• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.966 gebruikers
  • 9.370.192 stemmen

Kunst (algemeen topic)

zoeken in:

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

geschilderde kunst op een beeldscherm is ook niet echt optimaal, heh. maar die twee stukken zien er wel prachtig uit. zou ik ook wel eens willen zien.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

De kleuren zijn in werkelijkheid zo anders. Het onderste schilderij bijvoorbeeld is in het echt goudkleurig, maar zo lijkt het net een vieze kleur geel.

MoMa (Museum of Modern Art) is echt de moeite waard. Daar hangen onder andere schilderijen van Andy Warhol, Lichtenstein, Van Gogh, Klimt, Hopper en vele anderen. Ook was er een erg interessante tentoonstelling over Tim Burton te zien toen ik er was.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Zou dolgraag die Burton tentoonstelling bezoeken Maar heb nu wel een dik artbook van hem gekocht met daarin ook veel van zijn schetsen die bij het MoMa getoont worden. Niet alles daarin is geniaal, maar hoeveel schetsen hij wel niet maakt (zowel voor zijn films als in zijn vrije tijd) is echt enorm indrukwekkend. Perfect kerstcadeau voor mezelf en absoluut een aanrader voor andere geïnteresseerden.

Laatst ook een boek gekocht met daarin het werk van mijn twee favoriete graffiti kunsternaars: het Duitse duo Herakut.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dit werk van Leve Prins vind ik prachtig.

(afbeelding)

Elegy

• 72 berichten
  • 141 stemmen

Zijn er nog meer mensen die komend jaar naar de kunstacademie St Joost gaan?

Vincent!

• 70 berichten
  • 523 stemmen

Elegy schreef:

Yes

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Elegy schreef:

Ben er 5 jaar geleden wel afgestudeerd

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Weet niet of het is toegestaan, maar hier mijn eigen gemaakte kunstwerk voor 't eindexamen: (het hoort eigenlijk te hangen aan een muur, maar omdat het zo zwaar is ligt het nu)

(afbeelding)

Titel: Waar was je?

Materiaal: oud speelgoed, hout en verf.

Erwin Olaf en Mr. Brainwash (via Exit Through the giftshop) zijn mijn inspiratiebronnen

Afgerond met een 9,3 (Komt met name door mijn 5 pagina lange uitleg wat wat precies symboliseert)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kun je ook in het kort uitleggen waar het voor staat? 't heeft wel wat.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Oehh, tuurlijk. Het heet Waar Was Je?, hiermee wil ik een uitbarsting van een volwassenen uitdrukken, die dit vraagt aan zijn of haar jeugd. Het is een soort terug blik in de tijd, dit heb ik vormgegeven door de spiraalvorm van het speelgoed (als een soort flashback in kinderserie waar losse voorwerpen in de lucht zweven).

Dat de persoon geen (goede) jeugd heeft gehad zie je aan de kleurloze vertoning (alles heb ik zwart (= geen emotie) geschilderd) en de brute omgang (bv. ik heb de pop onthoofd ). Dan hebben ook nog alle goederen een symbool. Zo staat het telraam en boekje voor ontwikkeling, het anker voor de basis, pop/actionman voor voorkeur (jongen/meisje) enz.

Wat de persoon zelf mee heeft gemaakt mag het publiek zelf invullen. Ik zelf heb besloten dat het angst was (bv. oorlog) > vormgegeven door de spin in de linkerbovenhoek (die was uit ''nature'' al zwart, en dus is het niet geschilderd en heeft het nog steeds emotie (=angst)), maar dit kan je ook gewoon als speelgoed zien.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Ik vind het een zeer ontluisterend beeld. Ik mag dit soort assemblages wel. Hoewel ik bij dit soort werk misschien zelf voor meer eenvoud gekozen zou hebben (less is more zullen we maar zeggen) Maar dat ben ik persoonlijk. Je zegt trouwens zwart=geen emotie, maar juist deze kleur geeft een neerslachtige sfeer weer wat natuurlijk ook een emotie is. Ik snap wel wat je er mee bedoelt hoor.

Verder ben ik wel benieuwd naar meer werk

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Ik wilde het dagelijkse speelgoed, qua vorm benaderen. Dus ik wilde het publiek echt laten kijken hoe het speelgoed er nou eigenlijk uit kijkt, wat heeft ons al die jaren gerust gesteld en wat missen kinderen bv. in Afrika? Dit wilde ik doen door het zwart te schilderen, door de emotie (want al het speelgoed was fel van kleur) weg te halen, en er misschien een donkere en zware emotie terug voor te krijgen. Zo ga je heel anders naar het speelgoed kijken, en let je meer op de vorm en de inhoud dan echt de voorstelling. Er komt inderdaad wel emotie los, alleen niet de emotie die hoort bij het speelgoed, tenminste, zoals de meeste onder ons denken.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Ik snap wat je bedoelt. Je verwoorde het eerder alleen een beetje onduidelijk.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Daar heb ik wel vaker last van, haha.

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Ik ken het probleem. Ik moest tijdens mijn periode op de Academie ook vaak mijn werk verantwoorden/toelichten. Dit kwam er ook niet altijd even gelukkig uit haha!

BenicioDelToro

• 4178 berichten
  • 1391 stemmen

rokkenjager schreef:

Bresson, de man die fotografie een nieuwe betekenis meegaf en vastzette waar ware fotografie voor staat.

Inderdaad, wat 'n held!

