog zo'n fantasiekaartje, van ARPEGE ditmaal:

43 graden in en rond Eindhoven, komende donderdag...

https://www.weerwoord.be/uploads/5d36c3d26078b.png

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Graaf Machine schreef:

Dat staat of valt met het opsteken van een zeewind. Die 40 graden wordt redelijk dicht bij de kust verwacht.

Andere sites, die zich op andere weermodellen baseren, geven iets andere verdelingen, al dan niet met 40 graden inclusief. ICON ging zelfs tot 42 graden, maar of dat nu nog zo is weet ik niet.

Ik heb me al gewapend, wonende in een huis met woonkamerraam op het zuiden, en geen airco... Van vorig jaar heb ik één en ander geleerd.

Lekker vind ik het niet, die temperaturen van boven de 35 graden, maar het fascineert me wel.

Ook serieuze voorspellingen (KMI) sluiten een 40°c in het binnenland niet uit. Als dat gehaald wordt zal dat wellicht in de meetstations te Diepenbeek (Limburg), Chièvres (Henegouwen) en/of Dourbes (Zuidwesten van Namur) zijn.

Wellicht wordt het absolute warmterecord verbroken!

Gegevens over het weer worden in ons land al bijgehouden sinds 1833. (In Nederland pas sinds 1901).

Warmste temperatuur ooit was 36,6°c op 26 juni 1947. De vraag is niet of het verbroken wordt, maar met hoeveel: Het is niet onmogelijk dat men donderdag in Ukkel over de 38°c gaat.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

AGE-411 schreef:

(quote)

Ook serieuze voorspellingen (KMI) sluiten een 40°c in het binnenland niet uit. Als dat gehaald wordt zal dat wellicht in de meetstations te Diepenbeek (Limburg), Chièvres (Henegouwen) en/of Dourbes (Zuidwesten van Namur) zijn.

Wellicht wordt het absolute warmterecord verbroken!

Gegevens over het weer worden in ons land al bijgehouden sinds 1833. (In Nederland pas sinds 1901).

Warmste temperatuur ooit was 36,6°c op 26 juni 1947. De vraag is niet of het verbroken wordt, maar met hoeveel: Het is niet onmogelijk dat men donderdag in Ukkel over de 38°c gaat.

Die 36,6 lijkt me het record voor Ukkel, niet voor België. Sowieso is het vorig jaar in België al op verschillende plaatsen, en verschillende dagen, warmer geweest. Ik meen dat het absoluut warmterecord voor België 38,8 graden is.

Edit: Lijst van weerrecords, o.a. van België

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

Die 36,6 lijkt me het record voor Ukkel, niet voor België. Sowieso is het vorig jaar in België al op verschillende plaatsen, en verschillende dagen, warmer geweest. Ik meen dat het absoluut warmterecord voor België 38,8 graden is.

Edit: Lijst van weerrecords, o.a. van België

Vorig jaar werden er inderdaad temperaturen boven de 38°c gemeten in enkele meetpunten. Maar meestal spreekt men over Ukkel.

606

• 23882 berichten
  • 12286 stemmen

Vind het vreselijk, heb er ook geen zin in, maar je houd het niet tegen helaas.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ondertussen is het nationaal warmterecord van Nederland, na bijna 75 jaar in onbetrouwbare Warnsveldse handen geweest te zijn, overgenomen door Gilze-Rijen. De 38,6 uit 1944 is scherper gesteld tot 39,1.

En de dag, en de week, is nog niet over.

Edit: Gilze-Rijen heeft het geen 75 jaar volgehouden, inmiddels zijn ze daar het record al weer kwijt. Eindhoven heeft het nu in handen, met 39,3.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ondertussen is het nationaal warmterecord van Nederland, na bijna 75 jaar in onbetrouwbare Warnsveldse handen geweest te zijn, overgenomen door Gilze-Rijen. De 38,6 uit 1944 is scherper gesteld tot 39,1.

En de dag, en de week, is nog niet over.

Edit: Gilze-Rijen heeft het geen 75 jaar volgehouden, inmiddels zijn ze daar het record al weer kwijt. Eindhoven heeft het nu in handen, met 39,3.

Ook bij ons is het record van 2018 scherper gezet. Toen werd het 38,8°c, maar vandaag werd het maar liefst 39,9°c in Kleine Brogel!

Ook in Dourbes (Provincie Namur, tegen de Franse grens) ging men vlot over de 39°c.

De recordtemperatuur in het landelijk referentiepunt (Ukkel) werd niet gebroken. De gecorrigeerde 36,6°C van 27 juni 1947 blijft er op de tabellen staan.

Wellicht worden beide morgen scherper gesteld. In Kleine Brogel zal men wellicht over de 40°c gaan.

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Ja, de ban is gebroken, morgen kunnen de 40plussers binnenkomen. Wie weet, nu is alles mogelijk.

AGE-411

• 10343 berichten
  • 750 stemmen

40,6 in Kleine Brogel. Straks misschien nog warmer aldaar!

Ook in Ukkel is het record van 36,6 gebroken. Het was er daarnet al 39,0 graden!

Graaf Machine

• 9909 berichten
  • 1438 stemmen

Bij 40 graden hier in Twente een tijdje buiten in de schaduw gestaan. Bijzondere ervaring, maar vanwege de droge lucht goed uit te houden. Beter dan 30 graden en hoge luchtvochtigheid. Dat benauwde weer is veel zwaarder.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik plaats nooit wat over het weer, maar dit is wel echt uitzonderlijk. Nog nooit hier meegemaakt. Alsof je een oven in loopt buiten. Ik werk de hele dag onder een koele airco en dan is het verschil wel echt vreselijk. Ik kan wel genieten van lekker weer, maar dit is bizar. Mag weer snel weg. Wel weer geinig dat de 40 graden grens is verbroken. Als je dan toch zo dichtbij zit, ga er dan ook maar overheen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.