- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote muziektopic
Het grote muziektopic
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Jep ik weet het al, stom stom stom het staat gewoon of dig your own hole op nummer 10 en het heet where do i begin.
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Mensen ben de laatste tijd wat meer into de britpop...
The Stone Roses, schitterende muziek,
http://www.youtube.com/watch?v=1g09GzbctlA
http://www.youtube.com/watch?v=FuPfbfJm2rc

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31293 berichten
- 5532 stemmen
Britpop is geen Britse hiphop, maar een stroming in Engeland uit de jaren '90 die vooral groot werd na het einde van de Grunge met grote namen als de genoemde Stone Roses en de battle tussen Oasis en Blur.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ja, vergeet vooral niet : The Verve en
Suede.
En toen kwam de britse Triphop....

basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Weer eens tijd voor wat albums:
1. Sigur Rós - ( )/ Takk.../ Ágaetis Byrjun
2. Porcupine Tree - Deadwing
3. Marillion - Marbles
4. Interpol - Turn on the Bright Lights
5. King Crimson - In the Court of the Crimson King
6. Van Morrison - Astral Weeks
7. Talk Talk - Spirit of Eden
8. Genesis - Selling England by the Pound
9. Neil Young & Crazy Horse - Everybod Knows This is Nowhere
10. The Cure - Disintegration
11. 16 Horsepower - Sackcloth 'N' Ashes
12. A Silver Mt. Zion - He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms...
13. Yume Bitsu - Yume Bitsu
14. Godspeed You Black Emperor! - F# A# (Infinity)
15. Bob Dylan - Highway 61 Revisited
16. Explosions in the Sky - The Earth is Not a Cold Dead Place
17. Gridlock - Formless
18. Robert Wyatt - Rock Bottom
19. Ride - Nowhere
20. Camel - Nude
21. Bark Psychosis - Hex
22. Stendeck - Can You Hear My Call?
23. David Bowie - Ziggy Stardust
24. Iron & Wine - The Creek Drank the Cradle
25. Neil Young - On the Beach
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
De albums die ik op dit moment het vaakst luister zijn,
- Sonic Youth - Daydream Nation (teringherrie was nog nooit zo lekker 
- The Verve - Urban Hymns (heerlijk britpop album...)
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2928 stemmen
Ik luister de laatste tijd vooral naar de albums:
Pink Floyd - Meddle
The Horrors - Strange House
A Tribe Called Quest - Low End Theory
The Knife - Silent Shout
en verschijdene Danny Elfman soundtracks.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ben ik dan de enige die naar *de* hype van begin 2008, Vampire Weekend, luistert?
http://www.youtube.com/watch?v=_XC2mqcMMGQ&feature=related
Erg leuk bandje!
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2928 stemmen
A Punk vind ik een leuk liedje. De rest van hun kon me niet zo boeien 
brymj
-
- 759 berichten
- 849 stemmen
Ik luister op 't moment naar Wish You Were Here van floyd
Verder luister ik veel naar de OST van Air Gear, en voor de rest veel losse nummers van de meest uiteenlopende artiesten
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Wish You Were Here van Pink Floyd wat toevallig die ben ik op dit moment aan het luisteren, geweldig album 
Heb overgens alles van pink floyd dus kan mezelf wel een grote fan noemen....
Mescaline
-
- 7118 berichten
- 3405 stemmen
Iemand een Judas priest liefhebber.?
Wil er een album van gaan kopen.. zit te denken aan defenders of the faith.. is dit een goede keuse.. of raden jullie me iets anders aan..?
Gelijk een 2de vraag.. wou me inschrijven op musicmeter.. maar mijn email adres was al in gebruik stond er.. hoekan dat..?
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Ben zelf niet zo'n grote fan van judas priest en de muziek die ze maken met uitzondering op black sabbath, slayer en tool.
Volgens musicmeter is hun beste en meest gewaardeerde album painkiller dus misschien moet je daar maar vanuit gaan..
En op je tweede vraag kan ik helaas geen antwoord geven.
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Had zelf ook een vraagje, ik ben zelf een groot fan van sombere (vooral post punk new wave/oorspronkelijk gothic) muziek en dan heb ik het vooral over muziek afkomstig uit de jaren 70, 80 t/m halverwege jaren 90, wat mij betreft hoe somberder hoe beter, albums in de trand van,
- Joy Division - Unknown Pleasures/Closer
- The Cure - Pornography/Faith
- The Sound - From The Lions Mouth
- New Order - Movement
- Lou Reed - Berlin
Kan iemand dit lijstje iets aanvullen ??
Mescaline
-
- 7118 berichten
- 3405 stemmen
Camel weleens geluisterd...?
Lang niet al hun nummers zijn goed.. maar er zitten hele mooie tussen.. 
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hier een ouwe onontdekte plaat van een parel.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2928 stemmen
Had zelf ook een vraagje, ik ben zelf een groot fan van sombere (vooral post punk new wave/oorspronkelijk gothic) muziek en dan heb ik het vooral over muziek afkomstig uit de jaren 70, 80 t/m halverwege jaren 90, wat mij betreft hoe somberder hoe beter, albums in de trand van,
- Joy Division - Unknown Pleasures/Closer
- The Cure - Pornography/Faith
- The Sound - From The Lions Mouth
- New Order - Movement
- Lou Reed - Berlin
Kan iemand dit lijstje iets aanvullen ??
Siouxsie and the Banshees 
Leland Palmer
-
- 23798 berichten
- 4938 stemmen
Siouxsie and the Banshees 
Kiss Them For Me is een prachtig nummer!
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Ook siouxie and the banshees ken ik heb er alleen niets van.
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
The Sound - Contact the Fact een prachtnummer, ieder die het nog niets kent even luisteren aub...
Mescaline
-
- 7118 berichten
- 3405 stemmen
Deep Purple - Smoke on the water Live 1999.
Mooie 3 min lang durende solo in het begin vanhet nummer.. 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2928 stemmen
Kiss Them For Me is een prachtig nummer!
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2615 stemmen
Ben sinds gisteren behoorlijk onder de indruk van het relatief onbekende Antony and the Johnsons. Mooie melodische muziek met vooral piano's en violen en een zanger met een zeer dragende indringende stem. Het moet je liggen. Misschien nog iemand die het waarderen kan? Hier twee youtube-linkjes:
Hope There's Someone Bijzonder mooi, emotioneel nummer.
Fistful of Love Heerlijk sfeervol en romantisch aandoend nummer.
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Ben niet zo heel erg bekend met de muziek van siouxie and the banshees binnenkort effe een lp of cd van ze kopen want wat ik tot nu toe ghoort heb klink erg goed....
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3304 stemmen
Ben sinds gisteren behoorlijk onder de indruk van het relatief onbekende Antony and the Johnsons.
Relatief onbekend? Als je alleen naar de radio luistert misschien wel, maar buiten dat is dit toch wel een enorm grote naam.
Ik vind het overigens ongelofelijke kutmuziek, vooral die vreselijke zang, maar dat terzijde
.
kos
-
- 46785 berichten
- 8930 stemmen
Geweldige zanger hoor. Al moet je wel tegen vibratio kunnen.
niethie
-
- 7320 berichten
- 7375 stemmen
Geniaal nummer dit,
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Hope there's Someone is adembenemend mooi idd, komt easily in mijn top 100. En niethie ben je al aan het interpollen?