Deze is ook geniaal:

(afbeelding)

Vind de portretten van Helmut Newton ook fascinerend, deze bijvoorbeeld:

(afbeelding)

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Jessen0wnt schreef:

Weet niet of het is toegestaan, maar hier mijn eigen gemaakte kunstwerk voor 't eindexamen: (het hoort eigenlijk te hangen aan een muur, maar omdat het zo zwaar is ligt het nu)

Ik vind het zonder je 5 pagina lange verslag een erg mooi op zichzelf staand beeld hoor! Erg gaaf.

Ik heb binnekort eindschouw van mijn eerste jaar aan de kunstacedemie (Fine Art). Brrr, kan ik echt niet tegen.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Ik heb het voor mijn HAVO diploma gemaakt, ik zit niet op een kunstopleiding for the record .

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Haha, ja vond het ook al wat weinig voor een academie examen

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Als ik mag vragen; is het nu werkelijk dat als je zo'n beeldende vormgeving - kunstopleiding doet, dat je uiteindelijk ook echt kunstenaar wilt worden of wat? Ik ken een paar mensen die naar de HKU gaan, maar of hun nou echt later schilderijen gaan maken bv. zeggen ze zelf ook van niet, om maar te zwijgen over hoe groot portfolio is.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar jullie werk Gizzmann en Bardt!

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Eh, dat is erg moeilijk te zeggen Ik denk dat wat de meeste die naar een fine art opleiding gemeen zullen hebben is dat ze graag hun eigen projecten doen en niet in een bedrijf willen zitten en in veel gevallen willen ze ook geen directe opdrachtgever.

Schilderen kan ik trouwens niet, ik ben wel heel erg van het tekenen. Maar de tekeningen die ik graag maak zijn niet perse goed te gebruiken als illustratie (lekker priegelige houtskool en inkt dingetjes), het is meer autonoom werk. Ik ga er niet vanuit dat ik later kan leven puur hier mee te exposeren (zo goed ben ik trouwens helemaal niet ) maar dat is wel een beetje een droom natuurlijk.

Ik wil wel degelijk in opdracht gaan werken later en ondertussen mijn eigen dingen doen. Ik denk dat de meeste op een kunstacademie zo'n instelling zullen hebben (al vaak ook een beetje gedwongen). Als ik van tijd tot tijd wat dingen uit mijn ideeënboekje zou kunnen uitwerken ben ik al blij. Als ik me dan een kunstenaar zou mogen noemen is dat inderdaad waar ik op uit ben. Misschien ben ik niet arrogant genoeg voor de typisch romantische instelling haha, maar daar ben ik ook wel weer blij mee. Zodra ik zorgeloos zou mogen kiezen doe ik natuurlijk wel liever mijn persoonlijk werk.

Ik ken ook iemand die illustratie doet en het dus eigenlijk andersom bekijkt. Ze word nu opgeleid om meer toegepaste opdrachten te doen, maar wil erna alsnog haar eigen dingen maken.

Filmregisseurs willen ook bijna allemaal een auteursfilm maken, maar om daarvoor een budget en vooral tijd te krijgen moeten veel vaak ook andermans dingen verfilmen. Maar dat wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen met tegenzin, of dat ze er misschien toch wat van zichzelf in kunnen stoppen. Je weet het allemaal maar nooit..

Bardt1980

• 448 berichten
  • 92 stemmen

Jessen0wnt schreef:

Verder ben ik ook wel benieuwd naar jullie werk Gizzmann en Bardt!

Een gedeelte van mijn werk kun je vinden op www.eyekitchen.com

Even voor de duidelijk, ik zie mezelf niet als kunstenaar maar als illustratief vormgever. De werken die je hier ziet maak ik in de avonduurtjes wanneer ik tijd heb. Overdag werk ik als grafisch vormgever voor een bedrijf.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Niets is verkeerd met jezelf een kunstenaar noemen hoor, als levensstijl vind ik het prachtig maar als beroep moet je inderdaad uitkijken hoe je jezelf verwoord. Ik ben als een speer door je werk gegaan en zag er tof uit, vooral the Art of Flirting vond ik echt bijzonder. Beetje popart.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

bij mijn post in dit toppic van een paar jaar geleden alweer zijn de plaatjes weg gevallen, dus hier nogmaals mijn meest geliefde schilderijen/foto's:

beksinski

(afbeelding)

schiele

(afbeelding)

joel peter witkin

(afbeelding)

was onlangs in Londen in het Tate Britain waar ik heen ging voor de werken van Turner en Bacon die beiden inderdaad indrukwekkend waren. Turner in het echt bleek nog adembenemender dan een plaatje kan weergeven, maar toch:

(afbeelding)

(afbeelding)

bacon

(afbeelding)

en er hangt nog meer moois waaronder deze van Gilbert en George (normaal gesproken niet zo'n fan van, maar deze heeft wel iets)

(afbeelding)

en een grote in de symbolistische traditie: "the lady of shalott"

(afbeelding)

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

Eerste schilderij is verbluffend mooi.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

iemand zin om een topic te openen over kunststromingen binnen de cinema ?

cinema of attractions, duits expressionisme, bunuels surrealisme etc.

welke films hebben kenmerken van welke stromingen, mentaliteiten, beeldend kunstenaars?

waar hou jij het meest van?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Overigens erg toffe kunst op RAW Art Fair

Raw Art Fair, a different art fair - rawartfair.com

Wat dacht je van deze

(afbeelding)

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Ik heb mijn avatar weer eens gewijzigd, deze keer in de zieke krokodil uit de film Amélie.

De kunstenaar is Michael Sowa, die prachtige tekeningen / schilderijen heeft gemaakt, waarvan sommige in Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain tot leven komen.

klik

klik

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Prachtig!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.