- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
(afbeelding)
In Vlaanderen bleef het slechts bij -18,4°C. Hoeveel het in Wallonië geworden is heb ik geen idee van (nergens gelezen).
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Het vriest minstens tot donderdag. Misschien donderdag nog eens een elfstedentochtje doen?
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ik vond woensdag ook kouder dan donderdag.
Als je dan zo'n stuk hebt waar je een open vlakte hebt (buiten het centrum) is het echt sterven in die wind. De batterij van die elektrische fiets deed het dan (weer) eens niet. 
Kon bij mijn laatste aangetekende amper nog mijn stylo vasthouden.
Elektrische fiets? Krijgen jullie die? Of heb je die zelf gekocht? Ik moet het gewoon op mijn eigen brakke fiets doen.
Aangetekende brieven hebben wij (postbezorgers) gelukkig niet meer. Die worden nu langsgebracht door de mensen in de busjes.
En wat is een stylo? Stuur? Sorry, mijn Vlaams is niet helemaal up-to-date haha.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Het vriest minstens tot donderdag. Misschien donderdag nog eens een elfstedentochtje doen?
Net bij toeval het weerbericht van België gehoord.
Aan het einde zij ze, dat de kou nog wel een poosje ging duren en dat we er maar beter aan konden wennen. 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Elektrische fiets? Krijgen jullie die? Of heb je die zelf gekocht? Ik moet het gewoon op mijn eigen brakke fiets doen.
Aangetekende brieven hebben wij (postbezorgers) gelukkig niet meer. Die worden nu langsgebracht door de mensen in de busjes.
En wat is een stylo? Stuur? Sorry, mijn Vlaams is niet helemaal up-to-date haha.
Bij ons hebben we 35 verschillende rondes. Een 10tal met elektrische fiets, de rest met de brommer of met de auto. Die met de auto's brengen de grote pakjes, en bezorgen onze overlastzakken.
Probleem is dat die elektrische fietsen hun beste tijd gehad hebben. Haast alle dagen is dat een gesukkel. Vaak gewoon de batterijen die aan vervanging toe zijn.
Tussen de huizen in het centrum valt dat nog mee zonder werkende batterij. Maar op stukjes open vlakte buiten het centrum heb je de wind echt recht op je gezicht. Echt leuk met zo'n zware fiets. 
Stylo = balpen. In Vlaanderen doen we de aangetekende zendingen en kleine pakjes nog zelf. Grote pakjes geven we mee aan de auto's.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Net bij toeval het weerbericht van Vlaanderen gehoord.
Aan het einde zij ze, dat de kou nog wel een poosje ging duren en dat we er maar beter aan konden wennen.
Ok, ik zie het ook net.
5 daagse verwachtingen voor de kust, de Ardennen, de kempen, het centrum, Belgisch Lotharingen - KMI
Men sprak woensdag nog dat de kou al ging stoppen komende dinsdag. Gisteren zei men nog: de kou duurt tot donderdag, want vrijdag wordt het terug positief.
En nu spreekt men al over vrieskou tot volgende zondag. Misschien dan toch een elfstedentocht volgend weekend?
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Men sprak woensdag nog dat de kou al ging stoppen komende dinsdag. Gisteren zei men nog: de kou duurt tot donderdag, want vrijdag wordt het terug positief.
En nu spreekt men al over vrieskou tot volgende zondag. Misschien dan toch een elfstedentocht volgend weekend?
Maar Maandag op Dinsdag nacht wordt waarschijnlijk nog kouder van vrijdag op zaterdag.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
@AGE-411: Elektrische fiets? Geen wonder dat je het koud hebt. Als je gewoon zelf fietst dan heb je het zo warm. Die dingen zouden verboden moeten worden voor mensen onder de 70 jaar! 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
@AGE-411: Elektrische fiets? Geen wonder dat je het koud hebt. Als je gewoon zelf fietst dan heb je het zo warm. Die dingen zouden verboden moeten worden voor mensen onder de 70 jaar!
Als we onze fiets vol laden, dan mag je rekenen op 40kg extra. Probeer dan maar eens vooruit te geraken zonder batterij.
Als er dan nog eens een Siberisch wind op je kop staat 
En ik heb nooit kou op mijn lichaam, maar enkel op mijn voeten en mijn handen.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Dat gaat prima. Ik ben verschillende keren op fietsvakantie geweest en dan moesten we alle spullen (in tassen aan het voorwiel en achterop) op de fiets meenemen (tent, luchtbed, slaapzak, kookspullen, kleding etc.) en dan fietsten we niet in het vlakke Nederland of Vlaanderen, maar door de Eiffel, het Zwarte Woud, de Ardennen en de Alpen.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bestaat er een goede kans dat er dit jaar in Nederland een Elfstedentocht komt?
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Bestaat er een goede kans dat er dit jaar in Nederland een Elfstedentocht komt?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Ze zouden het inderdaad bespreken.
Ik vind het wel prima, zolang het binnenkort weer prima weer wordt. Komend week zijn het allemaal -3/-5 tot -18 in de avond (!).
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Bedankt; 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Klinkt belangrijk...
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ook in België langste koudegolf in 15 jaar. 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Vanacht op de hoge venen -20°C (wss plaatselijk meer) voorspelt.
Gaat weer lekker.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Op nu.nl lees ik dat de Elfstedentocht op een zondag kan vallen. Gelukkig werk ik dan, volgen van de tocht is niet mijn ding...
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Mijn elfstedenkoorts zit inmiddels op 42 graden... Na het weekend gaat het dooien, dus dan is de kans verkeken. Manmanman spannend!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
KNMI heeft op de site nog -14 staan voor zondag nacht - dus ik zou maar rustig gaan slapen.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Deze site zegt wat anders dus gerust ben ik nog lang niet. Weekend zou natuurlijk ook perfect zijn. Ik heb mijn slaapplekje in Dokkum al geregeld in ieder geval 
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
En op de site van het KMI kan men terecht voor de officiële Belgische gegevens.
Bij ons is het opnieuw -12 geweest deze nacht. Koud zeg...
Brix
-
- 19689 berichten
- 5127 stemmen
Speedy, is er wellicht sprake van een soortgelijke schaatstocht in België?
Dat is toch al eens eerder gebeurd, in klein verband, maar wel flinke afstanden > Sluis > Ieper (200 km - 13 steden)) en de Zwinstedentocht (68 km > Brugge-Sluis-Brugge)
Dat zou toch een mooi evenement kunnen zijn.)
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
De enige die ik ken is Brugge-Sluis-Brugge op de Damse Vaart. Maar voor de rest denk ik dat er niets meer rest van schaatscompetities in België.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
-13,5 gr stond er vanmorgen in de auto op de temp.meter.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De enige die ik ken is Brugge-Sluis-Brugge op de Damse Vaart. Maar voor de rest denk ik dat er niets meer rest van schaatscompetities in België.
(embed)
In Vlaanderen thans niet. In Wallonië ook niet, denk ik? Je kan moeilijk schaatsen op zulk riviertjes (stromend water).
Je hebt hier wel vijvertjes enzo die dichtgevroren geraken. Ik herinner me nog van 1997, dat we hier wat verder op een stuk oude schelde schaatsten enzo. 

Soit, ik weet niet hoe het daar nu zit. Wss ook wat ijs. 
Vandaag was het met voorsprong de koudste dag van 't jaar. Brr, zo koud. Ik ben nog niet volledig opgewarmd.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
IJs Elfstedentocht nergens dik genoeg
Volgens mij komt er dit jaar geen tocht, ik heb gehoord dat het in het weekend gaat dooien.