- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Weertopic
Weertopic
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Hiet niet eens één vlokje!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Gelukkig geen sneeuw hier. Vooral Limburg had de sneeuw te pakken, en ook stukjes van Brabant en de kempen.
edit: Lees nu ook net dat in Wallonië de eerste vlokjes vallen.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Opzich is het niet zo erg. Niet meer dan 2cm sneeuw dikte. En dat niet eens overal. Uiteraard werd ik wel verwelkomd door de sneeuw met een glijpartij op de brug... Niet gevallen gelukkig, kon wel de baas over mijn scooter zijn (doorgewinterde bestuurder, he)...
Over zo'n 12 uur moet ik in Den Haag zijn om te werken. Met de scooter gaat het dus nevernooit worden en ik ben geen grote fan van de OV, maar denk dat ik niets anders heb. Een ritje van een vriend zit er misschien in, maar daar kom ik later wel achter.
Al met al valt de 1ste dag reuze mee.
ibendb
-
- 5043 berichten
- 3242 stemmen
Hier ook niks.
Enkel de vrieskou en een beetje mist.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Sneeuw is op de meeste gebieden hier gesmolten. De hoofdwegen zijn bijna gladvrij, dus kon prima ergens op tijd zijn. Met de OV heb ik ook niets gemerkt en alles ging gewoon hoe het hoort te gaan.
Maar het is wel stervenskoud en na 30 minuten buiten kwam ik met halfverlamde vingers en tenen thuis aan (dubbele sokken en handschoenen...). Gelukkig is het niet zo erg als in Roemenië of Polen.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Pff, allemaal niets gewoon 
Vandaag een hele ochtend (van 8u30 tot 13u30) buiten gelopen, zonder handschoenen.
Ook morgen, donderdag en vrijdag van 't zelfde laken een broek. Wel een extra trui zoeken 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Sorry ik kon het niet laten, maar waarom zou je in jezusnaam 5 uur lang buiten lopen?
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Sorry ik kon het niet laten, maar waarom zou je in jezusnaam 5 uur lang buiten lopen?
Voor sommige beroepen moet men een paar uur de straat op: Postbodes bijvoorbeeld.
De reden dat ik geen handschoenen heb: Probeer es met je handschoenen aan een papiertje/brief van een stapel papiertjes/brieven te nemen: onmogelijk.
Ik zie wel wat het morgen wordt: Overdag rond -3°C met wat geluk. Donderdag maximum -5°c.
Ik hoor dat men voor de nacht van donderdag op vrijdag -17°C voorspelt op de Hohen Venn. In Vlaanderen wellicht iets van een -10°c die nacht.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Ik zou het niet kunnen, om enkele uren buiten te zijn tijdens zulk soort omstandigheden... Het wordt inderdaad steeds kouder en kouder.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5127 stemmen
Hier ziet het er nog net zo uit als op de foto's die ik gisteren plaatste.
Maar gesneeuwd heeft het sinds gisteravond niet meer.
Edit
Op de foto's waren de paden nog vrij, maar nu niet meer, alles is wit.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Hier ziet het er nog net zo uit als op de foto's die ik gisteren plaatste.
Maar gesneeuwd heeft het sinds gisteravond niet meer.
De sneeuw kans neemt als het goed is toe eind van de week.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ik zou het niet kunnen, om enkele uren buiten te zijn tijdens zulk soort omstandigheden... Het wordt inderdaad steeds kouder en kouder.
Ik kon dat vroeger ook niet. Is gewoon een kwestie van gewoon worden.
De anciens bij ons hebben trouwens enkel een t-shirt - 2 truien en een jas aan. Ik heb 2 t-shirts, 2 (morgen 3) truien en 2 jassen. 
En als je bezig blijft met je handen, krijgen ze geen kou.
Ik ben al blij dat het niet sneeuwt ofzo.
Is trouwens het enige minpuntje aan deze job. Ik dacht eerst van dit 'tijdelijk' te doen (tot ik wat beters vond), maar het is wel een job die ik eventueel tot mijn pensioen zou kunnen doen.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Op deze sataliet foto zie je waar sneeuw licht.

AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Vooral Limburg, het Oosten van Brabant, en een fors deel van Wallonië.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Vooral Limburg, het Oosten van Brabant, en een fors deel van Wallonië.
Inderdaad, kan nog bijkomen.
Voorspelling is vrijdag de eerste dag.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Morgen kunnen we weer een paar cm sneeuw verwachten, en het blijft koud. 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Morgen kunnen we weer een paar cm sneeuw verwachten, en het blijft koud.
Ik hoop van niet. Morgenavond samen met mijn lief naar The Girl with the Dragon Tattoo (2011) gaan kijken. Met de kou heb ik al weinig zin om mijn zetel uit te komen, en als het sneeuwt zie ik er al helemaal tegen op.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Ik hoop van niet. Morgenavond samen met mijn lief naar The Girl with the Dragon Tattoo (2011) gaan kijken. Met de kou heb ik al weinig zin om mijn zetel uit te komen, en als het sneeuwt zie ik er al helemaal tegen op.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5127 stemmen
Jullie liefde zal je verwarmen 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Morgenavond wellicht dat zondagmiddaggevoel. Je kent het wel: "Moet ik nu echt uit mijn zetel komen?". 
Op de moment dat ik eenmaal in de bioscoop zit, zal dat gevoel wel over zijn, maar intussen is er nog sneeuw, kou, andere weggebruikers, parkeerplaats vinden, aanschuiven aan de bioscoop, ... 
Jullie liefde zal je verwarmen
"Daar is nog een parkeerplaatske"
"Waar?"
"Ge zijt er al voorbij"
"Jamaja, gij zegt dat altijd te laatst"
"Jama, stopt dan wanneer ik zeg dat er een is"
"Jama, met die sneeuw kan ik niet alles toesmijten, of ik heb hier ongelukken voor"
...

Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2543 stemmen
Chips zeg... Over 7,5 uur wordt er een flink laag sneeuw en extreem koude weer verwacht. Over 8 uur moet ik weer op om met de OV te gaan. Wat een dag om daarmee te rijden... Ik zie het al voor me als het sneeuwt; 30 minuten op de halte wachten tot dat klote-ding eindelijk aankomt. Intussen sta ik met zo'n 40 andere mensen en dan is het al binnen propvol met luidruchtige VMBOers en telefonerende mensen die keihard hun weekend telefonisch gaan plannen. En dan is het nog de vraag of ik op tijd bij de zaak aankom. En dan nog werken (wat veel met buitenstaan te maken heeft). Gisteren stond ik en 3 andere collega's ook zo'n uur buiten te wachten, met dit weer is het geen pretje. Dat gaat dus niet een 2de keer gebeuren.
Morgen wordt het dus bevroren tenen en vingersdag.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2409 stemmen
Hier (Lisse) ligt binnen een half uur al meer dan een cm sneeuw en het gaat voorlopig nog wel 3 uurtjes zo door.
Kan ik weer een sneeuwpop op de auto van de directeur maken.. 

Brix
-
- 19689 berichten
- 5127 stemmen
Dat houden zijn ruitenwissers niet bij Jaco 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ja, mooi is dat. Daar gaat de kans om te schaatsen
.
606
-
- 23882 berichten
- 12279 stemmen
Ja, mooi is dat. Daar gaat de kans om te schaatsen
.
Komt wel goed komende nacht wordt het behoorlijk koud, tot -15 graden.
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Bij ons (west Gelderland) ligt toch wel een cm of 5-8.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
In het centrum van Vlaanderen ook een zeven, acht centimeter.